![]()
quote:
Ajax heeft overeenstemming bereikt met Internazionale over de huur van Kerlon Mauro Souza. De aanvallende middenvelder tekent in Amsterdam een huurcontract dat per direct in gaat en een looptijd heeft van één seizoen, tot 30 juni 2010. Er is voor Ajax tevens een optie tot koop in de overeenkomst opgenomen.
Kerlon werd geboren op 27 januari 1988 in Ipatinga, Brazilië. De Braziliaan staat bij Internazionale onder contract en speelde daarvoor voor het Braziliaanse Cruzeiro EC en het Italiaanse Chievo Verona. De 21-jarige middenvelder doorliep alle jeugdselecties van Brazilië.
,,Ik ben blij met zijn komst'', vertelt Martin Jol over zijn nieuwste aanwinst. ,,Hij heeft laten zien dat hij fantastisch kan voetballen, maar we weten ook dat hij veel blessureleed heeft gehad. Kerlon begint daarom bij Jong Ajax. Het is een mooie gelegenheid om een talent als hij onder deze voorwaarden aan ons te kunnen binden. Ik hoop dat hij een lange periode fit blijft en veel wedstrijden kan spelen. Ik heb er vertrouwen in dat hij daarna van grote waarde kan zijn voor het eerste elftal.”
http://www.ajax.nl/Nieuws(...)jax-huurt-Kerlon.htmquote:
Willem II huurt Van der Heijden van Ajax
dinsdag 01 september, door barrehhafca, Delft, 11:15u, VZ
Jan-Arie van der Heijden is één van de spelers van Ajax die dit seizoen verhuurd gaat worden, mits de betrokken clubs eruit komen. De talentvolle middenvelder geeft aan zijn keuze te hebben gemaakt. "Ik ben rond, maar daar ligt het niet aan. Het ligt aan de clubs." De 21-jarige Van der Heijden speelde twee seizoenen geleden zijn enige twee duels. Welke club de middenvelder mag toevoegen aan de selectie is niet bekend. Van der Heijden werd eerder in verband gebracht met RKC Waalwijk, maar door die club kan een streep worden getrokken. "Ik doe geen uitspraken over clubs, want dan haakt de rest gelijk af", benadrukt het jeugdexponent van Ajax aan RTV Noord-Holland.
"Maar RKC is in ieder geval niet meer aan de orde", aldus Van der Heijden. Daley Blind vindt het niet erg als hij ook komend seizoen bij Jong Ajax speelt, terwijl Darko Bodul maandag voor de rest van het seizoen aan Sparta Rotterdam werd verhuurd. Over de toekomst van onder anderen Oleguer en Evander Sno wordt dinsdag meer duidelijk.
Update 11:11 uur - Van der Heijden op huurbasis naar Willem II
Het is inmiddels duidelijk waar Jan-Arie van der Heijden het lopende seizoen afmaakt. "Zojuist heeft Willem II mondeling overeenstemming bereikt met Ajax over de huur van middenvelder Jan-Arie van der Heijden tot het einde van dit seizoen", meldt de Tilburgse club dinsdagmorgen. Er is geen sprake van een optie tot koop.
quote:
'Sno definitief verhuurd aan Bristol'
dinsdag 01 september, door barrehhafca, Delft, 10:45u, Goal.com
Ajax verhuurt Evander Sno definitief de rest van het seizoen aan Bristol City, de middenvelder komt onder trainer Martin Jol niet aan spelen toe. Hij werd op de lijst met spelers gezet die uit Amsterdam mochten vertrekken.
Na Darko Bodul is Sno de tweede speler die verhuurd wordt. De Kroatische spits wordt voor de rest van het seizoen verhuurd aan Sparta.
Sno kwam eerder uit voor Feyenoord, NAC Breda en Celtic. Marco van Basten haalde hem vorig jaar naar Ajax. Sno wist echter nooit door te breken in Amsterdam.
quote:
AMSTERDAM - Het was een drukte van jewelste maandag in de Amsterdam ArenA, want Ajax legden naast Kerlon ook diens landgenoot Zé Eduardo vast. Het achttienjarige talent, dat zowel links als rechts op het middenveld uit de voeten kan, is afkomstig van het Braziliaanse Cruzeiro, speelt in Brazilië onder twintig en wordt in zijn land als één van de drie grootste beloften gezien. Zé Eduardo tekende voor vijf jaar zodra de clubs eruit zijn. De twee Brazilianen doorstonden de medische keuring met glans.