abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72278158
quote:
Voor de aanzienlijk lagere incidentie en sterfte wijst de werkgroep een aantal mogelijke oorzaken aan. Mogelijk spelen genetische verschillen die van belang zijn voor de 'vatbaarheid' voor kanker een bescheiden rol. Daarnaast zijn met name de oudere allochtonen slechts een kortere tijd van hun leven blootgesteld aan de 'westerse leefstijl' die in verband staat met extra risico's voor het krijgen van kanker (onder andere door alcoholgebruik en roken).
Twee waarnemingen ondersteunen dit vermoeden.

1. Allereerst is de incidentie van kanker in de landen van herkomst veel lager dan in Nederland.
2. Daarnaast komt sterfte als gevolg van kanker meer voor onder allochtonen naarmate zij op jongere leeftijd naar Nederland zijn gekomen en langer in Nederland hebben gewoond.

Allochtonen 'bewegen' langzaam naar het Nederlandse niveau aan kankersterfte toe. Dit fenomeen wordt aangeduid met de term 'convergentie'.
http://www.kwfkankerbestrijding.nl/index.jsp?objectid=17150

Ik las dit zojuist op de website van kwfkankerbestrijding en vond het toch best wel schokkend.

Alcohol en roken worden genoemd, maar daar wordt geen goede bron en uitleg bij gegeven. Bovendien roken allochtonen evenveel of meer vaak. Mi

Dus wat blijft er dan over? Voeding, beweging en de luchtkwaliteit? Al met al een opvallend onderzoek.
  zondag 30 augustus 2009 @ 13:32:24 #2
8369 speknek
Another day another slay
pi_72278244
Ik vind het raar dat ze het in het geheel niet noemen, maar het lijkt me dat de levensverwachting hier veel hoger is, en je daarom al veel meer kankergevallen kunt verwachten?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_72278297
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 13:28 schreef IHVK het volgende:

Voeding?
Dit.
Je wilt niet weten wat voor rommel in en op ons vreten zit. De bio industrie heeft door de jaren heen enorm veel manieren gevonden om grondstoffen te vervangen door rommel zodat er meer geld verdient kan worden.
Neem smaakversterkers, kunstmatige suikers voor Light producten, geharde vetten, kleurstoffen etc.
  zondag 30 augustus 2009 @ 13:35:58 #4
8369 speknek
Another day another slay
pi_72278340
Daarbij kun je je afvragen hoe goed de registratie van kankergevallen bijvoorbeeld in het Rifgebergte of Zuid-Oost Anatolie is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_72278358
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 13:32 schreef speknek het volgende:
Ik vind het raar dat ze het in het geheel niet noemen, maar het lijkt me dat de levensverwachting hier veel hoger is, en je daarom al veel meer kankergevallen kunt verwachten?
Inderdaad. Het is inherent aan hoe celdeling werkt dat de kans om daaraan te overlijden steeds groter wordt naarmate je ouder wordt, en andere ziektebeelden steedsverder bestreden worden.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_72278377
Maar ze hebben dus de allochtonen in Nederland onderzocht. En als mogelijke oorzaak is het aantal gevallen in die gebieden genoemd. Het is dus niet het bewijs van de stelling.
  zondag 30 augustus 2009 @ 13:37:49 #7
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_72278392
Kankerverwekend staat niet zo mooi in de titel, misschien kan er nog kankerverwekkend van gemaakt worden.

Waar kan je tegenwoordig geen kanker van krijgen.
Zelfs in speelgoed zitten er onderdelen die kankerverwekkende stoffen bevatten.
Volg je hart, gebruik je verstand.
pi_72278400
En ik neem aan dat ze dat ouder worden hebben meegenomen in het onderzoek. Want het is nogal obvious en een kind van 13 zou dat zelfs meenemen.
pi_72278419
Maar voor de meeste allochtonen schijnt het weinig/niks uit te maken, aangezien de meerderheid hier is geboren.
pi_72278434
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 13:34 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Dit.
Je wilt niet weten wat voor rommel in en op ons vreten zit. De bio industrie heeft door de jaren heen enorm veel manieren gevonden om grondstoffen te vervangen door rommel zodat er meer geld verdient kan worden.
Neem smaakversterkers, kunstmatige suikers voor Light producten, geharde vetten, kleurstoffen etc.
Echt geklets dit. Dat iets 'kunstmatig' is gemaakt, maakt het nog niet slecht. Daarnaast is de controle in het westen op toevoegingen in voedsel echt vele malen strenger dan in niet-westerse landen. Daar kn je pas troep in je eten verwachten.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_72278593
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 13:39 schreef Metatron het volgende:
Daarnaast is de controle in het westen op toevoegingen in voedsel echt vele malen strenger dan in niet-westerse landen. Daar kn je pas troep in je eten verwachten.
Controle die wordt uitgevoerd door de voedingsindustrie zelf.
Neem aspartaam en smaakversterkers. Die onderzoeken worden klakkeloos overgenomen uit Amerika waar ze voor meer dan 75% zijn uitgevoerd door de voedingsindustrie.

Nee, zomaar van tafel vegen en domweg de "onderzoeken" vertrouwen gaat niet lukken.
  zondag 30 augustus 2009 @ 13:45:26 #12
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_72278610
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 13:34 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Dit.
WOS'ser for life.
pi_72278840
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 13:44 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Controle die wordt uitgevoerd door de voedingsindustrie zelf.
Neem aspartaam en smaakversterkers. Die onderzoeken worden klakkeloos overgenomen uit Amerika waar ze voor meer dan 75% zijn uitgevoerd door de voedingsindustrie.

Nee, zomaar van tafel vegen en domweg de "onderzoeken" vertrouwen gaat niet lukken.
Als jij aspartaam niet vertrouwt, dan koop je toch geen light-produkten? Zo moeilijk is het niet hoor. Maar zet verder gewoon je alu-hoedje af alsjeblieft. De grootste factoren die bijdragen aan de steeds hogere levensverwachting in het westen zijn immers nog steeds de steeds beter wordende voeding en medische zorg.
Meh.
pi_72278859
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 13:35 schreef speknek het volgende:
Daarbij kun je je afvragen hoe goed de registratie van kankergevallen bijvoorbeeld in het Rifgebergte of Zuid-Oost Anatolie is.
pi_72278994
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 13:54 schreef Metatron het volgende:
Als jij aspartaam niet vertrouwt, dan koop je toch geen light-produkten? Zo moeilijk is het niet hoor.
Doe ik ook niet. Had je een reden om te denken dat ik het wel kocht?
quote:
Maar zet verder gewoon je alu-hoedje af alsjeblieft.
Makkelijk he? Direct roepen dat het met conspiracy te maken moet hebben terwijl je niet eens weet hoeveel gelijk ik heb. 3 weken geleden is er nog een Italiaans onderzoek afgerond naar zoetstoffen en die bevestigen mijn verhaal. Er werd zelfs een oproep gedaan naar de Amerikanen direct te stoppen met die zoetstoffen.
quote:
De grootste factoren die bijdragen aan de steeds hogere levensverwachting in het westen zijn immers nog steeds de steeds beter wordende voeding en medische zorg.
Medische zorg, ja. De andere grote factoren zijn minder oorlog en betere werkomstandigheden.
pi_72279575
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 13:28 schreef IHVK het volgende:

[..]

http://www.kwfkankerbestrijding.nl/index.jsp?objectid=17150

Ik las dit zojuist op de website van kwfkankerbestrijding en vond het toch best wel schokkend.

Alcohol en roken worden genoemd, maar daar wordt geen goede bron en uitleg bij gegeven. Bovendien roken allochtonen evenveel of meer vaak. Mi

Dus wat blijft er dan over? Voeding, beweging en de luchtkwaliteit? Al met al een opvallend onderzoek.
Kanker komt vooral voor bij oudere mensen.
De westerse levensstijl verkleint de kans op sterfte aan andere oorzaken en vergroot dus de lengte van het leven.
Kanker komt dus vaker voor in het Westen.

Lijkt me nogal een spurieuze correlatie...
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_72280144
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 13:55 schreef Triggershot het volgende:

[..]
Dat heeft verder weinig met het onderzoek te maken, maar goed.
pi_72280160
(rood) vlees en vet is ook een grote oorzaak. In Japan is de sterfte aan kanker veel lager dan in het Westen door hun voedingspatroon, maar Japanse immigranten hier zitten meestal binnen een generatie al op dezelfde kankersterfte.

Vlees en blootstelling aan heel veel chemische rommel wat overal in zit.
beter een knipoog dan een blauw oog
  zondag 30 augustus 2009 @ 15:56:00 #19
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72282085
Rood vlees, overgewicht en roken zijn bekende factoren. Maar ongetwijfeld zullen we er in de toekomst nog meer ontdekken...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_72282303
Uitlaatgassen, plastics, kankerverwekkers in voedsel (E951), etc.
pi_72283267
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 16:03 schreef KaasEindbaas het volgende:
Uitlaatgassen, plastics, kankerverwekkers in voedsel (E951), etc.
Aspartaam is nog nooit aangetoond als zijnde kankerverwekkend.
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_72284326
Omdat we ouder worden dan in de rest van de wereld en kanker toch vaker op latere leeftijd voorkomt.

Edit:
Ik heb even op de site van het RIVM gekeken en in de tabellen voor borstkanker en slokdarmkanker gekeken en daar blijkt uit dat de gevallen beginnen rond de 40 en de meeste gevallen in de leeftijdscategorie 60-65 jaar vallen.
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
pi_72284347
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 16:33 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Aspartaam is nog nooit aangetoond als zijnde kankerverwekkend.
Vaak wel en vaak ook niet.

Tegenstrijdige onderzoeksresultaten.
pi_72284850
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 17:07 schreef IHVK het volgende:

[..]

Dat hoor je sowieso vaak. Heb ook al gehoord dat veel eieren eten slecht voor je is maar een half jaar later hoor je dan weer dat dat weer wel goed voor je is. 'We' weten nog zo weinig over bepaalde voedingsstoffen en wat die met het lichaam doen.
pi_72285033
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 17:07 schreef IHVK het volgende:

[..]

Bronnen?
Enige goed onderbouwde onderzoek dat ik ooit heb gezien is dat ratten er dikker van worden nmlk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')