Bedankt, Weet je misschien ook de straffen voor Pepperspray/Tasers?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 23:53 schreef Atreidez het volgende:
Maximumstraffen
Sinds 15 november 2000 zijn de straffen voor illegaal wapenbezit en illegale wapenhandel fors verhoogd. Zo is bijvoorbeeld:
De maximumstraf voor het illegaal voorhanden hebben van een stiletto negen maanden gevangenisstraf of een geldboete van ¤ 4500,-. (Tot 1 februari 2006 was het maximum drie maanden gevangenisstraf.)
De maximumstraf voor het illegaal voorhanden hebben van een geweer een gevangenisstraf van vier jaar of een geldboete van ¤ 45.000,-.
De maximumstraf voor het beroepsmatig illegaal handelen in pistolen acht jaar gevangenisstraf of een geldboete van ¤ 45.000,-.
Ja tot iemand anders een mes/vuurwapen op je richt en je zelf niks hebt om je mee te verdedigenquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 23:57 schreef ruud.nl het volgende:
Kunnen de mannen van tegenwoordig het niet meer zonder wapens af om thuis te komen?
zorg er dan gewoon voor dat niemand een mes of vuurwapen op je richt, dan hoef je niet aan die flauwekul te beginnen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 23:59 schreef Nuvard het volgende:
[..]
Ja tot iemand anders een mes/vuurwapen op je richt en je zelf niks hebt om je mee te verdedigen
Er word hier ook gewoon over drugs gepraat dus ik zie het probleem niet. Het is niet alsof ik er in handelquote:
Denk even na, oke?quote:Op zondag 30 augustus 2009 00:16 schreef Nuvard het volgende:
[..]
Er word hier ook gewoon over drugs gepraat dus ik zie het probleem niet. Het is niet alsof ik er in handel
Wtv, das best wel eng. :/quote:Op zondag 30 augustus 2009 00:02 schreef LaStrange het volgende:
[..]
Ja, de boete voor het in bezit hebben van een busje is rond de 150 Euro.
De Zwarte Markt zeker?quote:Op zondag 30 augustus 2009 00:27 schreef Nuvard het volgende:
En zover ik weet is een Legermes niet illegaal want het is geen stiletto en wordt gewoon op de markt verkocht
Een jachtmes lijkt me alleen legaal als je gaat jagen, niet om gewoon mee over straat te gaan. Ik mag ook messen in de keuken hebben, maar als ik er mee over straat ga is het gewoon illegaal.quote:Op zondag 30 augustus 2009 00:34 schreef Nuvard het volgende:
Ach, Dan koop ik maar een Jachtmes dat is wel legaal volgens de Nederlandse wapenwet
In ieder geval bedankt voor de informatie
quote:Op zondag 30 augustus 2009 00:34 schreef Nuvard het volgende:
Ach, Dan koop ik maar een Jachtmes dat is wel legaal volgens de Nederlandse wapenwet
In ieder geval bedankt voor de informatie
Verder lijkt het me inderdaad heel verstandig om als iemand je met een mes bedreigd om dan zelf ook een mes te trekken en dan een gevecht op leven en dood aan te gaan.quote:Artikel 2 Bespreking
1. Wapens in de zin van deze wet zijn de hieronder vermelde of overeenkomstig dit artikellid aangewezen voorwerpen, onderverdeeld in de volgende categorieėn.
[..]
Categorie IV
[...]
7°. Voorwerpen waarvan, gelet op hun aard of de omstandigheden waaronder zij worden aangetroffen, redelijkerwijs kan worden aangenomen dat zij voor geen ander doel zijn bestemd dan om letsel aan personen toe te brengen of te dreigen en die niet onder een van de andere categorieėn vallen.
Als iemand een vuurwapen op je richt en je gaat dan met een mes terugzwaaien, is de kans dat het vuurwapen gebruikt wordt vast groter dan wanneer je geen mes hebt.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 23:59 schreef Nuvard het volgende:
[..]
Ja tot iemand anders een mes/vuurwapen op je richt en je zelf niks hebt om je mee te verdedigen
een jaar of 25 geleden liep ik snachts naar huis van mijn werk, werkte toen in de keuken. Politie kwam voorbij en hielden me staande om te vragen wat ik daar in mijn hand had. Messen zei ik, en liet het rolletje zien. Ze schrokken in eerste instantie, maar toen het duidelijk was dat ik kok op weg naar huis was, was het geen issue.quote:Op zondag 30 augustus 2009 00:36 schreef karr-1 het volgende:
Ik mag ook messen in de keuken hebben, maar als ik er mee over straat ga is het gewoon illegaal.
gezellig toch, dat uitgaan.quote:Op zondag 30 augustus 2009 20:39 schreef r3gi3boy het volgende:
En wat als je zo'n telescopische wapenstok aan je enkel getaped hebt? Want ik wil er een gewoonte van maken om deze bij me te dragen tijdens het uitgaan. Mocht ik dan problemen krijgen, dan trek ik gewoon m'n stok, wat hoogstwaarschijnlijk leidt tot een blik van respect en het afdruipenvan de tegenpartij. Er is zelfs een studie naar gedaan dat het uitschuiven van mijn stok al zoveel angst inboezemt dat gebruik niet nodig zal zijn. Zo niet, dan zullen zij de kracht van het metaal in hun nek voelen.
Schuif jij je stok maar lekker uit joh.quote:Op zondag 30 augustus 2009 20:39 schreef r3gi3boy het volgende:
En wat als je zo'n telescopische wapenstok aan je enkel getaped hebt? Want ik wil er een gewoonte van maken om deze bij me te dragen tijdens het uitgaan. Mocht ik dan problemen krijgen, dan trek ik gewoon m'n stok, wat hoogstwaarschijnlijk leidt tot een blik van respect en het afdruipenvan de tegenpartij. Er is zelfs een studie naar gedaan dat het uitschuiven van mijn stok al zoveel angst inboezemt dat gebruik niet nodig zal zijn. Zo niet, dan zullen zij de kracht van het metaal in hun nek voelen.
Het gaat ook om de aard en de omstandigheden waaronder wapens of voorwerpen worden aangetroffen.quote:Op zondag 30 augustus 2009 21:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
een jaar of 25 geleden liep ik snachts naar huis van mijn werk, werkte toen in de keuken. Politie kwam voorbij en hielden me staande om te vragen wat ik daar in mijn hand had. Messen zei ik, en liet het rolletje zien. Ze schrokken in eerste instantie, maar toen het duidelijk was dat ik kok op weg naar huis was, was het geen issue.
Heb je ook een strablad hequote:Op zondag 30 augustus 2009 21:26 schreef Mwanatabu het volgende:
Nou ja, 150 euro boete zou een aanvaardbaar risico zijn wmb mocht ik ooit es gaan denken aan dit soort artikelen. Pepperspray dus. Weet ik dat ook weer
Nou ja, als ik ooit gedwongen zou zijn zoiets te gebruiken, dan zou het echt noodweer zijn als in doodsangst dus als het mot dan mot het he. En als disclaimer: ik heb het dus niet hequote:
Kun je je niet zo snel op beroepen als je zou denken, en al helemaal niet als je dat spul consequent bij je draagt..quote:Op zondag 30 augustus 2009 21:31 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nou ja, als ik ooit gedwongen zou zijn zoiets te gebruiken, dan zou het echt noodweer zijn als in doodsangst dus als het mot dan mot het he. En als disclaimer: ik heb het dus niet he
Je doet wel alsof het een stokje is waarmee je een laf klapje te verteren krijgt, maar als je deze metalen staaf in je nek geplaatst krijgt, geloof me dan:quote:Op zondag 30 augustus 2009 21:21 schreef mgerben volgende:
[..]
Schuif jij je stok maar lekker uit joh.
Wat zal dat een indruk maken op een stel doorgedraaide ruziezoekers die stijf staan van de pillen en dubbel zien van de drank.
Jouw uitschuifstok maakt indruk op iemand die rationeel nadenkt.
Iemand die ruzie opzoekt doet dat toch niet.
In het ergste geval moeten ze één klapje van jouw uitschuifstok incasseren. En dat is als jij voldoende tijd en ruimte hebt om te bukken, je stokje uit te schuiven en er mee uit te halen.
Als iemand je klapje blokkeert, incasseert of je van achter vastgrijpt, kun je je stokje net zover uitschuiven als je wilt, maar waarschijnlijk krijg je zelf klappen met je eigen stokje.k.
Je handjes?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 23:59 schreef Nuvard het volgende:
[..]
Nouja, eerst moet je de tijd en ruimte krijgen om dat ding te pakken. Vervolgens moet je ook nog tijd en ruimte krijgen om uit te halen. En als je iemand met zo'n metalen stok in z'n nek tikt, moet je hopen dat je geen permanente schade toebrengt. Een beroep op noodweer is redelijk kansloos als je die stok van huis meeneemt naar een uitgaansgelegenheid.quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:17 schreef r3gi3boy het volgende:
[..]
Je doet wel alsof het een stokje is waarmee je een laf klapje te verteren krijgt, maar als je deze metalen staaf in je nek geplaatst krijgt, geloof me dan:
1. crepeer je eerst zo hard van de pijn dat je niet weet waar je het zoeken moet.
2. je bent zo gedesoriėnteerd de eerste paar seconden dat je verdwaasd om je heen kijkt en beenkt waar je ook al weer bent op dat moment
3. Na een aantal seconden hervat je je grip op de realiteit , maar of je daarna nog stoere praat hebt bewijfel ik.
Ja, daar ga je het ook echt mee redden.quote:
Met een mes heb je wel kans tegen iemand met een vuurwapen, bedoel je?quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:42 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Ja, daar ga je het ook echt mee redden.
Als iemand een mes op je richt, is een mes trekken niet verstandig. Als je pepperspray hebt is dat een goeie oplossing omdat je dan nog weg kunt komen. Als iemand een vuurwapen heeft is er sowieso niks wat je kunt doen en zul je gewoon mee moeten werken.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 23:59 schreef Nuvard het volgende:
Ja, en dan kom je een mafkees tegen die toevallig een paar jaartjes karate heeft gedaan, en die ziet het feit dat jij zo'n stok bij je hebt al als genoeg reden om je tegen de grond te schoppen.quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:17 schreef r3gi3boy het volgende:
Je doet wel alsof het een stokje is waarmee je een laf klapje te verteren krijgt, maar als je deze metalen staaf in je nek geplaatst krijgt, geloof me dan:
1. crepeer je eerst zo hard van de pijn dat je niet weet waar je het zoeken moet.
2. je bent zo gedesoriėnteerd de eerste paar seconden dat je verdwaasd om je heen kijkt en beenkt waar je ook al weer bent op dat moment
3. Na een aantal seconden hervat je je grip op de realiteit , maar of je daarna nog stoere praat hebt bewijfel ik.
Dit dus. Zo een spuitbusjequote:Op zondag 30 augustus 2009 00:03 schreef Atreidez het volgende:
Het is geen stiletto, maar je kan beter met een busje verf in je tas lopen.. Die zijn tenminste niet verboden.
Dat meen je niet? Ik heb regelmatig een hockeystick bij me, vast ook een "verboden wapen"quote:Op maandag 31 augustus 2009 11:23 schreef waterkip het volgende:
Je kan zelfs voor een Maglite,schroevendraaier of stok bekeurd worden ,als die aanwezig is in de auto.
heb ooit een bekeuring gekregen voor stokken in de auto terwijl ik met drie DH's rondreed .
(Onderstaande foto 20 minuten voor controle )
[ afbeelding ]
voor laten komen en vrijgesproken ,met de kanttekening dat ik ze beter wel in een afgesloten kist kon vervoeren .
ben er maar niet op ingegaan .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |