vind je? overal in de wereld is oorlog en ziektes en weet ik veel wat nog meer. En toch blijft de bevolking maar groeien. Wat dat betreft zijn we een hardnekkig ras om uit te roeien.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 20:34 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
gelul natuurlijk.
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 20:48 schreef __Saviour__ het volgende:
De krachtigste nuke van nu is maar 200x een Little Boy?
Ik dacht veel meer toch. Die Little Boy had een kracht van in de kilotonnen, waterstofbommen praat je over megatonnen. Da's een factor 1000 krachtiger.
Dan gooi je er toch een paar in een high density pattern? Kosten wegen wel op tegen de baten denk ikquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 20:51 schreef Pumatje het volgende:
ja jongens, daar gaat het natuurlijk niet om.
doh natuurlijk is niet iedereen uit te roeien...
gaat om de stelling, hoeveel wapens voor elk mens.. en dan gewoon dat. Niet meer , niet minder.
En dan hebben we het niet eens gehad over wat voor explosies.. maaiveld explosie, luchtexplosie...
En nuke een stad, w.s overleeft 30% het.. te veel obstructie.
Ik denk dat zonder voorbereiding je eigenlijk niet zo heel erg veel kans maakt. En als je je patroon zo legt dat in de steden de detonatiezones erg dicht bij elkaar liggen, dan heb je door de 10x hogere bevolkingsdichtheid toh een extreem groot deel van de bevolking te pakken. Je moet je niet vergissen over de bevolkingsdichtheid in steden, die is extreem hoog vergeleken met het platte land. (10606/km² voor NYC bijv. en 5847 /km² voor Tokyo, 6,950/km² voor Shanghai en 4,761/km² voor London) Daar mag best een bommetje meer op.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 20:54 schreef Pumatje het volgende:
dan nog zullen die 30% het w.s wel overleven.
het is echt maar net waar je je bevind, en hoe geinstrueerd de bevolking is.
Simpele kuil graven is al zat in meeste gevallen.
beschermd even goed als in een Leopard tank zitten qua hitte en straling.
Je moet natuurlijk niet midden in de detonatiezone zitten natuurlijkdat wordt een stuk lastiger
Ja vooral sinds we massaal de bombshelters hebben verwaarloosd, of nog erger, gesloopt!quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 20:56 schreef Nobu het volgende:
Ja leuk, maar in Europa zijn we toch echt wel de lul met z'n allen.
Er zijn veel krachtiger bommen geweest. Ik meen dat die na de koude oorlog ontmanteld zijn, van de kleinere gaat genoeg dreiging uit vindt men. (Wat ze nog achter de hand hebben wordt natuurlijk nooit bekend.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 20:48 schreef __Saviour__ het volgende:
De krachtigste nuke van nu is maar 200x een Little Boy?
Ik dacht veel meer toch. Die Little Boy had een kracht van in de kilotonnen, waterstofbommen praat je over megatonnen. Da's een factor 1000 krachtiger.
en ook al blazen ze alles op. we hebben ook ruimtestationsquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 20:45 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik zie een probleem.
Als je alleen plaatsen op aarde "occupied by humans" wilt nuken, blijven er nog altijd mensen over. Er zijn altijd schepen op zee e.d.
LOL, get real. weet je hoe veel logistiek er op aarde nodig is om het ISS (het enige ruimtestation wat momenteel in gebruik is) te onderhouden? Er moet permanente baanbewaking zijn om botsingen met andere satellieten te voorkomen. Op de hoogte van het ISS zijn er niet zo veel, maar er zijn er wel een paar die op die hoogte opereren. Daarnaast kunnen ze niet zonder voedsel, en water van de aarde. Daar heb je lanceerfaciliteiten voor nodig, raketfabrieken met toeleveringsindustrie, dit alles vereist een transportnetwerk wat intact is om het in de lucht te krijgen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:33 schreef Buschetta het volgende:
[..]
en ook al blazen ze alles op. we hebben ook ruimtestations
er is haast geen fall out bij een lucht explosie. en die zijn het meest krachtig.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:11 schreef Appelknaller het volgende:
Het radioactieve stof dat door zo'n actie in de lucht terecht komt gaan we echt wel dood aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |