Die man kijkt tegen die vrachtwagen aan die pas laat opzij gaat, dan staat met 90 km per uur iemand ineens heel snel voor je hoor...quote:Op woensdag 2 september 2009 01:13 schreef Thieske het volgende:
Die vliegt een aardig eindje door de lucht. Die vent zat echt te slapen.
Hopelijk houdt die agent er niets aan over.
Hij had een seconde of 8 om te reageren. Dat is nogal wat.quote:Op woensdag 2 september 2009 01:18 schreef Repeat het volgende:
[..]
Die man kijkt tegen die vrachtwagen aan die pas laat opzij gaat, dan staat met 90 km per uur iemand ineens heel snel voor je hoor...
Ik snap overigens niet wat die agent daar doet, levensgevaarlijk die plek en dat is dus ook gebleken...
Er was een ander ongeluk gebeurt (2e filmpje). Die motoragenten begeleiden de ambu (hij wou de rijbaan vrijhouden).quote:Op woensdag 2 september 2009 01:24 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wat ik me eigenlijk afvraag is wie die filmer is? Vind het eigenlijk toevallig dat daar ineens iemand staat te filmen en als je die geluiden hoort. Ik hoor een fluit....neem aan dat als de politie op de motor rijdt je geen fluit in je helm hebt zitten. Het overige verkeer hoor ik niet zo luid maar die fluit komt er zelfs op die afstand nog goed bovenuit
Serieus? Dit is jouw opinie? Heb je de beelden gezien? Logisch nagedacht? Of pruttel je nu gewoon wat koffiedik uit je anus omdat je gewoon wat wilt posten?quote:Op woensdag 2 september 2009 01:12 schreef Geerd het volgende:
Sorry hoor maare die vrachtwagen had genoeg tijd nog om hem te zien, maar die auto komt er vlak achteraan, wtf dat verwacht je toch ook niet in een keer zoon jut op de weg??
Die vrachtauto kon er makkelijk overheen kijken die had hem allang gezien die auto achter hem dat duurt even voor die vrachtwagen weg is, en voor die gele die heeft daarna nog minder tijd.quote:Op woensdag 2 september 2009 01:28 schreef cerror het volgende:
[..]
Serieus? Dit is jouw opinie? Heb je de beelden gezien? Logisch nagedacht? Of pruttel je nu gewoon wat koffiedik uit je anus omdat je gewoon wat wilt posten?
Want naast bolletjes mislukte guinness recordpoging is dit de grootste lulkoek ooit.
Ja dat wel, maarja die moet ook eerst weer uitbeeld, en zat er te kort op.quote:Op woensdag 2 september 2009 01:33 schreef wonderer het volgende:
Die auto die voor de gele zit en achter de vrachtwagen, ziet het toch ook nog?
Overigens, welk vooroordeel bevestigt de auto?
Zelfs de vrachtauto heeft het door en die gele vw heeft nog betere wegligging dus ik schat dat de bestuurder alles aan het doen was behalve een verantwoordelijke weggebruiker zijn.quote:Op woensdag 2 september 2009 01:34 schreef Geerd het volgende:
[..]
Die vrachtauto kon er makkelijk overheen kijken die had hem allang gezien die auto achter hem dat duurt even voor die vrachtwagen weg is, en voor die gele die heeft daarna nog minder tijd.
En jij hebt vandaag weer nieuwe "scheldwoordjes" in je nieuwe schooljaar?
En dat.quote:Op woensdag 2 september 2009 01:36 schreef MarkyMarkx het volgende:
Sommige mensen denken echt dat ze superman zijn als ze op zo'n politiemotor zitten![]()
Slaat echt nergens op dit. Als agent wordt je net zo makkelijk omver gereden als ieder ander die midden op de snelweg stil gaat staan. Dan maken die twee blauwe knipperlichtjes echt totaal GEEN fuck verschil!
Dat zeg ik al hey die had nog veel meer tijd en kan over de auto's voor hem nog heen kijken.quote:Op woensdag 2 september 2009 01:37 schreef cerror het volgende:
[..]
Zelfs de vrachtauto heeft het door en die gele vw heeft nog betere wegligging dus ik schat dat de bestuurder alles aan het doen was behalve een verantwoordelijke weggebruiker zijn.
Hoe je het ook went of keert, de bestuurder is aansprakelijk. Punt.
Idd net of die gele hem expres wil rammen ckerquote:Op woensdag 2 september 2009 01:37 schreef Bolkesteijn het volgende:
Heftig ongelukAls er even een moment van onoplettendheid was (He, een sirene, waar komt die vandaan?) dan is dit snel gebeurd, je rijdt immers 100 tot 120 km/u. Die auto's achter de gele auto zien de agent ook pas op het laatste moment, de agent kwam ineens achter die vrachtwagen tevoorschijn. Ik begrijp dat de bestuurder van de gele auto is aangehouden op verdenking van poging tot doodslag, ik hoop voor de bestuurder van de gele auto niet dat de agenten en de OvJ hun woede op hem gaan koelen want poging tot doodslag is wel een vrij heftige aanklacht, dat is bijna moord.
Precies, er is geen enkele reden om daar vanuit te gaan. Ook omdat je dan wel anders te werk zou zijn gegaan, als je er op uit zijn een agent van zo'n motor te rijden. Het is zuiver toeval dat auto en agent elkaar op dat punt tegenkomen. Van opzettelijk rammen kan echt geen sprake zijn.quote:Op woensdag 2 september 2009 01:39 schreef Geerd het volgende:
[..]
Idd net of die gele hem expres wil rammen cker
Die oetlul heeft het niet door omdat hij niet oplet. Dat is geen oepsie, dat is gewoonweg gevaarlijk.quote:Op woensdag 2 september 2009 01:39 schreef Geerd het volgende:
[..]
Idd net of die gele hem expres wil rammen cker
Wat nou als hij om zich heen keek waar die sirene vandaan kwam zodat hij de ambulance niet zou hinderen? Zomaar een mogelijk scenario dat ineens heel wat minder kwalijk is.quote:Op woensdag 2 september 2009 01:42 schreef cerror het volgende:
Die oetlul heeft het niet door omdat hij niet oplet. Dat is geen oepsie, dat is gewoonweg gevaarlijk.
Tig meters de tijd om te ontwijken of te stoppen.
Als je achter het stuur zit moet je opletten. Geen slappe kutsmoes verzinnen.
Ja als we zo beginnen en iedereen dat zou doen, zouden er sowieso al 75% minder ongelukken zijnquote:Op woensdag 2 september 2009 01:42 schreef cerror het volgende:
[..]
Die oetlul heeft het niet door omdat hij niet oplet. Dat is geen oepsie, dat is gewoonweg gevaarlijk.
Tig meters de tijd om te ontwijken of te stoppen.
Als je achter het stuur zit moet je opletten. Geen slappe kutsmoes verzinnen.
Mja, bumperkleven moet je ook niet doen.quote:Op woensdag 2 september 2009 01:35 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ja dat wel, maarja die moet ook eerst weer uitbeeld, en zat er te kort op.
En de bron van het geluid, duidelijke obstakel op de weg, knipperende lichten e.d. missen? Per ongeluk?quote:Op woensdag 2 september 2009 01:44 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wat nou als hij om zich heen keek waar die sirene vandaan kwam zodat hij de ambulance niet zou hinderen? Zomaar een mogelijk scenario dat ineens heel wat minder kwalijk is.
En dat cker op een snelweg dan kijk je niet naar voren maar toch echt eerder in je spiegels.quote:Op woensdag 2 september 2009 01:44 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wat nou als hij om zich heen keek waar die sirene vandaan kwam zodat hij de ambulance niet zou hinderen? Zomaar een mogelijk scenario dat ineens heel wat minder kwalijk is.
Inderdaad. Ik roep alleen maar: zit je achter het stuur? Gedraag je dan verantwoordelijk.quote:
Jaja, zo kennen we er nog wel een paar. Die man/vrouw klagen ze aan voor doodslag, en aangezien juristen ook altijd zo goed weten wat iemand wel en niet had moeten doen is de bestuurder aardig de sjaak Je gelooft toch zelf niet dat hij de agent aan wilde rijden?quote:Op woensdag 2 september 2009 01:46 schreef cerror het volgende:
Zoals ik al zei: Als je achter het stuur zit moet je opletten. Geen slappe kutsmoes verzinnen.
Mits hij niet bevoegd was (om watvoor reden dan ook) om op dat moment te rijden of met strafbare feiten bezig was op het moment van de aanrijding, is er geen aanleiding om deze man iets kwalijk te nemen.quote:Op woensdag 2 september 2009 01:37 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik begrijp dat de bestuurder van de gele auto is aangehouden op verdenking van poging tot doodslag, ik hoop voor de bestuurder van de gele auto niet dat de agenten en de OvJ hun woede op hem gaan koelen want poging tot doodslag is wel een vrij heftige aanklacht, dat is bijna moord.
Ik lees/vat het dan toch even anders op hoe jij dat voor jou gevoel beschrijftquote:Op woensdag 2 september 2009 01:49 schreef cerror het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik roep alleen maar: zit je achter het stuur? Gedraag je dan verantwoordelijk.
En jij roept alleen maar: Hey het kon dit zijn, of dat zijn.
Bla bla blaquote:Op woensdag 2 september 2009 01:42 schreef cerror het volgende:
[..]
Die oetlul heeft het niet door omdat hij niet oplet. Dat is geen oepsie, dat is gewoonweg gevaarlijk.
Tig meters de tijd om te ontwijken of te stoppen.
Als je achter het stuur zit moet je opletten. Geen slappe kutsmoes verzinnen.
Niet opzettelijk, dat zeg ik niet.quote:Op woensdag 2 september 2009 01:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Jaja, zo kennen we er nog wel een paar. Die man/vrouw klagen ze aan voor doodslag, en aangezien juristen ook altijd zo goed weten wat iemand wel en niet had moeten doen is de bestuurder aardig de sjaak. . Je gelooft toch zelf niet dat hij de agent aan wilde rijden?
Dat zou idd met 10 sec gebeurd kunnen zijn.quote:Op woensdag 2 september 2009 02:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
Waarom kruisen ze die strook niet even af? Rijkswaterstaat moet hier toch eenvoudig van op de hoogte gesteld kunnen worden lijkt mij.
Nee. Ik ben gewoon iemand die het filmpje zag, een rijbewijs heeft zonder een GTI te bezitten, en zegt wat ik denk te zien.quote:
Of moet ik overal "ik vind" voor zetten voordat men doorheeft dat het mijn mening is?quote:Op woensdag 2 september 2009 02:02 schreef cerror het volgende:
[..]
Nee. Ik ben gewoon iemand die het filmpje zag, een rijbewijs heeft zonder een GTI te bezitten, en zegt wat ik denk te zien.
Weet wel dat de bestuurder heel blij is dat hij nog leeft.quote:Op woensdag 2 september 2009 02:02 schreef ondeugend het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat dit poging tot doodslag is. Onoplettendheid ja.
Ik zou zeker ook niet in de schoenen van de bestuurder willen staan.
Nou ja, als ie netjes afstand had gehouden, zoals het hoort, dan was er waarschijnlijk niks gebeurd. Hij zat veel te dicht op die wagen voor hem en die zat weer te dicht op de vrachtwagen.quote:Op woensdag 2 september 2009 01:50 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Mits hij niet bevoegd was (om watvoor reden dan ook) om op dat moment te rijden of met strafbare feiten bezig was op het moment van de aanrijding, is er geen aanleiding om deze man iets kwalijk te nemen.
De velg van de auto denk ik.quote:Op woensdag 2 september 2009 02:12 schreef ondeugend het volgende:
Hij verliest zelfs zijn helm lijkt het?
misschien was die ander al stabiel?quote:Op woensdag 2 september 2009 02:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
Waarom lijkt die ambulance trouwens te stoppen? Ik dacht dat er dan altijd een nieuwe werd opgeroepen en dat de andere gewoon zijn oproep afwerkt.
Als er opeens iets voor je staat denk je niet in links of rechts meer, imho heeft die agent teveel risico genomen en die gast in het geel niet goed genoeg opgelet, maar zo'n kanarie verwacht je niet midden op de snelweg opeens.quote:Op woensdag 2 september 2009 02:23 schreef SuperFucker het volgende:
[..]
De velg van de auto denk ik.
Ik twijfel of het een ongeluk is, omdat de bestuurder, voordat hij de auto ramde, een lichte afwijking naar rechts maakt alvorens hij De Agent vol ramt.
De Agent stond op de rechterhelft van de baan en de bestuurder wijkt uit naar rechts, terwijl er op links meer ruimte is.
Er wordt een motoragent vol voor z'n flikker gereden en dan denk je dat die ambulance en collega's gewoon doorrijden?quote:Op woensdag 2 september 2009 02:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
Waarom lijkt die ambulance trouwens te stoppen? Ik dacht dat er dan altijd een nieuwe werd opgeroepen en dat de andere gewoon zijn oproep afwerkt.
Waarom niet? Iedereen een gelijke behandeling... De persoon waar ze naar op weg waren zal ongetwijfeld ook ernstig er aan toe zijn, anders krijg je geen politiebegeleiding mee.quote:Op woensdag 2 september 2009 02:28 schreef Repeat het volgende:
Er wordt een motoragent vol voor z'n flikker gereden en dan denk je dat die ambulance en collega's gewoon doorrijden?
Er zit al iemand in de ambu en ze zijn op weg terug naar een ziekenhuis..quote:Op woensdag 2 september 2009 02:31 schreef Bolkesteijn het volgende:
Waarom niet? Iedereen een gelijke behandeling... De persoon waar ze naar op weg waren zal ongetwijfeld ook ernstig er aan toe zijn, anders krijg je geen politiebegeleiding mee.
Aha, dat kan ook nog ja.quote:Op woensdag 2 september 2009 02:35 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Er zit al iemand in de ambu en ze zijn op weg terug naar een ziekenhuis..
Dat is zo.. Check de op, kijk het 2e filmpje van het ongeluk wat VOOR het eerste filmpje gebeurde. De ambu van dat ongeluk gaat op weg terug met 3 motoragenten waarvan er 1 dus in filmpje 1 wordt geschept.quote:Op woensdag 2 september 2009 02:36 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Aha, dat kan ook nog ja.Laat ik maar ophouden met speculeren, ik lees het als er aanvullende informatie boven tafel komt.
Niet waarschijnlijk, want dan had die ambulance geen begeleiding gekregen van drie motoragenten.quote:Op woensdag 2 september 2009 02:25 schreef Geerd het volgende:
[..]
misschien was die ander al stabiel?
Omdat ze met drie agenten die ambulance begeleiden. Als een van die drie wegvalt, zullen ze in ieder geval moeten doorspreken hoe de begeleiding verder kan gaan. Op de snelweg is die begeleiding misschien niet echt nodig, maar ze moeten vast ook nog een stuk door een stad en daar is het snel veel drukker.quote:Op woensdag 2 september 2009 02:31 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waarom niet? Iedereen een gelijke behandeling... De persoon waar ze naar op weg waren zal ongetwijfeld ook ernstig er aan toe zijn, anders krijg je geen politiebegeleiding mee.
Hij zat 4-5 seconden achter de vrachtwagen. Dat zou genoeg moeten zijn. Er zat ook nog een auto tussen, dus heb je twee keer een gat van 2-3 seconden. Hij had gewoon voor zich moeten kijken, dan had hij die kermisatraktie op de rijbaan wel opgemerkt.quote:Op woensdag 2 september 2009 02:05 schreef wonderer het volgende:
[..]
Nou ja, als ie netjes afstand had gehouden, zoals het hoort, dan was er waarschijnlijk niks gebeurd. Hij zat veel te dicht op die wagen voor hem en die zat weer te dicht op de vrachtwagen.
In principe wordt niemand 'instabiel' vervoerd in een ambulance, al was het alleen maar omdat er tijdens het vervoer met een ambulance maar 1 verpleegkundige bij de patiënt is. (dan kan het natuurlijk nog wel zo zijn dat een patiënt met spoed naar een ziekenhuis moet, maar dat heeft op zich niet zoveel met stabiliteit te maken)quote:Op woensdag 2 september 2009 07:12 schreef Light het volgende:
[..]
Niet waarschijnlijk, want dan had die ambulance geen begeleiding gekregen van drie motoragenten.
De bestuurder van de gele auto kan gewoon uit z'n doppen kijken. Hij heeft tijd genoeg om opzij te gaan.quote:Op woensdag 2 september 2009 08:55 schreef buachaille het volgende:
Echt schokkende beelden, die agent mag blij zijn dat hij nog leeft. De bestuurder van die gele auto kan er echter weinig aan doen. Inschattingsfout van de motoragent.
Goed punt. Iemand wordt eerst stabiel gemaakt voor vervoer. Dus als ze gaan rijden, is de patient 'stabiel'. Maar dat wil niet zeggen dat ze geen haast kunnen hebben om die patient zo snel mogelijk in het ziekenhuis te krijgen.quote:Op woensdag 2 september 2009 08:59 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
In principe wordt niemand 'instabiel' vervoerd in een ambulance, al was het alleen maar omdat er tijdens het vervoer met een ambulance maar 1 verpleegkundige bij de patiënt is. (dan kan het natuurlijk nog wel zo zijn dat een patiënt met spoed naar een ziekenhuis moet, maar dat heeft op zich niet zoveel met stabiliteit te maken)
Denk het niet, hij heeft minder dan 2 seconde de tijd, als ik het goed heb legt je auto in de tijd een afstand af van zo'n 72 meter en dan zul je ook nog over je schouder moeten kijken of er ruimte is. De ellende voor die automobilist is dat de vrachtwagen enige tijd zijn uitzicht heeft belemmerd.quote:Op woensdag 2 september 2009 09:37 schreef Light het volgende:
De bestuurder van de gele auto kan gewoon uit z'n doppen kijken. Hij heeft tijd genoeg om opzij te gaan.
Die conclusie vind ik te kort door de bocht.quote:Op woensdag 2 september 2009 01:37 schreef cerror het volgende:
Hoe je het ook went of keert, de bestuurder is aansprakelijk.
Er zit nog een auto tussen de vrachtwagen en de gele auto, die kon wel op tijd opzij.quote:Op woensdag 2 september 2009 09:43 schreef buachaille het volgende:
[..]
Denk het niet, hij heeft minder dan 2 seconde de tijd, als ik het goed heb legt je auto in de tijd een afstand af van zo'n 72 meter en dan zul je ook nog over je schouder moeten kijken of er ruimte is. De ellende voor die automobilist is dat de vrachtwagen enige tijd zijn uitzicht heeft belemmerd.
Het zal eens weer niet. Agent aangereden en dan moet het wel expres zijn... Terwijl het verhaal gewoon begint met een motoragent die een idiote plek uit kiest om stil te gaan staan. Hij kan ook het verkeer dirigeren vanaf de vluchtstrook.quote:Op woensdag 2 september 2009 01:37 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik begrijp dat de bestuurder van de gele auto is aangehouden op verdenking van poging tot doodslag
Dat zegt vrij weinig over hoeveel tijd die gele auto heeft. En je kan ook niet klakkeloos hetzelfde doen als je voorganger. Ene moment rijd je nog achter een vrachtwagen, die schuift naar links, dan de auto voor je en hup, daar staat de motoragent stil op de rijbaan, terwijl jij nog met 90 aankomt. Links van je allemaal toeters en bellen.... nee, dit is echt een inschattingsfout van de motoragent en hij mag God op zijn blote knietjes danken dat hij het overleeft en er niet nog veel meer gewonden zijn gevallen.quote:Op woensdag 2 september 2009 10:00 schreef Light het volgende:
[..]
Er zit nog een auto tussen de vrachtwagen en de gele auto, die kon wel op tijd opzij.
Want 'doodslag' is 'expres'quote:Op woensdag 2 september 2009 10:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het zal eens weer niet. Agent aangereden en dan moet het wel expres zijn...
Dit is een redelijk standaard procedure, hoor.quote:Terwijl het verhaal gewoon begint met een motoragent die een idiote plek uit kiest om stil te gaan staan. Hij kan ook het verkeer dirigeren vanaf de vluchtstrook.
Hij had genoeg tijd om in elk geval 'iets' te doen.... Ik krijg niet echt de indruk dat hij reageert, anders dan vol op de rem op het laatst.quote:Natuurlijk reageerde die bestuurder niet alert, maar met alle respect, een stilstaand object op een snelweg verwacht geen mens.
Dat dus. Overigens voor degenen die beginnen over stereotype Leon rijders, in your face. Dit is namelijk een Ibiza.quote:Op woensdag 2 september 2009 09:37 schreef Light het volgende:
[..]
De bestuurder van de gele auto kan gewoon uit z'n doppen kijken. Hij heeft tijd genoeg om opzij te gaan.
Opzet is een bestanddeel van doodslag...quote:
Ik heb inmiddels meerdere reacties gelezen van hulpverleners die claimen dat het protocol voorschrijft dat je op de vluchtstrook moet blijven.quote:Dit is een redelijk standaard procedure, hoor.
Genoeg tijd is overdreven m.i. Die vrachtwagen gebruikt ongeveer dezelfde afstand om naar links te komen als dat die gele auto heeft om naar links te komen. Als die gele auto dan in zijn spiegels kijkt (op zich niet zo vreemd, hij zou immers door het gedrag van de voorgangers ook kunnen overwegen om een baan op te schuiven en dan ga je spiegelen en over je schouder kijken) op het verkeerde moment houdt hij te weinig afstand over.quote:Hij had genoeg tijd om in elk geval 'iets' te doen.... Ik krijg niet echt de indruk dat hij reageert, anders dan vol op de rem op het laatst.
Er is natuurlijk altijd maar 1 verpleegkundige bij een patiënt (als er één ambulance aanwezig is), de chauffeur kan enkel medisch-ondersteundende handelingen verrichten en is geen verpleegkundige.quote:Op woensdag 2 september 2009 08:59 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
In principe wordt niemand 'instabiel' vervoerd in een ambulance, al was het alleen maar omdat er tijdens het vervoer met een ambulance maar 1 verpleegkundige bij de patiënt is. (dan kan het natuurlijk nog wel zo zijn dat een patiënt met spoed naar een ziekenhuis moet, maar dat heeft op zich niet zoveel met stabiliteit te maken)
De agent was op dat moment geen hulpverlener maar verkeersregelaar. Dat doe je juist niet vanaf de vluchtstrook.quote:Op woensdag 2 september 2009 10:24 schreef DS4 het volgende:
Ik heb inmiddels meerdere reacties gelezen van hulpverleners die claimen dat het protocol voorschrijft dat je op de vluchtstrook moet blijven.
Jawel. Iemand die het verkeer wil aan de kant wil dirigeren, kan niet zelf in de berm gaan staan. Dat schiet niet op.quote:Laten we eerlijk zijn: er is gebleken dat als dit de standaard is, dat de standaard dan niet klopt.
In België gebruiken ze daar zelfs een pop voor op de vangrails en dat werkt ook. Waarom in NL dan niet? Zijn Nederlanders dan zo dom en Belgen zo slim?quote:Op woensdag 2 september 2009 10:47 schreef Light het volgende:
Jawel. Iemand die het verkeer wil aan de kant wil dirigeren, kan niet zelf in de berm gaan staan. Dat schiet niet op.
Ja tenslotte hebben de TWEE auto's voor 'm er geen moeite mee.quote:Op woensdag 2 september 2009 09:37 schreef Light het volgende:
[..]
De bestuurder van de gele auto kan gewoon uit z'n doppen kijken. Hij heeft tijd genoeg om opzij te gaan.
Nee..quote:Op woensdag 2 september 2009 10:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
In België gebruiken ze daar zelfs een pop voor op de vangrails en dat werkt ook. Waarom in NL dan niet? Zijn Nederlanders dan zo dom en Belgen zo slim?
Bij een ambulancebegeleiding gebruiken ze in Belgie vast ook geen pop. Een pop is leuk voor een langere periode, niet voor een situatie die maar zo'n 30 seconden gaat duren.quote:Op woensdag 2 september 2009 10:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
In België gebruiken ze daar zelfs een pop voor op de vangrails en dat werkt ook. Waarom in NL dan niet? Zijn Nederlanders dan zo dom en Belgen zo slim?
Het gaat er dus om dat ondanks het feit dat die pop niet op de rijbaan staat men toch een baan op schuift. Kortom: nergens voor nodig om op de rijbaan te gaan staan.quote:Op woensdag 2 september 2009 11:04 schreef Light het volgende:
Bij een ambulancebegeleiding gebruiken ze in Belgie vast ook geen pop. Een pop is leuk voor een langere periode, niet voor een situatie die maar zo'n 30 seconden gaat duren.
Inderdaad. Belachelijk dat mensen die agent de schuld geven. Het is overduidelijk dat die automobilist absoluut niet op zat te letten.quote:Op woensdag 2 september 2009 08:17 schreef raptorix het volgende:
Hier mirror: http://www.telegraaf.nl/b(...)na_aanrijding__.html
Ik heb even getelt, maar die gele auto had minimaal 4 seconden de tijd om te reageren, nadat die auto voor hem naar de andere kant ging.
Er zitten nog iets van 6-7 seconden tussen, daar komt bij dat die auto gewoon helemaal niet afremt dus blijkbaar gewoon niet op zit te letten.quote:Op woensdag 2 september 2009 01:12 schreef Geerd het volgende:
Sorry hoor maare die vrachtwagen had genoeg tijd nog om hem te zien, maar die auto komt er vlak achteraan, wtf dat verwacht je toch ook niet in een keer zoon jut op de weg??
Je hoort afstand te houden in het verkeer dus niet met je neus in de kont van een voorganger te gaan hangen bv.quote:Op woensdag 2 september 2009 11:15 schreef waht het volgende:
Hmm.. d'r zat anders wel een vrachtwagen die het zicht van de gele auto enige tijd belemmerde. Maar goed, enkele seconden niet opletten en het is al gebeurd. Zo gaat dat soms in het verkeer.
Precies maar dat zal hem/haar wel te verwijten zijn.quote:Op woensdag 2 september 2009 11:23 schreef waht het volgende:
Natuurlijk moet je afstand houden, en ik denk ook dat de bestuurder van die gele auto gewoon niet op zat te letten. Maar ik denk niet dat hij moedwillig die agent aanreed. Het is standaard-onoplettendheid met grote gevolgen. Vaak gaat het (net) goed, nu gaat het goed mis.
poging tot doodslag hoeft niet opzettelijk te zijn. In dit geval is het gewoon overduidelijk, de bestuurder in die gele auto zat niet op te letten. Of reageer jij ook altijd pas na 200 meterquote:Op woensdag 2 september 2009 01:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Jaja, zo kennen we er nog wel een paar. Die man/vrouw klagen ze aan voor doodslag, en aangezien juristen ook altijd zo goed weten wat iemand wel en niet had moeten doen is de bestuurder aardig de sjaak. Dat zijn precies dezelfde moraalridders als jij, lage, vieze vuile gezwellen die altijd een ander precies kunnen vertellen hoe hij zich wel en niet moet gedragen. Je gelooft toch zelf niet dat hij de agent aan wilde rijden?
Maar ook niet zoals deze motoragent dat deed. Hij gaat zo staan, dat hij geen vluchtweg heeft.quote:Op woensdag 2 september 2009 10:47 schreef Light het volgende:
[..]
De agent was op dat moment geen hulpverlener maar verkeersregelaar. Dat doe je juist niet vanaf de vluchtstrook.
jij rijdt ook altijd vol files in? Of een pechgeval? Er kan ALTIJD iets gebeuren op een snelweg waardoor je moet reageren. Hoe vaak ik al niet dingen heb moeten ontwijken op een snelweg, varierend van pechgevallen tot van een vrachtwagen gevallen rotzooi, gaten in de weg en overstekend wild. Je moet gewoon opletten. Ik vind het echt onbegrijpelijk dat mensen hier die automobilist lopen te verdedigenquote:Op woensdag 2 september 2009 10:04 schreef DS4 het volgende:
Natuurlijk reageerde die bestuurder niet alert, maar met alle respect, een stilstaand object op een snelweg verwacht geen mens.
Onoplettendheid is sowieso verwijtbaar. Maar sommige mensen hier doen alsof hij vandaag z'n auto startte met het idee om een motoragent omver te rijden.quote:Op woensdag 2 september 2009 11:42 schreef Metro2005 het volgende:
Je moet gewoon opletten. Ik vind het echt onbegrijpelijk dat mensen hier die automobilist lopen te verdedigenals je ZOVEEL tijd krijgt om te reageren, er gaat zelfs een vrachtwagen die voor je rijdt opzij (dan weet je dat er iets traags rijdt of er iets aan de hand is) dan zit je gewoon te slapen.
Die kerel van die gele auto moet ook gewoon een straf of boete krijgen. Maar hoe je het ook wendt of keert, niemand verwacht een stilstaande motoragent midden op de snelweg.quote:Mensen die lekker egoistisch met van alles en nog wat bezig zijn in de auto behalve autorijden. Want tja je werk is wel heel belangrijk, al die andere mensen om je heen natuurlijk niet. Die mogen doodvallen van jou.
Opzet is weldegelijk een delictsbestanddeel bij doodslag. Zonder opzet zit je op dood door schuld.quote:Op woensdag 2 september 2009 11:33 schreef Metro2005 het volgende:
poging tot doodslag hoeft niet opzettelijk te zijn.
Als automobilist kom je dagelijks onverwachte dingen tegen in het verkeer. Jouw taak is om daar adequaat op te reageren.quote:Op woensdag 2 september 2009 11:46 schreef waht het volgende:
Maar hoe je het ook wendt of keert, niemand verwacht een stilstaande motoragent midden op de snelweg.
Nee, maar a. ik houd wel afstand, b. ik kijk door de auto voor mij heen en indien dat niet kan probeer ik er langs te kijken, c. ik heb een extreem goed reactievermogen, d. ik sukkel niet op de weg, waardoor ik alert ben en e. een file zie je ruim van te voren aankomen, daar ineens iedereen gaat remmen.quote:Op woensdag 2 september 2009 11:42 schreef Metro2005 het volgende:
jij rijdt ook altijd vol files in?
Die staan op de vluchtstrook iha.quote:Of een pechgeval?
Volgens mij heb ik de automobilist ook wat verweten. Met name het te weinig afstand houden, waardoor je niet ziet wat er verderop gebeurt. Die reactietijd vind ik minder duidelijk, omdat ik het niet onlogisch vind als je in een treintje rijdt en de mensen voor je gaan naar links, dat je dat dan ook gaat doen en met spiegelen en over de schouder kijken ben je tijd kwijt. En dat is niet erg, tenzij je niet voor je uit hebt kunnen kijken.quote:Er kan ALTIJD iets gebeuren op een snelweg waardoor je moet reageren. Hoe vaak ik al niet dingen heb moeten ontwijken op een snelweg, varierend van pechgevallen tot van een vrachtwagen gevallen rotzooi, gaten in de weg en overstekend wild. Je moet gewoon opletten.
Ik zie eigenlijk niemand die keihard zegt dat hem geen blaam treft, maar de agent doet ook gewoon dom.quote:Ik vind het echt onbegrijpelijk dat mensen hier die automobilist lopen te verdedigen
Meestal een vrachtwagen die 2 km/u langzamer rijdt... Meer is er niet nodig om een vrachtwagen in te laten halen. Nou niet net doen alsof er bij een vrachtwagen die links gaat rijden in 9 vd 10 gevallen iemand op de weg staat of met 15 km/u voortsukkelt.quote:er gaat zelfs een vrachtwagen die voor je rijdt opzij (dan weet je dat er iets traags rijdt of er iets aan de hand is)
Ik vind dat je wel een bijzonder makkelijke conclusie trekt.quote:Mensen die lekker egoistisch met van alles en nog wat bezig zijn in de auto behalve autorijden. Want tja je werk is wel heel belangrijk, al die andere mensen om je heen natuurlijk niet. Die mogen doodvallen van jou.
ongeloofelijk.
Niet aan de andere kant van de weg hoor...quote:Op woensdag 2 september 2009 11:56 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
bij ongevallen verwacht ik juist wél hulpverleners midden op de weg.
kan ook zijn dat ie naar links keek om in te voegen. toen dit niet bleek te kunnen, zat ie er te dicht opquote:Op woensdag 2 september 2009 01:26 schreef MaxMark het volgende:
Op 0:23 is de vrachtwagen op de andere rijbaan, en op 0:26 de auto voor hem. Op 0:31 wordt de agent geschept. Volgens mij had hij ruim voldoende tijd om de motoragent te zien, maar lette gewoon niet op. Hij wijkt ook pas uit op het állerlaatste moment. Daar komt bij dat hij misschien ook de agent al de weg op had kunnen zien rijden, maar waarschijnlijk was de bestuurder afgeleid door de twee motoragenten en ambulance die er nog aankwamen.
Een punt vóór de bestuurder: de twee auto's achter hem lijken ook niet te zien wat er voor hen gebeurd.
Precies. Minstens zo logisch als dat hij aan zijn radio zat te pielen.quote:Op woensdag 2 september 2009 12:09 schreef Incolumis het volgende:
kan ook zijn dat ie naar links keek om in te voegen. toen dit niet bleek te kunnen, zat ie er te dicht op
Hoe denk je dat het komt dat er dagelijks zoveel files staan in Nederland? Meestal door ongevallen.quote:Op woensdag 2 september 2009 11:42 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
jij rijdt ook altijd vol files in? Of een pechgeval?
Ik heb vaak genoeg auto's met pech midden op de snelweg gezien (zelfs op de linkerbaan, motor stukgelopen ineens oid) ! Dus dat is niet iets waar je klakkeloos vanuit kan gaan.quote:Op woensdag 2 september 2009 12:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, maar a. ik houd wel afstand, b. ik kijk door de auto voor mij heen en indien dat niet kan probeer ik er langs te kijken, c. ik heb een extreem goed reactievermogen, d. ik sukkel niet op de weg, waardoor ik alert ben en e. een file zie je ruim van te voren aankomen, daar ineens iedereen gaat remmen.
[..]
Die staan op de vluchtstrook iha.
Ik zie toch wat er gebeurd op dat filmpje. Die automobilist remt of stuurt niet , helemaal niks. Hij rijdt er gewoon vol in. Dat is inderdaad makkelijk een conclusie trekken ja.quote:Ik vind dat je wel een bijzonder makkelijke conclusie trekt.
Juist. Conclusie dat het niet gebeurd was op die manier als de agent 1 meter meer naar links op het verdrijvingsvlak was gaan staan.quote:Op woensdag 2 september 2009 13:07 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik zie toch wat er gebeurd op dat filmpje. Die automobilist remt of stuurt niet , helemaal niks. Hij rijdt er gewoon vol in. Dat is inderdaad makkelijk een conclusie trekken ja.
Die gozer die uitweek voor die motor had echt geluk dat die vent in die audi goed oplette, die had anders met een flinke snelheid in z'n nek geschotenquote:Op woensdag 2 september 2009 13:15 schreef Mutant01 het volgende:
Het ongeluk had nog veel erger kunnen zijn, het is dat die 3 auto's erachter op de juiste manier reageren. (En zeer veel geluk hebben).
Die botsen ook overal tegenop (niet dat dat te voorkomen was). Echt een volstrekt onverantwoordelijk actie van die agent. De gele auto reageert slecht, maar hij had eigenlijk ook geen fatsoenlijke opties.quote:Op woensdag 2 september 2009 13:15 schreef Mutant01 het volgende:
Het ongeluk had nog veel erger kunnen zijn, het is dat die 3 auto's erachter op de juiste manier reageren. (En zeer veel geluk hebben).
daarom heet het ook poging tot slimmerd...quote:Op woensdag 2 september 2009 11:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Opzet is weldegelijk een delictsbestanddeel bij doodslag. Zonder opzet zit je op dood door schuld.
Lijkt inderdaad alsof daar niets geraakt wordt, maar het is moeilijk te zien of er niet toch een klein tikje wordt uitgedeeld. Merk overigens op dat alledrie de auto's voorbij de plekj van de motor zijn voordat ze stil staan.quote:Op woensdag 2 september 2009 13:22 schreef Mutant01 het volgende:
Die Dacia vooraan botste inderdaad tegen de vliegende motor, maar de Passat en die MPV erachter komen er ongeschonden vanaf.
Maar dan staat daar in ons drukke verkeer al snel een file achter... Vanuit het niets heb ik het eigenlijk nog niet gezien, terwijl ik toch veel kilometers maak.quote:Op woensdag 2 september 2009 13:07 schreef Metro2005 het volgende:
Ik heb vaak genoeg auto's met pech midden op de snelweg gezien (zelfs op de linkerbaan, motor stukgelopen ineens oid) ! Dus dat is niet iets waar je klakkeloos vanuit kan gaan.
Dan zou ik nog eens kijken, hij stuurt weldegelijk richting de vluchtstrook voor de impact.quote:Ik zie toch wat er gebeurd op dat filmpje. Die automobilist remt of stuurt niet , helemaal niks. Hij rijdt er gewoon vol in. Dat is inderdaad makkelijk een conclusie trekken ja.
Ergens toe pogen, of iets pogen te doen, doe je niet per ongeluk. Oftewel, dat maakt he-le-maal niet uit. Het heeft te maken met het iets trachten te doen, (met opzet) terwijl het beoogde gevolg niet intreed.quote:Op woensdag 2 september 2009 13:23 schreef nuget het volgende:
[..]
daarom heet het ook poging tot slimmerd...
nog een keer je wetsboek lezen..
Ik heb het bewijs dat ik de wet ken. De poging zit in het feit of het slachtoffer al dan niet is komen te overlijden. Ziet dus op het gevolg. Daar hoef je de wet niet eens voor te kennen, gewoon je hersenen gebruiken is voldoende.quote:Op woensdag 2 september 2009 13:23 schreef nuget het volgende:
daarom heet het ook poging tot slimmerd...
nog een keer je wetsboek lezen..
Spiegels en dode hoek checken en van baan wisselen vind ik best een fatsoenlijke optie. Daar had hij zeker 4 seconden de tijd voor.quote:Op woensdag 2 september 2009 13:17 schreef Sachertorte het volgende:
De gele auto reageert slecht, maar hij had eigenlijk ook geen fatsoenlijke opties.
Als hij wel opgelet had, had hij die opties wel gehad. Hij had ruimte zat...quote:Op woensdag 2 september 2009 13:17 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
De gele auto reageert slecht, maar hij had eigenlijk ook geen fatsoenlijke opties.
Hij had 'm naar links kunnen gooien zonder te kijken, maar dan had hij daar een auto kunnen raken. Hij had kunnen kijken en een baan opschuiven, maar dat was zeker krap geweest, en dan had de auto achter hem zeker de agent geraakt. Misschien was hij zelfs al aan het kijken om op te schuiven, waardoor hij te laat de agent voor zich zag? Volgens mij had trouwens hij maar een seconde of drie.quote:Op woensdag 2 september 2009 13:43 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Spiegels en dode hoek checken en van baan wisselen vind ik best een fatsoenlijke optie. Daar had hij zeker 4 seconden de tijd voor.
Noodstop had absoluut een zware kettingbotsing tot gevolg gehad, en het is maar de vraag of de agent dan niet geraakt was.quote:Verder nog wat opties die minder fatsoenlijk zijn maar beter dan het raken van een persoon:
(1) remmen
(2) uitwijken
(3) noodstop
(4) combinatie van bovenstaande
Normaal zou ik me bij zo'n reactie afvragen of je misschien per opgeluk je laatste drie hersencellen uitgescheten hebt, want in je hoofd zitten ze zeker niet... Maar bij het zien van je nickname wordt het me ineens allemaal duidelijkquote:Op woensdag 2 september 2009 11:17 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Conclusie: rijbewijs en auto afnemen en voor een aantal jaar de cel in.
"Aan het kijken om op te schuiven"?quote:Op woensdag 2 september 2009 13:51 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Hij had 'm naar links kunnen gooien zonder te kijken, maar dan had hij daar een auto kunnen raken. Hij had kunnen kijken en een baan opschuiven, maar dat was zeker krap geweest, en dan had de auto achter hem zeker de agent geraakt. Misschien was hij zelfs al aan het kijken om op te schuiven, waardoor hij te laat de agent voor zich zag? Volgens mij had trouwens hij maar een seconde of drie.
De overtreder? Je bedoelt de motoragent die hier Artikel 5 duidelijk aan zijn laars lapt? Je weet wel, dat kapstokartikel dat zegt dat je onder geen beding moedwillig gevaar mag veroorzaken in het verkeer?quote:Op woensdag 2 september 2009 15:04 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Zo typisch ook weer, die reacties hier. Het is nóóit de overtreder die het heeft gedaan.
Als die man niet midden op een snelweg was gaan staan was het nooit gebeurd. Dat de automobilist misschien sneller had moeten reageren kan zijn, maar je kan hem dit echt niet (volledig) aanrekenen...quote:Op woensdag 2 september 2009 15:04 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Zo typisch ook weer, die reacties hier. Het is nóóit de overtreder die het heeft gedaan. Altijd is het van:
"het zijn niet de hardrijders maar de mensen die krampachtig 120 rijden die voor ongelukken zorgen"
"niet de bumperklever, maar die vóór hem die met 120 op de linkerbaan reed is schuldig aan het ongeluk, met zijn agressie-uitlokkende weggedrag"
"ja, ze steken tegenwoordig overál van die 70-borden in de grond, hoe moest ik nu weten dat er hier écht wegwerkzaamheden waren?"
en nu weer:
"het was die agent zijn eigen schuld dat hij aangereden werd, je kan van automobilisten niet verwachten dat ze adequaat reageren op onvoorziene omstandigheden"
Om te kotsen gewoon.
[..]
"Aan het kijken om op te schuiven"?Een beetje automobilist ziet dat met een blik in zijn spiegels en een vluchtige kijk over zijn schouder. Als je daar 4 seconden voor nodig hebt mogen ze sowieso wel je rijbewijs afpakken. Er was op de linkerbaan bovendien voldoende ruimte om te kunnen invoegen. Hij had de auto's voor hem kunnen zien opschuiven, de agent kunnen zien, zijn spiegels en dode hoek kunnen checken en veilig van baan kunnen wisselen. Het had zelfs nog eerder gekund als hij had ingezien dat een vrachtwagen die naar links schuift een teken is dat er een obstakel is op de rechterbaan.
Stuitend ook dat je blijkbaar het raken van een onbeschermd persoon verkiest boven het veroorzaken van een kettingbotsing met auto's waarin de personen beschermd zijn door een kreukelzone, kooiconstructie, veiligheidsgordels en airbags.
jank, huil, boom, knuffel, opel, station, astra, boerderij, stickers, raam, kattenbak, geit, sok, wol, adem, stank, tuintje, charijnig, rotkop, vrouw, lelijk, bah, vies, douche, kapot.quote:Op woensdag 2 september 2009 15:04 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Zo typisch ook weer, die reacties hier. Het is nóóit de overtreder die het heeft gedaan. Altijd is het van:
*zeververhaal*
Om te kotsen gewoon.
Dus eerst oordeel je voor het gemak dat de automobilist de overtreder is en dan pas komt de discussie over wie schuld heeft?quote:Op woensdag 2 september 2009 15:04 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Zo typisch ook weer, die reacties hier. Het is nóóit de overtreder die het heeft gedaan.
Hij reed achter een vrachtwagen, dus de stelling die ik tegenover jou ooit verdedigde dat de rustige rijder doorgaans onoplettend rijdt en dat dat vele malen gevaarlijker is dan een beetje harder rijden wordt door dit ongeval wel onderstreept...quote:Altijd is het van:
"het zijn niet de hardrijders maar de mensen die krampachtig 120 rijden die voor ongelukken zorgen"
Niet rechts houden is ook een overtreding... echt.quote:"niet de bumperklever, maar die vóór hem die met 120 op de linkerbaan reed is schuldig aan het ongeluk, met zijn agressie-uitlokkende weggedrag"
Nee, er wordt (m.i. terecht) geconstateerd dat die agent een positie kiest die je kan kenmerken als gevaarzetting. Dat zie jij even makkelijk over het hoofd, maar ik had eerder al het idee dat jij helemaal niets begrijpt van verkeersveiligheid.quote:en nu weer:
"het was die agent zijn eigen schuld dat hij aangereden werd, je kan van automobilisten niet verwachten dat ze adequaat reageren op onvoorziene omstandigheden"
Vervelend, mensen met een andere mening...quote:Om te kotsen gewoon.
Misschien moet je leren tellen...quote:"Aan het kijken om op te schuiven"?Een beetje automobilist ziet dat met een blik in zijn spiegels en een vluchtige kijk over zijn schouder. Als je daar 4 seconden voor nodig hebt mogen ze sowieso wel je rijbewijs afpakken.
Er zat een auto op de linkerbaan. Daar had hij voor gekund, maar de beslissing om het op dat moment niet te doen is bij een onzekere automobilist zo gemaakt. En in normale gevallen is daar ook niets mis mee.quote:Er was op de linkerbaan bovendien voldoende ruimte om te kunnen invoegen.
Je bent echt niet goed snik als je serieus claimt dat een vrachtwagen die naar links gaat een teken is dat er een obstakel op de rechterbaan is. In meer dan 99 vd 100 gevallen is het immers een vrachtwagen die enkele km/u minder hard rijdt.quote:Het had zelfs nog eerder gekund als hij had ingezien dat een vrachtwagen die naar links schuift een teken is dat er een obstakel is op de rechterbaan.
Kennelijk heb je erg weinig rijervaring. Want als je niet weet dat mensen in dit soort situaties onbegrijpelijke acties kunnen maken, dan heb je nog erg weinig op de weg gezien.quote:Stuitend ook dat je blijkbaar het raken van een onbeschermd persoon verkiest boven het veroorzaken van een kettingbotsing met auto's waarin de personen beschermd zijn door een kreukelzone, kooiconstructie, veiligheidsgordels en airbags.
Hij is een tellerrijder die meent dat mensen die sneller rijden dan hij rijdt per definitie heel gevaarlijk bezig zijn en die tevens meent dat een GPS als snelheidsmeter gebruiken levensgevaarlijk is (je zal toch maar eens echt 120 km/u rijden: ENG!!!!!).quote:Op woensdag 2 september 2009 15:12 schreef Jalu het volgende:
Vraagje, heb je zelf wel een auto of een rijbewijs?
Erg lomp van de agent inderdaad naar mijn mening.quote:Op woensdag 2 september 2009 09:50 schreef Casos het volgende:
Ik zou die motoragent aanklagen voor het ingevaar brengen van andere mensen. Echt een rare actie van deze agent. Dat hij zijn leven op het spel wil zetten, prima. Maar zo even midden op de snelweg gaan staan en mensen gebaren naar de andere kant te gaan. Wat als er nu net nog één de vrachtwagen inhaalt. Kan die man kiezen, een auto pletten tussen hem en de vangrail of vol die motorrijder aanrijden?
Je kan niet direct je auto naar links gooien, je moet de situatie inschatten. Tel daar de ambulances e.d. op de andere weghelt op.... tsja... dan mag je toch verwachten dat een motoragent zo'n situatie een stuk beter inschat.
Ik denk dat de bestuurder van die gele auto, en de bestuurders daarachter, naar dat ongeluk keken. Links van hen, niet veraf.quote:Op woensdag 2 september 2009 01:26 schreef MaxMark het volgende:
Op 0:23 is de vrachtwagen op de andere rijbaan, en op 0:26 de auto voor hem. Op 0:31 wordt de agent geschept. Volgens mij had hij ruim voldoende tijd om de motoragent te zien, maar lette gewoon niet op. Hij wijkt ook pas uit op het állerlaatste moment. Daar komt bij dat hij misschien ook de agent al de weg op had kunnen zien rijden, maar waarschijnlijk was de bestuurder afgeleid door de twee motoragenten en ambulance die er nog aankwamen.
Een punt vóór de bestuurder: de twee auto's achter hem lijken ook niet te zien wat er voor hen gebeurd.
Lul niet. Die gast zat duidelijk niet op te letten, als je voor je een vrachtwagen naar links ziet gaan weet je toch wel dat dat niet voor de lol is.quote:Op woensdag 2 september 2009 08:55 schreef buachaille het volgende:
Echt schokkende beelden, die agent mag blij zijn dat hij nog leeft. De bestuurder van die gele auto kan er echter weinig aan doen. Inschattingsfout van de motoragent.
Die vrachtwagenchauffeur had idd makkelijk 5 seconden eerder naar links gekund.quote:Op woensdag 2 september 2009 19:08 schreef Ryan3 het volgende:
Ook de vrachtwagenchauffeur was er wrs door afgeleid, die ging ook pas laat naar links.
Kentekenplaten zijn nooit af-fabriekquote:Op woensdag 2 september 2009 19:36 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Oh, die kentekenplaat is af-fabriek zo gemonteerd?
Wat lul je nou? Zeker een autorijder + VVD-stemmer + flitspaalfotoverzamelaar. Los van de discussie of datgene wat die motoragent nou wel of niet conform richtlijnen is, die bestuurder van die gele sjonnie-auto had genoeg tijd om uit te wijken, of anderszins te reageren; de reactie komt pas enkele meters voor de agent en rijkelijk te laat. Die gast zat te suffen. En nee, ik beweer daar niet mee dat hij met opzet die agent heeft aangereden.quote:Op woensdag 2 september 2009 19:55 schreef Jalu het volgende:
RTL nieuws meldt dat de motorrijders geen toestemming hadden van de meldkamer voor begeleiding van de ambulance. Men onderzoekt nog waarom de agenten dit op eigen houtje gedaan hebben. Overigens zijn de beelden nog herhaald op het RTL nieuws en daar zie je toch duidelijk de Seat slingeren doordat de bestuurder krachtig probeert te remmen. Het lijkt er een beetje op dat de bestuurder van de Seat dusdanig was ingeklemd door andere voertuigen dat hij gewoon niet meer wist wat hij moest doen.
De kwaliteit van de beelden is op de televisie een stuk beter en mijn conclusie blijft hetzelfde: de motoragent zit fout in hoe hij dit gedaan heeft en naar nu blijkt heeft men zich dus ook niet aan de voorschriften gehouden. Artikel 5 komt wat mij betreft alleen maar verder in beeld. En, ik zei het al eerder; de bestuurder van de auto mag blij zijn dat deze beelden gemaakt zijn want anders zouden de dienders ongetwijfeld al hun mogelijkheden gebruikt hebben om de schuld op de bestuurder van de auto af te schuiven; sterker nog, voordat de beelden opdoken heeft men dat al gepoogd; men meldde dat de agent van achteren aangereden zou zijn.
Die agent had daar niet moeten staan. Klaar. Heeft niets met mijn politieke voorkeur of wat dan ook te maken. De man heeft willens en wetens een gevaarlijke situatie veroorzaakt (zonder dat daar echt noodzaak voor was) en is daar nu toevallig zelf het slachtoffer van. Maar wat mij betreft vervolgen ze hem gewoon ook nog voor een artikel 5 overtreding. Als je de beelden bekijkt, dan zie je dat de bestuurder van de Seat simpelweg geen kant opkan. Aan alle kanten zit verkeer. Het enige wat kon, was naar de vluchtstrook, en dat probeerde hij dan ook. Maar er was gewoon te weinig tijd.quote:Op woensdag 2 september 2009 19:59 schreef djnospinzone het volgende:
[..]
Wat lul je nou? Zeker een autorijder + VVD-stemmer + flitspaalfotoverzamelaar. Los van de discussie of datgene wat die motoragent nou wel of niet conform richtlijnen is, die bestuurder van die gele sjonnie-auto had genoeg tijd om uit te wijken, of anderszins te reageren; de reactie komt pas enkele meters voor de agent en rijkelijk te laat. Die gast zat te suffen. En nee, ik beweer daar niet mee dat hij met opzet die agent heeft aangereden.
Volgens mij heeft dit geen sodemieter met politiek te maken.quote:Op woensdag 2 september 2009 19:59 schreef djnospinzone het volgende:
[..]
Wat lul je nou? Zeker een autorijder + VVD-stemmer + flitspaalfotoverzamelaar. Los van de discussie of datgene wat die motoragent nou wel of niet conform richtlijnen is, die bestuurder van die gele sjonnie-auto had genoeg tijd om uit te wijken, of anderszins te reageren; de reactie komt pas enkele meters voor de agent en rijkelijk te laat. Die gast zat te suffen. En nee, ik beweer daar niet mee dat hij met opzet die agent heeft aangereden.
Wat mij betreft zou je gelijk kunnen hebben (ik denk dat al die bestuurders afgeleid waren door het ongeluk op de andere kant tov hen); alleen vervolgen hoeft niet wat mij betreft. De politieman heeft straf genoeg vanwege wrs idd een inschattingsfout, lijkt me. Dat gaat vaak goed, nu niet.quote:Op woensdag 2 september 2009 20:08 schreef Jalu het volgende:
[..]
Die agent had daar niet moeten staan. Klaar. Heeft niets met mijn politieke voorkeur of wat dan ook te maken. De man heeft willens en wetens een gevaarlijke situatie veroorzaakt (zonder dat daar echt noodzaak voor was) en is daar nu toevallig zelf het slachtoffer van. Maar wat mij betreft vervolgen ze hem gewoon ook nog voor een artikel 5 overtreding. Als je de beelden bekijkt, dan zie je dat de bestuurder van de Seat simpelweg geen kant opkan. Aan alle kanten zit verkeer. Het enige wat kon, was naar de vluchtstrook, en dat probeerde hij dan ook. Maar er was gewoon te weinig tijd.
Dit is een ordinaire inschattingsfout van de agent, en de bestuurder van de Seat is hier ook slachtoffer, net als de motoragent zelf. De agent heeft verschrikkelijk veel geluk gehad dat hij er niet slechter van af is gekomen.
Als jij een aanrijding veroorzaakt waar je zelf gewond bij raakt loop je ook een reële kans om vervolgd te worden hoor. Ik bedoel echt niet dat de agent een hele forse straf moet krijgen of zo.quote:Op woensdag 2 september 2009 20:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat mij betreft zou je gelijk kunnen hebben (ik denk dat al die bestuurders afgeleid waren door het ongeluk op de andere kant tov hen); alleen vervolgen hoeft niet wat mij betreft. De politieman heeft straf genoeg vanwege wrs idd een inschattingsfout, lijkt me. Dat gaat vaak goed, nu niet.
beste post tot nu toe.quote:Op woensdag 2 september 2009 19:55 schreef Jalu het volgende:
RTL nieuws meldt dat de motorrijders geen toestemming hadden van de meldkamer voor begeleiding van de ambulance. Men onderzoekt nog waarom de agenten dit op eigen houtje gedaan hebben. Overigens zijn de beelden nog herhaald op het RTL nieuws en daar zie je toch duidelijk de Seat slingeren doordat de bestuurder krachtig probeert te remmen. Het lijkt er een beetje op dat de bestuurder van de Seat dusdanig was ingeklemd door andere voertuigen dat hij gewoon niet meer wist wat hij moest doen.
De kwaliteit van de beelden is op de televisie een stuk beter en mijn conclusie blijft hetzelfde: de motoragent zit fout in hoe hij dit gedaan heeft en naar nu blijkt heeft men zich dus ook niet aan de voorschriften gehouden. Artikel 5 komt wat mij betreft alleen maar verder in beeld. En, ik zei het al eerder; de bestuurder van de auto mag blij zijn dat deze beelden gemaakt zijn want anders zouden de dienders ongetwijfeld al hun mogelijkheden gebruikt hebben om de schuld op de bestuurder van de auto af te schuiven; sterker nog, voordat de beelden opdoken heeft men dat al gepoogd; men meldde dat de agent van achteren aangereden zou zijn.
Nee, okee, om iig het uitdelen van een straf aan die man te voorkomen, die man heeft voor een foutje idd een vrij hoge tol moeten betalen. En het ziet er naar uit dat het dat toch was. Natuurlijk probeerde hij alleen in de uitoefening van zijn werk die ambulance van dienst te zijn, die weer met een zeer zwaar gewond persoon zsm naar een ziekenhuis ging.quote:Op woensdag 2 september 2009 20:16 schreef Jalu het volgende:
[..]
Als jij een aanrijding veroorzaakt waar je zelf gewond bij raakt loop je ook een reële kans om vervolgd te worden hoor. Ik bedoel echt niet dat de agent een hele forse straf moet krijgen of zo.
Volgens mij moet je ook niet op de rijbaan staan als een grote truc eraan komt. Bestuurders daarachter, en soms vlak daarachter, worden plotseling geconfronteerd met het feit dat jij daar staat.quote:Overigens las ik vandaag op diverse plaatsen opmerkingen van (oud) politiemensen die nu al voorspellen dat het filmpje nog jaren gebruikt zal worden bij cursussen om te laten zien hoe het niet moet...
Aso-rijder.quote:Op woensdag 2 september 2009 01:33 schreef wonderer het volgende:
Overigens, welk vooroordeel bevestigt de auto?
Maar als die truck ineens naar links gaat denkt er dan niemand dat er wat aan de hand is?quote:Op woensdag 2 september 2009 20:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij moet je ook niet op de rijbaan staan als een grote truc eraan komt. Bestuurders daarachter, en soms vlak daarachter, worden plotseling geconfronteerd met het feit dat jij daar staat.
Het valt me op dat iedereen doet alsof er minutenlang de tijd is geweest om na te denken voor alle betrokkenen. De realiteit is toch wel wat anders, het speelt zich allemaal af binnen luttele seconden.quote:Op woensdag 2 september 2009 20:29 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Maar als die truck ineens naar links gaat denkt er dan niemand dat er wat aan de hand is?
Uit de post waar jij op reageert begrijp ik dat de beelden bij RTL een ander beeld geven, te weten een veel eerdere reactie dan je zou zeggen uit de beelden van telegraaf.nl.quote:Op woensdag 2 september 2009 19:59 schreef djnospinzone het volgende:
de reactie komt pas enkele meters voor de agent en rijkelijk te laat.
NEE!!!!quote:Op woensdag 2 september 2009 20:29 schreef RealZeus het volgende:
Maar als die truck ineens naar links gaat denkt er dan niemand dat er wat aan de hand is?
Volgens mij waren ze afgeleid door het spektakel aan de andere kant. Veel brandweer, paramedics, zelfs een helikopter.quote:Op woensdag 2 september 2009 20:29 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Maar als die truck ineens naar links gaat denkt er dan niemand dat er wat aan de hand is?
Het is niet de eerste keer dat er een ongeluk gebeurt door kijkers naar een ongeluk op de andere rijbaan. En het zal ook niet de laatste keer zijn.quote:Op woensdag 2 september 2009 20:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij waren ze afgeleid door het spektakel aan de andere kant. Veel brandweer, paramedics, zelfs een helikopter.
Maar je ziet toch binnen een seconde dat er geen vrachtwagen rijdt? Dan ga je toch wel nadenken?quote:Op woensdag 2 september 2009 20:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
NEE!!!!
Omdat (en ik verbaas mij erover dat ik het keer op keer moet herhalen) in meer dan 99 vd 100 gevallen het gewoon een inhaalmanoevre is omdat er een vrachtwagen net iets langzamer voor rijdt.
Er zou hier geen ongeluk zijn als de agent zijn gezonde verstand had gebruikt. Het had in meerdere opzichten veel slechter af kunnen lopen, er had ook een forse kettingbotsing kunnen zijn ontstaan...quote:Op woensdag 2 september 2009 20:39 schreef Light het volgende:
[..]
Het is niet de eerste keer dat er een ongeluk gebeurt door kijkers naar een ongeluk op de andere rijbaan. En het zal ook niet de laatste keer zijn.
Het kan ook opa in de Wagon R+ zijn natuurlijk... Niet dat ik ooit achter een vrachtwagen zou blijven hangen als ik er voorbij kan, maar ik zou zeker niet alle alarmbellen af laten gaan omdat die vrachtwagen naar links gaat.quote:Op woensdag 2 september 2009 20:42 schreef RealZeus het volgende:
Maar je ziet toch binnen een seconde dat er geen vrachtwagen rijdt? Dan ga je toch wel nadenken?
Apropos, is dat filmpje er nog?quote:Op woensdag 2 september 2009 20:44 schreef rene90 het volgende:
Als ik het filmpje wat beter bekijk is zijn er nog iets van 8-9 strepen te zien van het wegdek wanneer de gele seat vrij zicht heeft op de motor, dus zo een 100 meter ruimte om eventueel iets te doen.
De auto vlak achter de vrachtwagen reageert wel op tijd. Dan zit die gele auto toch gewoon niet op te letten.quote:Op woensdag 2 september 2009 20:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het kan ook opa in de Wagon R+ zijn natuurlijk... Niet dat ik ooit achter een vrachtwagen zou blijven hangen als ik er voorbij kan, maar ik zou zeker niet alle alarmbellen af laten gaan omdat die vrachtwagen naar links gaat.
Ik zou wel meer afstand houden en dat is m.i. het echte verwijt aan de automobilist.
Filmpje rtl nieuwsquote:Op woensdag 2 september 2009 20:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Apropos, is dat filmpje er nog?
Op yt is hij weggehaald volgens mij.
Je moet nooit achter een vrachtwagen of busje blijven hangen idd. Zsm weg daar vandaan.quote:Op woensdag 2 september 2009 20:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het kan ook opa in de Wagon R+ zijn natuurlijk... Niet dat ik ooit achter een vrachtwagen zou blijven hangen als ik er voorbij kan, maar ik zou zeker niet alle alarmbellen af laten gaan omdat die vrachtwagen naar links gaat.
Ik zou wel meer afstand houden en dat is m.i. het echte verwijt aan de automobilist.
Kun je dat verwijt niet vooral maken aan de automobilisten achter de Seat? Ik ben ook ooit bijna achterop een stilstaande file geklapt doordat ik niet durfde te remmen omdat er iemand achter mij (in een gele Seat, toevalligquote:Op woensdag 2 september 2009 20:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het kan ook opa in de Wagon R+ zijn natuurlijk... Niet dat ik ooit achter een vrachtwagen zou blijven hangen als ik er voorbij kan, maar ik zou zeker niet alle alarmbellen af laten gaan omdat die vrachtwagen naar links gaat.
Ik zou wel meer afstand houden en dat is m.i. het echte verwijt aan de automobilist.
Of hij kijkt in zijn spiegels, schat verkeerd in dat hij niet naar links kan en gaat vervolgens in paniek maar remmen...quote:Op woensdag 2 september 2009 20:48 schreef RealZeus het volgende:
De auto vlak achter de vrachtwagen reageert wel op tijd. Dan zit die gele auto toch gewoon niet op te letten.
Kijk nog maar eens goed: te weinig afstand.quote:Op woensdag 2 september 2009 20:49 schreef Ryan3 het volgende:
Volgens mij deed die gele seat dat ook tov die vrachtwagen.
Ja, ook.quote:Op woensdag 2 september 2009 20:50 schreef Jalu het volgende:
Kun je dat verwijt niet vooral maken aan de automobilisten achter de Seat?
Buitengewoon irritant. Als iemand bij mij gaat kleven gaat het gas los en dan ineens erop. Heb ik in no time de gewenste afstand en de meesten begrijpen het dan wel. Sommigen niet. Geen idee of die in een gele Seat rijden... ik houd het niet bij.quote:Ik ben ook ooit bijna achterop een stilstaande file geklapt doordat ik niet durfde te remmen omdat er iemand achter mij (in een gele Seat, toevallig) wel erg op mijn bumper zat te kleven. En zo te zien zaten ze er erg dicht achter...
Er rijdt nog een auto tussen, zie ik nu. Deze reageerde wel adequaat.quote:Op woensdag 2 september 2009 20:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Kijk nog maar eens goed: te weinig afstand.
Nog afgezien van het feit dat deze situatie mij niet kortdurend leek: het is vaak weldegelijk vermijdbaar, dan wel bijzonder snel op te lossen.quote:Op woensdag 2 september 2009 20:50 schreef Jalu het volgende:
Kortdurend "bumperkleven" is op de drukke Nederlandse snelweg zo goed als onvermijdbaar volgens mij.
Ik heb het onthouden omdat ik een noodstop móest maken uiteindelijk. Toen ik (op ongeveer 15 cm van de bumper van mijn voorganger...) stilstond keek ik in de spiegel en stond de gele Seat inmiddels aan de andere kant van de weg in de berm; ofwel, hij had nog uit weten te wijken maar anders had ik hem in de achterkant gehad...quote:Op woensdag 2 september 2009 20:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, ook.
[..]
Buitengewoon irritant. Als iemand bij mij gaat kleven gaat het gas los en dan ineens erop. Heb ik in no time de gewenste afstand en de meesten begrijpen het dan wel. Sommigen niet. Geen idee of die in een gele Seat rijden... ik houd het niet bij.
Dat weet je niet. Hij kan m.i. weldegelijk gezocht hebben naar een uitweg en daarbij gewoon de verkeerde keuzes gemaakt hebben. Ik vind dat lastig om te zeggen aan de hand van de beelden.quote:Op woensdag 2 september 2009 20:56 schreef Ryan3 het volgende:
Is toch een kwestie van afgeleid zijn door het ongeluk aan de andere kant, vrees ik.
Of even een aantal keer op je rem drukken (alleen dat het licht dus even aangaat) wilt vaak ook wel helpen om bumperklevers van je af te krijgen.quote:Op woensdag 2 september 2009 20:57 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ik heb het onthouden omdat ik een noodstop móest maken uiteindelijk. Toen ik (op ongeveer 15 cm van de bumoer van mijn voorganger...) stilstond keek ik in de spiegel en stond de gele Seat inmiddels aan de andere kant van de weg in de berm; ofwel, hij had nog uit weten te wijken maar anders had ik hem in de achterkant gehad...
Dan is hij daar toch enkele seconden mee bezig, te lang, vind ik.quote:Op woensdag 2 september 2009 20:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat weet je niet. Hij kan m.i. weldegelijk gezocht hebben naar een uitweg en daarbij gewoon de verkeerde keuzes gemaakt hebben. Ik vind dat lastig om te zeggen aan de hand van de beelden.
Uiteraard niet, maar je kunt, uit eigen ervaring, een speculatie erop loslaten, die zit wrs redelijk bij werkelijkheid.quote:Op woensdag 2 september 2009 21:05 schreef DS4 het volgende:
Ik zeg niet dat hij niet afgeleid is, ik zeg dat ik het aan de hand van de beelden niet met zekerheid kan zeggen...
Die vrachtwagen rijdt zo'n honderd meter VOOR hem.quote:[b]Op woensdag 2 september 2009 22:06
Die vrachtwagen kón alleen maar uitwijken, zo'n ernome massa kan niet op tijd stoppen. De Leon zat feitelijk ingesloten. Over verdrijvingsvak mag niet en ga je ook niet doen met politie voor je, naar links kon niet, daar reed vrachtwagen met andere auto's daar vlak achter.
Dus rijd je de politie in kwestie maar aan, want je mag niet over het verdrijvingsvlak? Huh?quote:Op woensdag 2 september 2009 22:06 schreef ouderejongere het volgende:
Over verdrijvingsvak mag niet en ga je ook niet doen met politie voor je,
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |