Bedankt, Weet je misschien ook de straffen voor Pepperspray/Tasers?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 23:53 schreef Atreidez het volgende:
Maximumstraffen
Sinds 15 november 2000 zijn de straffen voor illegaal wapenbezit en illegale wapenhandel fors verhoogd. Zo is bijvoorbeeld:
De maximumstraf voor het illegaal voorhanden hebben van een stiletto negen maanden gevangenisstraf of een geldboete van ¤ 4500,-. (Tot 1 februari 2006 was het maximum drie maanden gevangenisstraf.)
De maximumstraf voor het illegaal voorhanden hebben van een geweer een gevangenisstraf van vier jaar of een geldboete van ¤ 45.000,-.
De maximumstraf voor het beroepsmatig illegaal handelen in pistolen acht jaar gevangenisstraf of een geldboete van ¤ 45.000,-.
Ja tot iemand anders een mes/vuurwapen op je richt en je zelf niks hebt om je mee te verdedigenquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 23:57 schreef ruud.nl het volgende:
Kunnen de mannen van tegenwoordig het niet meer zonder wapens af om thuis te komen?
zorg er dan gewoon voor dat niemand een mes of vuurwapen op je richt, dan hoef je niet aan die flauwekul te beginnen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 23:59 schreef Nuvard het volgende:
[..]
Ja tot iemand anders een mes/vuurwapen op je richt en je zelf niks hebt om je mee te verdedigen
Er word hier ook gewoon over drugs gepraat dus ik zie het probleem niet. Het is niet alsof ik er in handelquote:
Denk even na, oke?quote:Op zondag 30 augustus 2009 00:16 schreef Nuvard het volgende:
[..]
Er word hier ook gewoon over drugs gepraat dus ik zie het probleem niet. Het is niet alsof ik er in handel
Wtv, das best wel eng. :/quote:Op zondag 30 augustus 2009 00:02 schreef LaStrange het volgende:
[..]
Ja, de boete voor het in bezit hebben van een busje is rond de 150 Euro.
De Zwarte Markt zeker?quote:Op zondag 30 augustus 2009 00:27 schreef Nuvard het volgende:
En zover ik weet is een Legermes niet illegaal want het is geen stiletto en wordt gewoon op de markt verkocht
Een jachtmes lijkt me alleen legaal als je gaat jagen, niet om gewoon mee over straat te gaan. Ik mag ook messen in de keuken hebben, maar als ik er mee over straat ga is het gewoon illegaal.quote:Op zondag 30 augustus 2009 00:34 schreef Nuvard het volgende:
Ach, Dan koop ik maar een Jachtmes dat is wel legaal volgens de Nederlandse wapenwet
In ieder geval bedankt voor de informatie
quote:Op zondag 30 augustus 2009 00:34 schreef Nuvard het volgende:
Ach, Dan koop ik maar een Jachtmes dat is wel legaal volgens de Nederlandse wapenwet
In ieder geval bedankt voor de informatie
Verder lijkt het me inderdaad heel verstandig om als iemand je met een mes bedreigd om dan zelf ook een mes te trekken en dan een gevecht op leven en dood aan te gaan.quote:Artikel 2 Bespreking
1. Wapens in de zin van deze wet zijn de hieronder vermelde of overeenkomstig dit artikellid aangewezen voorwerpen, onderverdeeld in de volgende categorieėn.
[..]
Categorie IV
[...]
7°. Voorwerpen waarvan, gelet op hun aard of de omstandigheden waaronder zij worden aangetroffen, redelijkerwijs kan worden aangenomen dat zij voor geen ander doel zijn bestemd dan om letsel aan personen toe te brengen of te dreigen en die niet onder een van de andere categorieėn vallen.
Als iemand een vuurwapen op je richt en je gaat dan met een mes terugzwaaien, is de kans dat het vuurwapen gebruikt wordt vast groter dan wanneer je geen mes hebt.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 23:59 schreef Nuvard het volgende:
[..]
Ja tot iemand anders een mes/vuurwapen op je richt en je zelf niks hebt om je mee te verdedigen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |