abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72332972
Volgens mij is Relenza nu het middel wat men geschikter acht voor zwangere vrouwen als ze mexicaanse griep hebben. Overigens is wel al vastgesteld dat deze griep ernstiger kan verlopen bij zwangere vrouwen, omdat er bijv. meer kans is op longontsteking. Ik zou er toch voorzichtig mee zijn, en bij een vermoeden dat ik het zelf heb ook om een test vragen. Je bent wel verantwoordelijk voor een kwetsbaar wezentje in je buik die nog weinig weerstand heeft.

Gisterenavond is trouwens mijn neefje Ruben geboren Ik heb de trotse ouders nog niet zelf gesproken maar mijn man heeft zijn zusje wel al aan de lijn gehad. Ze had zondagavond al gebroken vliezen en gisterenochtend is ze naar het ziekenhuis gestuurd omdat het niet wilde vlotten. Rond het middaguur had ze nog maar 1 cm ontsluiting. Volgens mij is het rond een uur of 9 's avonds geboren, dus het is een ware uitputtingsslag geweest.
Mijn andere schoonzusje is gisteren toch niet van de weeënremmer afgehaald, dus daar nog geen nieuws van.
pi_72333010
Hier net het kraampakket aan de deur, wat een doos vol verband e.d! Brrr, ik schuif hem snel onder het bed hahaha

He wat vervelend Faja, hopelijk zien ze in het ziekenhuis dat het geen kwaad kan+ dat het hartje er goed uit ziet
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  dinsdag 1 september 2009 @ 09:47:27 #253
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_72333022
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 07:59 schreef Ssserpente het volgende:
N. is ziek. Heeft zich zelfs ziek gemeld op z’n werk. En da’s in de acht jaar dat ik hem ken nog maar één keer eerder voorgekomen. Hij heeft hoofdpijn, keelpijn, een algeheel grieperig gevoel, spierpijn en is vreselijk aan de race. En nu ben ik natuurlijk bang dat ie de Mexicaanse Griep heeft. De symptomen hiervan zijn koorts, koude rillingen, hoofdpijn, spierpijn, moeheid en droge hoest.

Komt niet helemaal overeen, maar ga zo toch maar even de dokter bellen. Hoewel ik sterkt zit te twijfelen of ik, áls dat voorgeschreven wordt, Tamiflu ga slikken. Kan me niet voorstellen dat dat uitgebreid getest is op bijwerkingen voor foetussen. En dan nog, softenon was ook uitgebreid (oa op dieren) getest…
Ik zou als ik jou was direct naar de drogist gaan voor Sambucol, zowel voor jou als hem. Jij kunt de preventieve dosering nemen en hij de crisisdosering. Sambucol was ook bewezen zeer effectief tegen de vogelgriep, en is onschuldig bij zwangeren. Zelfs zuigelingen mogen het gebruiken.

Faja, wat een vervelende situatie zo weer.

Zijn hier trouwens meer dames die veel last hadden/hebben van harde buiken rond de 22 weken? Ik weet allemaal niet meer wat normaal is en niet en of ik het bij de anderen ook zo had...
pi_72333123
ah, Poppejans heeft de kindermatrasjes binnen

Heh Faja Hopenlijk snel het verlossende bericht dat het niks is

Tan, ik heb het ook wel. Een buik die soms zo hard voelt.
Ik weet niet eens of het een harde buik is hoor maar hij is de laatste tijd erg aanwezig zeg maar..

Ook de herkenning van mijn andere zwangerschappen is er vaak niet. Net alsof ik het voor het eerst beleef.
Wat vergeet je dingen toch snel...
pi_72333158
Tan, ik heb het ook, al paar weken. En helemaal niet nadat ik me heb ingespannen met iets ofzo, vaak gewoon als ik op de bank lig.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  dinsdag 1 september 2009 @ 09:54:49 #256
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_72333161
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 09:47 schreef Tan het volgende:

Zijn hier trouwens meer dames die veel last hadden/hebben van harde buiken rond de 22 weken? Ik weet allemaal niet meer wat normaal is en niet en of ik het bij de anderen ook zo had...
Ja met niesen enzo. Nu helemaal niet meer. Bij zwangerschap van S ook alleen rond de 20 weken en daarna niet meer. Gek eigenlijk
pi_72333244
Gisteren de hele dag lopen niezen (hooikoorts en niets mogen nemen )
En dan voelde ik soms rare steken rond de baarmoeder. Puur omdat er druk op kwam te staan denk ik.
pi_72333297
Ymme, je mag als je zwanger bent wel tavegyl innemen. Ik gebruik dat voor als ik iets heb gegeten waar ik een allergische reactie op krijg.

En ook ik nies me rot met die stomme hooikoorts. Ging het maar heel hard regenen en herfstig worden.
pi_72333506
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 10:02 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ymme, je mag als je zwanger bent wel tavegyl innemen. Ik gebruik dat voor als ik iets heb gegeten waar ik een allergische reactie op krijg.

En ook ik nies me rot met die stomme hooikoorts. Ging het maar heel hard regenen en herfstig worden.
Ik ben een hele rare. Maar het liefst slik ik geen rare dingen, zolang er een baby in mijn buik zit.
En inderdaad, veel regen
pi_72333531
Goeiemorgen,

Faja, wat rot.. Hoop dat het mee blijkt te vallen straks..

Sssserpente, Je moet ook even bij de dokter informeren hoe het nou met jou moet. Niet zelf zomaar naar pillen gaan grijpen denk ik..

Tan, ik heb wel eens een stevige buik, maar of het 'hard' is weet ik niet.. Het doet niet echt zeer, maar ik zit dan wat strakker in mn vel zeg maar. Is dat een harde buik? Maar ik heb het niet dagelijks nee..

octopussy, Van harte met je neefje! Ruben is wel een populaire naam zeg!

Hier kom ik net bij de fysio vandaan omdat ik last had van mn onderrug. Het is mn SI (?) gewricht. Nu heb ik een lendensteun te leen zodat ik wat stevigheid krijg en dat zit wel lekker idd. Over 2 weken terug en verder op mn houding letten enzo.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_72333533
Straks de MvM kratten weg brengen en dan doe ik NOOIT weer mee.
Zo. Ha!

En nu héél hard rennen naar de bekkentherapeute
pi_72333580
Ik slik ook het liefst niks van medicatie zo lang ik zwanger ben maar als ik per ongeluk iets eet waar pinda's in verwerkt zijn of gemaakt zijn in een fabriek waar ook pinda's zijn verwerkt dan gaat mijn keel dicht zitten en wordt alles (ogen, vingers, mond, tong etc) dik. Dus dan moet ik echt wel iets in nemen wil ik het nog na kunnen vertellen.
pi_72333603
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 10:12 schreef freecell het volgende:
Zo. Ha!

Jaaa! morgen ook mijn laatste MvM kratten de deur uit
  dinsdag 1 september 2009 @ 10:15:27 #264
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_72333608
ik had een vraagje, misschien wel een domme hoor..
Wat mag je als zwangere vrouw nou qua pijnstiller? Ik heb al een aantal doosjes bekeken en de gebruiksaanwijzing gelezen, maar daar staat allemaal niet te gebruiken als je zwanger bent.
Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen
05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
pi_72333652
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 10:15 schreef mama_papa het volgende:
Wat mag je als zwangere vrouw nou qua pijnstiller? Ik heb al een aantal doosjes bekeken en de gebruiksaanwijzing gelezen, maar daar staat allemaal niet te gebruiken als je zwanger bent.
paracetamol
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_72333679
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 10:12 schreef freecell het volgende:
Zo. Ha!

Oh ja, morgen komen ze hier voor de laatste keer de bussen ophalen

En bij een eventuele volgende, weet ik niet, of ik nog mee zal doen.
Denk 't wel. Kleine moeite en je helpt er mensen mee.
  dinsdag 1 september 2009 @ 10:18:55 #267
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_72333703
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 10:16 schreef Estrys het volgende:

[..]

paracetamol
Stond daar ook niet op dat het voor zwangere niet gebruikt mag worden? Ik weet het namelijk niet meer zo zeker
pi_72333751
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 10:15 schreef mama_papa het volgende:
Parcetemol mag je nemen, verder volgens mij niks. Ook geen asprines want die verdunnen je bloed. Enne domme vragen bestaan niet
pi_72333819
Idd, je mag alleen paracetamol. En alweer inderdaad, domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_72333943
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 10:18 schreef mama_papa het volgende:

[..]

Stond daar ook niet op dat het voor zwangere niet gebruikt mag worden? Ik weet het namelijk niet meer zo zeker
Je mag paracetamol nemen, 6 per 24 uur, advies van de VK. Overigens is het natuurlijk altijd beter om niks te nemen. Maar soms kan het niet anders. Ik had een ontsteking aan mijn kaak en een wortelkanaalbehandeling en kaakchirurg, de hele mikmak en zo gehad dus ik zat op 6 paracetamol. 2 per keer nam ik er. Ik was toen 35 weken zwanger.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_72333966
mama_papa: paracetamol is het enige dat echt helemaal geen kwaad kan, zelfs de verloskundige geeft aan dat je het gewoon moet pakken in geval van pijn. Je moet je wel aan de dosering houden natuurlijk, maar dat is altijd.

En over de mexicaanse griep, komt ie:
Stel dat ik besmet raak tijdens mijn zwangerschap, mag ik dan wel virusremmers slikken?
Antwoord
Vrouwen die langer dan zes maanden zwanger zijn hebben een iets grotere kans op complicaties van de griep, zoals longontsteking. Om die reden kunnen zwangere vrouwen in het derde trimester een virusremmer (oseltamivir) voorgeschreven krijgen als zij Nieuwe Influenza A (H1N1) doormaken. Vrouwen die minder dan zes maanden zwanger zijn, krijgen alleen virusremmer als zij tot de zogenaamde risicogroepen behoren (mensen die jaarlijks een oproep krijgen voor de griepprik).
Van Relenza (zanamivir) zijn geen gegevens bekend of dit veilig tijdens de zwangerschap kan worden gebruikt en wordt daarom niet aan zwangeren voorgeschreven.
bron

Reden dat ik niet zou gaan slikken is dat ik nu al zo ver ben, dat mijn kindje desnoods gehaald kan worden indien nodig. Dus liever niets slikken waarvan de werking niet voor 100% op zwangeren getest is en dan onder begleiding van een arts de griep doormaken waarbij ik de antistoffen doorgeef aan uk. Maar goed, ik heb ook makkelijk kletsen, mijn zus is arts en ik zou dan dus ook echt persoonlijk in de gaten gehouden worden.
Ssserpente, ik zou even bellen met de huisarts en even doorspreken hoe of wat. Als je vriend het heeft hoef jij het nog niet te hebben natuurlijk. De griep is niet veel besmettelijker dan de normale griep.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 1 september 2009 @ 10:29:27 #272
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_72334000
'Fijn' om te horen dat ik niet de enige ben met die harde buiken. Ze doen niet echt zeer, maar het trekt wel wat pijnlijk naar mijn op het moment sowieso al gevoelige rug. Staat me ook wel bij dat het normaal is. Ik voel de kleine ook goed bewegen dus die heeft er geen last van gelukkig.
pi_72334227
Ssserpente: hoop ook niet dat het de Mexicaanse griep is. Zou iig alvast even informeren bij de HA.
Begin er hier toch af en toe ook wel wat bang voor te worden, aangezien we op het werk steeds meer ermee te maken krijgen. We hebben wel een heel protocol, maar ik geloof niet dat dat gaat werken.
Een client van me is al 4 dagen ziek en gisteren wilde HA hem toch zien aangezien hij in een risicogroep valt door longproblemen. Heb wel kunnen regelen dat een collega van me met me mee ging ipv dat ik dus moest. Ben alleen de Tamiflu wezen halen die hij voorgeschreven kreeg.
Begon toen eigenlijk ook meer na te denken of ik zoiets zelf zou gaan nemen. Denk het eerlijk gezegd van niet omdat zoals jij geloof ik al aan gaf het niet duidelijk is of het helemaal veilig is voor beeb.

Ow en over harde buiken...die heb ik elke dag wel af en toe (na inspanning).
  dinsdag 1 september 2009 @ 10:42:31 #274
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_72334330
bedankt voor de antwoorden
  dinsdag 1 september 2009 @ 10:50:03 #275
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_72334516
goedemorgen een beetje laat (maar moest echt ff slaap inhalen)

@Tan; ik heb ook vrij regelmatig harde buiken... ook in rust af en toe... (bijvoorbeeld na het plassen) ik heb dit bij de 20 weken echo aangegeven bij de VK en die zei dat dat vrij normaal was...dus ik maak me er geen zorgen meer over sindsdien....

@faja; wat vervelend dat je nog een beetje in onzekerheid zit na de echo... wanneer heb je de 2e??

@freecell; 3 kg aangekomen bij 15 weken is niet zoveel toch?? volgens mij is dat heel netjes zelfs! en ik vind het knap van je dat je de weegschaal niet meer gaat gebruiken...
(ik kan dat dus echt niet.....)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')