Dat zou idd wel uitmaken.quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:33 schreef Troel het volgende:
Als ik van te voren weet dat er ergens flink gerookt gaat worden, dan neem ik Ruben liever niet mee.
Same here. Ben ook gestopt zodra ik een tweede streepje zag. En heb er geen seconde moeite mee. Simpelweg omdat het gewoon géén optie is, wmb. Ik pieker er niet over.quote:Op dinsdag 1 september 2009 13:27 schreef innepin het volgende:
Ik ben gestopt op het moment dat er een plusje verscheen op de zwangerschapstest, zonder enige moeite. Dus dat hou ik dan makkelijk vol, mooi, klaar, gestopt, dacht ik. Maar op de een of andere manier kost het nu, post-zwangerschap, ineens wél moeite om er van af te blijven.Ik wil écht niet weer beginnen, maar vind het ook zo vreemd dat die behoefte negen maanden weg is geweest en ineens weer terug is.
En dit is inderdaad de reden waarom ik vind dat je ook ná je zwangerschap tegenover je kinderen niet kan maken om te roken:quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:10 schreef MikeyMo het volgende:
probleem is om mijn oud-werkgeveres te citeren: je doet er eentje mee op een verjaardag en de volgende dag sta je weer bij de tankstation om een pakje te halen
quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:40 schreef Nijns het volgende:
Wat ik niet snap is dat je blijkbaar je kinderen wel die gezondheid gunt (door niet te roken tijdens de zwangerschap) en jezelf niet.. Als je daarna weer begint met roken, kunnen je kinderen er net zo goed last van hebben (gezondheid/stank enz) om maar te zwijgen van het verdriet als mama op 40jarige leeftijd dood gaat aan longkanker.
Waarom is het overdreven?quote:Op dinsdag 1 september 2009 15:11 schreef Vlindur het volgende:
Nu ben ik straks dus niet zo'n miep die niet meer op visite gaat omdat er gerookt wordt in dat huis. Zolang er maar een paar in een grote ruimte roken en dat niet doen als kindlief bij hun op schoot zit mag het best. Het is hun huis en mijn zoon zal er niet direct aan dood gaan. Sommige doen gelijk zo overdreven![]()
Hoe groot is die kans nou? Vroegah werd er toch ook heel erg gerookt overal, Heb je daar iets aan overgehouden? Nee tochquote:Op dinsdag 1 september 2009 17:52 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Waarom is het overdreven?
Ik vind het juist overdreven risicovol om in een kamer te gaan zitten waar er mensen roken..
Ook als je kind er niet bij op schoot zal zitten of in de buurt staat de kamer nog vol rook.
En niet direct aan dood gaan nee, misschien krijgt die er wel enorme klachten van!
En de stoffen uit die sigaretten die de baby binnen krijgt via borstvoeding?quote:Op dinsdag 1 september 2009 12:22 schreef simmu het volgende:
als je zwanger bent en je stopt braaf voor je kindje, dan is het na de zwangerschap ook een opluchting om wel te roken. tijdens de zwangerschap hou je het vol met denken "straks mag het weer" en erna ben je blij dat je iig iets hebt helemaal voor jezelf waar verder niemand een zak over te zeggen heeft. om maar eens een motivatie te noemen
Ik denk dat je wel moet beseffen of het dagelijks of 'af en toe' is. En ik heb het dan over de 'af en toe'quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:05 schreef Pvoesss het volgende:
Hoe groot is die kans nou?? Jij wilt bijvoorbeeld oorproblemen en wiegendood riskeren want hoe groot is die kans nou?
Pfffff inderdaad zeg. Hoe overtrokken is dit allemaal. Dat het evident is dat roken ongezond is, klopt. Dat meeroken schadelijk is, klopt ook. Maar mijn inziens worden de schadelijke gevolgen van het meeroken compleet uit zijn verband gerukt. In de tijd dat ik geboren werd was het doodnormaal dat er in het bijzijn van kinderen gerookt werd. Ook in de huiskamer ja. Terwijl ook toen (begin jaren 80) de gevaren van roken bekend waren. En oh oh oh wat is onze gezondheid naar de klote en zijn wij slecht terecht gekomen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 15:11 schreef Vlindur het volgende:
Nu ben ik straks dus niet zo'n miep die niet meer op visite gaat omdat er gerookt wordt in dat huis. Zolang er maar een paar in een grote ruimte roken en dat niet doen als kindlief bij hun op schoot zit mag het best. Het is hun huis en mijn zoon zal er niet direct aan dood gaan. Sommige doen gelijk zo overdreven![]()
Toen was er ook veel meer wiegedoodsterfte. Nofi, maar het klinkt niet heel erg slim wat je zegt. Het IS schadelijk.quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:03 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Hoe groot is die kans nou? Vroegah werd er toch ook heel erg gerookt overal, Heb je daar iets aan overgehouden? Nee toch
Russisch Roulette is ook af en toe. Flink gechargeerd dit, maar ik neem het risico niet met mijn kind.quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:07 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ik denk dat je wel moet beseffen of het dagelijks of 'af en toe' is. En ik heb het dan over de 'af en toe'
Ik vind sowieso dat je risicovolle ondernemingen of gewoontes binnen de perken moet houden wanneer je kinderen hebt. Simpelweg omdat je het je kinderen niet gunt om moeder- of vaderloos op te groeien.quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:58 schreef simmu het volgende:
maar wat vinden jullie dan van bergbeklimmers die kinderen hebben?
Idd, opvoeden is niet voorzeggen maar voorleven.quote:Op dinsdag 1 september 2009 19:10 schreef k_i_m het volgende:
Wat bij mij ook meespeelde is dat ik eigenlijk niet wil dat mijn kind zich kan herinneren dat ik gerookt heb. Want alleen als ik zelf niet rook kan ik haar later misschien iets duidelijker maken dat het ongezond is en dat je er niet aan moet beginnen. Als ik zelf ook rook denkt ze ook van ". "
ik vind mensen die deelnemen aan het verkeer al krankzinnig...quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:58 schreef simmu het volgende:
Tja, maar dan is motorrijden ook al risicovol en autorijden in sommige steden ookquote:Op dinsdag 1 september 2009 18:58 schreef simmu het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |