Daar is niets aangetoond. Dus... toon aan.quote:Op maandag 31 augustus 2009 10:20 schreef Oversight het volgende:
het bedekken van alle bovenleidingen in Nederland levert aantoonbaar genoeg stroom op, zie OP.
het hoeft toch niet helemaal in 1xquote:Op maandag 31 augustus 2009 12:06 schreef Seven.of.Nine het volgende:
[..]
Nou ja, als het meer kost dan dat het oplevert, is het wat mij betreft geen oplossing. Alleen door middel van kunstgrepen (subsidies) is het financieel haalbaar voor de gewone consument en arme landen. Of het voor de NS haalbaar is, vraag ik me sterk af.
Ik "geloof" niet in de opwarming van de aarde dus die theorie ging voor mij niet zozeer op, maar het is wel zo dat zonnepanelen nog lang niet rendabel genoeg zijn om een "waardig" vervanger te zijn van conventionele middelen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 12:02 schreef teamlead het volgende:
Grappig dat er zoveel mensen reageren met "rendabel" als argument.
De aarde warmt toch op? Al Gore heeft toch een filmpje gemaakt en we moeten nu toch aan het milieu denken? En nu ís er een alternatief dat aantoonbaar gunstige milieu-effecten heeft, een positieve boost kan geven aan werkgelegenheid en innovatie... en nu moet alles opeens "rendabel" zijn?
het stellen van vragen waarop geen bevredigend antwoord komt (of dat antwoord komt niet helemaal binnenquote:Op maandag 31 augustus 2009 12:22 schreef MikeyMo het volgende:
Maar is dit trouwens niet gewoon zoeken naar een complot
Maar 'een' professor op 'een' universiteit roept dit! Dus het is keihard aangetoond!quote:Op maandag 31 augustus 2009 12:28 schreef teamlead het volgende:
Als (en ik zeg heel nadrukkelijk áls) de claim van oversight van die 230% aantoonbaar klopt.
ja, nee, kijk.. dan zijn we klaar natuurlijkquote:Op maandag 31 augustus 2009 12:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Maar 'een' professor op 'een' universiteit roept dit! Dus het is keihard aangetoond!
quote:Op maandag 31 augustus 2009 12:28 schreef teamlead het volgende:
Als (en ik zeg heel nadrukkelijk áls) de claim van oversight van die 230% aantoonbaar klopt... dan begrijp ik inderdaad niet waarom we niet investeren.
Ja, een heftige investering... absoluut.. maar op lange termijn alleen maar positieve effecten en een PR-stunt die zijn weerga niet kent...
en als we god-weet-hoeveel-miljarden-die-we-niet-hebben in banken kunnen pompen... waarom dan niet een dergelijk project op zijn minst uitgebreid onderzoeken, proeftrajectje etc.
Dan is dus inderdaad terecht de vraag > waarom wordt dit niet uitgevoerd / op een klein traject getest etc.?quote:Op maandag 31 augustus 2009 12:37 schreef Oversight het volgende:
[..]
Het idee, ontwerp, uitwerking en patenten zijn vastgelegd door Europe's Energy Point in Eefde. Een ander voordeel is dat het plan bijdraagt aan de milieudoelstelling van de overheid. De horizonvervuiling zoals bij windmolens is veel minder. Daar de spoorlijnen meestal in de volle zon liggen, zijn zij veel effectiever en goedkoper dan zonnepanelen op de daken van huizen en van gebouwen.
http://www.fnvspoor.nl/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=4990quote:Op maandag 31 augustus 2009 12:38 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dan is dus inderdaad terecht de vraag > waarom wordt dit niet uitgevoerd / op een klein traject getest etc.?
trein + zonnepaneel en ons eigen BNW is de eerste hitquote:Op maandag 31 augustus 2009 12:40 schreef Dragorius het volgende:
Google is je vriend Oversight
Goed werk teamlead (waar heb je op gezocht?)
Dus het bericht is nog geen half jaar oud en Oversight had ze al geplaatst willen zienquote:Geplaatst door: Admin op donderdag, 09 april 2009 - 18:52 GMT
quote:Op maandag 31 augustus 2009 12:46 schreef MikeyMo het volgende:
wat een complot van niets:
Zonnepanelen boven het spoor
[..]
Dus het bericht is nog geen half jaar oud en Oversight had ze al geplaatst willen zien
Wat een complot zeg, zie ook dit:
ProRail staat open voor plan zonnecollectoren
quote:Op maandag 31 augustus 2009 12:38 schreef teamlead het volgende:crap.. het wordt heul niet tegengehouden.. het wordt gewoon onderzocht
En als dat niet gebeurt?quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:07 schreef Oversight het volgende:
[..]
-crap- het gaat er niet van komen, en dat staat al vast, en het gaat zeker nog wel een keer of 5 onderzocht worden, door groepen met een oplopende "beslissingsbevoegdheid", om vervolgens te worden getorpedeerd.
Hou het hier, hier hoort het,.....
quote:
quote:Maar wie gaat het dan tegenhouden en wanneer en waarom? Of is dat nog gissen?
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 00:33 schreef Exoteria het volgende:
Cui prodest scelus, is fecit.
wie voordeel behaalt uit een misdaad, die deed het.
quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:50 schreef Dragorius het volgende:
Of het plan is nog niet realiseerbaar.
Dit betekent niet dat zoiets meteen niet meer komt uiteraard.
kom op zeg, ga je nou alles editen wat ook maar het minste geringste wijst in de richting dat dit complot een door de TS bedacht complot is?quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:50 schreef Dragorius het volgende:
Of het plan is nog niet realiseerbaar.
Dit betekent niet dat zoiets meteen niet meer komt uiteraard.
quote:Op dinsdag 1 september 2009 15:17 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
kom op zeg, ga je nou alles editen wat ook maar het minste geringste wijst in de richting dat dit complot een door de TS bedacht complot is?
Nee dat niet, maar ridiculisering is hier niet gewenst. Het lijkt er meer op dat het je puur om de TS zelf is te doen dan het onderwerp.quote:Op dinsdag 1 september 2009 15:17 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
kom op zeg, ga je nou alles editen wat ook maar het minste geringste wijst in de richting dat dit complot een door de TS bedacht complot is?
quote:Op dinsdag 1 september 2009 15:14 schreef Oversight het volgende:hoe ziet zo'n mail eruit, wil ie kans maken op een antwoord?
gewoon... LIEVE PRORAIL,
deze link, en HUN uitspraak dat:
"Spoorwegbeheerder ProRail gaat serieus onderzoeken of het mogelijk is"
die al wordt afgezwakt met:
"Een goed idee om verder uit te werken lijkt ons. Prorail is al enthousiast."
Al enig idee wanneer u dat gaat proberen ?
groetjes,
#quote:Op maandag 31 augustus 2009 11:03 schreef Five_Horizons het volgende:
Erm.... buiten de kosten van de panelen zelf, zijn de kosten van het plaatsen in dit geval natuurlijk schrikbarend hoog. Élke paal moet dan zo'n ding krijgen? Veel succes.....
Voor de NS is veel haalbaar, met die tarieven van tegenwoordig.quote:Op maandag 31 augustus 2009 12:06 schreef Seven.of.Nine het volgende:
[..]
Nou ja, als het meer kost dan dat het oplevert, is het wat mij betreft geen oplossing. Alleen door middel van kunstgrepen (subsidies) is het financieel haalbaar voor de gewone consument en arme landen. Of het voor de NS haalbaar is, vraag ik me sterk af.
En jij denkt dat een beetje regen en een oppervlak wat onder 15 graden staat genoeg is om een bladerdek weg te spoelen?quote:Op maandag 31 augustus 2009 11:30 schreef Seven.of.Nine het volgende:
[..]
Schoonmaken hoeft niet, de regen doet genoeg. In Nederland moeten zonnepanelen onder een hoek van ongeveer 15 graden geplaatst worden voor maximale lichtinval.
TS, ik denk dat je professor daar geen rekening mee heeft gehouden. Ook zullen niet al die panelen naar het zuiden wijzen, ook een belangrijke factor voor de opbrengst.
quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 17:07 schreef Erasmo het volgende:
poelen?![]()
Trouwens is prorail er al serieus mee bezig.
Ze zijn gewoon pro-actiefquote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:52 schreef Oversight het volgende:
[..]
noem je dat serieus ?
Als je ze vraagt maar de vorderingen van een eventueel zonne-energie project, krijg je een antwoord over windmolens boven het spoor....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |