Zo zal het altijd gaan.quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:44 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ja. Omdat er een camera op staat.
Weet je hoe vaak mensen wel geklaagd hebben (oa daar) en mensen pas iets gedaan kregen als alberto er bij kwam?
quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:22 schreef k_man het volgende:
[..]
Daarom is het zo'n slecht programma. De mensen die in de 'problemen' komen zijn vrijwel zonder uitzondering te dom om überhaupt alleen over straat te mogen, waardoor alles een hoog had-je-dat-nou-zelf-niet-kunnen-bedenken-gehalte heeft. Alberto is een schreeuwlelijk die niet veel verder komt dan een beetje verongelijkt zeuren tegen een hostess of een verzekeringsmedewerker.
Het eerste item was wat dat betreft illustratief: een stel sufferds in een vies appartement die het nodig vinden dat Alberto ze komt helpen. Alberto mag dan de grote redder gaan spelen, maar al direct blijkt dat die mensen zelf niet eens op het idee gekomen zijn om de reisorganisatie hun klacht voor te leggen. Vervolgens blijkt dat de reisorganisatie ze zonder slag of stoot een ander appartement geeft. Dus dat was ook wel goedgekomen zonder dat onze held Alberto zich er tegenaan bemoeit had.
Kortom: stom item.
Nee, ik weet niet hoe vaak mensen geklaagd hebben, want in het programma krijgen we alleen mensen te zien die zelf niet op het idee komen om hun beklag te doen bij de reisorganisatie. Daarvoor hebben ze een tv-programma nodig. Als er andere mensen zijn, die al heel vaak geklaagd hebben en niks voor elkaar kregen, waarom worden die dan niet geholpen, in plaats van dit apatische stel?quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:44 schreef Ripley het volgende:
Ja. Omdat er een camera op staat.
Weet je hoe vaak mensen wel geklaagd hebben (oa daar) en mensen pas iets gedaan kregen als alberto er bij kwam?
Nou, sommigen hebben dus wel geklaagd, en dan komt er niks uit. Maar zoals die 11k-familie die kwamen aan en toen was Alberto er al.quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:56 schreef k_man het volgende:
[..]
[..]
Nee, ik weet niet hoe vaak mensen geklaagd hebben, want in het programma krijgen we alleen mensen te zien die zelf niet op het idee komen om hun beklag te doen bij de reisorganisatie. Daarvoor hebben ze een tv-programma nodig. Als er andere mensen zijn, die al heel vaak geklaagd hebben en niks voor elkaar kregen, waarom worden die dan niet geholpen, in plaats van dit apatische stel?
Volgens mij wouden ze best eerder bij betalen als die auto dan op tijd gerepareerd kon worden, maar volgens mij had die garage toen al verteld dat ze die onderdelen nog niet in huis hadden en moesten ze ander vervoer krijgen, waar niet alle bagage in kon. Vervolgens zei dat interpolis dat die reparatie dus wel binnen een dag kon, maar goed, we weten hoe dat af liepquote:Op maandag 31 augustus 2009 15:58 schreef Stefan het volgende:
[..]
De case rond de Marokkaanse familie snapte ik niet helemaal. het gezin wilde niet bijbetalen en daarom gebeurde er niks en toen ze wel wilden bijbetalen gebeurde er pas wat toch?
sbs gemist?quote:Op maandag 31 augustus 2009 17:45 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Is de uitzending nog ergens terug te zien?
Zo boeiend was het weer niet.quote:Op maandag 31 augustus 2009 17:45 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Is de uitzending nog ergens terug te zien?
Afgezet worden in een hotelkamer van 11k. Ja dat is er ook wel om vragen. Waarom je met een autistische zoon naar een hotel gaat is me ook een raadsel, een leuk vakantiehuisje lijkt me wat beter voor zon kind.quote:
Ze zaten ook op een zinkend schipquote:Op maandag 31 augustus 2009 21:48 schreef Stefan het volgende:
[..]
Afgezet worden in een hotelkamer van 11k. Ja dat is er ook wel om vragen. Waarom je met een autistische zoon naar een hotel gaat is me ook een raadsel, een leuk vakantiehuisje lijkt me wat beter voor zon kind.
Dat vroeg ik me ook al af. Kind kan er niet tegen als ie niet precies weet wat ie de volgende dag gaat doen (strand of zwembad) en je kan er gewoon niet vanuit gaan dat je dat wel weer als je naar zo'n hotel gaat. En mocht dat kind dan nog moeilijk gaan doen, zadel je daar de rest van de gasten mee op die ook allemaal 11k hebben betaald voor 15 dagen vakantie. Lekker hoorquote:Op maandag 31 augustus 2009 21:48 schreef Stefan het volgende:
[..]
Waarom je met een autistische zoon naar een hotel gaat is me ook een raadsel, een leuk vakantiehuisje lijkt me wat beter voor zon kind.
Zo kwam het over ja. Ze kwamen 3 uur snachts aan en toen was Alberto er al met zn camera. En zonder problemen werden ze omgeboekt. Die suite kregen ze vast omdat de camera erbij was maar sowieso, ze hadden best eerst de volgende ochtend naar de receptie kunnen gaan.quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:29 schreef ivetje het volgende:
Want als ik het zo hoorde, waren ze zelf nog niet eens gaan klagen bij het hotel, maar meteen naar Alberto gestapt.
Dat dacht ik dus ook idd. Want zo breng je het hotel natuurlijk wel een beetje in diskrediet, terwijl dat naar mijn idee totaal nergens op slaat.quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:35 schreef Stefan het volgende:
[..]
Zo kwam het over ja. Ze kwamen 3 uur snachts aan en toen was Alberto er al met zn camera. En zonder problemen werden ze omgeboekt. Die suite kregen ze vast omdat de camera erbij was maar sowieso, ze hadden best eerst de volgende ochtend naar de receptie kunnen gaan.
Omdat we mensen helpen die er op dat moment zaten en die onze hulp (dus terecht) vroegen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:56 schreef k_man het volgende:
[..]
[..]
Nee, ik weet niet hoe vaak mensen geklaagd hebben, want in het programma krijgen we alleen mensen te zien die zelf niet op het idee komen om hun beklag te doen bij de reisorganisatie. Daarvoor hebben ze een tv-programma nodig. Als er andere mensen zijn, die al heel vaak geklaagd hebben en niks voor elkaar kregen, waarom worden die dan niet geholpen, in plaats van dit apatische stel?
Er zit nog een hoop meer achter, maar ik ga hier niet alle achter de schermen dingen bespreken. Maar ga er maar vanuit dat er wel goede redenen waren om daar te helpen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:37 schreef ivetje het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook idd. Want zo breng je het hotel natuurlijk wel een beetje in diskrediet, terwijl dat naar mijn idee totaal nergens op slaat.
Als die mensen niet eerst bij de reisorganisatie zelf geklaagd hebben, vragen ze niet terecht om hulp.quote:Op dinsdag 1 september 2009 13:26 schreef Ripley het volgende:
Omdat we mensen helpen die er op dat moment zaten en die onze hulp (dus terecht) vroegen.
Ga toch gauw weg. Ja hoor er waren 'goede redenen', maar die vertellen we lekker niet in het programma, want da's geheim.quote:Op dinsdag 1 september 2009 13:30 schreef Ripley het volgende:
Er zit nog een hoop meer achter, maar ik ga hier niet alle achter de schermen dingen bespreken. Maar ga er maar vanuit dat er wel goede redenen waren om daar te helpen.
De reisorganisatie is zich bewust van de toestand van dat hotel en dat elke klant er niet tevreden is. Die mensen horen daar sowieso niet geplaatst te wordenquote:Op dinsdag 1 september 2009 13:43 schreef k_man het volgende:
[..]
Als die mensen niet eerst bij de reisorganisatie zelf geklaagd hebben, vragen ze niet terecht om hulp.
Ze worden daar niet 'geplaatst', ze boeken dat zelf. Ze kiezen zelf dat hotel uit.quote:Op dinsdag 1 september 2009 13:45 schreef Ripley het volgende:
[..]
De reisorganisatie is zich bewust van de toestand van dat hotel en dat elke klant er niet tevreden is. Die mensen horen daar sowieso niet geplaatst te worden
Een reisorganisatie moet zoiets gewoon niet uitkiezen - je weet zelf ook wle dat de keuze die je maakt uit een reisgids is gebaseerd op flatteuze foto's en summiere info.quote:Op dinsdag 1 september 2009 13:47 schreef k_man het volgende:
[..]
Ze worden daar niet 'geplaatst', ze boeken dat zelf. Ze kiezen zelf dat hotel uit.
Precies, dat weet iedereen. Daarom boek je ook nóóit een hotel alleen op basis van de info uit een brochure. En al helemaal niet als er nergens foto's van de kamers bij staan, zoals hier kennelijk het geval was.quote:Op dinsdag 1 september 2009 13:54 schreef Ripley het volgende:
Een reisorganisatie moet zoiets gewoon niet uitkiezen - je weet zelf ook wle dat de keuze die je maakt uit een reisgids is gebaseerd op flatteuze foto's en summiere info.
Ik blijf soms eventjes hangen na Wegmisbruikers, maar meestal hou ik het inderdaad niet lang vol. Eén, misschien twee items en dan is de irritatiegrens wel bereikt. Dan besef ik weer wat een slecht programma het ook al weer is en haak ik af.quote:Maar goed, je hoeft er niet naar te kijken natuurlijk. Ieder zijn eigen programma
Je hebt gelijk dat reisorganisaties geen reet doen op dat moment, ook niet achteraf meestal. Smerige hotelkamers, afbrokkelende balustrades, terechte klachten om aan te pakken. Mn ouders hadden ook klachten en daar werd geen reet mee gedaan.quote:Op dinsdag 1 september 2009 13:45 schreef Ripley het volgende:
[..]
De reisorganisatie is zich bewust van de toestand van dat hotel en dat elke klant er niet tevreden is.
Ach ja, dat vind jij. Er zit wel echt veel tijd en energie in, van alberto en van het team - het is echt een moeilijk programma om te maken.quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:04 schreef k_man het volgende:
[..]
Precies, dat weet iedereen. Daarom boek je ook nóóit een hotel alleen op basis van de info uit een brochure. En al helemaal niet als er nergens foto's van de kamers bij staan, zoals hier kennelijk het geval was.
[..]
Ik blijf soms eventjes hangen na Wegmisbruikers, maar meestal hou ik het inderdaad niet lang vol. Eén, misschien twee items en dan is de irritatiegrens wel bereikt. Dan besef ik weer wat een slecht programma het ook al weer is en haak ik af.
Het moeten waarschijnlijk ook wel items zijn waarmee gemakkelijk gescoord kan worden, want ik geloof niet dat Alberto er nou echt veel tijd en energie in steekt. Best jammer, want het programmaidee is niet eens zo onaardig, alleen de uitvoering is zó ontzettend slecht, gemakzuchtig en goedkoop.
Dat kan ik me wel voorstellen - dat en de muziek is af en toe wat heftig maar past in de lijn van sbs van undercover, maar ook de smaakpolitie edquote:Op dinsdag 1 september 2009 14:14 schreef Stefan het volgende:
Ik vind t overigens een leuk programma. Het is gewoon vermaak, het is geen Kassa of Radar maar dat is de pretentie ook niet. Ik neem het elke zondag op, ik laat er zelfs baby te huur voor schieten
Wel erger ik me aan de voice over, vooral de teksten
En wat Rob daar aantrof dat kon hij in zijn ergste nachtmerries niet bevroeden. Het was een enorme puinhoop. Ervaren als Rob is trok hij meteen zijn handschoenen aan en pakte hij de testplakkertjes.
Alberto kan zijn oren niet geloven, zoals Oad met deze mensen omgaat. Ze waren goed genoeg om 2000 euro te betalen voor een auto maar met dit barrel haal je nog niet eens je schoonmoeder op van Schiphol. Alberto onderneemt dan ook meteen actie en stapt op de OAD-dame af
Zulke teksten dus. Hoewel dat wel weer helemaal bij Stegemanprogramma's past. Maar het is mij iets te dramatisch.
Batman Dark Knight is idd zware kost. Maar ben allang al blij dat jullie vooralsnog niet meer Goodbye Lenin gebruiken. Vorig jaar had ik die in mijn documentaire gebruikt en prompt hoorde ik m steeds op SBS6. Daar is de muziek te mooi voorquote:Op dinsdag 1 september 2009 14:22 schreef Ripley het volgende:
dat en de muziek is af en toe wat heftig
Het is net wat je zegt, vermaak en typisch in de lijn van sbsquote:Op dinsdag 1 september 2009 14:22 schreef Ripley het volgende:
[..]
Dat kan ik me wel voorstellen - dat en de muziek is af en toe wat heftig maar past in de lijn van sbs van undercover, maar ook de smaakpolitie ed
En het is vermaak, maar we hebben ook echt wel evel mensen geholpen die daar heel blij mee waren
Nou, je ziet dat niet terug in de items. Alberto komt aan, spreekt de mensen een keerrtje, schreeuwt tegen de reisleiding en vertrekt weer. Gecompliceerder moet het kennelijk niet worden.quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:08 schreef Ripley het volgende:
Ach ja, dat vind jij. Er zit wel echt veel tijd en energie in, van alberto en van het team - het is echt een moeilijk programma om te maken.
Ach, ik moet wel lachen als er met zo'n sensatiebeluste vocie-over wordt verteld 'maar bovendien is het lévensgevaarlijk!' Terwijl je ondertussen wat dubieuze bedrading in beeld ziet. Als ik had geklaagd over elk hotel in vieze verre buitenlanden waar een draadje verkeerd zat... Ik verwacht in zulke landen (en Turkije hoort wel een beetje bij 'zulke landen') geen Nederlandse standaards - zeker niet als je een habbekrats hebt betaald. Maar goed, ik snap ook wel dat mensen zich daar over verbazen. Dat het ranzig is, is echter wel iets waar ik ook over zou gaan zeuren, maar het zou niet in me op komen om daar de televisie bij te vragen (ik betwijfel ook of Alberto naar bijv Bhutan, Iran of Chili zou komen...).quote:Bovendien ben jij een doorgewinterde reiziger, ik denk dat je onderschat hoe andere mensen met veel minder ervaring dingen ervaren
Te dramatisch? Ik vind die voice-over teksten vaak eerder lachwekkend.quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:14 schreef Stefan het volgende:
Wel erger ik me aan de voice over, vooral de teksten
(...)
Zulke teksten dus. Hoewel dat wel weer helemaal bij Stegemanprogramma's past. Maar het is mij iets te dramatisch.
Dat is allemaal prima hoor. Ik heb het alleen niet zo op mensen die zich - al dan niet en meer of minder door eigen onervarenheid / dommigheid - in een probleemsituatie bevinden en dan niks anders kunnen bedenken dan het inschakelen van een tv-programma. Dat is me toch echt te apatisch. Bedenk eerst eens wat je zelf kunt doen om de situatie ten goede te keren. Als dat niet werkt, kun je altijd nog - als laatste redmiddel - er een tv-programma bij halen om de organisatie aan de schandpaal te nagelen en - onder druk van de camera - je zin te krijgen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:50 schreef Ripley het volgende:
k_man, zoals gezegd sluit het niet aan op jouw wereld en hoe jij reist en dat snap ik - ik reis zelf ook veel. Maar deze mensen sparen het hele jaar om all in naar turkije te kunnen en weten sommige dingen echt niet. Voor iemand die zoveel reist heb je een smalle figuurlijke horizon.
En we hebben veel mensen echt geholpen en die zijn er ook echt blij mee. Zolang zij blij zijn en we ook nog eens prima cijfers hebben vind ik dat dit programma zijn doel prima behaalt.
Nou, het zijn wel de zelfde soort mensen. Volkse types, mensen die Frans Duijts en Wolter Kroes draaien. En idd, de gemiddelde Nederlander.quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:48 schreef Ripley het volgende:
Ik vind sbsvolk zo denigrerend klinken - dit is gewoon de gemiddelde nederlander hoor.
Het klinkt nu haast of je het over mongooltjes hebt. Ze zijn zo vrolijk, er zit geen spatje kwaad in, ze zijn zo oprecht.quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:41 schreef Stefan het volgende:
Ik vind t wel mooi dat Alberto opkomt voor SBS6-volk. Ik bedoel, die boeken voor teveel geld doorsneevakanties en als ze dan geholpen worden zijn ze oprecht blij. Ze willen gewoon een betere accomedatie, dat is alles.
Ja, dat soort dingen dus. Makkelijk scoren voor Alberto en een hoog had-je-dat-nou-zelf-niet-kunnen-bedenken-gehalte en apathie bij die mensen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:32 schreef Nizno het volgende:
Alberto deed of hij zelf had uitgevonden dat Holland International in dat restaurant een praatje had. Terwijl dat in de envelop van de mensen ook had gestaan. En de mensen dus ook zelf naar hun toe hadden kunnen gaan.
Nee, ik zie volkse mensen met normale banen die keihard werken voor hun gezin en dan niet de vakantie krijgen die ze dachten te krijgen. Natuurlijk, wellicht zijn ze te naief of betalen ze teveel voor een vakantie maar ze willen niet t onderste uit de kan maar gewoon een leuke vakantie.quote:Op dinsdag 1 september 2009 19:05 schreef k_man het volgende:
[..]
Het klinkt nu haast of je het over mongooltjes hebt. Ze zijn zo vrolijk, er zit geen spatje kwaad in, ze zijn zo oprecht.
Er is ook duidelijk geknipt in het gesprek met Oad.quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:17 schreef k_man het volgende:
Zo was het met dat eerste item dus ook: direct de tv inschakelen, zonder eerst bij de reisorganisatie te klagen. Zo breng je OAD in deskrediet, terwijl ze niet eens de kans hebben gekregen om het goed op te lossen. Tamelijk onfatsoenlijk. En SBS springt er graag op in, want het is makkelijk scoren zo. Kijk eens hoe held Alberto die mensen uit de problemen helpt...
Voor zwakzinnigen zal dat best een opgave zijn. Is dit serieus?quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:08 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ach ja, dat vind jij. Er zit wel echt veel tijd en energie in, van alberto en van het team - het is echt een moeilijk programma om te maken.
Laatste aflevering 11.000 Euro voor 2 weken...quote:Op dinsdag 1 september 2009 20:01 schreef Sj0rs het volgende:
[..]
Toch iedere keer mooi dat die tokkie gezinnen voor 400e pp voor 2 weken enige vorm van kwaliteit verwachten.
35quote:Op dinsdag 1 september 2009 19:28 schreef Stefan het volgende:
Maar hoeveel cases doet Alberto nu? Stuk of 12 a 14? Kun je nagaan hoeveel andere mensen worden opgelicht of een kutvakantie hebben.
Mensen die naar een 3 of minder ster hotel in Turkije gaan moeten gewoon van niets uitgaan, dan kan het alleen maar meevallen. Ben ook wel eens voor 400 euro all in 9 dagen in Turkije geweest. En wat kreeg je, een kamer waar je je kont amper kon keren, exact wat ik had verwacht voor dat geld. Is dat erg? nee, ik was er alleen om te slapen. Eten deden we ook ergens anders, voor dat geld moet je echt geen normaal eten verwachten. Je kon er wel lekker continue lokale drank drinkenquote:Op dinsdag 1 september 2009 19:28 schreef Stefan het volgende:
Maar hoeveel cases doet Alberto nu? Stuk of 12 a 14? Kun je nagaan hoeveel andere mensen worden opgelicht of een kutvakantie hebben.
Ik heb bij die jongeren minder moeite met accomedaties. Die betalen 300 euro pp voor 14 dagen en komen er alleen om te slapen en douchen. En in te drinken.
Klopt. De meeste mensen die we helpen die in een dergelijke situatie zitten zeggen ook letterlijk: ik snap dat het simpel is en niet luxe, ik verwacht niet anders. Maar wat je wel mag verwachten van een hotel, met welke ster dan ook, is dat het schoon en veilig isquote:Op woensdag 2 september 2009 13:43 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Mensen die naar een 3 of minder ster hotel in Turkije gaan moeten gewoon van niets uitgaan, dan kan het alleen maar meevallen. Ben ook wel eens voor 400 euro all in 9 dagen in Turkije geweest. En wat kreeg je, een kamer waar je je kont amper kon keren, exact wat ik had verwacht voor dat geld. Is dat erg? nee, ik was er alleen om te slapen.
Dat stralen de mensen ook wel uit. Ze eisen geen voorkeursbehandelingen, schade, etc maar gewoon een fijne vakantie.quote:Op woensdag 2 september 2009 13:49 schreef Ripley het volgende:
Maar wat je wel mag verwachten van een hotel, met welke ster dan ook, is dat het schoon en veilig is
Sommigen welquote:Op woensdag 2 september 2009 13:52 schreef Stefan het volgende:
[..]
Dat stralen de mensen ook wel uit. Ze eisen geen voorkeursbehandelingen, schade, etc maar gewoon een fijne vakantie.
Overigens dat t veel de zelfde soort mensen zijn komt natuurlijk omdat de promo op SBS6 wordt uitgezonden. Maar hebben die mensen dan jullie nummer al voorgeprogrammeerd ofzo?
-laat maar -quote:Op woensdag 2 september 2009 13:58 schreef Stefan het volgende:
Hoe zit t met t domino effect? Neem aan dat als jullie bezig zijn er vele anderen uit t complex ook met dezelfde klachten komen.
In Nederland wel in een land als Turkije niet nee.quote:Op woensdag 2 september 2009 13:49 schreef Ripley het volgende:
Maar wat je wel mag verwachten van een hotel, met welke ster dan ook, is dat het schoon en veilig is
Dan moet een nederlandse reisorganisatie het niet aanbiedenquote:Op woensdag 2 september 2009 19:13 schreef Sj0rs het volgende:
[..]
In Nederland wel in een land als Turkije niet nee.
Nee, het net zoveel niks als de vorige keren.quote:
Ja leuk, een spast vernederen door die voor de camera's op de plee te zetten. Nee, red haar vakantie maar.quote:Op zondag 6 september 2009 21:58 schreef InTrePidIvity het volgende:
Dit geval met het gehandicapte meisje verdient wel een oplossing, ben benieuwd wat Alberto hier gaat regelen.
Hans Zimmer heeft weer flink wat royalties gekregen voor dit seizoen RMVquote:Op zondag 6 september 2009 22:22 schreef Dirkh het volgende:
Wel een mooi muziekje op de achtergrond.... eh.. voorgrond.
quote:Op zondag 6 september 2009 22:22 schreef Dirkh het volgende:
Wel een mooi muziekje op de achtergrond.... eh.. voorgrond.
Juistquote:
vind t wel raar dat ze een hotel boeken en dan bij een duurder hotel gebruik kunnen maken van alle faciliteitenquote:Op maandag 7 september 2009 15:39 schreef egeltje1985 het volgende:
Zoo, even terugkijken maar. Leuk, die ergertelevisie. Ik ben nu bij Wesley die niet in het grote zwembad mag. Wat ook niet zo raar is, aangezien hij in een ander hotel verblijft, maar dat zal wel aan mij liggen...
Oeh, koude gerechten. Gheghe, ze brengen alles zo mooi dramatisch in beeld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |