abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 10:32:03 #201
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_73513105
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 10:22 schreef moussie het volgende:

[..]

Wauw, ze hebben hun het eigen land 'gegeven', nou nou, wat aardig zeg, terugkrijgen wat van jou gestolen is en het dan een gift noemen .. vooral met die hekken eromheen en de 'gevangenis'bewaking rondom moet dat wel voelen als een overwinning
mogen ze nog blij zijn dat het hekken zijn .van mij mogen ze het geheel afsluiten .
niet werken in israel , niet de voorzieningen genieten die ze krijgen van israel, niets
hebben ze aan hun eigen regering te danken , =

[ Bericht 5% gewijzigd door paddy op 12-10-2009 15:20:06 ]
vredesoverleg whahahahahahahahahahahha
pi_73513392
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 10:21 schreef UncleErnie het volgende:

[..]

[..]
Die reactie had ik idd gezien .. jij bent wat dat aangaat een van de weinigen die het Palestijnse volk het recht op zichzelf te verzetten tegen deze bezetting niet ontzegt ..

Ik zou alleen een stap verder willen gaan .. aan beide kanten zitten verkeerde leiders .. en wel sinds de stichting van de staat. Een aantal MP's die tijdens hun 'terroristische' verleden meer dan eens te kennen hebben gegeven te streven naar Eretz Israël en/of te voorstander zijn van een etnische zuivering in joodse gebieden zijn nou niet bepaald vertrouwenwekkend in Arabische ogen, zeker als de daden van dezelfde MP's boekdelen spreken.

Maar ja, ik moet eerlijk toegeven dat ik ook niet zou weten wat ik moest doen als ik het voor het zeggen had in dat gebied .. wat mi velen hier vergeten is dat het niet zozeer om het grondgebied zelf gaat, zoals iemand net al opmerkte, het is een vrij dun bevolkt gebied, maar om wat eronder zit .. het water. Israël zou het een flink stuk moeilijker hebben zonder de toegang tot dat water ..
pleased to meet you
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 10:51:08 #203
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_73513569
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 10:43 schreef moussie het volgende:

[..]

Die reactie had ik idd gezien .. jij bent wat dat aangaat een van de weinigen die het Palestijnse volk het recht op zichzelf te verzetten tegen deze bezetting niet ontzegt ..

Ik zou alleen een stap verder willen gaan .. aan beide kanten zitten verkeerde leiders .. en wel sinds de stichting van de staat. Een aantal MP's die tijdens hun 'terroristische' verleden meer dan eens te kennen hebben gegeven te streven naar Eretz Israël en/of te voorstander zijn van een etnische zuivering in joodse gebieden zijn nou niet bepaald vertrouwenwekkend in Arabische ogen, zeker als de daden van dezelfde MP's boekdelen spreken.

Maar ja, ik moet eerlijk toegeven dat ik ook niet zou weten wat ik moest doen als ik het voor het zeggen had in dat gebied .. wat mi velen hier vergeten is dat het niet zozeer om het grondgebied zelf gaat, zoals iemand net al opmerkte, het is een vrij dun bevolkt gebied, maar om wat eronder zit .. het water. Israël zou het een flink stuk moeilijker hebben zonder de toegang tot dat water ..
water onder de westbank ??
nu moet ik toegeven ik heb eens een palie met een flesje water daar zien lopen .

[ Bericht 4% gewijzigd door telavivnick op 09-10-2009 10:57:50 ]
pi_73513762
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 10:26 schreef Snapcount2 het volgende:
Je negeert het koninkrijk van 2500 jaar geleden, ik negeer helemaal niets. Je bent zelf selectief met hoe ver je terug in de tijd gaat.
Ik negeer helemaal niets, ik stel dat dingen van zo lang geleden niet relevant zijn voor huidige beslissingen ..
voor de rest constateer ik dat jij met jouw opmerking over 'pas uitgevonden' wel even negeert dat die streek 2000 jaar geleden al Palestina werd genoemd, en volgens huidig gebruik zijn de bewoners van dat land dus Palestijnen.
quote:
Oh, dus Palestijnen bestaan volgens jou eigenlijk niet?
Nee, eigenlijk bestaan ze niet, het is voor de zoveelste keer onze mal op een samenleving die anders gegroeid is, met alle gevolgen van dien
quote:
Weet je wat ook een leuke uitvinding is van 'ons'? Jodenvervolging. Maar op de een of andere manier probeer je daar niemand een schuldgevoel over aan te praten.
Huh, ik zeg nou juist dat wij de vruchten daarvan zelf hadden moeten plukken, een eigen land binnen Europa, ga de gevolgen van hetgeen wij hebben geflikt niet afwentelen op de Arabieren door hun land in te pikken en aan de Joden te geven
pleased to meet you
pi_73513794
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 10:51 schreef telavivnick het volgende:

[..]

water onder de westbank ??
nu moet ik toegeven ik heb eens een palie met een flesje water daar zien lopen .
omg .. je hebt echt geen idee waarover je praat, hé .. ja, water onder de Westbank, en niet zo'n klein beetje ook
pleased to meet you
pi_73514831
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 10:58 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik negeer helemaal niets, ik stel dat dingen van zo lang geleden niet relevant zijn voor huidige beslissingen ..
voor de rest constateer ik dat jij met jouw opmerking over 'pas uitgevonden' wel even negeert dat die streek 2000 jaar geleden al Palestina werd genoemd, en volgens huidig gebruik zijn de bewoners van dat land dus Palestijnen.
[..]
Beslissingen van lang geleden zijn wel relevant voor het nemen van huidige beslissingen. Je kan niet zelf gaan uitmaken wat je wel en niet relevant vindt.
quote:
Nee, eigenlijk bestaan ze niet, het is voor de zoveelste keer onze mal op een samenleving die anders gegroeid is, met alle gevolgen van dien
[..]
Onzin. Palestijnen zijn gewoon een bevolkingsgroep. Ze zitten bij bosjes in vluchtelingenkampen in Syrie bijvoorbeeld. Iets wat een beetje lastig zou zijn als het een verzameling verschillende stammen zou zijn.
quote:
Huh, ik zeg nou juist dat wij de vruchten daarvan zelf hadden moeten plukken, een eigen land binnen Europa, ga de gevolgen van hetgeen wij hebben geflikt niet afwentelen op de Arabieren door hun land in te pikken en aan de Joden te geven
Een land in Europa? Het continent waar ze al 2000 jaar gediscrimineerd worden? Het continent waar ze op industriele schaal uitgemoord werden?

Het land was Brits mandaatgebied, er woonden al Joden en was eigenlijk gewoon een stuk woestijn. Bovendien was het het land waar ze vandaan kwamen. Kijk ook overigens eens naar het land dat de Arabieren nog in bezit hebben en hoeveel daarvan leegstaat.

Het hele Palestijnse terreurapparaat wordt niet gevoed door een drang naar onafhankelijkheid. Die drang is er nog niet zo lang en is pas in het leven geroepen nadat de Arabische legers er na vier keer niet in slaagden de Israelische bevolking in zee te drijven. Die drang wordt gevoed door geld en wapens uit landen als Iran en Syrie en aangevoerd door terroristen die NIET het beste voor hebben met de bevolking van het zogenaamde Palestina, maar het slechtste met de bevolking van Israel, die ironisch genoeg ook uit Palestijnen bestaat.

De Palestijnen in de Gazastrook en de Westbank zitten overal tussenin, ze worden misbruikt door hun eigen regering en gebombardeerd door het Israelische leger dankzij hun eigen regering. Als ze de grens over willen gaan naar een Islamitisch land worden ze in een vluchtelingenkamp gestopt. Er is maar een land in de regio waar Palestijnen stemrecht hebben, mensenrechten genieten en een normaal leven kunnen leven.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_73515823
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 10:43 schreef moussie het volgende:

[..]

Het punt is, mijn lieve moussie, dat ik het liefst geheel en al geen grootschalige terreur zie. En dat komt ook van de kant van de Palestijnen. Waar ik dan een beetje misselijk van wordt, zijn mensen die moord en terreur verdedigen, omdat de Palestijnen zo zielig en onderdrukt zijn. En dat zie ik jou in dit soort topics veel te vaak doen.
Een raket die Palestina afvuurt, kan op willekeurig welke plaats neeerkomen, goede richtsystemen hebben ze niet. Daar gaat een schattig klein meisje van een jaar of 6. Elke bus die opgeblazen wordt, zit vol onschuldige mensen.
Het zal me aan mijn reet roesten hoelang ze onderdrukt en vernederd zijn, als je dat doet, of goedkeurt, of vergoeielijkt met een `maar ze heeben het zo zwaar, en weten niet wat ze anders moeten ' dan ben je een monster, en heb je al je rechten verspeeld.
I'm your wicked uncle Ernie, I'm glad you won't see or hear me as I fiddle about, fiddle about, fiddle about!
I write erotic novels for children.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 12:53:52 #208
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_73517283
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 11:00 schreef moussie het volgende:

[..]

omg .. je hebt echt geen idee waarover je praat, hé .. ja, water onder de Westbank, en niet zo'n klein beetje ook
ja maar om daar nu de palastijnen de schuld van te geven dat ze israel er uit willen hebben .
en ze daarom als bezetters te bestempelen ,
om water onder de westbank ,
er zit er een naast mij ik moet je een bosje bloemen van hem geven .
en ik ben nu even weg ik moet hem naar het ziekenhuis brengen . hij blijf er namelijk in .
pi_73517431
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 12:53 schreef telavivnick het volgende:

[..]

ja maar om daar nu de palastijnen de schuld van te geven dat ze israel er uit willen hebben .
en ze daarom als bezetters te bestempelen ,
om water onder de westbank ,
er zit er een naast mij ik moet je een bosje bloemen van hem geven .
en ik ben nu even weg ik moet hem naar het ziekenhuis brengen . hij blijf er namelijk in .

Het heeft in veel achtergrondartikelen van kranten gestaan hoor, mét redenen waar Israël de blokkade en bezettingspolitiek vol aan het houden is. Een belangrijk motief daarvan is het water.

Ik vind het niet zo leuk van je dat het niveau zo omlaag haalt in dit topic.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 13:01:04 #210
272893 honinkjeinderaat
Haalt overal de angel uit
pi_73517529
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 12:58 schreef vijfhonderd het volgende:

Het heeft in veel achtergrondartikelen van kranten gestaan hoor, mét redenen waar Israël de blokkade en bezettingspolitiek vol aan het houden is. Een belangrijk motief daarvan is het water.

Of je na al die jaren nog van een "bezetting" kunt spreken weet ik niet. Beter is het om te accepteren dat er Israeliers én Palestijnen wonen en het te hebben over een oplossing voor vrede in het gebied.

Als water een reden is voor Israel dan lijkt me dat een bijzonder goede reden. Zonder water ben je binnen 5 uur uitgedroogd daar.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 13:10:50 #211
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_73517797
[quote]Op vrijdag 9 oktober 2009 12:58 schreef vijfhonderd het volgende:

[..]

[/quot]

dat water onder de westbank . heet de jordaan rivier die door (niet onder)eh niet geheel maar near de westbank loopt .
ja en eh jou bronnen van B;selem , en achtergronds artikelen. .blokkade ?? westbank ?? bezetten .
blokkade van wat ?? wat is geblokt .
bezetten van wat ?? wat is bezet

de westbank heb meer wegen open ,voor de palies dan voor de israelishe bevolking.
de palies hebben elec, van uit israel waar ze niets voor betalen !maar krijgen ,de palies hebben werk gelegenheid verstrekt door israel.en in israel. zoals tel-aviv de westbank,
je weet wel die plaatsen wat jij graag wil boycotten en gesloten wil zien .zodat er duizenden palies op straat staan .en hun liefdevol op gegroeide kindertje niet meer kunnen opvoeden .
zo blokkade van de westbank kan ik niet zo goed plaatsen .je gaat je eigen land toch niet blokkeren .

[ Bericht 13% gewijzigd door telavivnick op 09-10-2009 13:22:09 ]
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 15:19:04 #212
176916 Karrs
2007-2017
pi_73521685
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 10:22 schreef moussie het volgende:

[..]

Wauw, ze hebben hun het eigen land 'gegeven', nou nou, wat aardig zeg, terugkrijgen wat van jou gestolen is en het dan een gift noemen .. vooral met die hekken eromheen en de 'gevangenis'bewaking rondom moet dat wel voelen als een overwinning

Zal ik het je voor de 2.492ste keer uitleggen of denk je nu zelf ook "eigenlijk slaat het nergens op wat ik nu zeg"?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_73522712
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:19 schreef Karrs het volgende:

[..]

Zal ik het je voor de 2.492ste keer uitleggen of denk je nu zelf ook "eigenlijk slaat het nergens op wat ik nu zeg"?
nou, leg uit, voor de 2.492ste keer, waarom zou een in Rusland/Europa geboren en getogen Jood meer rechten hebben op dat stukje grond daar .. met welk recht heeft die het in eerste instantie ingepikt en hoe komt die erbij het teruggeven aan de rechtmatige eigenaar een 'gift' te noemen.
pleased to meet you
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 15:53:45 #214
272893 honinkjeinderaat
pi_73522787
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:51 schreef moussie het volgende:

nou, leg uit, voor de 2.492ste keer, waarom zou een in Rusland/Europa geboren en getogen Jood meer rechten hebben op dat stukje grond daar .. met welk recht heeft die het in eerste instantie ingepikt en hoe komt die erbij het teruggeven aan de rechtmatige eigenaar een 'gift' te noemen.
Waarom heb jij het als omgekeerd racist altijd over in "Rusland en Europa" geboren joden en nooit over het overgrote deel dat uit het Midden-Oosten en Afrika afkomstig is? Omdat blanke joden een makkelijker doelwit zijn?
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 16:19:49 #215
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_73523564
wat een discussies iederen keer weer ,
waneer snappen jullie dat er niets terug valt te geven .
maar er valt alleen maar te geven .
pi_73524018
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 12:05 schreef UncleErnie het volgende:

[..]

Het punt is, mijn lieve moussie, dat ik het liefst geheel en al geen grootschalige terreur zie. En dat komt ook van de kant van de Palestijnen. Waar ik dan een beetje misselijk van wordt, zijn mensen die moord en terreur verdedigen, omdat de Palestijnen zo zielig en onderdrukt zijn. En dat zie ik jou in dit soort topics veel te vaak doen.
Een raket die Palestina afvuurt, kan op willekeurig welke plaats neeerkomen, goede richtsystemen hebben ze niet. Daar gaat een schattig klein meisje van een jaar of 6. Elke bus die opgeblazen wordt, zit vol onschuldige mensen.
Het zal me aan mijn reet roesten hoelang ze onderdrukt en vernederd zijn, als je dat doet, of goedkeurt, of vergoeielijkt met een `maar ze heeben het zo zwaar, en weten niet wat ze anders moeten ' dan ben je een monster, en heb je al je rechten verspeeld.
Waar ik een beetje moe en misselijk van wordt zijn mensen die moord en terreur van Israël verdedigen, omdat ze zo zielig zijn, omdat ze 'altijd al' onderdrukt werden.

Het zal me aan mijn reet roesten hoelang zij onderdrukt en vernedert en achtervolgd werden, door 'ons'! Dat geeft hun toch niet het recht om dan maar het land van een ander in te pikken, met geweld? Als ze 'ons' terug zouden pakken, dat zou ik dan nog kunnen begrijpen, maar een volk dat hun helemaal niets gedaan heeft, hun altijd welkom heeft geheten .. behalve dan op zulke grote schaal incluis eigen staat .. van zijn grond verjagen? Sorry hoor, maar dan ben jij (ook) een monster en heb je al je rechten verspeeld
pleased to meet you
pi_73524202
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:53 schreef honinkjeinderaat het volgende:

[..]

Waarom heb jij het als omgekeerd racist altijd over in "Rusland en Europa" geboren joden en nooit over het overgrote deel dat uit het Midden-Oosten en Afrika afkomstig is? Omdat blanke joden een makkelijker doelwit zijn?
Ten eerste omdat de Europese en Russische Joden het overgrote deel zijn en ten tweede omdat het idd een totaal ander slag mensen is .. de eeuwen repressieve maatregelen in Europa en Rusland hebben diepe sporen achtergelaten
pleased to meet you
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 16:44:59 #218
272893 honinkjeinderaat
pi_73524391
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:38 schreef moussie het volgende:
Ten eerste omdat de Europese en Russische Joden het overgrote deel zijn en ten tweede omdat het idd een totaal ander slag mensen is .. de eeuwen repressieve maatregelen in Europa en Rusland hebben diepe sporen achtergelaten
Heb jij daar een bron voor? Als ik foto's bekijk van een willekeurige israelische stad dan zie ik een bevolkingssamenstelling die gemiddeld weinig afwijkt van bijvoorbeeld een stad in Algerije. Uiteraard lopen er blonde of rode mensen tussen maar er zijn er ook bij die rechtstreeks uit donker afrika zijn ingevlogen, zo lijkt het tenminste.
pi_73533815
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:44 schreef honinkjeinderaat het volgende:

[..]

Heb jij daar een bron voor? Als ik foto's bekijk van een willekeurige israelische stad dan zie ik een bevolkingssamenstelling die gemiddeld weinig afwijkt van bijvoorbeeld een stad in Algerije. Uiteraard lopen er blonde of rode mensen tussen maar er zijn er ook bij die rechtstreeks uit donker afrika zijn ingevlogen, zo lijkt het tenminste.
http://en.wikipedia.org/wiki/Aliyah
pleased to meet you
pi_73534565
Ey Zionistjes, verantwoordt dit eens:

http://web.israelinsider.com/Views/3998.htm

The mass irradiation of hundreds of thousands of young Israeli immigrants from Middle Eastern countries -- Sephardim, as they are called today.

To fool the parents of the victims, the children were taken away on "school trips" and their parents were later told the x-rays were a treatment for the scourge of scalpal ringworm. 6,000 of the children died shortly after their doses were given, while many of the rest developed cancers that killed thousands over time and are still killing them now.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 22:32:04 #221
176916 Karrs
2007-2017
pi_73534665
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:51 schreef moussie het volgende:

[..]

Verrassend... tegen beter weten in (want jij kiest voor haat in plaats van oplossend vermogen): Welke winnaar in welke oorlog heeft ooit land teruggegeven aan de verliezer, behalve de geallieerden aan Duitsland? Israël, ja. Maar ja, da's niet goed genoeg he. Waarom schaar jij je toch zo aan de kant van de verliezers? Omdat ze zielig zijn en verdreven van hun grond? Je weet toch, haat of niet, dat zij hun grond hebben verkocht (slim!) of ervan zijn gevlucht (dom! Had het land verkocht!) in vol vertrouwen van de landen die hen de overwinning hebben toegezegd in 1948? Ze hebben verloren, dus wat is er nou? Ze eisen van alles, maar ze zijn de verliezers dus wat wíllen ze nou?

Oh, sorry, nou heb ik 't weer gedaan... feiten gegeven in plaats van dat wat je wou horen. Sorry!

Maar goed, blijf haten, Moussie. Dat zet echt zoden aan de dijk. Haat is vernietiging, dat weet je he. En raad eens wat er eerder vernietigd wordt.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_73536429
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:32 schreef moussie het volgende:

[..]

Waar ik een beetje moe en misselijk van wordt zijn mensen die moord en terreur van Israël verdedigen, omdat ze zo zielig zijn, omdat ze 'altijd al' onderdrukt werden.

Het zal me aan mijn reet roesten hoelang zij onderdrukt en vernedert en achtervolgd werden, door 'ons'! Dat geeft hun toch niet het recht om dan maar het land van een ander in te pikken, met geweld? Als ze 'ons' terug zouden pakken, dat zou ik dan nog kunnen begrijpen, maar een volk dat hun helemaal niets gedaan heeft, hun altijd welkom heeft geheten .. behalve dan op zulke grote schaal incluis eigen staat .. van zijn grond verjagen? Sorry hoor, maar dan ben jij (ook) een monster en heb je al je rechten verspeeld
Je post stoelt weer op onderbuikgevoelens en vooroordelen in plaats van nuchter verstand.
Deze post als reactie op mij is immers zinloos, want je begint te klagen over het verdedigen van Israel. Toon mij een post uit dit topic waar ik Israel verdedig.
Dat doe ik namelijk niet, want ze zijn daar allebei even slecht bezig. Ik verdedig Israel dan ook niet, ik val de Palestijnen aan. Dat verschil lijkt me vrij duidelijk, maar als ik het toch even uit moet leggen, moet je het maar zeggen.

Verder zou ik wat aan je algemene ontwikkeling doen. Israel werd niet met geweld ingepikt door de joden, het werd ze gegeven. Dat ze daar schromelijk misbruik van gemaakt hebben is een tweede.

Palestina en Israel zijn twee kleuters. Ze hebben nu een hekel aan elkaar, en ook al weten ze beiden niet goed wie er precies begonnen is, en wie er waar schuld van heeft, toch zullen ze maar ruzie maken, omdat dat nou eenmaal al zo was. Dat is niet alleen kinderachtig, maar ook nog eens stupide. En eerlijk gezegd twijfel ik ook aan jouw hersencapaciteit als je weigert in te zien dat men aan beide kanten even erg bezig is. Hou dus alsjeblieft op met de Palestijnen verdedigen. Aan de rest van dit topic hetzelfde. Beide partijen worden geleid door koelbloedige moordenaars. Hoe wagen jullie het met een van beiden eens te zijn??
I'm your wicked uncle Ernie, I'm glad you won't see or hear me as I fiddle about, fiddle about, fiddle about!
I write erotic novels for children.
pi_73542287
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 22:28 schreef Salvad0R het volgende:
Ey Zionistjes, verantwoordt dit eens:

http://web.israelinsider.com/Views/3998.htm

The mass irradiation of hundreds of thousands of young Israeli immigrants from Middle Eastern countries -- Sephardim, as they are called today.

To fool the parents of the victims, the children were taken away on "school trips" and their parents were later told the x-rays were a treatment for the scourge of scalpal ringworm. 6,000 of the children died shortly after their doses were given, while many of the rest developed cancers that killed thousands over time and are still killing them now.
The Ringworm Children directed by David Belhassen and Asher Hemias. The documentary won the award for "Best Documentary" at the Haifa International Film Festival and was featured as a documentary at the Israel Film Festival in Los Angeles in 2007.[4][5] It is claimed in the documentary that the X-ray radiation used on the children was thousands of times beyond the maximum recommended dose[1] and it is suggested that the program was funded by the United States in order to test the effects of large radiation doses on humans. In fact, the treatment in Israel was the same that was used elsewhere in the world.[6] The documented dosages given to the Israeli children were similar to (if not less than) that administered to children treated for ringworm at New York University Hospital between 1940 and 1959.

Many of the 'ringworm children' later developed cancer, and in 1994 the Knesset passed a law mandating the Israeli government to provide them with compensation

http://en.wikipedia.org/wiki/The_ringworm_children
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_73542479
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 22:32 schreef Karrs het volgende:

[..]

Verrassend... tegen beter weten in (want jij kiest voor haat in plaats van oplossend vermogen): Welke winnaar in welke oorlog heeft ooit land teruggegeven aan de verliezer, behalve de geallieerden aan Duitsland? Israël, ja. Maar ja, da's niet goed genoeg he. Waarom schaar jij je toch zo aan de kant van de verliezers? Omdat ze zielig zijn en verdreven van hun grond? Je weet toch, haat of niet, dat zij hun grond hebben verkocht (slim!) of ervan zijn gevlucht (dom! Had het land verkocht!) in vol vertrouwen van de landen die hen de overwinning hebben toegezegd in 1948? Ze hebben verloren, dus wat is er nou? Ze eisen van alles, maar ze zijn de verliezers dus wat wíllen ze nou?

Oh, sorry, nou heb ik 't weer gedaan... feiten gegeven in plaats van dat wat je wou horen. Sorry!

Maar goed, blijf haten, Moussie. Dat zet echt zoden aan de dijk. Haat is vernietiging, dat weet je he. En raad eens wat er eerder vernietigd wordt.
Huh, feiten noem je dat? Hoeveel grond was er ook alweer verkocht? Hoeveel Palestijn zijn er uit hun huizen verdreven, tot en met vandaag de dag aan toe? Hoeveel protesten zijn er ingediend tegen de stichting van de staat Israël, voor 1948? Wat stellen 'onze' toezeggingen eigenlijk voor als zelfs de internationale gemeenschap er niets aan kan doen als Israël kort voor het beëindigen van het mandaat (waar de Britten maar al te graag van af wilden na een aantal terroristische aanslagen tegen hun) zijn 'onafhankelijkheid' uitroept, en als we hulpeloos toe blijven kijken terwijl internationale regels (zoals niet mogen bouwen en wonen op bezet gebied) genegeerd worden?

Fyi, ik haat niets en niemand, nog niet eens mijn ex na alles wat die mij en mijn kinderen geflikt heeft .. maar ik heb in deze context wel een godsgruwelijke schurft aan de kolonisten en regeringsleiders die deze kolonisten blijven steunen .. iets met olie en vuur en zo, en ondertussen een langzame verovering .. ik durf te wedden dat de Westbank over een tijdje gewoon bij Israël hoort, als de trend van na 1967 zich voortzet over maximaal 250 jaar of zo
pleased to meet you
pi_73542981
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 23:28 schreef UncleErnie het volgende:

[..]

Je post stoelt weer op onderbuikgevoelens en vooroordelen in plaats van nuchter verstand.
Deze post als reactie op mij is immers zinloos, want je begint te klagen over het verdedigen van Israel. Toon mij een post uit dit topic waar ik Israel verdedig.
Dat doe ik namelijk niet, want ze zijn daar allebei even slecht bezig. Ik verdedig Israel dan ook niet, ik val de Palestijnen aan. Dat verschil lijkt me vrij duidelijk, maar als ik het toch even uit moet leggen, moet je het maar zeggen.
Mijn reactie is dan ook gericht op mensen die Israël wel verdedigen, no matter wat die flikken, op wie alleen maar ziet hoe Israël aangevallen wordt en dat presenteert als een losstaand feit zonder context ..
quote:
Verder zou ik wat aan je algemene ontwikkeling doen. Israel werd niet met geweld ingepikt door de joden, het werd ze gegeven. Dat ze daar schromelijk misbruik van gemaakt hebben is een tweede.
Ik vermoed dat de Britten daar toch anders over denken, het is niet voor niets dat sommige latere MP's in de mandaatsperiode als terrorist te boek stonden, die hadden namelijk geen boodschap aan de beperkingen die de Britten wilden opleggen, op verzoek van de plaatselijke bevolking, en dat lieten ze blijken met terroristische aanslagen ..
Dus ja, het idee was om hun een land te geven, maar als je kijkt hoe dat is gelopen is dat ergens onderweg verandert in 'ze hebben het land ingepikt', na de aanslag op het King David hotel wilden de Britten alleen nog maar weg, asap, en ze hebben de VN buiten spel gezet door vlak voor het verlopen van het mandaat hun staat uit te roepen
quote:
Palestina en Israel zijn twee kleuters. Ze hebben nu een hekel aan elkaar, en ook al weten ze beiden niet goed wie er precies begonnen is, en wie er waar schuld van heeft, toch zullen ze maar ruzie maken, omdat dat nou eenmaal al zo was. Dat is niet alleen kinderachtig, maar ook nog eens stupide. En eerlijk gezegd twijfel ik ook aan jouw hersencapaciteit als je weigert in te zien dat men aan beide kanten even erg bezig is. Hou dus alsjeblieft op met de Palestijnen verdedigen. Aan de rest van dit topic hetzelfde. Beide partijen worden geleid door koelbloedige moordenaars. Hoe wagen jullie het met een van beiden eens te zijn??
Ik verdedig anders alleen maar hun recht om zich te verzetten, dat is iets anders dan de manier waarop dat gebeurt goedkeuren .. maar die denkfout maken velen ..

Voor de rest kan ik alleen maar hopen dat aan beide kanten leiders aan de macht komen die het lef hebben om een streep te trekken onder het verleden en samen te werken aan een toekomst .. maar als ik zo kijk naar de opkomst van de Liebermannetjes en soortgelijks heb ik daar een hard hoofd in
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')