abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72390010
Kom eens met bronnen dan, dat ook buiten roken schadelijk is voor de kinderen binnen.
pi_72390093
vivi, dat legio onderzoeken iets aan zeggen te tonen wil nog niet zeggen dat het deuglijke onderzoeken zijn. sinds wanneer geloof jij alles wat op internet staat?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 3 september 2009 @ 08:47:08 #123
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72390108
Oh gotski, nu wordt het wel helemaal hylarisch hier
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_72390188
Als je lekker buiten je sigaretje oppaft, daarna even je handen wast en dan je kindje vastpakt zal het allemaal reuze meevallen.
Dan zou ik me inderdaad drukker maken om uitlaatgassen en barbecues.
pi_72390359
quote:
Op donderdag 3 september 2009 08:47 schreef RockabeIIa het volgende:
Oh gotski, nu wordt het wel helemaal hylarisch hier
voor de duidelijkheid: ik zeg helemaal niks over het roken hoor, enkel over ondeuglijk of zinloos onderzoek. hier dan een voorbeeldje: http://www.mathstat.uottawa.ca/~rsmith/Zombies.pdf
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_72390533
Ik denk dat het wel verschil maakt of je buiten rookt of dat je in een afgesloten ruimte rookt...eventueel met een deel mederokers.
Bij dat laatste kan ik me voorstellen dat de rook in je kleding blijft hangen en mischien wel schadelijk zou kunnen zijn (let wel, ik weet het niet, maar het zou kunnen)
Als je buiten rookt...waar de rook zo goed als direct van je afwaaid, dan betwijfel ik of het echt helemaal in je kleren gaat zitten enzo.

Maakt ook niks verder, want het zal ongetwijfel altijd beter zijn voor je kindje als je niet rookt, of het nou om de rook gaat, je eigen gezondheid, je voorbeeldfunctie of welk ander punt ook.
pi_72390559
Het word nu een reltopic volgens mij.
De rokers tegen de niet rokers
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_72390659
mwoa ik ben een roker en kan me best in de mening van beide partijen inleven en zo heb ik volgens mij ook al wat niet rokers voorbij zien komen die best redelijk reageren
pi_72390681
En wie rookt er tegenwoordig nog binnenshuis bij de kinderen? Dat zijn toch alleen nog maar van die tokkie-moeders (denk ik).
  donderdag 3 september 2009 @ 09:21:59 #130
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72390683
quote:
Op donderdag 3 september 2009 09:20 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
mwoa ik ben een roker en kan me best in de mening van beide partijen inleven en zo heb ik volgens mij ook al wat niet rokers voorbij zien komen die best redelijk reageren
Dat zijn de zombies....
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_72390716
quote:
Op donderdag 3 september 2009 09:21 schreef RockabeIIa het volgende:
Dat zijn de zombies....
pi_72390752
quote:
Op donderdag 3 september 2009 09:21 schreef nummer_zoveel het volgende:
En wie rookt er tegenwoordig nog binnenshuis bij de kinderen? Dat zijn toch alleen nog maar van die tokkie-moeders (denk ik).
Ik zag laatst wel een kleind autootje met daarin 3 kinderen, waarvan 1 babytje! een moeder en een oma waar de oma gewoon zat te roken in het autootje. Ja sorry maar dan vraag ik me af waar je mee bezig bent.
pi_72390767
Ik ben nu een niet roker idd! En de gene die deze discussie veroorzaakt heeft.

Ik denk, en dat ik puur mijn mening. Dat consequent roken bij kleine kinderen schadelijk is. Bij mijn oppaskindje werd ik huis gerookt en dat jochie was altijd verkouden. Maar als het nou 'zo nu en dan' is kan dat veel minder kwaad. Dus bijvoorbeeld even naar binnen lopen voor de telefoon of bel en zulke dingen. En als je nou aan ene kant van de kamer staat de roken en de kleine is aan de andere kant, dan kan dat toch ook best? (moeie natuurlijk wel een grote woonkamer hebben he Dus bijvoorbeeld roken onder de afzuigkap)
pi_72390845
Roken onder de afzuigkap lijkt me toch niet zo veilig. Niet alle rook wordt door de afzuigkap opgenomen.
Ik vind het ook smerig. Ruikt daarna je hele keuken naar rook.
pi_72390864
quote:
Op donderdag 3 september 2009 09:25 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

Ik zag laatst wel een kleind autootje met daarin 3 kinderen, waarvan 1 babytje! een moeder en een oma waar de oma gewoon zat te roken in het autootje. Ja sorry maar dan vraag ik me af waar je mee bezig bent.
Roken in de auto vind ik sowieso not done Dat is het enige waar ik niet rookte. Tenzij ik in de file stond, maar dan deed ik alle 4 de ramen wijd open. En alleen als ik alleen was. Hier boven werd ook nooit gerookt. Alleen beneden.
pi_72390904
mwa ik loop zelfs niet naar binnen met een sigaret...en roken onder de afzuigkap vind ik eerlijk gezegf ook niet voldoende. Binnen gewoon niet!
Maar ieder voor zich hoor!

Roken in de auto deed ik wel voor ik zwanger was, reistijd van elke dat een uur heen en uur terug
Maar gelukkig kreeg ik een nieuwe auto tijdens de zwangerschap, dus de baby heeft altijd in een schone auto gezeten
pi_72390947
Hoe doen jullie dat dan als de kleine op bed ligt?

(En ik ga straks niet meer roken , maar ben gewoon benieuwd hoe jullie dat doen )
  † In Memoriam † donderdag 3 september 2009 @ 09:33:23 #138
37843 lady-wrb
kortaf
pi_72390951
vermakelijk topic

als roken niet zo ongezond is als er beweerd wordt, waarom staan er dan waarschuwingen op die pakjes?
maar goed, rook gerust door. dat is goed voor de economie
  donderdag 3 september 2009 @ 09:33:57 #139
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_72390969
quote:
Op donderdag 3 september 2009 09:21 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik kom vanwege mijn werk bij veel mensen thuis. De meesten roken, ook die met kinderen. En ze roken allemaal volop en binnen. En ze zijn echt niet allemaal van het kaliber tokkie. ok, een groot deel wel Maar ik heb ook mensen in mijn omgevng die ook 'gewoon' binnen roken. En dat zijn toch mensen met minimaal HBO-niveau.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  † In Memoriam † donderdag 3 september 2009 @ 09:37:49 #140
37843 lady-wrb
kortaf
pi_72391048
je kan je kinderen toch niet weghouden bij rokers?
luca speelt ook bij vriendjes waar thuis gerookt wordt. en bij zijn vader thuis moet hij zich ook door de rookgordijnen knippen. pa en stiefmoe roken zich een dubbele longkanker.
pi_72391109
quote:
Op donderdag 3 september 2009 09:33 schreef Vlindur het volgende:
Hoe doen jullie dat dan als de kleine op bed ligt?

(En ik ga straks niet meer roken , maar ben gewoon benieuwd hoe jullie dat doen )
Ehm hetzelfde, ik hoor de kleine ook huilen als ik in de tuin ben.
quote:
Op donderdag 3 september 2009 09:33 schreef She-Wolf het volgende:
Ik kom vanwege mijn werk bij veel mensen thuis. De meesten roken, ook die met kinderen. En ze roken allemaal volop en binnen. En ze zijn echt niet allemaal van het kaliber tokkie. ok, een groot deel wel Maar ik heb ook mensen in mijn omgevng die ook 'gewoon' binnen roken. En dat zijn toch mensen met minimaal HBO-niveau.
Ik denk dat ze mensen met kinderen bedoelde?
  donderdag 3 september 2009 @ 09:43:52 #142
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_72391159
quote:
Op donderdag 3 september 2009 09:41 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

Ik denk dat ze mensen met kinderen bedoelde?
Ja, ik ook.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_72391232
quote:
Op donderdag 3 september 2009 09:33 schreef lady-wrb het volgende:
vermakelijk topic

als roken niet zo ongezond is als er beweerd wordt, waarom staan er dan waarschuwingen op die pakjes?
maar goed, rook gerust door. dat is goed voor de economie
Er is hier toch niemand die zegt dat roken niet slecht voor je is?
pi_72391382
quote:
Op donderdag 3 september 2009 09:37 schreef lady-wrb het volgende:
je kan je kinderen toch niet weghouden bij rokers?
luca speelt ook bij vriendjes waar thuis gerookt wordt. en bij zijn vader thuis moet hij zich ook door de rookgordijnen knippen. pa en stiefmoe roken zich een dubbele longkanker.
Ik vind dat er persoonlijk nogal een verschil zit tussen baby's/kleine kindjes en kinderen die al een aantal jaren op de basisschool zitten.
Het is een feit dat de longetjes van een baby tot het eerste jaar ongeveer nog moeten rijpen. Tabaksrook heeft dan dus nog een veel slechtere invloed dan het later nog zal hebben. Ik denk dat ik met mijn dochter als ze een jaar of 6 is al wat minder problemen zal hebben als ze eens in een ruimte is waar in lichte mate gerookt wordt, dan nu. Nu wordt er gewoon niet gerookt bij haar in de buurt. Zo wel, dan vertrek ik met haar.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_72391468
Sjah, de eerste keer lukte het mij ook niet om gestopt te blijven.
Kindje was 3 maanden, der paps en ik gingen uit elkaar, 1e stresspeukje werd 1e stresspakje en zo was ik snel weer gewoon verslaafd.

inmiddels is het me wel gelukt en ben ik sinds de zwangerschap van mn jongste die nu 3 is van het roken af, al een jaar of vier dus.
Scheelt wel dat die paps gewoon bleef enzo

Wat ik merkte tijdens zwangerschap is dat ik het gewoon niet meer lekker vond, net als koffie en sommige etenswaren die opeens misselijkmakend werden. De natuur helpt dus wel een handje mee als je zwanger bent.

Ik ben ontzettend anti roken als je zwanger bent en roken bij je kids in huis, maar ik weet ook dat het echt wel heel verslavend is. Soms heb ik nog wel zin om een sigaret op te steken als ik iemand zie roken of een minne bui heb.
  donderdag 3 september 2009 @ 10:40:14 #146
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72392378
Waar ben je eigenlijk nog mee bezig als je krampachtig elke uur onder de afzuigkap gaat staan

Gaat er dan nou echt geen belletje rinkelen bij mensen?
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  † In Memoriam † donderdag 3 september 2009 @ 10:49:38 #147
37843 lady-wrb
kortaf
pi_72392637
quote:
Op donderdag 3 september 2009 10:40 schreef MikeyMo het volgende:
Waar ben je eigenlijk nog mee bezig als je krampachtig elke uur onder de afzuigkap gaat staan

Gaat er dan nou echt geen belletje rinkelen bij mensen?
waarom zou dat moeten dan? omdat jij dat vindt?
die mensen hebben gewoon geen inspiratie tot stoppen. laat ze.
ze roken in elk geval onder de afzuigkap. dus ze vallen er anderen niet mee lastig.
pi_72392777
Mijn schoonouders roken dus allebei. Als Amber bij hun is rookt mijn schoonmoeder niet bij Amber. Mijn schoonvader wel. Hij is een notoire kettingroker maar als Amber er is rookt ie een stuk minder. Hij is ook nog eens slecht te been dus steeds naar buiten gaan lukt m niet.
Nog steeds vind ik het niet prettig dat er gerookt wordt als Amber er is, maar ik kan het die mensen niet verbieden te roken in hun eigen huis.

Hier inhuis wordt absoluut niet gerookt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72392978
Vroeger toen ik een kiddo was, werd het stom gevonden om te verbieden dat mensen in je huis roken.
Wij hadden een bordje bij de voordeur waarop stond "roken is voor nietrokers adembenemend"
Wat een gezeur hebben mijn ouders daar destijds om gehad, mensen die niet meer langskwamen, andere mensen die ook niet rookten maar het belachelijk vonden en zelf wel een asbakje hadden voor visite.
In die tijd was het zelfs nog gewoon om naast borrelnootjes, chips en stukjes bloemkool sigaretten te hebben voor je gasten, mooi in een glaasje tussen de hapjes.

Wat een omslag he?
  donderdag 3 september 2009 @ 11:06:33 #150
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72393122
Hoezo blijven al die vaders trouwens (al dan niet buiten, onder de afzuigkap, in de garage) roken terwijl moeder wel stopt tijdens de zwangerschap??
Beetje solidair zijn lijkt me niet zo moeilijk, is ook een stuk makkelijker stoppen voor moeder.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')