quote:Op woensdag 9 september 2009 15:43 schreef PdeHoog het volgende:
OhIk dacht weer een hele andere kant op ja
hart vol, mond overloopt
Misschien dat Fok!-PR wil sponsoren? Voor een gecombineerde FOT-TRV-CUL-F&F shootquote:BBQ in Ierland? 't Is een idee
Excuses, ik dwaal af.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:01 schreef mash_ het volgende:
Kan een bbq niet ergens anders besproken worden?
lol, volgens mij ben je al volgeboektquote:Op woensdag 9 september 2009 16:47 schreef ElizabethR het volgende:
Als jullie naar Ierland willen komen wil ik best gidsen hoor, voor mooie locaties, en andere bezienswaardigheden. Ik kan wel maar 4 man kwijt, heb maar 2 extra slaapkamers. Dus de rest zal het dan moeten doen met de B&B om de hoek hier. Maar ik zou zeggen, organiseer een FOTmeet in Ierland![]()
Dat wordt volgende zomer denk ikquote:Op woensdag 9 september 2009 16:47 schreef ElizabethR het volgende:
Als jullie naar Ierland willen komen wil ik best gidsen hoor, voor mooie locaties, en andere bezienswaardigheden. Ik kan wel maar 4 man kwijt, heb maar 2 extra slaapkamers. Dus de rest zal het dan moeten doen met de B&B om de hoek hier. Maar ik zou zeggen, organiseer een FOTmeet in Ierland![]()
Ik zou het niet doen! Ik zou echt voor het voor- of najaar gaan. Mijn ervaring is dat het in april/mei/juni en in september/oktober mooi weer is. De zomer is steevast het regenseizoen. Dit jaar was het heel erg, het heeft echt heel juli, augustus en de eerste dagen van september geregend. Nu is het net een paar dagen droog en vandaag schijnt eindelijk de zon. Er schijnt nu een droge periode met veel zon aan te komen volgens de lokale weerprofeten.quote:Op woensdag 9 september 2009 17:11 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat wordt volgende zomer denk ik
quote:Op woensdag 9 september 2009 17:44 schreef Xilantof het volgende:
Heb je in Ierland ook een mooie hele gekleurde herfst? Dat vind ik altijd prachtig!
Ik was ooit in de herfst in Amerika. En hoewel ik dacht hier in NL mooie herfstkleuren te kunnen zien... Nou, dat was daar nog vele malen mooier. Met jouw foto's van Ierland... dat in mooie herfstkleuren = smullen denk ikquote:Op woensdag 9 september 2009 17:46 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
EN prachtig weer. Daarom ook, voorjaar of herfst is de beste tijd voor foto's.
Vlak bij mij is Ashford Castle, daar zijn prachtige tuinen en en golfbaan bij, dat moet je eens zien in de herfst, een kleurfestijn. Ik ben er dan ook vaak te vinden
Ja, maar als je hierheen komt dan heb je om te beginnen een slaapkamer met eigen badkamer op de begane grond, en ten tweede rij ik je overal naartoe. Dat doe ik overigens alleen voor jou.quote:Op woensdag 9 september 2009 17:51 schreef Ynske het volgende:
k vind t altijd zo mooi als er toffe luchten vastgelegd worden. zelf lukt me dat nooit, maarja dat komt ook doordat ik t moeilijk vind om de deur uit te gaan op t moment, dus als t wat donkerder weer is is dat al lastiger
Nee, jij mag je eigen vervoer regelenquote:Op woensdag 9 september 2009 18:18 schreef k_man het volgende:
Oh, aan mij geef je gewoon de sleutels mee?
Je bent echt een enorme schatquote:Op woensdag 9 september 2009 18:17 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ja, maar als je hierheen komt dan heb je om te beginnen een slaapkamer met eigen badkamer op de begane grond, en ten tweede rij ik je overal naartoe. Dat doe ik overigens alleen voor jou.
Dat wel, maar als ik je vertel dat ik 200 per maand verdien en circa 800 kwijt ben aan studie, leven, etc dan snap je het probleem denk ik welquote:Op woensdag 9 september 2009 17:20 schreef ElizabethR het volgende:
Chanty, het is vrij budget neutraal als je bij mij logeert nietwaar? Via Ryanair kun je al voor 50 euro heen en weer zijn.
* PdeHoog noteert: NIET in de zomervakantiequote:Op woensdag 9 september 2009 17:20 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik zou het niet doen! Ik zou echt voor het voor- of najaar gaan. Mijn ervaring is dat het in april/mei/juni en in september/oktober mooi weer is. De zomer is steevast het regenseizoen. Dit jaar was het heel erg, het heeft echt heel juli, augustus en de eerste dagen van september geregend. Nu is het net een paar dagen droog en vandaag schijnt eindelijk de zon. Er schijnt nu een droge periode met veel zon aan te komen volgens de lokale weerprofeten.
De mooiste weersomstandigheden voor foto's heb je in het voorjaar.
Chanty, het is vrij budget neutraal als je bij mij logeert nietwaar? Via Ryanair kun je al voor 50 euro heen en weer zijn.
Ynske, dat valt wel mee hoor, maar ik ken je situatie inmiddels een beetje, en als ik dan ergens mee kan helpen dan vind ik dat niet meer dan normaal.quote:Op woensdag 9 september 2009 18:48 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
* PdeHoog noteert: NIET in de zomervakantie
Dat komt goed uit ookKan ik de kosten een beetje spreiden
Hoever rijden zit je van de oostkust? Ik zou er bijna over denken met de auto te komen
Dat klinkt best ok. En wanneer is de verwachting dat-ie is afgerond? Of is dat net zo'n drama als de A4 hier zeg maar?quote:Op woensdag 9 september 2009 20:05 schreef ElizabethR het volgende:
Als ie helemaal klaar is verwacht ik binnen twee uur in Dublin te kunnen zijn vanuit hier.
HDR gaan we -niet- toestaan deze maand. Normale fotoshopregels gelden.quote:Op donderdag 3 september 2009 21:14 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ik vind HDR wel iets leuks om toe te laten bij dit onderwerp. Maar ik ga even overleggen
Gelukkig maar, ik heb dat al een keer of 10 geprobeerd in PS, maar het lukt me gewoon niet een HDR te producerenquote:Op woensdag 9 september 2009 @ 20:43 schreef Xilantof het volgende:
[..]
HDR gaan we -niet- toestaan deze maand. Normale fotoshopregels gelden.
Nummer 3. Die heeft HDR achtige kwaliteiten imo (wat niet wil zeggen dat het er 1 isquote:Op woensdag 9 september 2009 21:42 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
O ja? Dat is echt nieuw voor me, waar dan??
M'n bolide mag niet mee (zwaarder dan 20 kg).quote:Op woensdag 9 september 2009 18:22 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Nee, jij mag je eigen vervoer regelen
Bootquote:Op woensdag 9 september 2009 22:33 schreef k_man het volgende:
[..]
M'n bolide mag niet mee (zwaarder dan 20 kg).
Of vanuit Cherbourg, dan kun je in een keer over, gaat om een uur of 6 aan boord en hebt 's-avonds vertier op de boot, slaapt lekker en rijdt om een uur of half elf 's-morgens fris en fruitig in Rosslare van de boot af.quote:Op woensdag 9 september 2009 23:02 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Boot(2x btw)
http://www.stenaline.nl
Hmmmm....die ga ik onthoudenquote:Op donderdag 10 september 2009 00:07 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Of vanuit Cherbourg, dan kun je in een keer over, gaat om een uur of 6 aan boord en hebt 's-avonds vertier op de boot, slaapt lekker en rijdt om een uur of half elf 's-morgens fris en fruitig in Rosslare van de boot af.
Ik vind ook de eerste het mooiste, maar moet me aansluiten bij k-man, hij lijkt scheef qua horizon.quote:Op vrijdag 11 september 2009 11:46 schreef Omniej het volgende:
De eerste vind ik van die drie ook het mooist, Yngwie.
Nummer 3 doet me denken aan een Windows XP achtergrond.Op zich een leuke foto, maar de overbelichting in de lucht is jammer.
Nope, horizon is zo recht als iets, maar ik sta daar halverwege op een heuvel. Door die voorgrond ljikt het dan ook dat de hele foto scheef is.. hier is een uitsnede van alleen het bovenste gedeelte, daar heb je dat scheve helemaal niet volgens mijquote:Op vrijdag 11 september 2009 12:07 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik vind ook de eerste het mooiste, maar moet me aansluiten bij k-man, hij lijkt scheef qua horizon.
En ik wilde nog even iets zeggen wat ik al eerder wilde zeggen maar steeds vergat. Over overbelichte luchten, als je de lichtmeting doet op de lucht, hem dan locked, en daarna focust op je onderwerp, dan valt dat overbelichten vaak wel mee. De voorgrond wordt dan redelijk donker meestal, maar dat is eenvoudiger en met mooiere resultaten bij te werken in PS dan een uitgebeten wolkenpartij. Gewoon als tip bedoeld. Die ik overigens zelf vaak vergeet als ik aan het fotograferen ben
Ik zit er ook altijd mee te kloten... Toch doe ik de lichtmeting meestal gewoon op het onderwerp ipv op de lucht, omdat ik van de lucht meestal nog wel wat kan maken.quote:Op vrijdag 11 september 2009 12:07 schreef ElizabethR het volgende:
En ik wilde nog even iets zeggen wat ik al eerder wilde zeggen maar steeds vergat. Over overbelichte luchten, als je de lichtmeting doet op de lucht, hem dan locked, en daarna focust op je onderwerp, dan valt dat overbelichten vaak wel mee. De voorgrond wordt dan redelijk donker meestal, maar dat is eenvoudiger en met mooiere resultaten bij te werken in PS dan een uitgebeten wolkenpartij. Gewoon als tip bedoeld. Die ik overigens zelf vaak vergeet als ik aan het fotograferen ben
Verkleinen en een beetje Unsharp Mask erover heen wil wel helpenquote:Op zaterdag 12 september 2009 22:26 schreef dE_Danoontjepower het volgende:
op origineel formaat istie inderdaad een stuk scherper!\
jammer...
Oh mooiquote:Op zaterdag 12 september 2009 17:50 schreef Wiebeldak het volgende:
Wat een leuk onderwerp!
Er komen al ontzettend mooie foto's voorbij zo te zien. Ik ben dit jaar niet met vakantie geweest maar ik heb al wel erg veel van de wereld gezien waardoor ik een enorm archief aan mooie locaties kan doorspitten.
Meteen maar 1 posten:
[ afbeelding ]
Dit is een lekker plaatjequote:Op dinsdag 15 september 2009 21:31 schreef ElizabethR het volgende:
Ik vind ze nogal fraai hoor Snakelady, heel mooie lucht!!
Afgelopen zondag was het hier erg mooi weer, en ik ben er weer een dagje op uitgetrokken met wat aardige resultaten, zelf vind ik deze eigenlijk de mooiste. Het is een gedeelte van de bergen aan het Fjord in Killary, Connemara. Dus ik denk dat ik die ga inzenden. Klikbaar voor groter.
[ link | afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |