vind je? overal in de wereld is oorlog en ziektes en weet ik veel wat nog meer. En toch blijft de bevolking maar groeien. Wat dat betreft zijn we een hardnekkig ras om uit te roeien.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 20:34 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
gelul natuurlijk.
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 20:48 schreef __Saviour__ het volgende:
De krachtigste nuke van nu is maar 200x een Little Boy?
Ik dacht veel meer toch. Die Little Boy had een kracht van in de kilotonnen, waterstofbommen praat je over megatonnen. Da's een factor 1000 krachtiger.
Dan gooi je er toch een paar in een high density pattern? Kosten wegen wel op tegen de baten denk ikquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 20:51 schreef Pumatje het volgende:
ja jongens, daar gaat het natuurlijk niet om.
doh natuurlijk is niet iedereen uit te roeien...
gaat om de stelling, hoeveel wapens voor elk mens.. en dan gewoon dat. Niet meer , niet minder.
En dan hebben we het niet eens gehad over wat voor explosies.. maaiveld explosie, luchtexplosie...
En nuke een stad, w.s overleeft 30% het.. te veel obstructie.
Ik denk dat zonder voorbereiding je eigenlijk niet zo heel erg veel kans maakt. En als je je patroon zo legt dat in de steden de detonatiezones erg dicht bij elkaar liggen, dan heb je door de 10x hogere bevolkingsdichtheid toh een extreem groot deel van de bevolking te pakken. Je moet je niet vergissen over de bevolkingsdichtheid in steden, die is extreem hoog vergeleken met het platte land. (10606/km² voor NYC bijv. en 5847 /km² voor Tokyo, 6,950/km² voor Shanghai en 4,761/km² voor London) Daar mag best een bommetje meer op.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 20:54 schreef Pumatje het volgende:
dan nog zullen die 30% het w.s wel overleven.
het is echt maar net waar je je bevind, en hoe geinstrueerd de bevolking is.
Simpele kuil graven is al zat in meeste gevallen.
beschermd even goed als in een Leopard tank zitten qua hitte en straling.
Je moet natuurlijk niet midden in de detonatiezone zitten natuurlijkdat wordt een stuk lastiger
Ja vooral sinds we massaal de bombshelters hebben verwaarloosd, of nog erger, gesloopt!quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 20:56 schreef Nobu het volgende:
Ja leuk, maar in Europa zijn we toch echt wel de lul met z'n allen.
Er zijn veel krachtiger bommen geweest. Ik meen dat die na de koude oorlog ontmanteld zijn, van de kleinere gaat genoeg dreiging uit vindt men. (Wat ze nog achter de hand hebben wordt natuurlijk nooit bekend.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 20:48 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik dacht veel meer toch. Die Little Boy had een kracht van in de kilotonnen, waterstofbommen praat je over megatonnen. Da's een factor 1000 krachtiger.
en ook al blazen ze alles op. we hebben ook ruimtestationsquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 20:45 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik zie een probleem.
Als je alleen plaatsen op aarde "occupied by humans" wilt nuken, blijven er nog altijd mensen over. Er zijn altijd schepen op zee e.d.
LOL, get real. weet je hoe veel logistiek er op aarde nodig is om het ISS (het enige ruimtestation wat momenteel in gebruik is) te onderhouden? Er moet permanente baanbewaking zijn om botsingen met andere satellieten te voorkomen. Op de hoogte van het ISS zijn er niet zo veel, maar er zijn er wel een paar die op die hoogte opereren. Daarnaast kunnen ze niet zonder voedsel, en water van de aarde. Daar heb je lanceerfaciliteiten voor nodig, raketfabrieken met toeleveringsindustrie, dit alles vereist een transportnetwerk wat intact is om het in de lucht te krijgen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:33 schreef Buschetta het volgende:
[..]
en ook al blazen ze alles op. we hebben ook ruimtestations
er is haast geen fall out bij een lucht explosie. en die zijn het meest krachtig.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:11 schreef Appelknaller het volgende:
Het radioactieve stof dat door zo'n actie in de lucht terecht komt gaan we echt wel dood aan.
Er is ook bij een airburst fall out. Het is alleen veel minder dan bij een oppervlakte ontploffing, omdat er op grote hoogte geen stof van de grond af wordt opgezogen. Maar er komt nog steeds nuclair materiaal vrij, en waterdamp raakt ook besmet. Die komt uiteindelijk in de vorm van neerslag weer op de grond.quote:Op zondag 30 augustus 2009 13:58 schreef Pumatje het volgende:
er is geen fall out bij kernwapens die in de lucht exploderennnnn
5000 bommen in 1 keer is genoeg om fucking veel oogsten te laten mislukken, dus hongersnood en kanker vallen ons ten deel.quote:Op zondag 30 augustus 2009 14:15 schreef Pumatje het volgende:
ja, dat is echt bijna niets.. met medicijnen nog wel te counteren.
je zult goed ziek worden, maar het is te weinig om echt voor een groot probleem te zorgen, tegenovergesteld met een maaiveld explosie..
drinkwater wordt vervuild, voedsel.
maar dan word maar een klein gebied besmet, en is de explosie veel minder krachtig.
Het is niet ZONDER fallout, het is MINDER fallout. Maar heel veel keer een beetje is nog steeds veel.quote:Op zondag 30 augustus 2009 15:12 schreef Pumatje het volgende:
of luchtexplosies die veel krachtiger zijn , zonder fall out.. en is het enkel de boem.
Wat dacht je van de onderzeeers. Ik denk dat er op ieder willekeurig moment minstens 10,000 mensen diep onder het wateroppervlak leven. Daar heb je bij het voortzetten van de mensheid meer aan dan die 6 mannetjes in het ISS.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:33 schreef Buschetta het volgende:
[..]
en ook al blazen ze alles op. we hebben ook ruimtestations
Dan moeten ze toch eens vrouwen gaan toelaten bij de onderzeedienst. Ik geloof dat er niet zo veel marines zijn die dat doen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 14:57 schreef Northside het volgende:
[..]
Wat dacht je van de onderzeeers. Ik denk dat er op ieder willekeurig moment minstens 10,000 mensen diep onder het wateroppervlak leven. Daar heb je bij het voortzetten van de mensheid meer aan dan die 6 mannetjes in het ISS.
ja dat is waar, maar wat ik me wel af vraag is, die onderzeeers moeten natuurlijk een keer aan land komen voor eten en drinkbaar water en het lijkt me dat het eten vanaf het land besmet zou zijn met radioactiviteit dus hoe gaan ze dat doenquote:Op maandag 31 augustus 2009 14:57 schreef Northside het volgende:
[..]
Wat dacht je van de onderzeeers. Ik denk dat er op ieder willekeurig moment minstens 10,000 mensen diep onder het wateroppervlak leven. Daar heb je bij het voortzetten van de mensheid meer aan dan die 6 mannetjes in het ISS.
Ja, natuurlijk gaan die knakkers uiteindelijk ook dood als ze weer aan land moeten komen omdat eten/drinken/brandstof op is, maar dat is ook niet het spelletje. De regel was dat iedereen tegelijk, in 1 miliseconde, dood moest. En dat is niet haalbaar.quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:43 schreef Shizzah het volgende:
[..]
ja dat is waar, maar wat ik me wel af vraag is, die onderzeeers moeten natuurlijk een keer aan land komen voor eten en drinkbaar water en het lijkt me dat het eten vanaf het land besmet zou zijn met radioactiviteit dus hoe gaan ze dat doen
wat ik me ook af vraag stel dat er zoals al eerder is gezegt een aantal explosies op grote hoogte plaats vind dat zal betekenen dat de EMP ook een stuk verder zou komen en dus ook wel grote stukken oceaan mee pakt als het niet alles is, kunnen die onderzeeers tegen zo een EMP aanval?
Er zijn genooeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeg gebieden over die gewoon helemaal in orde zijn, en waar je niets mee zal krijgen van de new-holocaust.quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:43 schreef Shizzah het volgende:
[..]
ja dat is waar, maar wat ik me wel af vraag is, die onderzeeers moeten natuurlijk een keer aan land komen voor eten en drinkbaar water en het lijkt me dat het eten vanaf het land besmet zou zijn met radioactiviteit dus hoe gaan ze dat doen
wat ik me ook af vraag stel dat er zoals al eerder is gezegt een aantal explosies op grote hoogte plaats vind dat zal betekenen dat de EMP ook een stuk verder zou komen en dus ook wel grote stukken oceaan mee pakt als het niet alles is, kunnen die onderzeeers tegen zo een EMP aanval?
Op een aantal uitzonderingen na varen er alleen maar mannen op die boten.quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:55 schreef __Saviour__ het volgende:
Als die onderzeeërs een onbesmet stuk vruchtbaar land kunnen vinden, zou dat de mensheid kunnen redden. Het schijnt al meerdere malen in de vroege geschiedenis gebeurd te zijn dat de mensheid werd gereduceerd tot een aantal van slechts enkele duizenden.
ach klein detailquote:Op maandag 31 augustus 2009 16:21 schreef Nobu het volgende:
[..]
Op een aantal uitzonderingen na varen er alleen maar mannen op die boten.
"The last ship" gelezen toevallig? Gaat hierover.quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:55 schreef __Saviour__ het volgende:
Als die onderzeeërs een onbesmet stuk vruchtbaar land kunnen vinden, zou dat de mensheid kunnen redden. Het schijnt al meerdere malen in de vroege geschiedenis gebeurd te zijn dat de mensheid werd gereduceerd tot een aantal van slechts enkele duizenden.
2 Mensen en een slang later.....quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:41 schreef ocf81 het volgende:
6 mensen die in het ISS zitten kan je ook geen populatie opnieuw gaan opbouwen
Ik meen dat het aantal vrouwelijke lijnen op de hele wereld uit 6 bestaat. 6 totaal verschillende genetische patronen, en daar stammen alle huidige mensen van af. Ik weet niet meer hoe het verschijnsel heet (anders zocht ik het op), maar cheetahs hebben hetzelfde probleem.quote:Op maandag 31 augustus 2009 16:21 schreef Nobu het volgende:
[..]
Op een aantal uitzonderingen na varen er alleen maar mannen op die boten.
De Tsar bomb van de russen is de meest krachtige atoombom ooit.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 20:48 schreef __Saviour__ het volgende:
Vergeet niet dat een waterstofbom 99% efficient is... de fallout is zeer laag. En als je iets bestraalt betekent niet dat het radioactief word. Er wordt bijvoorbeeld genoeg eten met gamma straling bestraald om het te steriliseren.quote:Op zondag 30 augustus 2009 14:01 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Er is ook bij een airburst fall out. Het is alleen veel minder dan bij een oppervlakte ontploffing, omdat er op grote hoogte geen stof van de grond af wordt opgezogen. Maar er komt nog steeds nuclair materiaal vrij, en waterdamp raakt ook besmet. Die komt uiteindelijk in de vorm van neerslag weer op de grond.
De brandstofstaven gaan een jaar of 30 mee, maar in die 30 jaar moet zo'n boot wel een paar keer naar de werf voor onderhoud aan de reactor en dat soort dingen.quote:
Niet elke atoombom is een waterstofbom. Er is ook nog een neutronenbom, bijvoorbeeld. En die heeft maar 'weinig' explosieve kracht, maar des te meer radioactieve kracht.quote:Op donderdag 3 september 2009 10:29 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Vergeet niet dat een waterstofbom 99% efficient is... de fallout is zeer laag. En als je iets bestraalt betekent niet dat het radioactief word. Er wordt bijvoorbeeld genoeg eten met gamma straling bestraald om het te steriliseren.
Nou neutronenbommen werken op tritium en dat heeft een halfwaarde tijd van ~12 jaar. De straling van een neutronenbom is na 24/48 uur al weer binnen acceptable normen.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:04 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Niet elke atoombom is een waterstofbom. Er is ook nog een neutronenbom, bijvoorbeeld. En die heeft maar 'weinig' explosieve kracht, maar des te meer radioactieve kracht.
quote:The neutron flux can induce significant amounts of short-lived secondary radioactivity in the environment in the high flux region near the burst point. The alloys used in steel armor can develop radioactivity that is dangerous for 24–48 hours. If a tank exposed to a 1 kt neutron bomb at 690 m (the effective range for immediate crew incapacitation) is immediately occupied by a new crew, they will receive a lethal dose of radiation within 24 hours.
One significant drawback of the weapon is that not all targeted troops will die or be incapacitated immediately. After a brief bout of nausea, many of those hit with about 5-50 Sv of radiation will experience a temporary recovery (the latent or "walking ghost phase"[13]) lasting days to weeks. Moreover, these victims would likely be aware of their inevitable fate and react accordingly.
Die neutronenbom is volgens mij nooit verder ontwikkeld en in productie genomen.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:04 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Niet elke atoombom is een waterstofbom. Er is ook nog een neutronenbom, bijvoorbeeld. En die heeft maar 'weinig' explosieve kracht, maar des te meer radioactieve kracht.
O RLY?quote:Op vrijdag 4 september 2009 17:49 schreef Daisai het volgende:
[..]
Die neutronenbom is volgens mij nooit verder ontwikkeld en in productie genomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |