abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 september 2009 @ 11:31:33 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72335680
Vandaag kwam een collega terug van een zwangerschap. Voor de zwangerschap had ze wel eens een stoppoging ondernomen maar die faalden altijd jammerlijk. Maar ze was zwanger en dat was kennelijk genoeg motivatie want in de maanden dat ze hier op het werk was rookte ze niet.

Nou is ze na het verlof sinds vandaag dus weer terug en staat ze weer buiten te roken terwijl ze kennelijk toch er vanaf wilt zijn anders ondernam ze in het verleden ook al geen pogingen.

Ik kan er niet bij dat je na 9 maanden clean te zijn geweest weer vrolijk verder gaat met die verlsaving waar je kennelijk al blij van was om mee gestopt te zijn. Hoe zit dat met de moedertjes hier die roken? Rookten jullie door tijdens de zwangerschap (genoeg die dat ook doen), of stopten jullie en was het dan ook permanent of zaten jullie na de bevalling ook weer aan de sigaret.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_72335833
Ik snap dat persoonlijk ook niet Mikey.. 9 maanden kunnen stoppen en dan weer beginnen..

Ik ben jaren geleden gestopt, toen er nog geen eens spraken was van kindjes krijgen, dus ik weet niet hoe dat is om te stoppen tijdens je zw.schap.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 1 september 2009 @ 11:38:47 #3
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_72335904
Mijn moeder rookte havanas en dronk elke dag een liter whiskey toen ze zwanger van me was.

Waarschijnlijk ben ik daardoor nu zo fukking slim en knap
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_72335953
Waar ik me persoonlijker drukker om zou maken is als mensen roken tijdens hun zwangerschap of in het bij zijjn van hun kinderen. Voor de rest moet iedereen zelf weten of ze na de bevalling weer beginnen met roken.

Ik was 10 dagen geleden op een trouwerij en daar zat ik met verbazing te kijken naar hoe een zwangere vrouw buiten de ene na de andere sigaret op stak. Toen ik een paar dagen geleden de bruid sprak vertelde zij mij ook dat de dame in kwestie vrolijk het ene na het andere glaasje alcohol dronk die avond.
pi_72335982
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 11:40 schreef Faja-Lobi het volgende:
Waar ik me persoonlijker drukker om zou maken is als mensen roken tijdens hun zwangerschap of in het bij zijjn van hun kinderen. Voor de rest moet iedereen zelf weten of ze na de bevalling weer beginnen met roken.

Ik was 10 dagen geleden op een trouwerij en daar zat ik met verbazing te kijken naar hoe een zwangere vrouw buiten de ene na de andere sigaret op stak. Toen ik een paar dagen geleden de bruid sprak vertelde zij mij ook dat de dame in kwestie vrolijk het ene na het andere glaasje alcohol dronk die avond.
dat snap ik dus ook niet.. roken en drinken tijdens je zw.schap
maar goed, ieder zijn ding..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 1 september 2009 @ 11:44:55 #6
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_72336093
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 11:38 schreef _GdR_ het volgende:
Mijn moeder rookte havanas en dronk elke dag een liter whiskey toen ze zwanger van me was.

Waarschijnlijk ben ik daardoor nu zo fukking slim en knap
D'r is een syndroompje voor he, wat kinderen krijgen als moeders zit te zuipen tijdens het broeden...

Kweet ff de naam niet meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 01-09-2009 11:51:42 ]
  dinsdag 1 september 2009 @ 11:48:56 #7
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_72336227
Als je 9 maanden gestopt bent wil dat niet zeggen dat je er maar vanaf bent.
Ik ben nu ook ruim 9 maanden gestopt en af en toe komt het duiveltje nog wel eens opzetten. De vraag is dan hoe sterk je in je schoenen staat.
Mijn vrouw heeft ook altijd gerookt tot het moment dat ze zwanger werd. Ook zij heeft dat moment aangegrepen om te stoppen. Alleen toen de kleine was geboren kreeg zij vanuit het niets trek in een sigaret. Ze schrok er zelf van. Gelukkig is zij wel zo sterk geweest om er niet meer aan te komen.
Als ik zo op mijn vrouw en andere stoppers in mijn omgeving af ga duurt het wel ruim anderhalf jaar voordat je jezelf een nietroker kan noemen.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  dinsdag 1 september 2009 @ 11:49:43 #8
139330 TNA
For the stars that shine
pi_72336257
Troost je, 90% van de vrouwen begint weer na de zwangerschap Het bevestigt dat de enige echte motivatie om te stoppen je eigen karakter moet zijn.
  dinsdag 1 september 2009 @ 11:49:46 #9
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_72336258
Sowieso, beginnen met roken
censuur :O
  dinsdag 1 september 2009 @ 11:52:53 #10
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72336342
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 11:48 schreef cheqy het volgende:
Als je 9 maanden gestopt bent wil dat niet zeggen dat je er maar vanaf bent.
Ik ben nu ook ruim 9 maanden gestopt en af en toe komt het duiveltje nog wel eens opzetten. De vraag is dan hoe sterk je in je schoenen staat.
Mijn vrouw heeft ook altijd gerookt tot het moment dat ze zwanger werd. Ook zij heeft dat moment aangegrepen om te stoppen. Alleen toen de kleine was geboren kreeg zij vanuit het niets trek in een sigaret. Ze schrok er zelf van. Gelukkig is zij wel zo sterk geweest om er niet meer aan te komen.
Als ik zo op mijn vrouw en andere stoppers in mijn omgeving af ga duurt het wel ruim anderhalf jaar voordat je jezelf een nietroker kan noemen.
Je zou toch verwachten dat na de lichamelijke ontwenning die slechts 2-3 weken duurt men na 9 maanden toch wel zo sterk zou zijn om niet meer te beginnen
[..]
pi_72336743
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 11:52 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Je zou toch verwachten dat na de lichamelijke ontwenning die slechts 2-3 weken duurt men na 9 maanden toch wel zo sterk zou zijn om niet meer te beginnen
Zoals TNA al zegt. Je moet het ook willen.

Dat ze niet rookte tijdens de zwangerschap was hoogstwaarschijnlijk voor de gezondheid van haar kind en niet voor haarzelf. Nu het kind er is kan ze weer aan zichzelf denken en dan is de sigaret er weer alsof hij nooit is weggeweest.
Aahh no Sir, I am the first Ploppy to rise to be jailer. My father Daddy Ploppy was known as Ploppy The Slopper, it was from him that I inherited my fascinating skin diseases.
  dinsdag 1 september 2009 @ 12:11:05 #12
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72336895
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 12:06 schreef Provinciaaltje het volgende:

[..]

Dat ze niet rookte tijdens de zwangerschap was hoogstwaarschijnlijk voor de gezondheid van haar kind en niet voor haarzelf. Nu het kind er is kan ze weer aan zichzelf denken en dan is de sigaret er weer alsof hij nooit is weggeweest.
Idd, alleen was ze sporadisch voor haar zwangerschap ook wel eens bezig met pogingen tot stoppen, daarom kijk ik er van op. het was niet dat ze tijdens haar zwangerschap (iig niet openlijk) liep te verkondigen dat ze snakte naar een sigaret. het enige wat ze wel eens zei was dat ze er van baalde dat ze niet enkel in de weekenden kon roken zoals de zgn uitgaansroker dat altijd doet.
[..]
  dinsdag 1 september 2009 @ 12:13:11 #13
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_72336956
quote:

[..]

Het lichamelijke duurt ook niet zolang, maar het geestelijke.
Af en toe krijg je gewoon een flinke trek in een sigaret-aanval en de gewoonte afleren gaat met ups en downs.
Ondanks dat ik ruim 9 maanden gestopt ben liep ik laatst na het eten terwijl ik in gedachten was naar de kast waar mijn sigaretten vroeger altijd lagen.
Toen ik eenmaal bij de kast stond dacht ik WTF doe ik hier. Met dat soort gekke dingen krijg je als stopper te maken.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  dinsdag 1 september 2009 @ 12:22:14 #14
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_72337216
tvp voor na de lunch
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
pi_72337226
als je zwanger bent en je stopt braaf voor je kindje, dan is het na de zwangerschap ook een opluchting om wel te roken. tijdens de zwangerschap hou je het vol met denken "straks mag het weer" en erna ben je blij dat je iig iets hebt helemaal voor jezelf waar verder niemand een zak over te zeggen heeft. om maar eens een motivatie te noemen
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_72337344
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 12:22 schreef simmu het volgende:
als je zwanger bent en je stopt braaf voor je kindje, dan is het na de zwangerschap ook een opluchting om wel te roken. tijdens de zwangerschap hou je het vol met denken "straks mag het weer" en erna ben je blij dat je iig iets hebt helemaal voor jezelf waar verder niemand een zak over te zeggen heeft. om maar eens een motivatie te noemen
Er zijn toch wel leukere dingen voor jezelf dan vuile sigaretten?
pi_72337541
het ligt ook wel aan je omgeving en hoe sterk je in je schoenen staat.
ik weet nog wel toen ik zwanger was van de eerste, m'n nichtje al tegen me riep, ow jij gaat na de bevalling nog snakken naar een sigaret, juist omdat je het nu missen moet.

dat moment van gemis heb ik nooit gehad, en het moment nu snak ik naar die ene sigaret heb ik ook nooit gehad.
toen heb ik het aardig lang volgehouden om niet meer te roken.
Later door omstandigheden, helaas wel weer begonnen.

Deze zwangerschap wederom gestopt met roken, en wederom geen gemis en geen gesnak naar sigaretten.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_72337941
Ik heb altijd gerookt, maar ben gestopt toen ik probeerde zwanger te raken. Ik heb niet gerookt tot mijn dochtertje ruim een half jr was. En toen ging het fout toen ik ergens voor de gezelligheid een sigaretje meerookte zwak, ontzettend! en dat weet ik ook. Wil ook weer stoppen, vooral omdat mijn dochtertje ook groter word en ik het geen goed voorbeeld vind en omdat je toch naar rook ruikt als je weer naar binnen gaat als je gerookt heb en ik weet hoe vies dat is voor mensen die niet roken.

Ik rook uiteraard niet binnen en niet in de buurt van mijn kind.
pi_72338291
quote:

[..]

Dat valt dus vies tegen, heb tijdens de zwagerschap niet gerookt, maar daarna toch weer in de val getrapt die roken heet.
Waarom, tja, het vlees is zwak, dat is denk ik het enige juiste antwoord.
Maargoed, ik ben al eerder bijna een jaar gestopt geweest, om toen een keer 1 sigaretje te roken, dacht ik dan, mooi niet dus, snik...

Maar ik hoor van sommigen die al jaren en jaren gestopt zijn dat het soms nogsteeds moeilijk is om de verleiding te weerstaan, dus zo raar is dat niet, wel erg vervelend.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_72338488
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 12:34 schreef _Bar_ het volgende:
het ligt ook wel aan je omgeving en hoe sterk je in je schoenen staat.
ik weet nog wel toen ik zwanger was van de eerste, m'n nichtje al tegen me riep, ow jij gaat na de bevalling nog snakken naar een sigaret, juist omdat je het nu missen moet.

dat moment van gemis heb ik nooit gehad, en het moment nu snak ik naar die ene sigaret heb ik ook nooit gehad.
toen heb ik het aardig lang volgehouden om niet meer te roken.
Later door omstandigheden, helaas wel weer begonnen.

Deze zwangerschap wederom gestopt met roken, en wederom geen gemis en geen gesnak naar sigaretten.
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 12:49 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ik heb altijd gerookt, maar ben gestopt toen ik probeerde zwanger te raken. Ik heb niet gerookt tot mijn dochtertje ruim een half jr was. En toen ging het fout toen ik ergens voor de gezelligheid een sigaretje meerookte zwak, ontzettend! en dat weet ik ook. Wil ook weer stoppen, vooral omdat mijn dochtertje ook groter word en ik het geen goed voorbeeld vind en omdat je toch naar rook ruikt als je weer naar binnen gaat als je gerookt heb en ik weet hoe vies dat is voor mensen die niet roken.

quote:
Op dinsdag 1 september 2009 12:59 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat valt dus vies tegen, heb tijdens de zwagerschap niet gerookt, maar daarna toch weer in de val getrapt die roken heet.
Waarom, tja, het vlees is zwak, dat is denk ik het enige juiste antwoord.
Maargoed, ik ben al eerder bijna een jaar gestopt geweest, om toen een keer 1 sigaretje te roken, dacht ik dan, mooi niet dus, snik...

Maar ik hoor van sommigen die al jaren en jaren gestopt zijn dat het soms nogsteeds moeilijk is om de verleiding te weerstaan, dus zo raar is dat niet, wel erg vervelend.
Drie verhalen waaruit blijkt dat het kleine rookduiveltje altijd aanwezig blijft. Het maakt niet uit of je 1 ,10 of 25 jaar niet gerookt hebt.
Aahh no Sir, I am the first Ploppy to rise to be jailer. My father Daddy Ploppy was known as Ploppy The Slopper, it was from him that I inherited my fascinating skin diseases.
  dinsdag 1 september 2009 @ 13:05:23 #21
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_72338505
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 12:49 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

Dit is ook bijna mijn verhaal. Waar het fout ging was een glas bier. Omdat je daar ook mee stopt tijdens een zwangerschap merk je niet hoe een glas bier de behoefte aan een sigaret op kan wekken. Ik rookte na de zwangerschap wel heel weinig, uiteindelijk maar 1 sigaretje 's avonds als het kind in bed lag, zodat ze er geen last van had. Het schuldgevoel en het constant handen wassen hebben me opgebroken en dus ben ik inmiddels weer gestopt (vanaf 1 januari dit jaar . ) en dat gaat zonder al te veel problemen .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  dinsdag 1 september 2009 @ 13:08:08 #22
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72338584
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 13:05 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Dit is ook bijna mijn verhaal. Waar het fout ging was een glas bier. Omdat je daar ook mee stopt tijdens een zwangerschap merk je niet hoe een glas bier de behoefte aan een sigaret op kan wekken. Ik rookte na de zwangerschap wel heel weinig, uiteindelijk maar 1 sigaretje 's avonds als het kind in bed lag, zodat ze er geen last van had. Het schuldgevoel en het constant handen wassen hebben me opgebroken en dus ben ik inmiddels weer gestopt (vanaf 1 januari dit jaar . ) en dat gaat zonder al te veel problemen .
oh ook alweer 9 maanden clean
[..]
  dinsdag 1 september 2009 @ 13:09:31 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72338634
Het lijkt er idd op dat veel vrouwen het tijdens de zwangerschap alleen volhouden door te denken 'straks mag ik weer'. En ja, dan kan ik me goed voorstellen dat je dan ook idd weer gaat roken omdat het weer kan en mag.

Als ik me niet vergis staat er ook zo'n voorbeeld verhaal in het boek van Allen Carr, over een man die zijn stoppen vol weet te houden door zichzel voor te houden dat hij, als hij 80 is weer een sigaretje mag gaan roken.

Ik was godzijdank al lang voor ik zwanger raakte gestopt en heb er dus geen moeite mee gehad voor, tijdens of na de zwangerschap.
Ik heb me ook wel eens op mijn hoofd gekrabt hoor, waarom vrouwen weer beginnen, maar ik wilde er dan zelf ook heeeeeeeeeeeel graag vanaf en ben nog steeds dolblij dat het me gelukt is.
Dat is een andere instelling dan stoppen omdat het moet omdat je zwanger bent.
pi_72338984
Bij mij was dat niet de reden waarom ik het vol hield tijdens de zwangerschap. Ik had er gewoon echt totaal geen behoefte aan. Vond het smerig ruiken als iemand terug kwam van een rookpauze en het idee alleen al maakte me misselijk. Ik was er helemaal klaar mee. Zelfs na de zwangerschap. Tot die ene keer het wijntje op tafel kwam, ineens was de zin terug..

Maar net als bij kim hier ook schuldgevoel, handen wassen, dat soort dingen. Dat moet voldoende zijn om weer te stoppen zou je denken. Heb het wel al 1x eerder geprobeerd en heb het toen 3 dgn volgehouden
Maar dit keer MOET ik echt van mezelf. Komende week is het zover, vakantie voorbij, roken voorbij
pi_72339012
Hier ook een zwakkeling.
Ik was eigenlijk al 2 jaar gestopt, toen door omstandigheden weer begonnen. Wel als gelegenheidsroker.
Tijdens de zwangerschap nergens moeite mee gehad.
En nu toch weer die gelegenheidsroker geworden..........
pi_72339163
Ik ben gestopt op het moment dat er een plusje verscheen op de zwangerschapstest, zonder enige moeite. Dus dat hou ik dan makkelijk vol, mooi, klaar, gestopt, dacht ik. Maar op de een of andere manier kost het nu, post-zwangerschap, ineens wél moeite om er van af te blijven. Ik wil écht niet weer beginnen, maar vind het ook zo vreemd dat die behoefte negen maanden weg is geweest en ineens weer terug is.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_72339515
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 12:06 schreef Provinciaaltje het volgende:

[..]

Het is alleen jammer dat zie dame nu niet verder denkt...ze heeft nu een kind en moet er nu alles aan doen om gezond te blijven om dat kind groot te krijgen...roken helpt daarbij niet
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 1 september 2009 @ 13:40:47 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72339552
Tijdens de zwangerschap in 8 maanden 4 pakjes gerookt, en in het half jaar daarna dat ik BV gaf 2 sigaretten gerookt, op een of andere manier kwam dat gevoelsmatig toch veel fouter over dan tijdens de zwangerschap.
Ik weet zelfs nog bij welke 2 gelegenheden ik die 2 sigaretten gerookt heb.

Moet wel zeggen dat destijds (1991) ook wel bekend was dat roken tijdens de zwangerschap niet verstandig was, maar de nadruk lag er nog niet echt op, terwijl dat nu heel anders is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_72340419
Ook ik ben gestopt met roken sinds ik zwanger ben. Tot 4 weken gewoon doorgerookt en tot 8 weken 1 sigaret per dag. En toen was mn pakje leeg en was ik er klaar mee.
Maar ik mis het nog steeds. Net als het biertje en het wijntje en de whiskey.
Van de sigaretten heb ik sindsdien geen haal mee genomen, bang dat ik dan alleen maar weer 'meer' wilde. Maar van de andere drankjes neem ik soms een slokje. (En meestal vind ik het dan nog vies ook )

Of ik straks weer ga beginnen met roken? Ik denk het niet. Mijn vriend is er zwaar op tegen, altijd al geweest. (En toch rookte ik binnen) Maar misschien komt mijn zwakke moment ook wel en dat ik dan toch weer een sigaret aanneem. Dan hoop ik alleen maar dat ik het zo verschrikkelijk vies vind dat ik niet meer hoef
Maar dat zien we dan wel weer
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 1 september 2009 @ 14:10:35 #30
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72340501
probleem is om mijn oud-werkgeveres te citeren: je doet er eentje mee op een verjaardag en de volgende dag sta je weer bij de tankstation om een pakje te halen
[..]
pi_72340560
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 14:10 schreef MikeyMo het volgende:
probleem is om mijn oud-werkgeveres te citeren: je doet er eentje mee op een verjaardag en de volgende dag sta je weer bij de tankstation om een pakje te halen
true
pi_72340932
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 14:07 schreef Vlindur het volgende:

Dan hoop ik alleen maar dat ik het zo verschrikkelijk vies vind dat ik niet meer hoef
Maar dat zien we dan wel weer
Die eerste is ook erg vies, maar toch rook je een 2e en een 3e...

Laatst hoorde ik iemand vertellen dat iemand die tijdens de zwangerschap stress heeft om te stoppen met roken, beter een enkele sigaret kan roken. Want stress tijdens de zwangerschap is ernstiger dan die ene sigaret.
  dinsdag 1 september 2009 @ 14:24:39 #33
156412 hestria
erg gastvrij
pi_72340951
hier 2x gestopt tijdens de zwangerschap en ook 2x weer begonnen.
Na de eerste waren het de gebroken nachten, na de 2de de dreigende ziekenhuis opname dat me de das omdeed. allemaal heel zwak enz maar ja. Binnenkort ga ik wel beginnen aan een stoptraject met een kennis, daar kijk ik eigenlijk wel naar uit omdat het een perfect programma te zijn. Waar ze dus idd van uti gaan dat je 2 weken lichamelijk afkikt en ruim een jaar geestelijk, en dus ook vele begeleiding krijgt van een coach en huisarts.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  dinsdag 1 september 2009 @ 14:27:59 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72341052
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 14:23 schreef Koningin het volgende:
[..]
Die eerste is ook erg vies, maar toch rook je een 2e en een 3e...

Laatst hoorde ik iemand vertellen dat iemand die tijdens de zwangerschap stress heeft om te stoppen met roken, beter een enkele sigaret kan roken. Want stress tijdens de zwangerschap is ernstiger dan die ene sigaret.
Dat vind ik zo'n BS hè... en IMHO een excuus dat gewoon vaak aangegrepen wordt door mensen die denken dat ze niet kunnen stoppen.

Als ze ineens op een onbewoond eiland zouden komen te zitten dan zouden ze dus zoveel stress hebben van het niet roken dat ze het daarom niet meer zouden trekken?

Het zit tussen de oren, net als het volhouden terwijl je jezelf voorhoudt dat je na de zwangerschap wel weer mag roken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_72341191
Ik kwam er tijdens mijn zoveelste poging om te stoppen dat ik zwanger was dus ik vond het die veertig weken wel te doen, de intentie om er na de geboorte niet meer mee te beginnen was er ook. Helaas weer begonnen toen het kind maar bleef huilen en ik af en toe moeite had om voor mezelf in te staan. Ik stond (en sta) liever op het balkon te paffen dan dat ik haar een keer door elkaar zou schudden in de wanhoop.
Wat een triest verhaal eigenlijk...zwak...zwak...en nog eens zwak
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  dinsdag 1 september 2009 @ 14:40:19 #36
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_72341408
Wat ik niet snap is dat je blijkbaar je kinderen wel die gezondheid gunt (door niet te roken tijdens de zwangerschap) en jezelf niet.. Als je daarna weer begint met roken, kunnen je kinderen er net zo goed last van hebben (gezondheid/stank enz) om maar te zwijgen van het verdriet als mama op 40jarige leeftijd dood gaat aan longkanker.
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
  dinsdag 1 september 2009 @ 14:46:33 #37
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72341585
Dat vind ik ook apart ja: na de zwangerschap stel je ongetwijfeld je kind bloot aan de sigaret ook al rook je buiten e.d.
[..]
pi_72342328
Nu ben ik straks dus niet zo'n miep die niet meer op visite gaat omdat er gerookt wordt in dat huis. Zolang er maar een paar in een grote ruimte roken en dat niet doen als kindlief bij hun op schoot zit mag het best. Het is hun huis en mijn zoon zal er niet direct aan dood gaan. Sommige doen gelijk zo overdreven
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 1 september 2009 @ 15:27:54 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72342894
Op visite gaan bij rokers zou voor mij ook geen problemen opleveren, ik zou wel verwachten dat mensen niet meer bij ons thuis binnen roken als wij dat niet meer zouden doen als we een klein kind zouden hebben.

Ik vind het ook nogal veeleisend om te verwachten dat een ander niet meer in zijn/haar eigen huis rookt omdat jij nou toevallig een baby bij je hebt... Dan hoef je ook geen rondje stad meer met de kleine in de wandelwagen te doen, want dan hapt hij meer dieseldampen op
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_72343855
Ik verwacht dat ook niet van andere, maar het enige vriendenstel dat binnen rookt..en behoorlijk, rookt niet als wij er met de kleine zijn. En voordat we komen word alles gelucht. Ik heb dat nooit gevraagd, maar vind het super dat ze er rekening mee houden
  dinsdag 1 september 2009 @ 16:09:26 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72344108
Het is idd super dat ze er rekening mee houden
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 1 september 2009 @ 16:13:25 #42
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72344253
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 13:05 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Dit is ook bijna mijn verhaal. Waar het fout ging was een glas bier. Omdat je daar ook mee stopt tijdens een zwangerschap merk je niet hoe een glas bier de behoefte aan een sigaret op kan wekken.
.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_72344285
Ik verwacht het van bepaalde familieleden toch echt wel dat ze niet roken waar mijn kleine bij is ook bij hun thuis.
Als hun willen roken prima maar belast mij er dan niet mee. En al helemaal mijn kleine niet.
En inderdaad gaan ze toch met z'n allen op een verjaardag roken dan kom ik niet.
  dinsdag 1 september 2009 @ 16:15:04 #44
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72344315
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 15:11 schreef Vlindur het volgende:
Nu ben ik straks dus niet zo'n miep die niet meer op visite gaat omdat er gerookt wordt in dat huis. Zolang er maar een paar in een grote ruimte roken en dat niet doen als kindlief bij hun op schoot zit mag het best. Het is hun huis en mijn zoon zal er niet direct aan dood gaan. Sommige doen gelijk zo overdreven
Euh, vanaf welke leeftijd heb je het dan? (Sws kom ik alleen als het écht niet anders kan ik een omgeving waar gerookt wordt met mijn kind. Maar ik ga zeker niet een hele middag met hem in een kamer zitten waar gerookt wordt. En nee, dat vind ik totaal niet overdreven).
  dinsdag 1 september 2009 @ 16:16:12 #45
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72344348
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 11:44 schreef RaymondK het volgende:

[..]

D'r is een syndroompje voor he, wat kinderen krijgen als moeders zit te zuipen tijdens het broeden...

Kweet ff de naam niet meer.
FAS.

Fetal Alchohol Syndrome
pi_72344460
Ik ben gestopt toen de embryo's teruggeplaatst werden en nu dus ruim 10 maanden gestopt.

Ik wil niet meer beginnen.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_72344546
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 15:11 schreef Vlindur het volgende:
Ik vind mezelf niet overdreven.... mijn vriendin in jouw woonplaats rookt uit zichzelf niet in huis als Thijs en ik er zijn, en als ze wel even met een sigaret naar binnen loopt maak ik er heus geen probleem van.

Als Thijs wat ouder is zal hij heus daar wel eens in de rook zitten, maar nu wil ik dat gewoon nog niet, hij is nog maar zo klein en hij is pas net begonnen met regelmatig ademhalen (eerst wisselde het tempo nog wel, niet dat hij ineens stopte ofzo!)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  dinsdag 1 september 2009 @ 17:33:31 #48
35189 Troel
scherp en bot
pi_72346766
Als ik van te voren weet dat er ergens flink gerookt gaat worden, dan neem ik Ruben liever niet mee.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 1 september 2009 @ 17:38:08 #49
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_72346925
Ik was al voor ik zwanger raakte van de eerste gestopt met roken. Toen ze ongeveer een jaar was,, werd ik een 'gelegenheidsroker', dan t heb ik zo'n twee jaar volgehouden. Toen wer dik zwanger van de tweede en ben ik daar mee gestopt. Die is nu 9 maanden en ik rook weer. Tja, zwak enzo, maar stress en alles. Ach, binnenkort stop ik weer, denk ik dan maar.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  dinsdag 1 september 2009 @ 17:41:34 #50
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72347030
Ik ben ruim 3 jaar terug gestopt, heb nog vaak zin maar de enige motivatie het niet te doen is toch echt dat ik niet wil dat ik ziek word terwijl ik het had kunnen voorkomen. Dat hoort volgens mij bij de verantwoordelijkheid van het ouderschap.
I'm so glamourous I piss glitter!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')