abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 13:06:09 #101
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_73331179
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 12:55 schreef Roi het volgende:
Ja dat is de reden dat alle arabische landen al vanaf 1948 hopen en geprobeerd hebben om Israel te vernietigen.
Vraag jezelf eerst eens af waarom Joden die honderden jaren ervoor wel gewoon samen konden wonen met Moslims in het midden-Oosten.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_73331423
Tuurlijk, de Jaffa rellen en de rellen uit 1920, 1929 waren zeker gewoon incidenten.

Het probleem is niet dat de joden niet kunnen samenwonen met de moslims maar de moslims niet met de joden.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 13:36:33 #103
248844 Bowlingbal
pi_73331910
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 13:15 schreef Roi het volgende:
Tuurlijk, de Jaffa rellen en de rellen uit 1920, 1929 waren zeker gewoon incidenten.

Het probleem is niet dat de joden niet kunnen samenwonen met de moslims maar de moslims niet met de joden.
Ik snap echt niet waar je dat vandaan haalt. Jij begint ineens over rellen, moet ik misschien de periode 40-45 erbij halen?

Honderden jaren konden Joden goed samenleven met Moslims. Natuurlijk, dat ging niet foutloos, maar dat is menselijk. In het Midden-Oosten is geen genocide gericht op Joden geweest, om maar wat te noemen.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:09:18 #104
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_73337116
quote:

goh eindelijk iemand die het inziet .
vredesoverleg whahahahahahahahahahahha
pi_73337177
Als moslims niet kunnen samenleven met joden, is het misschien toch eens tijd om de Israëlische bezetting van Palestina te beëindigen.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:11:51 #106
248844 Bowlingbal
pi_73337190
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:09 schreef telavivnick het volgende:

[..]

goh eindelijk iemand die het inziet .
Wat inziet? Dat een bezetting toen al niet gezellig was?
- Donald Love
pi_73337379
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:11 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Was een bezetting dan ooit wel eens gezellig?
Maar een bezetting van een klein stukje land is wat anders dan een bezetting van een heel land.
Alleen wil onze bal dat niet inzien.
pi_73337963
quote:

Nee, die rellen waren het gevolg van de Balfour-declaratie, van het feit dat 'hun' grond zonder hun toestemming werd weg gegeven, tegen gemaakte afspraken in .. en dan door mensen die 1000den kilometers verderop wonen en waarvan je je nog moet afvragen of ze de Ottomanen zonder Arabische hulp überhaupt hadden kunnen verslaan en cq die grond weg hadden kunnen geven ..
pleased to meet you
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:43:58 #109
248844 Bowlingbal
pi_73338159
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:18 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Was een bezetting dan ooit wel eens gezellig?
Maar een bezetting van een klein stukje land is wat anders dan een bezetting van een heel land.
Alleen wil onze bal dat niet inzien.
Mag Spanje dan Limburg en Brabant weer overnemen? Want dat is toch wat anders dan een heel land...
- Donald Love
pi_73358563
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:43 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Mag Spanje dan Limburg en Brabant weer overnemen? Want dat is toch wat anders dan een heel land...
Ik zou wel eens willen weten wat hier in Nederland zou gebeuren in een soortgelijke situatie als tijdens de Belfourverklaring .. dus stel dat de bevrijders na WO2 toen hadden besloten dat een gedeelte van Nederland maar af moet worden gestaan aan bvb de Roma, die hebben immers ook recht op een thuis .. en er hebben altijd wel een handvol hier gewoond, dus dat zit wel snor .. zou men dat zomaar hebben gepikt of zouden er ook rellen zijn ontstaan?
pleased to meet you
  zondag 4 oktober 2009 @ 15:55:21 #111
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_73359791
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:11 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

nee dat de moslims NIET met de joden kunnen leven .
maar anders om wel .
  zondag 4 oktober 2009 @ 15:56:53 #112
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_73359832
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:11 schreef Monidique het volgende:
Als moslims niet kunnen samenleven met joden, is het misschien toch eens tijd om de Israëlische bezetting van Palestina te beëindigen.
wat word er presies bezet ?

en noem een maar een UN verdrag waaraan de palies hebben mee geholpen ?? en niet omzeep hebben geholpen .

zij erkennen israel en israel heb een partner om mee te praaten en een vredes partner .
geen erkenning van hun ,is geen partner . wand er valt namelijk NIETS te ondertekenen .
we tekenenen iets en een partij (de palies) erkennen ons niet wat heeft een contrakt voor zin .
wand het wordt getekend op grond van niets .een partij die israel niet erkent is geen partij voor vrede .

tussen stand na de terug trekking uit gazza , 313 kassam en mortier aanvallen .
als vergeldings acties twee luchtaanvallen of de filadelfi lijn ,op smokkel tunnels.
zo mischien abas maak eerst zijn huisje schoon .(hamas ,fatah)
en dan gaat roepen de time for peace run out . wand zo run het wel erg snel out ,voor de palies .

[ Bericht 14% gewijzigd door telavivnick op 04-10-2009 16:13:48 ]
pi_73360256
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 15:08 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik zou wel eens willen weten wat hier in Nederland zou gebeuren in een soortgelijke situatie als tijdens de Belfourverklaring .. dus stel dat de bevrijders na WO2 toen hadden besloten dat een gedeelte van Nederland maar af moet worden gestaan aan bvb de Roma, die hebben immers ook recht op een thuis .. en er hebben altijd wel een handvol hier gewoond, dus dat zit wel snor .. zou men dat zomaar hebben gepikt of zouden er ook rellen zijn ontstaan?
Doe nou niet alsof dat gebied willekeurig gekozen is.
pi_73361190
quote:
Ik las trouwens een reactie ergens. De Palestijnen komen oorspronkelijk van Kreta? En in 1917 zou er al overleg over de staat van de Joden zijn geweest? Ah, hier werd het genoemd Bron

[ Bericht 15% gewijzigd door paddy op 04-10-2009 16:55:21 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_73361465
quote:
Wat voor gedeelte noem je dan bezet gebied? Heel Israël?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  zondag 4 oktober 2009 @ 17:07:55 #116
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_73361667
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 16:56 schreef paddy het volgende:

[..]

eh volgens de hamas en de fatah wel ja .
pi_73363736
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 16:56 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik denk dat heel duidelijk is wat bezet gebied is en wat eronder wordt gerekend. Dat is niet Israël. Er is geen enkel deel van Israël bezet.
pi_73364156
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 18:28 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik denk dat heel duidelijk is wat bezet gebied is en wat eronder wordt gerekend. Dat is niet Israël. Er is geen enkel deel van Israël bezet.
Stel ik de vraag anders dan. Wat is voor jou Israël?
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_73364242
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 18:44 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Stel ik de vraag anders dan. Wat is voor jou Israël?
Dat is helemaal niet zo moeilijk, natuurlijk. Zie, bijvoorbeeld, http://www.lib.utexas.edu(...)st_graphic_2003.jpg. Duidelijk wat Israël is en wat het niet is.
pi_73364255
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 18:28 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik reageer eigenlijk meer op je post. Israël =joden...gaan niet samen met moslims, dus moeten ze verwijderd worden Wat is voor jou dan wel Israël.....dus joods gebied.
pi_73364333
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 18:46 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik reageer eigenlijk meer op je post. Israël =joden...gaan niet samen met moslims, dus moeten ze verwijderd worden Wat is voor jou dan wel Israël.....dus joods gebied.
Ik denk dat mijn post niet erg onduidelijk was: als moslims en joden niet kunnen samenleven, dan zou het handig zijn als de Israëlische bezetting van Palestina beëindigd zou worden. In de praktijk zijn het immers joodse kolonisten en islamitische Arabieren. Het klinkt onlogisch om te beweren dat ze niet samen kunnen leven, en dan tegelijkertijd de kolonisatie van voornamelijk islamitisch gebied toe te juichen.
  zondag 4 oktober 2009 @ 19:09:46 #122
248844 Bowlingbal
pi_73364909
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 15:55 schreef telavivnick het volgende:

[..]

nee dat de moslims NIET met de joden kunnen leven .
maar anders om wel .
Wat een onzin.
- Donald Love
pi_73365160
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 16:13 schreef Roi het volgende:

[..]

Doe nou niet alsof dat gebied willekeurig gekozen is.
Duh, ik weet ook wel dat dat gebied gekozen is omdat een of andere entiteit genoemd God hun die grond tig duizend jaar geleden beloofd heeft .. maar waarom de Volkenbond, en later de VN, zich voor dat karretje laat spannen en zich geroepen voelen om een duizenden jaren oude belofte na te komen is mij een raadsel. Dat dan afgezien van het feit dat er eigenlijk geen enkel bewijs is van die belofte, net zomin als dat er bewijs is van de 'openbaringen' van Mohammed .. gek genoeg hebben velen geen moeite met dat laatste wel in te zien, maar als het over de Joden gaat en over het aan hun beloofde land is hetgeen er in de heilige boeken staat ineens wel geloofwaardig?

Of is het soms omdat wij ons schuldig voelen om wat 'wij' al die eeuwen geflikt hebben met de Joden, aparte wetgeving met heel veel beperkingen, opsluiten in ghetto's, om de zoveel tijd een pogrom en als klap op de vuurpijl de holocaust? We hebben na al die jaren de humaniteit ontdekt, en daarom voelen wij ons beter dan de rest? Maar waarom dan iemand anders opzadelen met onze 'wiedergutmachung' .. een soevereine staat binnen Europa had meer voor de hand gelegen, het zijn immers Europese Joden en het was ons wangedrag taz van hun. Maar nee, het moest weer opgelost op de typische westerse manier, waar je andere landen lastig valt met jouw problemen en behoeftes, waar de gezaghebbende tig duizenden kilometers verderop wat lijntjes trekt op een kaart en beslissingen neemt zonder rekening te houden met wat dan ook .. en 100 of meer jaar later maar zeiken waarom het toch zo'n rotzooi is 'in al die landen' .. ..
pleased to meet you
pi_73365523
Het waren joden zelf die 19 eeuw weer naar dat gebied terugtrokken. Uit zichzelf, niet gedwongen door welke 'westerse leiders' dan ook .

Persoonlijk vind ik, dat ook al zou het geroofd zijn (zoals veel mensen het vinden), het gewoon tot Israel behoort. Zo werken die dingen namelijk al sinds het begin van naties/koninkrijken, als een land na bijvoorbeeld een oorlog een ander stuk land bezit dan behoort het gewoon tot dat land. Veroveren en veroverd worden .
pi_73365563
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 19:18 schreef moussie het volgende:

[..]

Duh, ik weet ook wel dat dat gebied gekozen is omdat een of andere entiteit genoemd God hun die grond tig duizend jaar geleden beloofd heeft .. maar waarom de Volkenbond, en later de VN, zich voor dat karretje laat spannen en zich geroepen voelen om een duizenden jaren oude belofte na te komen is mij een raadsel. Dat dan afgezien van het feit dat er eigenlijk geen enkel bewijs is van die belofte, net zomin als dat er bewijs is van de 'openbaringen' van Mohammed .. gek genoeg hebben velen geen moeite met dat laatste wel in te zien, maar als het over de Joden gaat en over het aan hun beloofde land is hetgeen er in de heilige boeken staat ineens wel geloofwaardig?

Of is het soms omdat wij ons schuldig voelen om wat 'wij' al die eeuwen geflikt hebben met de Joden, aparte wetgeving met heel veel beperkingen, opsluiten in ghetto's, om de zoveel tijd een pogrom en als klap op de vuurpijl de holocaust? We hebben na al die jaren de humaniteit ontdekt, en daarom voelen wij ons beter dan de rest? Maar waarom dan iemand anders opzadelen met onze 'wiedergutmachung' .. een soevereine staat binnen Europa had meer voor de hand gelegen, het zijn immers Europese Joden en het was ons wangedrag taz van hun. Maar nee, het moest weer opgelost op de typische westerse manier, waar je andere landen lastig valt met jouw problemen en behoeftes, waar de gezaghebbende tig duizenden kilometers verderop wat lijntjes trekt op een kaart en beslissingen neemt zonder rekening te houden met wat dan ook .. en 100 of meer jaar later maar zeiken waarom het toch zo'n rotzooi is 'in al die landen' .. ..
Volgens mij leefden in Jeruzalem de joden ....1000-586 V. CHR.
MAMMELUKSE PERIODE:1260-1517 N. CHR.
OTTOMAANSE PERIODE:1517-1917 N. CHR.
BRITSE PERIODE:1917-1948 N. CHR.

In 1917 was er trouwens al sprake van een Israël voor de joden.

ISRAËLITISCHE PERIODE:VANAF 1948

En ja, ik vind net zo goed dat die lijntjes normaal getrokken moeten worden, maar dan gewoon overdragen aan. Zouden de Palestijnen zonder joden willen leven? Dan moet dat andersom ook kunnen en niet als discriminatie gezien worden.

Ik vind bijvoorbeeld ook het gedeelte muur (is dus niet de hele muur) wat op Palestijns grondgebied staat ook afgebroken moet worden en dus op eigen grond gezet moet worden. Kan een muur dus wel begrijpen.

Eigenlijk vind ik trouwens de gewapende Hamas ook een verschrikking tegen de Palestijnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')