http://www.trouw.nl/nieuw(...)EU_te_blokkeren.htmlquote:De Italiaanse premier Silvio Berlusconi dreigt de EU te blokkeren als woordvoerders van de unie kritiek blijven leveren op het Italiaanse asielbeleid. „Wij zullen niet meer meedoen aan stemmingen en zo in het feite het functioneren van de unie blokkeren", aldus Berlusconi volgens het persbureau ANSA. Ook zou Italië het aftreden van alle eurocommissarissen eisen.
De premier kwam dinsdag in Gdansk met zijn woedeuitbarsting, waar hij de herdenking van het begin van de Tweede Wereldoorlog zeventig jaar geleden bijwoont. Berlusconi wil alleen met de president van de Europese Commissie persoonlijk spreken over het Italiaanse asielbeleid.
Mooie naamquote:Op dinsdag 1 september 2009 16:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
nou zet italie maar uit de EU dan.
Corrupt kutland.
quote:Ook zou Italië het aftreden van alle eurocommissarissen eisen.
Uhm.. wat dacht je van het feit dat er vrij verkeer van mensen is binnen de EU. Het is dus niet zo verkeerd om met zijn allen 1 assielbeleid te voeren. Of in iedergeval, iets wat een beetje overeenkomt.quote:Op dinsdag 1 september 2009 16:07 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
http://www.trouw.nl/nieuw(...)EU_te_blokkeren.html
Groot gelijk, sinds wanneer heeft de EU het recht Italië zo terecht te wijzen?
Ja, het is wel een beetje typischquote:Op dinsdag 1 september 2009 16:55 schreef freako het volgende:
[..]. Goed plan. Ze treden toch al af in november, als de nieuwe Europese Commissie aantreedt.
We hebben open grenzen sneakypete.....quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:50 schreef sneakypete het volgende:
Berlusconi is een bad guy, in vele opzichten een slecht voorbeeld voor zijn volk, maar ergens mag ik hem ook wel weer. In dezen vind ik het wel interessant worden. Het zuiden van het land is nu eenmaal arm, dus een horde gelukszoekers kunnen ze er echt niet bij gebruiken, bovendien schat ik de mentaliteit aldaar ook niet in als eentje van warm onthaal. Ik steun hem dus wel. Misschien wordt het tijd dat er in de EU wat beter afgebakend wordt wat wel en niet centraal geregeld dient te worden en hoe ver dat mag gaan. Over immigratie kun je geen universele normen hanteren (waarden is wat anders), omdat elk land zo zijn eigen sores heeft. Daarom zou het volstaan als de EU hooguit een paar richtlijnen hanteert omtrent de behandeling van al dan niet gewenste asielzoekers, mensen martelen oid zou bijv natuurlijk niet zomaar mogen. Maar verder moet er veel ruimte blijven voor eigen invulling, zeker in tijden waarin een redelijk aantal Europeanen het wel gehad hebben met immigratie en bovendien al erg EU-sceptisch zijn.
De EU dacht ook Oostenrijk wel fftjes te kunnen piepelen toen ze Haider hadden gekozen. Oostenrijk stemde vervolgens tegen alles en de dappere dodo`s uit Brussel dorpen toen heel snel af..quote:Op dinsdag 1 september 2009 16:31 schreef dabadbass het volgende:
Italie heeft zichzelf er alleen maar mee. Op korte termijn is het vast heel machtig om alle te blokkeren.
Klinkt ook erg democratisch dit.quote:Berlusconi wil alleen met de president van de Europese Commissie persoonlijk spreken over het Italiaanse asielbeleid.
Dat het geen nette oplossing is, ben ik met je eens. Maar in tegenstelling tot andere landen zoals bijvoorbeeld Nederland heeft hij tenminste EEN oplossing. Geen goede, maar het is tenminste iets.quote:Op dinsdag 1 september 2009 19:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
We hebben open grenzen sneakypete.....
En Berlusconi betaalt Libië om vluchtelingen te kunnen vervolgen (want net als veel andere dictatoriale landen zoals bijv. China houden ze er niet van als mensen uit hun land ontvluchten). Daarmee komt Italië ook van het 'vluchtelingenprobleem' af.
Schandalige oplossing
De EU als instituut is niet zoveel waard als de landen die erin zitten. Ik denk dat men de samenwerking met Italië belangrijker vindt dan 'de EU'.quote:Op dinsdag 1 september 2009 16:09 schreef DutchErrorist het volgende:
Haha nou laat hem maar de EU blokkeren, dan doen we toch hetzelfde naar Italië toe?![]()
Berlusconi
Nee, het duidt erop dat er iets mis is met de regeringen van die EU-landen , die immers in jouw eigen woorden van alles eraan doen om wetregels te omzeilen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 21:54 schreef Picchia het volgende:
Dat Europese landen zich in allerlei bochten moeten wringen om de bestaande regelgeving en verwachtingen te omzeilen duidt er alleen maar op dat er iets fundamenteel mis is met die verwachtingen en regelgeving van de Europese Unie. De landen staan er zelf niet achter. En ze kunnen nou eenmaal niet iedereen opvangen die het vaste land aantikt. En als ze dat toch moeten doen dan krijg je dit.
Alsof dat een onveranderlijke natuurwet is..quote:Op dinsdag 1 september 2009 19:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
We hebben open grenzen sneakypete.....
Heb je op zich gelijk in, maar heb je ook al een goed alternatief bedacht, waarmee zowel de rechten van Libiërs als de belangen van Italië zijn gewaarborgd?quote:En Berlusconi betaalt Libië om vluchtelingen te kunnen vervolgen (want net als veel andere dictatoriale landen zoals bijv. China houden ze er niet van als mensen uit hun land ontvluchten). Daarmee komt Italië ook van het 'vluchtelingenprobleem' af.
Schandalige oplossing
quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:50 schreef sneakypete het volgende:
Berlusconi is een bad guy, in vele opzichten een slecht voorbeeld voor zijn volk, maar ergens mag ik hem ook wel weer. In dezen vind ik het wel interessant worden. Het zuiden van het land is nu eenmaal arm, dus een horde gelukszoekers kunnen ze er echt niet bij gebruiken, bovendien schat ik de mentaliteit aldaar ook niet in als eentje van warm onthaal. Ik steun hem dus wel. Misschien wordt het tijd dat er in de EU wat beter afgebakend wordt wat wel en niet centraal geregeld dient te worden en hoe ver dat mag gaan. Over immigratie kun je geen universele normen hanteren (waarden is wat anders), omdat elk land zo zijn eigen sores heeft. Daarom zou het volstaan als de EU hooguit een paar richtlijnen hanteert omtrent de behandeling van al dan niet gewenste asielzoekers, mensen martelen oid zou bijv natuurlijk niet zomaar mogen. Maar verder moet er veel ruimte blijven voor eigen invulling, zeker in tijden waarin een redelijk aantal Europeanen het wel gehad hebben met immigratie en bovendien al erg EU-sceptisch zijn.
Met immigranten : dat zijn je woorden.quote:Op woensdag 2 september 2009 11:18 schreef kriele het volgende:
[..]
Heel veel mensen hebben het inderdaad ook gehad met immigranten. Ik hoor en merk het aan bijna iedereen om me heen. Dat is niet iets wat je zomaar kan negeren, wat nu grotendeels wel gebeurt.
Je hebt gelijk. Ik leg het uit:quote:Op woensdag 2 september 2009 12:31 schreef kitao het volgende:
[..]
Met immigranten : dat zijn je woorden.
Ik heb het gehad met mensen zoals jij die niet de moeite nemen om precies aan te geven wat ze bedoelen.
Bedoel je nieuwkomers met een asielverzoek , illegalen , of ook immigranten die al een verblijfsvergunning hebben of bedoel je Heil Nassau , eigen volk eerst , nederland voor de blanken ?
In Moskou durven Afrikanen al niet meer over straat te lopen , wil jij daar ook naar toe in Amsterdam ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |