Draagkracht hangt toch volledig samen met de HRA? Het is echt onzin om een belastingkorting niet mee te mogen nemen in de draagkracht.quote:Op dinsdag 1 september 2009 22:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Lijkt me een weinig relevante vergelijking. Maar ook in de huursector is het niet verstandig om op of boven je draagkracht te huren.
Maar vanwaar deze vergelijking?
Je mag het best meenemen maar er maximaal gebruik van maken brengt gewoon een bepaald risico met zich mee. Mensen die op 2 inkomens een tophypotheek afsloten waren en zijn gewoon niet slim bezig.quote:Op dinsdag 1 september 2009 22:49 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Draagkracht hangt toch volledig samen met de HRA? Het is echt onzin om een belastingkorting niet mee te mogen nemen in de draagkracht.
Zuigerquote:Op dinsdag 1 september 2009 22:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je mag het best meenemen maar er maximaal gebruik van maken brengt gewoon een bepaald risico met zich mee. Mensen die op 2 inkomens een tophypotheek afsloten waren en zijn gewoon niet slim bezig.
Maar dan nog zie ik die link met de huurtoeslag niet zo.
Die zitten in de motor van een auto.quote:
En, niet te vergeten, dat de huizenprijzen altijd zullen blijven stijgen?quote:Op dinsdag 1 september 2009 23:11 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die zitten in de motor van een auto.
Maar nogmaals is het naar jouw idee slim om een maximale hypotheek te nemen en maar aan te nemen dat de HRA altijd zo zal blijven als ze ooit was?
Zuigerquote:Op dinsdag 1 september 2009 23:11 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die zitten in de motor van een auto.
Maar nogmaals is het naar jouw idee slim om een maximale hypotheek te nemen en maar aan te nemen dat de HRA altijd zo zal blijven als ze ooit was?
Zwak figuur. Geef dan gewoon toe dat je beweringen nergens op slaan.quote:
Ik was even vergeten dat ik niet op dit zuigertje moest reageren. Het doet nog precies hetzelfde als vorig jaar.quote:Op dinsdag 1 september 2009 23:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zwak figuur. Geef dan gewoon toe dat je beweringen nergens op slaan.
Je bedoelt dat ik nog steeds gewoon gelijk heb en dat jouw argumenten zwakker zijn dan Noord Koreaans beton?quote:Op dinsdag 1 september 2009 23:17 schreef Fastmatti het volgende:
Het doet nog precies hetzelfde als vorig jaar.
Ik heb jou anders nog nooit op een argument kunnen betrappen. Verder dan leg het eens uit, leg het nog eens uit, leg het nog eens uit, leg het nog eens uit, enzovoorts kom je niet.quote:Op woensdag 2 september 2009 08:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je bedoelt dat ik nog steeds gewoon gelijk heb en dat jouw argumenten zwakker zijn dan Noord Koreaans beton?
Dan kan het kloppen. Anders ben je gewoon zwak bezig.
quote:Bezuiniging op huurtoeslag van de baan
Uitgegeven: 2 september 2009 10:58 /// Laatst gewijzigd: 2 september 2009 11:14
DEN HAAG - Een geplande bezuiniging op de huurtoeslag, een tegemoetkoming aan huurders, gaat niet door. Het kabinet maakt dat op Prinsjesdag bekend.
Ingewijden bevestigen woensdag daarover een bericht in het AD.
De Tweede Kamer had eerder al aangedrongen op het schrappen van de bezuiniging, die volgens het kabinet nodig was om de huurtoeslag, de voormalige huursubsidie, betaalbaar te houden.
Minister Eberhard van der Laan (Wonen) was van plan de huursubsidie volgend jaar met 1,25 euro per maand te laten dalen. In 2011 zou de toeslag met 86 cent naar beneden gaan, het jaar daarop met nog eens 73 cent.
© ANP
Dat was dus door de PVDA nooit te verkopen geweest, HRA op miljonairshuizen handhaven en de huursubsidie voor de kleine man verlagenquote:
Gewoon de bijtelling verhogen tot de aftrek en bijtellling gelijk zijn, dat is ook eerlijker tegenover de startersquote:Op woensdag 2 september 2009 09:35 schreef LangeTabbetje het volgende:
HRA rucksichloss afschaffen is geen optie. Hiermee breng je teveel mensen in de problemen. Je zult dus moeten gaan afbouwen.
Waar je mee zult kunnen beginnen is bijvoorbeeld de HRA afschaffen voor aflossingsvrije hypotheken.
Punt is dat je dan weer de kinderen van de babyboomers pakt in plaats van de babyboomers.quote:Op woensdag 2 september 2009 12:10 schreef Klopkoek het volgende:
Kinderbijslag voor nieuwe gevallen afschaffen is een oplossing. Pak je vele problemen mee aan.
Kinderbijslag is bovendien, dankzij het CDA, één van de hoogste van Europa. Is ook niet inkomensafhankelijk of erg afhankelijk van je gezinsgrootte en ook dat is elders wel anders.
Schaf dan ook de studiefinanciering af. Die paar tientjes per maand, studenten kopen er toch alleen maar bier van.quote:Op woensdag 2 september 2009 12:10 schreef Klopkoek het volgende:
Kinderbijslag voor nieuwe gevallen afschaffen is een oplossing. Pak je vele problemen mee aan.
Kinderbijslag is bovendien, dankzij het CDA, één van de hoogste van Europa. Is ook niet inkomensafhankelijk of erg afhankelijk van je gezinsgrootte en ook dat is elders wel anders.
Daar ben ik dan weer wel voor. Van de basisbeurs kun je niet eens het collegegeld betalenquote:Op woensdag 2 september 2009 12:22 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Schaf dan ook de studiefinanciering af. Die paar tientjes per maand, studenten kopen er toch alleen maar bier van.
Er is volgens mij nog geen verbod op nadenken uitgevaardigd dus ik geef je nog een kans..quote:Op woensdag 2 september 2009 12:22 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Schaf dan ook de studiefinanciering af. Die paar tientjes per maand, studenten kopen er toch alleen maar bier van.
Vreemde figuur ben je. Kinderbijslag aanpakken (die écht één van de hoogste van Europa is) mag van jou niet maar studentjes pesten wel (die al veel betalen, in vergelijking met andere landen). En dan gaan klagen over 'babyboomers'.quote:Op woensdag 2 september 2009 12:24 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Daar ben ik dan weer wel voor. Van de basisbeurs kun je niet eens het collegegeld betalen
Het is gewoon een ridicuul stelsel. Echt zo'n typisch Nederlands compromis waar van alles via financiële prikkels geregeld moet worden. We geven studenten wel geld, maar niet genoeg om het collegegeld te betalen en als je niet afstudeert dan moet je het terugbetalen. Dat collegegeld is vervolgens niet de werkelijke prijs maar een soort gemiddelde dat ook nog eens steeds verhoogd is. Daardoor betalen sommige studenten veel te veel, en anderen veel te weinig. Als iedereen nu eens de werkelijke prijs zou betalen dan gaan de kosten naar beneden, de prijs omhoog en wordt studeren weer een beetje exclusief.quote:Op woensdag 2 september 2009 12:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Vreemde figuur ben je. Kinderbijslag aanpakken (die écht één van de hoogste van Europa is) mag van jou niet maar studentjes pesten wel (die al veel betalen, in vergelijking met andere landen). En dan gaan klagen over 'babyboomers'.
Is dat erg?quote:Je bent gewoon een conservatief
Ze genieten toch een studie. Sinds wanneer is een bijdrage in de kosten (de bijdrage is zo klein dat ik het niet eens betalen wil noemen) pesten ? Dus als ik een Audi ga kopen word ik door de Audi verkoper gepest omdat ik een rekening krijg ?quote:Op woensdag 2 september 2009 12:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Vreemde figuur ben je. Kinderbijslag aanpakken (die écht één van de hoogste van Europa is) mag van jou niet maar studentjes pesten wel (die al veel betalen, in vergelijking met andere landen). En dan gaan klagen over 'babyboomers'.
Je bent gewoon een conservatief
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |