abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 augustus 2009 @ 13:27:57 #1
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72307546
Wilders zakt wat in de peilingen en gebruikt zijn beproefde taktiek (iets 'extreems' roepen) om dit weer wat op te peppen (zie ook dit topic: Wilders: Profeet Mohammed gedroeg zich als een varken ). Andere partijen zullen hier wel weer verontwaardigd op reageren.

Nu vroeg ik me af waarom andere splinterpartijtjes (die doorgaans zo verontwaardigd reageren) niet gewoon dezelfde taktiek toepassen. Zoals de linksen in de jaren '80 het altijd hadden over "de rijken" en "we weten wel waar we het geld moeten halen", etc. Op die manier kunnen ze evengoed populistisch stemmen trekken (immers, bijna niemand vind zichzelf 'rijk'). Of werkt linkse retoriek niet meer tegenwoordig?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_72307588
De SP kan er ook wat van hoor. Die vissen dan voor een groot deel ook uit dezelfde vijver als de PVV.
pi_72307603
Ik denk dat mettertijd zelfs rechtse mensen gaan beseffen dat holle retoriek niet helpt. Een proces wat de linkse medemens al tijden in de gaten heeft.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 31 augustus 2009 @ 13:31:23 #4
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_72307644
Dat gebeurt toch ook nog steeds? Het is natuurlijk niet toevallig dat de hele discussie rond de HRA zich nu focust op mensen met een huis van boven de 7 ton...
pi_72307646
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:30 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ik denk dat mettertijd zelfs rechtse mensen gaan beseffen dat holle retoriek niet helpt. Een proces wat de linkse medemens al tijden in de gaten heeft.
pi_72308165
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:31 schreef doubleyouteaare het volgende:

[..]

Hij heeft anders wel een punt. De mensen die SP stemde 2 jaar terug zijn trouwens niet echt links. Dat zijn gewoon van de zwevende sukkels die nu PVV stemmen.
pi_72308602
Het zal er meer vanaf hangen hoe iemand aan zijn geld komt en wat hij daar verder mee doet.
Ik ben tegen bonussen en topsalarissen terwijl ondertussen bijv. de persoon achter de kassa als een stuk vuil in de bijstand gedumpt wordt omdat een goedkoper exemplaar zich aandient.

Maar veel mensen die tegen die rijken zijn en schande spreken zitten wel iedere zondag naar balspelletjes te kijken waar hun helden miljoenen per jaar verdienen aan reclame-inkomsten.
Dat vind ik dan meten met twee maten.

En wat kun je eraan doen aan die grote inkomstenverschillen ?

Weinig , omdat er toch geen gezamenlijke aanpak te verwachten is vanuit de uitgebuitte mens als verdediging tegen de uitholling van de maatschappij door de zakkenvullers.
Zij zijn veels te druk bezig met het uitvechten van hun links/rechts verschillen.

Ondertussen lopen de rijk opgemaakte poedelkeffertjes met het vleesbot weg , een stukje vlees achterlatend voor de aasetende hyena-politie om hun aftocht te dekken.

(is dit geschikte ouderwetse linkse retoriek genoeg of moet ik nog meer voorbeelden geven ?)

[ Bericht 0% gewijzigd door kitao op 31-08-2009 14:37:22 ]
megalomaniac
pi_72308628
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:50 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Hij heeft anders wel een punt.
Oh?
quote:
De mensen die SP stemde 2 jaar terug zijn trouwens niet echt links. Dat zijn gewoon van de zwevende sukkels die nu PVV stemmen.
Ach, de PVV en de SP hebben wel zekere overeenkomsten natuurlijk. Europa is niet leuk, de SP is ook kritisch tegenover immigratie, zorg en onderwijs zijn aandachtspunten. Ze zijn zo zwevend nog niet.
pi_72308719
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:06 schreef doubleyouteaare het volgende:

[..]

Oh?
[..]

Ach, de PVV en de SP hebben wel zekere overeenkomsten natuurlijk. Europa is niet leuk, de SP is ook kritisch tegenover immigratie, zorg en onderwijs zijn aandachtspunten. Ze zijn zo zwevend nog niet.
Maar ze hebben op al die punten wel heel andere ideeen. De SP wil betere immigratie, niet de grensen dicht voor moslims, om maar eens een voorbeeldje te noemen. Verder us onderwijs een zorg bij bijna iedere parrij een aandachtspunt.
  maandag 31 augustus 2009 @ 14:14:46 #10
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_72308808
Mensen met een topsalaris liggen al jaren onder vuur. Bij links mogen ze tegenwoordig ook geen minster meer worden. Dergelijke retoriek zal nooit zijn kracht verliezen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_72309067
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:10 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Maar ze hebben op al die punten wel heel andere ideeen. De SP wil betere immigratie, niet de grensen dicht voor moslims, om maar eens een voorbeeldje te noemen.
Onzin. Research maar eens wat. Voorbeeldje.
quote:
Verder us onderwijs een zorg bij bijna iedere parrij een aandachtspunt.
Niet zo als bij de SP en PVV.
  maandag 31 augustus 2009 @ 14:36:23 #12
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72309399
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:14 schreef Ryon het volgende:
Mensen met een topsalaris liggen al jaren onder vuur. Bij links mogen ze tegenwoordig ook geen minster meer worden.
Bij links weten ze wel hoe je kwaliteit kweekt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_72309991
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:24 schreef doubleyouteaare het volgende:

[..]

Onzin. Research maar eens wat. Voorbeeldje.
Bull. Dat is gewoon een opinie stuk van een partijlid. Kijk hier maar eens. Dat is hun standpunt. Heel, maar dan ook heel anders dan dat van de PVV.
quote:
Niet zo als bij de SP en PVV.
Onzin, bij de PvdA, GL, D66 en CDA krijgen deze punten minstens net zoveel aandacht als bij de SP en PVV.
  maandag 31 augustus 2009 @ 15:00:03 #14
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72310087
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:36 schreef Ringo het volgende:

[..]

Bij links weten ze wel hoe je kwaliteit kweekt.
En desondanks toch beter presteren dan rechts. Dat zegt wel genoeg over de rijken.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  maandag 31 augustus 2009 @ 15:12:16 #15
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72310467
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 15:00 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

En desondanks toch beter presteren dan rechts. Dat zegt wel genoeg over de rijken.
Hebben die steuntrekkers het zo goed gedaan op de beurs dan?
  maandag 31 augustus 2009 @ 15:15:43 #16
262650 kitao
prikplaatje
pi_72310590
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 15:12 schreef Ringo het volgende:

[..]

Flauw zeg , het fascisme (in de goede zin van het woord , als dit al mogelijk is) , is ook groot geworden doordat veel mensen een uitzichtloos werkloos bestaan hadden.
Oftewel niet alleen de linkschen zitten in de bijstand.
megalomaniac
  maandag 31 augustus 2009 @ 15:24:16 #17
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72310830
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 15:12 schreef Ringo het volgende:

[..]

De beurs die in elkaar donderde nadat al die rechtsen de boel bedonderd hadden met hun hypotheken?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_72311393
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 15:24 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

De beurs die in elkaar donderde nadat al die rechtsen de boel bedonderd hadden met hun hypotheken?
En 'de linksen' die hun hypotheek weigerde te betalen.
pi_72311583
Even ontopic.

Ondernemers (rijken) zijn yin en de werknemers zijn yang. Ik snap eigenlijk niet waarom links deze groepen altijd zo tegen elkaar op moet stoken. En ik zou blij zijn als ze dat laten varen. De enige manier om resultaten te boeken is door een goede positieve samenwerking tussen de twee. En eigenlijk kunnen de belangengroepen voor werknemers dat tegenwoordig prima af. Daar hoeft echt niet democratisch over gestemd te worden, maar gewoon onderhandeld.
pi_72311629
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:27 schreef SeLang het volgende:
Nu vroeg ik me af waarom andere splinterpartijtjes (die doorgaans zo verontwaardigd reageren) niet gewoon dezelfde taktiek toepassen. Zoals de linksen in de jaren '80 het altijd hadden over "de rijken" en "we weten wel waar we het geld moeten halen", etc. Op die manier kunnen ze evengoed populistisch stemmen trekken (immers, bijna niemand vind zichzelf 'rijk'). Of werkt linkse retoriek niet meer tegenwoordig?
In de jaren 80 en 90 had links de touwtjes stevig in handen. Dankzij het internet is het linkse monopolie op de media een stuk minder geworden, hoewel je ziet dat op sites als Wikipedia de ideologische strijd doorgaat, grotendeels onzichtbaar voor de massa.

Een andere gegeven is dat linkse retoriek met de tijd meegaat. Als Halsema roept dat de meeste moslims keurige burgers zijn en steeds meer moslims naar het HBO gaan dan glimmert er weer een klein beetje hoop in de ogen van de linkse medemens. Het linkse gedachtegoed is zo diep verankerd in de Nederlander dat links een heel andere strijd voert dan rechts. Linkse retoriek bestaat vooral uit halve waarheden, rechtse retoriek bestaat vooral uit het aankaarten van problemen zonder daadwerkelijke oplossingen aan te bieden. Dit laatste voornamelijk omdat rechts in de praktijk links beleid voert in Nederland, en links ontbreekt het inderdaad aan oplossingen.
pi_72311773
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 15:50 schreef Picchia het volgende:
Even ontopic.

Ondernemers (rijken)
Net of alleen ondernemers rijk zijn.. Beetje kort door de bocht dit..
pi_72311869
Het gaat om het idee. Meestal gaat de discussie over de top and the bottom, dus voor het gemak maakte ik daar ondernemers en werknemers van. Of werkgevers en werknemers.

Moet ik het nuanceren? De rijke CEO's onder de werknemers scharen?

[ Bericht 12% gewijzigd door Picchia op 31-08-2009 16:05:33 ]
pi_72311888
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 15:52 schreef SeventhWave het volgende:

[..]

In de jaren 80 en 90 had links de touwtjes stevig in handen. Dankzij het internet is het linkse monopolie op de media een stuk minder geworden, hoewel je ziet dat op sites als Wikipedia de ideologische strijd doorgaat, grotendeels onzichtbaar voor de massa.

Een andere gegeven is dat linkse retoriek met de tijd meegaat. Als Halsema roept dat de meeste moslims keurige burgers zijn en steeds meer moslims naar het HBO gaan dan glimmert er weer een klein beetje hoop in de ogen van de linkse medemens. Het linkse gedachtegoed is zo diep verankerd in de Nederlander dat links een heel andere strijd voert dan rechts. Linkse retoriek bestaat vooral uit halve waarheden, rechtse retoriek bestaat vooral uit het aankaarten van problemen zonder daadwerkelijke oplossingen aan te bieden. Dit laatste voornamelijk omdat rechts in de praktijk links beleid voert in Nederland, en links ontbreekt het inderdaad aan oplossingen.
Heerlijk stukje onzin. Ten eerste heeft links nooit de touwtjes stevig in handen gehad. In de jaren 80 was het vooral het naar rechts hangende CDA, in de jaren 90 moest de PvdA de macht delen met de middenpartij D66 en het rechtse VVD.
Dat links geen oplossingen zou hebben is onzin, dat zelfde geldt voor rechts. Ze hebben allebei oplossingen, of ze werken weten we niet. Dat komt omdat het resultaat in Nederland altijd de middenweg is. Geen links beleid, geen rechts beleid. Het gaat zo aardig okee in Nederland. Ik heb geen idee wat er gebeurd als er ooit een links of rechts beleid gevoerd zal worden.
  maandag 31 augustus 2009 @ 16:02:07 #24
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72311961
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 15:56 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Net of alleen ondernemers rijk zijn.. Beetje kort door de bocht dit..
Nee. Sterker nog. Er is waarschijnlijk geen bevolkingsgroep die zoveel risico loopt om in één keer arm te worden als ondernemers. De andere kant op werkt het hetzelfde trouwens.

De ware profiteurs zijn de werknemers. Zij halen hun voordeel uit het risico dat ondernemers nemen om een bedrijf op te starten.
pi_72312024
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 15:59 schreef Picchia het volgende:
Het gaat om het idee. Meestal gaat de discussie over de top and the bottom, dus voor het gemak maakte ik daar ondernemers en werknemers van. Of werkgevers en werknemers.

Moet ik het nuanceren? De rijke CEO's onder de werknemers scharen?
Het zijn ook niet alleen CEO's die rijke werknemers zijn. Er zijn ook zat andere rijke werknemers. Denk aan sommige, doktoren, advocaten en wetenschappers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')