dat snap ik dus ook niet.. roken en drinken tijdens je zw.schapquote:Op dinsdag 1 september 2009 11:40 schreef Faja-Lobi het volgende:
Waar ik me persoonlijker drukker om zou maken is als mensen roken tijdens hun zwangerschap of in het bij zijjn van hun kinderen. Voor de rest moet iedereen zelf weten of ze na de bevalling weer beginnen met roken.
Ik was 10 dagen geleden op een trouwerij en daar zat ik met verbazing te kijken naar hoe een zwangere vrouw buiten de ene na de andere sigaret op stak. Toen ik een paar dagen geleden de bruid sprak vertelde zij mij ook dat de dame in kwestie vrolijk het ene na het andere glaasje alcohol dronk die avond.
D'r is een syndroompje voor he, wat kinderen krijgen als moeders zit te zuipen tijdens het broeden...quote:Op dinsdag 1 september 2009 11:38 schreef _GdR_ het volgende:
Mijn moeder rookte havanas en dronk elke dag een liter whiskey toen ze zwanger van me was.
Waarschijnlijk ben ik daardoor nu zo fukking slim en knap
Je zou toch verwachten dat na de lichamelijke ontwenning die slechts 2-3 weken duurt men na 9 maanden toch wel zo sterk zou zijn om niet meer te beginnenquote:Op dinsdag 1 september 2009 11:48 schreef cheqy het volgende:
Als je 9 maanden gestopt bent wil dat niet zeggen dat je er maar vanaf bent.
Ik ben nu ook ruim 9 maanden gestopt en af en toe komt het duiveltje nog wel eens opzetten. De vraag is dan hoe sterk je in je schoenen staat.
Mijn vrouw heeft ook altijd gerookt tot het moment dat ze zwanger werd. Ook zij heeft dat moment aangegrepen om te stoppen. Alleen toen de kleine was geboren kreeg zij vanuit het niets trek in een sigaret. Ze schrok er zelf van. Gelukkig is zij wel zo sterk geweest om er niet meer aan te komen.
Als ik zo op mijn vrouw en andere stoppers in mijn omgeving af ga duurt het wel ruim anderhalf jaar voordat je jezelf een nietroker kan noemen.
Zoals TNA al zegt. Je moet het ook willen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 11:52 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Je zou toch verwachten dat na de lichamelijke ontwenning die slechts 2-3 weken duurt men na 9 maanden toch wel zo sterk zou zijn om niet meer te beginnen
Idd, alleen was ze sporadisch voor haar zwangerschap ook wel eens bezig met pogingen tot stoppen, daarom kijk ik er van op. het was niet dat ze tijdens haar zwangerschap (iig niet openlijk) liep te verkondigen dat ze snakte naar een sigaret. het enige wat ze wel eens zei was dat ze er van baalde dat ze niet enkel in de weekenden kon roken zoals de zgn uitgaansroker dat altijd doet.quote:Op dinsdag 1 september 2009 12:06 schreef Provinciaaltje het volgende:
[..]
Zoals TNA al zegt. Je moet het ook willen.
Dat ze niet rookte tijdens de zwangerschap was hoogstwaarschijnlijk voor de gezondheid van haar kind en niet voor haarzelf. Nu het kind er is kan ze weer aan zichzelf denken en dan is de sigaret er weer alsof hij nooit is weggeweest.
Het lichamelijke duurt ook niet zolang, maar het geestelijke.quote:Op dinsdag 1 september 2009 11:52 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Je zou toch verwachten dat na de lichamelijke ontwenning die slechts 2-3 weken duurt men na 9 maanden toch wel zo sterk zou zijn om niet meer te beginnen
Er zijn toch wel leukere dingen voor jezelf dan vuile sigaretten?quote:Op dinsdag 1 september 2009 12:22 schreef simmu het volgende:
als je zwanger bent en je stopt braaf voor je kindje, dan is het na de zwangerschap ook een opluchting om wel te roken. tijdens de zwangerschap hou je het vol met denken "straks mag het weer" en erna ben je blij dat je iig iets hebt helemaal voor jezelf waar verder niemand een zak over te zeggen heeft. om maar eens een motivatie te noemen
Dat valt dus vies tegen, heb tijdens de zwagerschap niet gerookt, maar daarna toch weer in de val getrapt die roken heet.quote:Op dinsdag 1 september 2009 11:52 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 1 september 2009 12:34 schreef _Bar_ het volgende:
het ligt ook wel aan je omgeving en hoe sterk je in je schoenen staat.
ik weet nog wel toen ik zwanger was van de eerste, m'n nichtje al tegen me riep, ow jij gaat na de bevalling nog snakken naar een sigaret, juist omdat je het nu missen moet.
dat moment van gemis heb ik nooit gehad, en het moment nu snak ik naar die ene sigaret heb ik ook nooit gehad.
toen heb ik het aardig lang volgehouden om niet meer te roken.
Later door omstandigheden, helaas wel weer begonnen.
Deze zwangerschap wederom gestopt met roken, en wederom geen gemis en geen gesnak naar sigaretten.
quote:Op dinsdag 1 september 2009 12:49 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ik heb altijd gerookt, maar ben gestopt toen ik probeerde zwanger te raken. Ik heb niet gerookt tot mijn dochtertje ruim een half jr was. En toen ging het fout toen ik ergens voor de gezelligheid een sigaretje meerooktezwak, ontzettend! en dat weet ik ook. Wil ook weer stoppen, vooral omdat mijn dochtertje ook groter word en ik het geen goed voorbeeld vind en omdat je toch naar rook ruikt als je weer naar binnen gaat als je gerookt heb en ik weet hoe vies dat is voor mensen die niet roken.
Ik rook uiteraard niet binnen en niet in de buurt van mijn kind.
Drie verhalen waaruit blijkt dat het kleine rookduiveltje altijd aanwezig blijft. Het maakt niet uit of je 1 ,10 of 25 jaar niet gerookt hebt.quote:Op dinsdag 1 september 2009 12:59 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat valt dus vies tegen, heb tijdens de zwagerschap niet gerookt, maar daarna toch weer in de val getrapt die roken heet.
Waarom, tja, het vlees is zwak, dat is denk ik het enige juiste antwoord.
Maargoed, ik ben al eerder bijna een jaar gestopt geweest, om toen een keer 1 sigaretje te roken, dacht ik dan, mooi niet dus, snik...
Maar ik hoor van sommigen die al jaren en jaren gestopt zijn dat het soms nogsteeds moeilijk is om de verleiding te weerstaan, dus zo raar is dat niet, wel erg vervelend.
Dit is ook bijna mijn verhaal. Waar het fout ging was een glas bier. Omdat je daar ook mee stopt tijdens een zwangerschap merk je niet hoe een glas bier de behoefte aan een sigaret op kan wekken. Ik rookte na de zwangerschap wel heel weinig, uiteindelijk maar 1 sigaretje 's avonds als het kind in bed lag, zodat ze er geen last van had. Het schuldgevoel en het constant handen wassen hebben me opgebroken en dus ben ik inmiddels weer gestopt (vanaf 1 januari dit jaarquote:Op dinsdag 1 september 2009 12:49 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ik heb altijd gerookt, maar ben gestopt toen ik probeerde zwanger te raken. Ik heb niet gerookt tot mijn dochtertje ruim een half jr was. En toen ging het fout toen ik ergens voor de gezelligheid een sigaretje meerooktezwak, ontzettend! en dat weet ik ook. Wil ook weer stoppen, vooral omdat mijn dochtertje ook groter word en ik het geen goed voorbeeld vind en omdat je toch naar rook ruikt als je weer naar binnen gaat als je gerookt heb en ik weet hoe vies dat is voor mensen die niet roken.
Ik rook uiteraard niet binnen en niet in de buurt van mijn kind.
oh ook alweer 9 maanden cleanquote:Op dinsdag 1 september 2009 13:05 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Dit is ook bijna mijn verhaal. Waar het fout ging was een glas bier. Omdat je daar ook mee stopt tijdens een zwangerschap merk je niet hoe een glas bier de behoefte aan een sigaret op kan wekken. Ik rookte na de zwangerschap wel heel weinig, uiteindelijk maar 1 sigaretje 's avonds als het kind in bed lag, zodat ze er geen last van had. Het schuldgevoel en het constant handen wassen hebben me opgebroken en dus ben ik inmiddels weer gestopt (vanaf 1 januari dit jaar. ) en dat gaat zonder al te veel problemen
.
Het is alleen jammer dat zie dame nu niet verder denkt...ze heeft nu een kind en moet er nu alles aan doen om gezond te blijven om dat kind groot te krijgen...roken helpt daarbij nietquote:Op dinsdag 1 september 2009 12:06 schreef Provinciaaltje het volgende:
[..]
Zoals TNA al zegt. Je moet het ook willen.
Dat ze niet rookte tijdens de zwangerschap was hoogstwaarschijnlijk voor de gezondheid van haar kind en niet voor haarzelf. Nu het kind er is kan ze weer aan zichzelf denken en dan is de sigaret er weer alsof hij nooit is weggeweest.
truequote:Op dinsdag 1 september 2009 14:10 schreef MikeyMo het volgende:
probleem is om mijn oud-werkgeveres te citeren: je doet er eentje mee op een verjaardag en de volgende dag sta je weer bij de tankstation om een pakje te halen
Die eerste is ook erg vies, maar toch rook je een 2e en een 3e...quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:07 schreef Vlindur het volgende:
Dan hoop ik alleen maar dat ik het zo verschrikkelijk vies vind dat ik niet meer hoef![]()
Maar dat zien we dan wel weer
Dat vind ik zo'n BS hè... en IMHO een excuus dat gewoon vaak aangegrepen wordt door mensen die denken dat ze niet kunnen stoppen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:23 schreef Koningin het volgende:
[..]
Die eerste is ook erg vies, maar toch rook je een 2e en een 3e...
Laatst hoorde ik iemand vertellen dat iemand die tijdens de zwangerschap stress heeft om te stoppen met roken, beter een enkele sigaret kan roken. Want stress tijdens de zwangerschap is ernstiger dan die ene sigaret.
quote:Op dinsdag 1 september 2009 13:05 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Dit is ook bijna mijn verhaal. Waar het fout ging was een glas bier. Omdat je daar ook mee stopt tijdens een zwangerschap merk je niet hoe een glas bier de behoefte aan een sigaret op kan wekken.
Euh, vanaf welke leeftijd heb je het dan? (Sws kom ik alleen als het écht niet anders kan ik een omgeving waar gerookt wordt met mijn kind. Maar ik ga zeker niet een hele middag met hem in een kamer zitten waar gerookt wordt. En nee, dat vind ik totaal niet overdreven).quote:Op dinsdag 1 september 2009 15:11 schreef Vlindur het volgende:
Nu ben ik straks dus niet zo'n miep die niet meer op visite gaat omdat er gerookt wordt in dat huis. Zolang er maar een paar in een grote ruimte roken en dat niet doen als kindlief bij hun op schoot zit mag het best. Het is hun huis en mijn zoon zal er niet direct aan dood gaan. Sommige doen gelijk zo overdreven![]()
FAS.quote:Op dinsdag 1 september 2009 11:44 schreef RaymondK het volgende:
[..]
D'r is een syndroompje voor he, wat kinderen krijgen als moeders zit te zuipen tijdens het broeden...
Kweet ff de naam niet meer.
Ik vind mezelf niet overdreven.... mijn vriendin in jouw woonplaats rookt uit zichzelf niet in huis als Thijs en ik er zijn, en als ze wel even met een sigaret naar binnen loopt maak ik er heus geen probleem van.quote:Op dinsdag 1 september 2009 15:11 schreef Vlindur het volgende:
Nu ben ik straks dus niet zo'n miep die niet meer op visite gaat omdat er gerookt wordt in dat huis. Zolang er maar een paar in een grote ruimte roken en dat niet doen als kindlief bij hun op schoot zit mag het best. Het is hun huis en mijn zoon zal er niet direct aan dood gaan. Sommige doen gelijk zo overdreven![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |