abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72335167
quote:
LEEUWARDEN - Inwoners van Leeuwarden maken zich grote zorgen over een ludiek kunstproject van het Fries Museum, waarbij elk huishouden in de Friese hoofdstad de komende dagen een baksteen bezorgd krijgt.

Als de bewoners niet thuis zijn of niet opendoen, wordt de steen voor de deur gelegd, zo laat het museum weten. "Je kunt de klok erop gelijkzetten dat er ruiten gaan sneuvelen", vreest Edwin Hasenbos van Wijkcentrum 't Knooppunt in de stad. De VVD Leeuwarden noemt de actie bij monde van fractievoorzitter Aukje de Vries "ludiek, maar niet erg handig".

Het Fries Museum organiseert een eerbetoon aan de Friese architect W.C. de Groot en vroeg een kunstenaar om een origineel project te verzinnen. "Dat is gelukt", zegt Paul Klarenbeek van het museum trots. De komende dagen krijgen de 45.000 huishoudens in Leeuwarden een baksteen thuisbezorgd met een brief. De bedoeling is dat de bewoners zaterdag met die stenen een monument op het Mercuriusplein gaan bouwen.

Voor het project zijn bezorgers met ladingen stenen op pad gegaan. De ingepakte bakstenen passen uiteraard niet door de brievenbus en worden dus voor de deur neergelegd. "We verwachten geen problemen", zegt Klarenbeek. "In de brief wordt keurig uitgelegd wat er met de steen moet gebeuren." Enkele wijkverenigingen en de plaatselijke VVD zijn minder enthousiast en vrezen dat raddraaiers de stenen verkeerd gaan gebruiken. "Ik vind de actie op zich wel leuk, maar het lijkt me onhandig die stenen voor de deur te leggen. Iedereen weet wat er dan kan gebeuren", zegt Hasenbos. De gemeente Leeuwarden - die zelf 30.000 euro subsidie in het kunstproject heeft gestopt - zegt dat dit risico besproken is. "Door de brief die erbij is gevoegd, denken wij de risico's te beperken ", stelt een woordvoerder.
bron

Heel makkelijk, gewoon afzender retour. Wat een idioterie weer .

dinsdag 1 september 2009 @ 11:15:35 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_72335213
Ik maak me meer zorgen om 30.000 euro subsidie voor de verspreiding van bakstenen
pi_72335768
Geweldig! Ik vat het even samen: "We geven iedereen een baksteen met een briefje dat het de bedoeling is een monument te bouwen, geen ruiten in te gooien. Niemand zal dus een ruit ingooien''

Mooi om te zien dat er mensen zijn die nog zoveel vertrouwen in de mensheid hebben.
pi_72335780
omdat er een brief bij zit gaan idioten die stenen ineens niet meer door de ruit gooien? Ik denk ten eerst dat die klapjosti's niet kunnen lezen en ten tweede zullen ze ook de moeite niet nemen om de baksteen uit te pakken en de brief te lezen voordat ze deze door een ruit tiefen.
Ik zou de steen retour gemeente sturen zonder postzegels erop.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_72336014
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 11:34 schreef El_Psycho het volgende:
Geweldig! Ik vat het even samen: "We geven iedereen een baksteen met een briefje dat het de bedoeling is een monument te bouwen, geen ruiten in te gooien. Niemand zal dus een ruit ingooien''

Mooi om te zien dat er mensen zijn die nog zoveel vertrouwen in de mensheid hebben.
  dinsdag 1 september 2009 @ 11:49:01 #6
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_72336230
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 11:15 schreef TNA het volgende:
Ik maak me meer zorgen om 30.000 euro subsidie voor de verspreiding van bakstenen
De intelligentie druipt er inderdaad weer vanaf...

Verder is dit gewoon vervuiling!
censuur :O
  † In Memoriam † dinsdag 1 september 2009 @ 12:07:00 #7
25682 2cv
Niet subtiel
pi_72336776
Dus iedereen wordt maar weer geacht mee te werken aan de hersenspinsels van zo'n kunstenaar ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 1 september 2009 @ 12:07:50 #8
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_72336799
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 12:07 schreef 2cv het volgende:
Dus iedereen wordt maar weer geacht mee te werken aan de hersenspinsels van zo'n kunstenaar ?
Nee dat hopen ze. Dit gaat dus floppen.
En ruiten breken
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_72336851
quote:
De gemeente Leeuwarden - die zelf 30.000 euro subsidie in het kunstproject heeft gestopt -
ijn e wel helemaal lekker?
niemand die erover denkt om dat geld naar de plaatselijke voedselbank over te maken, of de bewoners van weet ik veel wat voor zorgcentrum een leuke dag te geven, néé, laten we voor een idioot bedrag bakstenen aan mensen bezorgen
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_72337311
Geldweggooierij, ik zou als bewoner van Ljouwert wel weten door welke ruit ik die baksteen zou gooien...
pi_72337399
30000 euro voor een actie waarbij je 1 baksteen krijgt ? Welke mongolen verzinnen dit in godsnaam.
Where facts are few, experts are many.
pi_72338196
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 11:15 schreef TNA het volgende:
Dan heb je in ieder geval weer een kunstenaar die geen uitkering hoeft voor een tijdje.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  dinsdag 1 september 2009 @ 13:08:14 #13
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_72338588
De naïviteit druipt er ook gewoon vanaf Waarom staan kunstenaars toch altijd zover van de echte mensen af
Don't let my username fool you...
pi_72338615
"Kunstenaars."
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 1 september 2009 @ 13:11:53 #15
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72338701
quote:
"Je kunt de klok erop gelijkzetten dat er ruiten gaan sneuvelen", vreest Edwin Hasenbos
Nou inderdaad, stenen en andere objecten zijn normaal nergens te vinden. Dit is wel de kat op het spek binden hoor. Gewone sociale burgers zullen veranderen in nietsontziende vandalisten.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_72339133
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 12:09 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ijn e wel helemaal lekker?
niemand die erover denkt om dat geld naar de plaatselijke voedselbank over te maken, of de bewoners van weet ik veel wat voor zorgcentrum een leuke dag te geven, néé, laten we voor een idioot bedrag bakstenen aan mensen bezorgen
idd belachelijk gebeuren.
en sowieso duur

http://www.kosteninformatie.nl/artimg/a20061531192237.PDF

prijs per 1000 = ¤240 en totaal kom je op nog geen ¤11000 uit.

Maar goed dan moet die shit nog rondgebracht worden

[ Bericht 15% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 01-09-2009 13:31:44 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 1 september 2009 @ 13:34:30 #17
8369 speknek
Another day another slay
pi_72339349
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 13:08 schreef Metalfreak het volgende:
Waarom staan kunstenaars toch altijd zover van de echte mensen af
Omdat ze daar bakken vol geld mee krijgen?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 1 september 2009 @ 13:37:42 #18
8369 speknek
Another day another slay
pi_72339445
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 12:09 schreef Mirjam het volgende:
Mwah, die paupers krijgen al elke week gratis vreten, en die zorginstellingen zitten ook redelijk in het geld. Laat de gewone burger ook eens een keer iets terugkrijgen van z'n belastingcenten. Een baksteen, bijvoorbeeld.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 1 september 2009 @ 13:40:07 #19
8369 speknek
Another day another slay
pi_72339529
Ik vind het trouwens op zich best aardig bedacht. Hee je kunt ook 40.000 pleuro uitgeven aan een grote opgeblazen drol, zoals in Utrecht. Dit is iets dat tenminste nog leuk is voor sommigen. Ik snap alleen niet hoe je zo'n kunstwerk gaat bouwen van losse stenen. Of hebben ze ook specie ter plaatse?
  dinsdag 1 september 2009 @ 13:41:50 #20
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_72339586
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 12:29 schreef Atreidez het volgende:
30000 euro voor een actie waarbij je 1 baksteen krijgt ? Welke mongolen verzinnen dit in godsnaam.
Mensen die slim genoeg zijn de rest in eigen zak te steken.
  Redactie Frontpage dinsdag 1 september 2009 @ 13:42:27 #21
145738 superworm
is erbij
pi_72339604
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 13:40 schreef speknek het volgende:
Ik vind het trouwens op zich best aardig bedacht. Hee je kunt ook 40.000 pleuro uitgeven aan een grote opgeblazen drol, zoals in Utrecht. Dit is iets dat tenminste nog leuk is voor sommigen. Ik snap alleen niet hoe je zo'n kunstwerk gaat bouwen van losse stenen. Of hebben ze ook specie ter plaatse?
Volgende week krijgt elke inwoner een flesje Spa en een boterhamzakje cement.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_72339926
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 13:11 schreef eleusis het volgende:

[..]

Nou inderdaad, stenen en andere objecten zijn normaal nergens te vinden. Dit is wel de kat op het spek binden hoor. Gewone sociale burgers zullen veranderen in nietsontziende vandalisten.
Nee, maar zatte jongeren zullen eerder een baksteen gooien als ze hem voor de voeten vinden, dan wanneer ze eerst ergens een klinker uit de grond moeten wrikken.
  dinsdag 1 september 2009 @ 14:53:34 #23
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_72341796
mooi project. iedereen bouwt een steentje mee, die mee wil doen. mooi bedacht. jammer dat er hier op fok! zoveel debielen rondlopen die bij het horen van een losliggende steen, meteen aan ramen ingooien denken. jammer hoor.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_72343473
In de serie "hoe werk ik vandalisme in de hand"...
  dinsdag 1 september 2009 @ 15:53:59 #25
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_72343628
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 11:49 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

De intelligentie druipt er inderdaad weer vanaf...

Verder is dit gewoon vervuiling!
Dit is nu eenmaal het niveau van de culturele elite.

En omdat het allemaal zo belangrijk is moet de overheid het flink subsidiëren.
Anders zouden deze kunstuitingen niet meer mogelijk zijn.
En dat zou toch jammer zijn.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')