abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:14:14 #1
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_72253530
quote:
DEN HAAG - Fietsers moeten op steeds meer fietspaden gewoon door kunnen trappen, zonder hinder van hobbels, boomstronken en verkeerslichten.
De komende jaren moet het aantal 'fietssnelwegen' verdubbelen. Daarvoor trekt staatssecretaris Tineke Huizinga (Verkeer) de komende jaren 25 miljoen euro uit. Dat schrijft zij zaterdag in een brief aan de Tweede Kamer.

Daarin ontvouwt zij plannen om Nederland nog meer op de fiets te krijgen. Er zijn al vijf fietssnelwegen, in de regio's Arnhem-Nijmegen en Den Haag Leiden zijn plannen bijna klaar.



Proeven wijzen uit dat met deze fietspaden 5 procent van de forenzen over te halen is de auto voor de fiets te verruilen.


Stallingsplaatsen

De staatssecretaris steekt 35 miljoen in 100.000 extra stallingsplaatsen bij stations. Opruimen van oude fietsen in twintig gemeenten kan 20 procent meer ruimte opleveren Bij bus- en tramhaltes moeten fietsers hun rijwiel gemakkelijk achter kunnen laten. Ook daar komen meer stallingen.


Diefstal

Om fietsendiefstal terug te dringen bekijkt ze of in 2011 een framenummer in de fiets verplicht kan worden.

Verder helpt het Rijk met de verdere ontwikkeling van een fietsplanner van de Fietsersbond en de provincies.

In totaal trekt Huizinga er 70 miljoen voor uit om fietsen aantrekkelijker te maken.
Bron
Nederland zucht onder het begrotingstekort en de miljardenuitgaven, maar mw. Huizinga denkt er niet aan om ook maar iets bij te dragen aan een positieve begroting.

Nee, in tijden van malaise moeten mensen maar op de fiets, daar trekken we zonder blikken of blozen 25 miljoen voor uit met een uitloop naar 70 miljoen.
Mw. Huizinga begrijpt waarschijnlijk niet dat dit op de termijn alleen maar geld kost.
Mensen die de auto laten staan betalen minder accijjns en zullen dus zeker op een andere manier "gestraft" worden.

Ik moet steeds vaker zuchten vanwege deze regeldrang over wat de burger wel en niet moet doen.
Laat ze dan in godsnaam er eerst voor zorgen dat fietsers over werkende verlichting beschikken.

Een auto rijdt toch ook niet op de snelweg zonder verlichting?
From feudal serf to spender.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:24:47 #2
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_72253718
denk dat de NL fietsindustrie meer geld genereert als de buitenlandse autoindustrie.

Kan het mis hebben natuurlijk. Daarnaast in ogenschouw nemende dat gezondheid en verkeersdruk een rol meespelen is dit geen slechte investering.
pi_72253785
Euh... wat is de regeldrang in het bericht waar jij zo'n hekel aan hebt?


Er liggen al genoeg snelwegen, laat ze nu inderdaad de fietspaden maar eens aanpakken.

Jij bent zo'n type die een grote auto nodig heeft om andere tekortkomingen (sic) te compenseren.
pi_72253839
Fietsen regeert. Veel beter dan die muffe volle metro of trein, om in de file te staan in de auto maar helemaal te zwijgen. Mooi plan om te investeren in fietspaden, heeft meer zin dan een extra snelweg die binnen no time toch alweer vol staat met files vol stinkende auto's. Ik begrijp de misplaatst cynische OP dan ook niet.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:34:07 #5
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_72253906
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 11:14 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Bron
Nederland zucht onder het begrotingstekort en de miljardenuitgaven, maar mw. Huizinga denkt er niet aan om ook maar iets bij te dragen aan een positieve begroting.

Nee, in tijden van malaise moeten mensen maar op de fiets, daar trekken we zonder blikken of blozen 25 miljoen voor uit met een uitloop naar 70 miljoen.
Mw. Huizinga begrijpt waarschijnlijk niet dat dit op de termijn alleen maar geld kost.
Mensen die de auto laten staan betalen minder accijjns en zullen dus zeker op een andere manier "gestraft" worden.

Ik moet steeds vaker zuchten vanwege deze regeldrang over wat de burger wel en niet moet doen.
Laat ze dan in godsnaam er eerst voor zorgen dat fietsers over werkende verlichting beschikken.

Een auto rijdt toch ook niet op de snelweg zonder verlichting?
Ik neem aan dat Huizinga dit geld vrijmaakt uit de voor haar ministerie vastgestelde begroting voor 2009, dus de grond van de klacht ontgaat me enigszins.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:37:21 #6
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_72253967
quote:
Proeven wijzen uit dat met deze fietspaden 5 procent van de forenzen over te halen is de auto voor de fiets te verruilen.
Dus ze gaat 25 miljoen uitrekken, zodat er straks 5 van de 100 forenzen op de fiets van Leiden naar Den haag (en weer terug) gaan?
quote:
De staatssecretaris steekt 35 miljoen in 100.000 extra stallingsplaatsen bij stations. Opruimen van oude fietsen in twintig gemeenten kan 20 procent meer ruimte opleveren.
Tsja, aangezien er in die fietsenstalling nagenoeg alleen maar oude fietsen staan, zal het inderdaad een berg ruimte opleveren. Er is immers geen hond die daar zijn nieuwe fiets gaat neerzetten; misschien in een bewaakte stalling, maar ook dan ben je je fiets niet zeker.

En die framenummers zullen daar weinig aan veranderen denk ik, want als je fiets toch gejat wordt, wat dan?
Aangifte doen?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_72253993
Goede zaak !
Chapeau voor Tineke, al mag iets meer geld wel
25 miljoen is zo weinig
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_72254049
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 11:37 schreef Hukkie het volgende:


Tsja, aangezien er in die fietsenstalling nagenoeg alleen maar oude fietsen staan, zal het inderdaad een berg ruimte opleveren. Er is immers geen hond die daar zijn nieuwe fiets gaat neerzetten; misschien in een bewaakte stalling, maar ook dan ben je je fiets niet zeker.
Het gaat, neem ik aan, om het opruimen van wrakken en halve fietsen.
pi_72254091
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 11:37 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Dus ze gaat 25 miljoen uitrekken, zodat er straks 5 van de 100 forenzen op de fiets van Leiden naar Den haag (en weer terug) gaan?
5 op de 100 zou al best wat winst zijn. Minder vervuiling, minder energiegebruik, minder kosten, minder file, betere condities van de mensen. Op die honderdduizenden forenzen die dagelijks in de file gaan staan is 5 procent natuurlijk een heleboel.
quote:
Tsja, aangezien er in die fietsenstalling nagenoeg alleen maar oude fietsen staan, zal het inderdaad een berg ruimte opleveren. Er is immers geen hond die daar zijn nieuwe fiets gaat neerzetten; misschien in een bewaakte stalling, maar ook dan ben je je fiets niet zeker.
Die fietsen in de fietsenstallingen bij stations worden gecheckt - als een fiets langer dan een paar weken er staat wordt ie weggehaald en mag de eigenaar hem voor een zeer bescheiden bedrag "terugkopen". Dat is wel nodig, een jaar of 10 geleden waren de stallingen een grote berg oud roest - nu is het flink verbeterd. En met een goed slot kun je een fiets ook veilig aan een lantaarnpaal vastzetten - knappe dief die hem dan jat.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:44:09 #10
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_72254094
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 11:24 schreef Buschetta het volgende:
denk dat de NL fietsindustrie meer geld genereert als de buitenlandse autoindustrie.

Kan het mis hebben natuurlijk. Daarnaast in ogenschouw nemende dat gezondheid en verkeersdruk een rol meespelen is dit geen slechte investering.
Nou de fietsen die ik zie zijn gemiddeld genomen oude barrels waar een dief zijn neus nog voor op haalt.
From feudal serf to spender.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:45:24 #11
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_72254122
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 11:34 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Ik neem aan dat Huizinga dit geld vrijmaakt uit de voor haar ministerie vastgestelde begroting voor 2009, dus de grond van de klacht ontgaat me enigszins.
Een begroting die elk jaar tekort komt? Het lijkt me datje dan nodig moet doen aan bezuinigingen. Niet aan maatregelen die alleen maar minder inkomsten genereren.
From feudal serf to spender.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:46:29 #12
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_72254142
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 11:41 schreef spoor4 het volgende:

[..]

Het gaat, neem ik aan, om het opruimen van wrakken en halve fietsen.
Beetje afhankelijk wat je een wrak noemt natuurlijk. Toen ik nog dagelijks met de trein ging, kon ik kiezen tussen mijn mountainbike of mijn stapfiets om bij het station te komen. Ik koos de stapfiets en dat was een wrak, hij deed het wel maar zag er niet uit. Als die geruimd gaat worden dan heb ik geen fiets meer.

Maar dan komt er inderdaad wel een hoop ruimte vrij.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:54:15 #13
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_72254307
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 11:44 schreef Farenji het volgende:
5 op de 100 zou al best wat winst zijn. Minder vervuiling, minder energiegebruik, minder kosten, minder file, betere condities van de mensen. Op die honderdduizenden forenzen die dagelijks in de file gaan staan is 5 procent natuurlijk een heleboel.
Jawel, maar denk je dat die 5% dat structureel vol gaat houden (zeker de mensen die nu in de auto zitten)?
In weer en wind meer dan een uur heen, dan een dag werken, en dan weer meer dan een uur terug?
quote:
Die fietsen in de fietsenstallingen bij stations worden gecheckt - als een fiets langer dan een paar weken er staat wordt ie weggehaald en mag de eigenaar hem voor een zeer bescheiden bedrag "terugkopen". Dat is wel nodig, een jaar of 10 geleden waren de stallingen een grote berg oud roest - nu is het flink verbeterd. En met een goed slot kun je een fiets ook veilig aan een lantaarnpaal vastzetten - knappe dief die hem dan jat.
Hier hebben ze daarvoor het mooie 'fiets-fout-fiets-weg' principe ingevoerd. Dat betekend dat -als je fiets niet op een daarvoor bedoelde plek staat- je slot door de gemeente wordt opengeknipt, en je je fiets inderdaad voor een mooi bedrag mag terugkopen. Dus die lantarenpaal gaat maar eenmalig werken.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_72254413
prima

Ik ga altijd op de fiets naar mijn werk en het aantal auto's dat stinkend langs mij scheurt bij een wegovergang, irriteert me mateloos.
het duurt zo vijf minuten dat je moet wachten ook al komt er helemaal geen auto, vind je het gek dat we oversteken, ik heb wel twaalf stoplichten onderweg.

Ze durven wel, als je hun raakt lig jij op het asfalt en ze rijden gewoon door


Ook vind ik dat elektrische fietsen fiscaal vrijgesteld moeten worden, dus de 749 euro ophogen naar 1500 euro
pi_72254490
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 11:27 schreef Riffey4 het volgende:
Euh... wat is de regeldrang in het bericht waar jij zo'n hekel aan hebt?


Er liggen al genoeg snelwegen, laat ze nu inderdaad de fietspaden maar eens aanpakken.

Jij bent zo'n type die een grote auto nodig heeft om andere tekortkomingen (sic) te compenseren.
pi_72254536
Ze zouden beter de BTW schrappen op de aanschaf van een Segway.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_72254618
Verplicht een framenummer ingraveren.

Verplicht
pi_72254628
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 12:04 schreef kawotski het volgende:
Ze zouden beter de BTW schrappen op de aanschaf van een Segway.
ja ik zie mezelf al met een segway 20 km vice versa doen
pi_72254650
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 12:08 schreef Repeat het volgende:
Verplicht een framenummer ingraveren.

Verplicht
ja heel goed, bij nieuwe fietsen dus, dat kost misschien een tientje extra.
net als een bromfiets, mijn fiets kost 1100 euro !!


Of ben jij ook zo een fietsendief??
pi_72254764
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 12:09 schreef henkway het volgende:

[..]

ja heel goed, bij nieuwe fietsen dus, dat kost misschien een tientje extra.
net als een bromfiets, mijn fiets kost 1100 euro !!


Of ben jij ook zo een fietsendief??
Als jij of iemand dat wil laten doen, prima. Maar waarom moet dat nou weer verplicht Toch mijn risico als mn fiets gejat wordt...
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:31:19 #21
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_72255069
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 12:15 schreef Repeat het volgende:

[..]

Als jij of iemand dat wil laten doen, prima. Maar waarom moet dat nou weer verplicht Toch mijn risico als mn fiets gejat wordt...
Henkway begrijpt waarschijnlijk nog steeds niet dat alles waar verplicht bij staat gewoon een verkapte vorm van extra belasting is.
From feudal serf to spender.
pi_72255130
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 12:31 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Henkway begrijpt waarschijnlijk nog steeds niet dat alles waar verplicht bij staat gewoon een verkapte vorm van extra belasting is.
Je moet het wel verplichten wil je een goede registratie opzetten
helaas , maar het is zo , en een kleine bijdrage in een internet database is logisch

iedere fiets verkocht na 01-01-2010 moet er dan in staan, dus is je fiets gestolen, dan inloggen, en vinkje er bij dattie gestolen is.

Het zal de vreselijk dure fietsverzekering goedkoper maken, dus per saldo kost het niets
quote:
De uitgebreide dekking voor 5 jaar voor nieuwe en gebruikte fietsen. Productinfo
Premie ¤ 400,00
Poliskosten ¤ 5,00
Totaal ¤ 405,00



[ Bericht 9% gewijzigd door henkway op 29-08-2009 12:43:14 ]
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:36:55 #23
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_72255201
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 12:34 schreef henkway het volgende:

[..]

Je moet het wel verplichten wil je een goede registratie opzetten
helaas , maar het is zo

en een kleine bijdrage in een internet database is logisch
Nou noem mij eens een database die vanuit de overheid is opgezet die goed werkt. Verplicht dan gewoon een fiets op kenteken te zetten. Dat systeem is er al, werkt voor auto's meestal goed en is dus veel goedkoper.
From feudal serf to spender.
pi_72255377
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 12:36 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Nou noem mij eens een database die vanuit de overheid is opgezet die goed werkt. Verplicht dan gewoon een fiets op kenteken te zetten. Dat systeem is er al, werkt voor auto's meestal goed en is dus veel goedkoper.
je eigen quote:
quote:
Diefstal

Om fietsendiefstal terug te dringen bekijkt ze of in 2011 een framenummer in de fiets verplicht kan worden.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:45:06 #25
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_72255401
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 12:44 schreef henkway het volgende:

[..]

je eigen quote:
[..]


Js, en jij hebt het over een internetdatabase waar mensen maar voor moeten betalen. Lijkt me iets heel anders toch?
From feudal serf to spender.
pi_72255674
Ik word wel erg moe van mensen die denken dat ze met "registratie" alle problemen kunnen oplossen. Oh er worden teveel fietsen gejat? Laten we alle fietsen verplicht voorzien van een framenummer en registreren en dan bouwen we er een mooie bureaucratische molen omheen en dan gaat het probleem vanzelf weg. En zo niet, nou ja dan hebben we in ieder geval wat mensen aan het werk gehouden, de belastingbetaler betaalt toch.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:58:02 #27
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_72255710
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 12:34 schreef henkway het volgende:
Je moet het wel verplichten wil je een goede registratie opzetten
helaas , maar het is zo , en een kleine bijdrage in een internet database is logisch

iedere fiets verkocht na 01-01-2010 moet er dan in staan, dus is je fiets gestolen, dan inloggen, en vinkje er bij dattie gestolen is.

Het zal de vreselijk dure fietsverzekering goedkoper maken, dus per saldo kost het niets
En dan? Dan moet je aangifte gaan doen bij de politie, die vervolgens waarschijnlijk helemaal niets met je aangifte gaat doen, je fiets blijft gejat. Gevolg is dat je fietsverzekering nog duurder wordt omdat er niets verandert, behalve dat die internet database ook nog betaald moet worden.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_72255727
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 12:56 schreef Farenji het volgende:
Ik word wel erg moe van mensen die denken dat ze met "registratie" alle problemen kunnen oplossen. Oh er worden teveel fietsen gejat? Laten we alle fietsen verplicht voorzien van een framenummer en registreren en dan bouwen we er een mooie bureaucratische molen omheen en dan gaat het probleem vanzelf weg. En zo niet, nou ja dan hebben we in ieder geval wat mensen aan het werk gehouden, de belastingbetaler betaalt toch.
Nou het probleem is dat de fietsen wel aangehouden worden door de politie maar niet geregistreerd staan als gestolen, en dus niet vastgehouden kunnen worden, dat kun je opvangen door die database
Ik wil mijn nieuwe fiets (2010) er wel in hebben.
Als ie dan gestolen is dan kan ik hem eenvoudige merken als gestolen , nu moet ik naar het politiebureau en je weet je framenummer niet en de papieren heb je misschien niet meer.
Nee ik vind het een goede zaak

En ik verwacht dat fietsverzekeringen goedkoper worden

[ Bericht 4% gewijzigd door henkway op 29-08-2009 13:03:55 ]
pi_72255876
alsof zo'n database ook maar iets oplost..
Fietsendiefstal heeft geen prio en zal het ook nooit krijgen.
Goed stallem en/of op een goed slot zetten helpt meer
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_72255911
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 12:58 schreef Hukkie het volgende:

[..]

En dan? Dan moet je aangifte gaan doen bij de politie, die vervolgens waarschijnlijk helemaal niets met je aangifte gaat doen, je fiets blijft gejat. Gevolg is dat je fietsverzekering nog duurder wordt omdat er niets verandert, behalve dat die internet database ook nog betaald moet worden.
Als jij aangehouden wordt tijdens het stappen en de politie kijkt online in de database en je fiets staat gereg. als gestolen dan heb je een probleem
pi_72255958
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 13:04 schreef qonmann het volgende:
alsof zo'n database ook maar iets oplost..
Fietsendiefstal heeft geen prio en zal het ook nooit krijgen.
Goed stallem en/of op een goed slot zetten helpt meer
vorig jaar is de fiets van mijn vrouw gestolen Gazelle.
Hup ze knippen het kabelslot door en ze laden hem zo in de bus met ringslot en al.

Die jongens worden gewoon gebeld door tipgevertjes die een dure fiets zien staan
twee tellen en weg is de bus weer
pi_72256039
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 13:07 schreef henkway het volgende:

[..]

vorig jaar is de fiets van mijn vrouw gestolen Gazelle.
Hup ze knippen het kabelslot door en ze laden hem zo in de bus met ringslot en al.
Oh dat is wel erg jammer

..alleen geloof ik niet in deze oplossing.
Het heeft geen prio en zal ook nooit prio krijgen,
In Amsterdam bedenkt men ook zo nu en dan weer iets,het heeft nog nooit iets opgeleverd , anders dan publiciteit dat men er weer wat aan gaat doen..

Mijn fiets (Batavus) heeft een anti-diefstal-chip geloof ik of het helpt ?
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:10:52 #33
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_72256048
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 13:05 schreef henkway het volgende:
Als jij aangehouden wordt tijdens het stappen en de politie kijkt online in de database en je fiets staat gereg. als gestolen dan heb je een probleem
Jawel, maar ik ga niet stappen met een peperdure fiets van 1100 euro, ook niet als die gestolen zou zijn. Dus diegene aan wie de fiets eerst toebehoorde heeft allang een nieuwe fiets van zijn verzekering gehad.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_72256064
Prima, investeringen in de infrastructuur zijn altijd goed.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_72256129
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 13:10 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Jawel, maar ik ga niet stappen met een peperdure fiets van 1100 euro, ook niet als die gestolen zou zijn. Dus diegene aan wie de fiets eerst toebehoorde heeft allang een nieuwe fiets van zijn verzekering gehad.
Die fiets was niet meer verzekerd (ouder dan 3 jaar) en de waarde was nog wel 350 euro

Maar aangezien fietsen steeds beter en duurder worden is een goede database absoluut noodzaak
pi_72256195
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 13:10 schreef qonmann het volgende:

[..]

Oh dat is wel erg jammer

..alleen geloof ik niet in deze oplossing.
Het heeft geen prio en zal ook nooit prio krijgen,
In Amsterdam bedenkt men ook zo nu en dan weer iets,het heeft nog nooit iets opgeleverd , anders dan publiciteit dat men er weer wat aan gaat doen..

Mijn fiets (Batavus) heeft een anti-diefstal-chip geloof ik of het helpt ?
Ik denk dat registratie in combinatie met een chip het beste is
een nummer kun je onleesbaar maken een chip niet
pi_72256280
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 13:16 schreef henkway het volgende:

[..]

Ik denk dat registratie in combinatie met een chip het beste is
een nummer kun je onleesbaar maken een chip niet


Zet er meteen een kentekenplaat op. Kunnen ze meteen een v-max instellen op de fietspaden en flitspalen plaatsen of boa's laten flitsen.

Een APK voor de fiets zou trouwens ook heel geen slecht idee zijn. Als je ziet hoeveel fietsen er zonder deugdelijke remmen op de weg rijden
pi_72256330
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 13:07 schreef henkway het volgende:

[..]

vorig jaar is de fiets van mijn vrouw gestolen Gazelle.
Hup ze knippen het kabelslot door en ze laden hem zo in de bus met ringslot en al.

Die jongens worden gewoon gebeld door tipgevertjes die een dure fiets zien staan
twee tellen en weg is de bus weer
Leg er dan ook een *goed* slot omheen. Een goed kettingslot van gehard staal knip je niet zomaar door. En de brug waar je hem aan vastlegt ook niet. Een kabelslot is vaak makkelijk open te knippen met een relatief klein schaartje, zo'n slot is alleen een bescherming tegen wegwaaien, niet tegen diefstal.
pi_72256404
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 13:19 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Zet er meteen een kentekenplaat op. Kunnen ze meteen een v-max instellen op de fietspaden en flitspalen plaatsen of boa's laten flitsen.

Een APK voor de fiets zou trouwens ook heel geen slecht idee zijn. Als je ziet hoeveel fietsen er zonder deugdelijke remmen op de weg rijden
Nee laat ze maar goede fietspaden aanleggen zul je eens moeten zien hoeveel automobilisten met de fiets gaan
Met een elektrische fiets kun je per dag makkelijk 50km rijden en is veel mooier dan met de auto
pi_72256476
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 13:24 schreef henkway het volgende:

[..]

Nee laat ze maar goede fietspaden aanleggen zul je eens moeten zien hoeveel automobilisten met de fiets gaan
Met een elektrische fiets kun je per dag makkelijk 50km rijden en is veel mooier dan met de auto
Ik blijf van mening dat als men toch gaat registreren een kentekenplaat en een APK een heel goed idee is.
Zeker voor electrische fietsen!
pi_72256619
Fuck off met je kentekens voor fietsen. Dat is toch volkomen krankzinnig. Zullen we meteen iedereen maar een chip inplanten, dat is helemaal makkelijk als er mensen kwijt zijn enzo. Of weet je wat, gewoon iedereen een streepjescode op het voorhoofd tatoueren. Verplicht.
pi_72256631
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 13:26 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

en een APK een heel goed idee is.
Zeker voor electrische fietsen!
Och als je van je fiets valt dan is het vroeg zat, zo hard ga ik niet
maar met mooi weer is het prachtig.
pi_72256680
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 13:33 schreef Farenji het volgende:
Zullen we meteen iedereen maar een chip inplanten, dat is helemaal makkelijk als er mensen kwijt zijn enzo.
Die chip is er al voor fietsen, op vrijwillige basis, dat schiet dus niet op als maar 20% van de mensen het doet
pi_72256692
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 13:33 schreef Farenji het volgende:
Fuck off met je kentekens voor fietsen. Dat is toch volkomen krankzinnig. Zullen we meteen iedereen maar een chip inplanten, dat is helemaal makkelijk als er mensen kwijt zijn enzo. Of weet je wat, gewoon iedereen een streepjescode op het voorhoofd tatoueren. Verplicht.

Precies! Op deze reactie wachten ik al
Juist hierom is het zaak dat we niet steeds meer dingen gaan registreren.

Nu gaan we een fiets verplichten tot een frame-nr.. over 5 jaar rij je met een kenteken rond of RFID chip rond.

Jammer dat veel mensen dit niet zien.
pi_72256711
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 13:36 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Precies! Op deze reactie wachten ik al
Juist hierom is het zaak dat we niet steeds meer dingen gaan registreren.

Nu gaan we een fiets verplichten tot een frame-nr.. over 5 jaar rij je met een kenteken rond of RFID chip rond.

Jammer dat veel mensen dit niet zien.
beter een chip dan dat ze je fiets stelen,
pi_72256801
Na twee dure fietsen die in 2 jaar tijd van mij gestolen zijn stap ik over op een vouwfiets.

OT: Goede investering van Huizinga!
pi_72256835
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 13:37 schreef henkway het volgende:

[..]

beter een chip dan dat ze je fiets stelen,
Op welke manier denk je dat een chip, kenteken, internet database, of WELK SOORT REGISTRATIE DAN OOK fietsendieven gaat verhinderen om jouw fietsje mee te jatten? Nogmaals daar helpt alleen een goed fysiek slot tegen.
pi_72256868
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 13:42 schreef Farenji het volgende:

[..]

Op welke manier denk je dat een chip, kenteken, internet database, of WELK SOORT REGISTRATIE DAN OOK fietsendieven gaat verhinderen om jouw fietsje mee te jatten? Nogmaals daar helpt alleen een goed fysiek slot tegen.
Nou, als jij de lul bent als de politie ontdekt dat je op een gestolen fiets rijdt, dan laat je het wel om een gestolen fiets van een junk te kopen.

En als die junks hun gestolen fietsen dus niet meer kwijtraken, dan zullen ze ook wel ophouden om fietsen te stelen. Lijkt mij dan.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2009 13:45:08 ]
pi_72256889
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 13:42 schreef Farenji het volgende:

[..]

Op welke manier denk je dat een chip, kenteken, internet database, of WELK SOORT REGISTRATIE DAN OOK fietsendieven gaat verhinderen om jouw fietsje mee te jatten? Nogmaals daar helpt alleen een goed fysiek slot tegen.

Schijnveiligheid . Zelfde als camera toezicht.
pi_72256936
Nogal eenvoudig he. Als je de verhandelbaarheid van fietsen weg haalt zullen er minder gestolen worden.
pi_72257017
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 13:47 schreef Guus Muisarm het volgende:
Nogal eenvoudig he. Als je de verhandelbaarheid van fietsen weg haalt zullen er minder gestolen worden.
Was dat ook niet DE insteek bij de onvoering van het bromfietskenteken in 1997?
quote:
Meer motoren en bromfietsen gesloten
Het aantal gestolen motoren en bromfietsen nam in 2008 aanzienlijk toe. Ten opzichte van 2007 nam het aantal motoren dat gestolen werd toe met bijna 15 procent en het aantal gestolen bromfietsen zelfs met ruim 19 procent. Zo'n 40 procent van de motordiefstallen vond plaats in en om Amsterdam, Rotterdam en Den Haag en in de politieregio’s Limburg Zuid en Midden- en West Brabant. De meeste bromfietsen werden ook in de drie grote steden en in de regio Limburg-Zuid gestolen.

Van de gestolen tweewielers werd slechts zo’n 30 procent teruggevonden. Het is wel duidelijk dat veel van de tweewielers vrij gemakkelijk konden worden gestolen, doordat ze niet beveiligd genoeg geparkeerd stonden.
FAAL!
pi_72257219
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 13:44 schreef Igen het volgende:

[..]

Nou, als jij de lul bent als de politie ontdekt dat je op een gestolen fiets rijdt, dan laat je het wel om een gestolen fiets van een junk te kopen.
Ga toch weg man, je koopt een fiets van een junk omdat je eigen fiets gejat is. En omdat je naar huis moet. Meestal gebeurt dat als je uit het cafe rolt. Dan denkt er niemand na, en zeker niet over framenummers. Een fiets is gewoon een ding dat vaak gestolen wordt en dan koop je voor een prikkie een andere gestolen fiets terug. Wil je daar iets aan doen dan moet je de dieven oppakken en in de gevangenis pleuren, of gewoon een goed slot gebruiken natuurlijk, maar een registratiesysteem gaat daar echt niks aan veranderen.
pi_72257249
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 13:51 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Was dat ook niet DE insteek bij de onvoering van het bromfietskenteken in 1997?
[..]

FAAL!
Voordat je keihard FAAL roept: hoe was het terugvindpercentage vóór 1997?
pi_72257284
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 14:00 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ga toch weg man, je koopt een fiets van een junk omdat je eigen fiets gejat is. En omdat je naar huis moet. Meestal gebeurt dat als je uit het cafe rolt. Dan denkt er niemand na, en zeker niet over framenummers. Een fiets is gewoon een ding dat vaak gestolen wordt en dan koop je voor een prikkie een andere gestolen fiets terug. Wil je daar iets aan doen dan moet je de dieven oppakken en in de gevangenis pleuren, of gewoon een goed slot gebruiken natuurlijk, maar een registratiesysteem gaat daar echt niks aan veranderen.
Als jij een paar keer bij een licht-aan-op-de-fiets-controle je fiets wordt afgepakt en een boete krijgt omdat 'ie gestolen is, dan denk ik dat je het voortaan wel laat ok een fiets van een junk te kopen. Ook als je uit de kroeg gerold komt.
pi_72257561
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 13:47 schreef Guus Muisarm het volgende:
Nogal eenvoudig he. Als je de verhandelbaarheid van fietsen weg haalt zullen er minder gestolen worden.
Fietsen zijn nu net een briefje van 50 euro

maar mijn fiets was veel meer waard
en eerlijk gekocht
pi_72257583
25 miljoen is niks in Amsterdam, leg je nauwelijks 75 meter metro voor aan
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 30 augustus 2009 @ 03:12:17 #58
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_72273454
1 kilometer fietspad kost gemiddeld 500.000 euro.
Voor 25 miljoen heb je er 50 km. in Nederland bij. Achja, alle beetjes helpen!
pi_72274010
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 14:02 schreef Igen het volgende:

[..]

Als jij een paar keer bij een licht-aan-op-de-fiets-controle je fiets wordt afgepakt en een boete krijgt omdat 'ie gestolen is, dan denk ik dat je het voortaan wel laat ok een fiets van een junk te kopen. Ook als je uit de kroeg gerold komt.
Ook moet je, als je dan een fiets koopt, eerst zelf op internet checken of ie niet registreert staat als gestolen.
Was de vorige eigenaar zo dom om dat niet aan te passen, dan heb je geluk, ik zou het zeker doen.
En de chip eruit slopen is dan natuurlijk helemaal verdacht.
pi_72274128
Ik geloof eerlijk gezegd geen fuck van het nut van fietssnelwegen.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_72274142
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 08:53 schreef Frezer het volgende:
Ik geloof eerlijk gezegd geen fuck van het nut van fietssnelwegen.
Ik wel, dat zijn meer tunnels onder de autowegen door, waar je dus je elektrische fiets optimaal kan benutten.
Dus 20 km heen en 20 km terug naar je werk op de fiets is dan een makkie, nu zijn ze te smal en nu sta ik teveel stil, op stinkauto's te wachten, een fietssnelweg dwars door de stad van noord naar zuid en oost naar west is perfect

Kleine fiets in de achterbak voor als je ergens moet zijn waar je lastig kunt parkeren
pi_72274214
natuurlijk zijn er mensen voor te vinden, maar volgens mij niet de 5% die beweerd wordt. Ook op een elektrische fiets wordt je nog steeds nat namelijk.

Ik denk dat de huidige fietsers op de zelfde route de tijdswinst zeker zullen waarderen, maar dat de winst als in nieuwe fietsers verder beperkt is. Bovendien is het niet zo dat je alleen maar van begin naar eindpunt van de snelle fietsroute rijdt. Uiteindelijk moet je er weer vanaf, en sta je voor het stoplicht of breek je je nek over een boomstronk.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  zondag 30 augustus 2009 @ 09:37:09 #63
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_72274306
Lekker hoor. Kan ik tenminste met 80 lekker doorcrossen op m'n opgevoerde snorfiets.

"TOET-TOET, OPKANKERE, AN DE KANT, MOVE NOU"

Goed plan.
Intelligent, but fucked up.
pi_72274428
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 03:12 schreef Perico het volgende:
1 kilometer fietspad kost gemiddeld 500.000 euro.
Voor 25 miljoen heb je er 50 km. in Nederland bij. Achja, alle beetjes helpen!
laat mij dan maar 2 kilometer aanleggen, ik maak er wel het project van mn leven van.. belachelijke prijzen..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_72274468
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 12:08 schreef henkway het volgende:

[..]

ja ik zie mezelf al met een segway 20 km vice versa doen
Als ik zie dat er leasewagens worden uitgedeeld aan mensen die 2 km van hun werk wonen en dan de auto pakken om die 2 km of minder zelfs af te leggen met de auto.. Geef die aartsluie donders een segway ofzo als ze een fiets te min vinden.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zondag 30 augustus 2009 @ 10:40:29 #66
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_72274916
Goed initiatief van Huizinga, hier betaal ik nou graag belasting voor.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_72275862
Ik kan eigenlijk geen enkel minpunt van meer/betere fietspaden bedenken. Goed plan dus.
Cool story, Hansel.
pi_72275965
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 11:45 schreef wikwakka2 het volgende:
Ik kan eigenlijk geen enkel minpunt van meer/betere fietspaden bedenken. Goed plan dus.
volgens mij is een fietspad ook gemaakt van asfalt, daar hebben milieugroeperingen het niet zo op..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_72275966
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 09:18 schreef Frezer het volgende:
Bovendien is het niet zo dat je alleen maar van begin naar eindpunt van de snelle fietsroute rijdt. Uiteindelijk moet je er weer vanaf, en sta je voor het stoplicht of breek je je nek over een boomstronk.
Net alsof de gewone fietspaden nu van zo'n slechte kwaliteit zijn... NL is wat dat betreft echt een topper, vrijwel nergens ter wereld heb je zulke goede fietspaden als hier. Het is best een "prestatie" om hier je nek te breken over een boomstronk, daar verdien je echt een Darwin Award mee.
pi_72275993
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 09:18 schreef Frezer het volgende:
natuurlijk zijn er mensen voor te vinden, maar volgens mij niet de 5% die beweerd wordt. Ook op een elektrische fiets wordt je nog steeds nat namelijk.

Ik denk dat de huidige fietsers op de zelfde route de tijdswinst zeker zullen waarderen, maar dat de winst als in nieuwe fietsers verder beperkt is. Bovendien is het niet zo dat je alleen maar van begin naar eindpunt van de snelle fietsroute rijdt. Uiteindelijk moet je er weer vanaf, en sta je voor het stoplicht of breek je je nek over een boomstronk.
ze hebben tegenwoordig wegwerpcapes tegen de regen en zovaak regent het niet in Nederland hoor, ik het dit jaar nog niet meegemaakt dat ik een forse regenbui op mijn knar had, daarnaast is het veel gezonder dan een auto, en ik moet 20 km heen en 20km terug dagelijks
  zondag 30 augustus 2009 @ 13:28:45 #71
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_72278151
Prima plan ! Fietsen is chill.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_72284951
Mijn punt is vooral dat iemand die nu niet fietst daar gewoon geen zin in heeft omdat hij/zij bezweet/nat/moe/etc. op het werk komt. Die personen ga je echt niet over halen met 5 minuten tijdswinst, en die weten ook vast van het bestaan van regencapes af. Dus ja, het is een nuttig plan, voor de huidige fietsers.

Wat is trouwens het verschil tussen een elektrische fiets en een (snor)brommer Behalve dat 'ie elektrisch is dan.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_72285255
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 17:25 schreef Frezer het volgende:
Mijn punt is vooral dat iemand die nu niet fietst daar gewoon geen zin in heeft omdat hij/zij bezweet/nat/moe/etc. op het werk komt. Die personen ga je echt niet over halen met 5 minuten tijdswinst, en die weten ook vast van het bestaan van regencapes af. Dus ja, het is een nuttig plan, voor de huidige fietsers.

Wat is trouwens het verschil tussen een elektrische fiets en een (snor)brommer Behalve dat 'ie elektrisch is dan.
Bij ons op het werk zijn douches geïnstalleerd met kledingkasten voor de fietsers, zodat je zo kan omkleden met stropje en al.
kwestie van mentaliteitsverandering

Bedenk dat een fietsende werknemer een gezonde actieve werknemer is
pi_72285775
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 17:34 schreef henkway het volgende:

[..]
kwestie van mentaliteitsverandering

Bedenk dat een fietsende werknemer een gezonde actieve werknemer is
nu overdrijf je toch een beetje, beetje veel utopie en dat soort dingen.. Wat op dit moment niet op de fiets zit zal zeker niet door een extra fietspad o.i.d. op de fiets springen. Die moet je toch echt de huidige vervoermiddelen afnemen.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_72285942
Wat kawotski zegt dus.

Je zou boetes kunnen gaan uit delen op auto rijden. Ow wacht, die zijn er al; accijns en houderschapsbelasting.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_72286387
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 17:54 schreef Frezer het volgende:
Je zou boetes kunnen gaan uit delen op auto rijden. Ow wacht, die zijn er al; accijns en houderschapsbelasting.
Nou overdrijf jij. Zoals ik in een ander topic al eerder tegen jou zei: Autorijden is een luxe. Dat lijkt niet zo, omdat wij anno 2009 nou eenmaal bereid zijn al die 'boetes' hiervoor te betalen, omdat de mensen wat betreft verplaatsingen vaak weinig keuze hebben. Goede zaak dus, dat ze eens werk maken van fietspaden. Bovendien is het ook nog eens snel. Binnen de stad komt de fiets nog niet eens zo slecht uit vergeleken met de auto/OV.

[ Bericht 8% gewijzigd door IntercityAPT op 30-08-2009 18:58:50 ]
pi_72286555
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 17:49 schreef kawotski het volgende:

[..]

nu overdrijf je toch een beetje, beetje veel utopie en dat soort dingen.. Wat op dit moment niet op de fiets zit zal zeker niet door een extra fietspad o.i.d. op de fiets springen. Die moet je toch echt de huidige vervoermiddelen afnemen.
Het zou wel schelen als de overheid subsidie op fietsen van/naar het werk zou geven. 25 euro korting op de ziektekostenverzekering ofzo. Moet je eens kijken hoeveel mensen dan opeens op de fiets stappen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Farenji op 30-08-2009 18:26:36 ]
pi_72287926
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 18:05 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Nou overdrijf jij. Zoals ik in een ander topic al eerder tegen jou zei: Autorijden is een luxe. Dat lijkt niet zo, omdat wij zijn anno 2009 nou eenmaal bereid al die 'boetes' hiervoor te betalen, omdat de mensen wat betreft verplaatsingen vaak weinig keuze hebben. Goede zaak dus, dat ze eens werk maken van fietspaden. Bovendien is het ook nog eens snel. Binnen de stad komt de fiets nog niet eens zo slecht uit vergeleken met de auto/OV.
Ik zeg ook nergens dat het geen luxe is. En ik vind die "boete" (deels) ook terecht.

Ik denk alleen dat er geen mens de auto gaat laten staan van deze maatregelen. Net zoals dat het verhogen van die "boetes" ook bewezen nul effect heeft op het terug dringen van autogebruik.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_72289748
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 17:49 schreef kawotski het volgende:

[..]

nu overdrijf je toch een beetje, beetje veel utopie en dat soort dingen.. Wat op dit moment niet op de fiets zit zal zeker niet door een extra fietspad o.i.d. op de fiets springen. Die moet je toch echt de huidige vervoermiddelen afnemen.
maar diegenen die overstappen zijn verkocht, ook al vanwege het kostenaspect.
Ik weet dat er instellingen zijn (UMC) die de reiskostenvergoeding intrekken als je op de fiets komt die via fiscaal voordeel is verkregen, dat is erg he

Dus wie met het OV komt heeft reiskosten, en wie op de fiets komt niet
pi_72290174
Stimuleren heet dat.
En daar hangt een prijskaartje aan.
Dief van eigen knip noemen ze zoiets...
pi_72292923
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 19:47 schreef henkway het volgende:

[..]

maar diegenen die overstappen zijn verkocht, ook al vanwege het kostenaspect.
. Een fiets is nu eenmaal een uiterst onkomfortabel vervoersmiddel, daar ga je niks aan veranderen. Daarom speeld het kostenaspekt alleen een rol voor mensen die geen ander vervoersmiddel kunnen betalen. En dus blijven mensen in een bus of auto kruipen.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_72293236
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 21:25 schreef Frezer het volgende:

[..]

. Een fiets is nu eenmaal een uiterst onkomfortabel vervoersmiddel,
Als je invalide bent wel ja

maar ik vind het prima, ik heb een gelzadel met verende zadelpen
pi_72295251
Jij vind het, dus het moet ook maar gelden voor de rest van de bevolking

Men pakt de fiets om 1000-en1 redenen, maar niet omdat het zo lekker comfortabel is. Hoe zou het bv komen dat de bus (toch ook niet hét voorbeeld van comfort) in de winter een stuk voller zit dan in de zomer?
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_72295529
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 22:29 schreef Frezer het volgende:
Jij vind het, dus het moet ook maar gelden voor de rest van de bevolking

Men pakt de fiets om 1000-en1 redenen, maar niet omdat het zo lekker comfortabel is. Hoe zou het bv komen dat de bus (toch ook niet hét voorbeeld van comfort) in de winter een stuk voller zit dan in de zomer?
Ach joh, comfortabel is voor veel mensen geen bepalend iets.
Wat mooi is , dat is de frisse lucht en de beweging en de afleiding tussen huis en werk

En als het erg regent dan pak je een keer de bus dat mag ook
pi_72295698
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 12:15 schreef Repeat het volgende:

[..]

Als jij of iemand dat wil laten doen, prima. Maar waarom moet dat nou weer verplicht Toch mijn risico als mn fiets gejat wordt...
Niet helemaal.
Zolang er fietsen zijn die anoniem zijn, is er voor het dievengilde nog wat te verdienen.

Daarom ben je ook verplicht om je fiets op slot te zetten, al maakt het jou als eigenaar niet uit.
pi_72307262
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 22:29 schreef Frezer het volgende:
Jij vind het, dus het moet ook maar gelden voor de rest van de bevolking
Als de overheid maar eeuwig naar de bevolking blijft luisteren gaat het fout. Jammer, maar helaas. We zien het nu in de vorm van file's en mega-snelwegen.
pi_72307656
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 22:41 schreef MaGNeT het volgende:

Daarom ben je ook verplicht om je fiets op slot te zetten, al maakt het jou als eigenaar niet uit.
Hoe dan ook, als ik een nieuwe fiets koop wil ik de omschrijving in een landelijke database kunnen aanpassen met de vermelding gestolen, mocht dat het geval zijn
Ook al zie ik hem niet meer terug, de eerste keer dattie wordt aangehouden door de politie is de nieuwe eigenaar de klos en mag zijn aankoopbewijs laten zien

Fietsen zijn veel te duur tegenwoordig om ongeregistreerd te laten
pi_72310831
quote:
bekijkt ze of in 2011 een framenummer in de fiets verplicht kan worden.
Ah, de nieuwe melkkoe is gevonden hoor: de fiets. Eerst verplicht een framenummer zodat je lekker kan dokken, daarna natuurlijk een kentekenplaat zodat je herkend kan worden en daarna betaald parkeren, kmheffing ed op je fiets.

Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_72311070
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 13:44 schreef Igen het volgende:

[..]

Nou, als jij de lul bent als de politie ontdekt dat je op een gestolen fiets rijdt, dan laat je het wel om een gestolen fiets van een junk te kopen.

En als die junks hun gestolen fietsen dus niet meer kwijtraken, dan zullen ze ook wel ophouden om fietsen te stelen. Lijkt mij dan.
Die vijlen het nummer weg en rammen er een nieuwe op: klaar
Gebeurt met auto's net zo goed.

Bovendien, hoe vaak ben jij al in een politiefuik gereden met je fiets ????
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_72311422
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 15:34 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Die vijlen het nummer weg en rammen er een nieuwe op: klaar
Gebeurt met auto's net zo goed.
dat zie je gelijk, zeker bij een fiets, en ff checke en je bent zwaaaaaaaaaaaar de lul
zeker als je zelf op een webstie kan zien dat het nummer niet bestaat en er dus ook geen registratiebewijs bij de fiets zat
pi_72311551
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 15:24 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ah, de nieuwe melkkoe is gevonden hoor: de fiets. Eerst verplicht een framenummer zodat je lekker kan dokken, daarna natuurlijk een kentekenplaat zodat je herkend kan worden en daarna betaald parkeren, kmheffing ed op je fiets.
Ik nem aan dat hjetalleen bij nieuwe fietsen zal gebeuren.
En voor een fiets van 800 euro wil je die 10 euro wel betalen hoor

Ik denk dat de verzekeringspremie op geregistreerde fietsen omlaag gaat
pi_72312383
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 15:49 schreef henkway het volgende:

[..]

Ik nem aan dat hjetalleen bij nieuwe fietsen zal gebeuren.
En voor een fiets van 800 euro wil je die 10 euro wel betalen hoor

Ik denk dat de verzekeringspremie op geregistreerde fietsen omlaag gaat
Het zal denk ik ten eerste nauwelijks effect hebben (zie brommers), ten tweede is het wéér een wapen in handen van de overheid om je overal te kunnen volgen en weer een stap verder richting een chip in je lichaam.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_72316377
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 22:36 schreef henkway het volgende:

[..]

Ach joh, comfortabel is voor veel mensen geen bepalend iets.
Wat mooi is , dat is de frisse lucht en de beweging en de afleiding tussen huis en werk
Jij vind die frisse lucht, beweging en afleiding een bonus, dat wil wederom niet zeggen dat dat voor iedereen geld. Meer dan genoeg mensen die 10-20km van hun werk af wonen de auto pakken ipv de fiets, en dat doen ze omdat ze de nadelen van jouw goddelijke fiets niet op vinden wegen tegen de voordelen.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_72317040
Het is ook een kwestie van gewenning. Ik ben heel lang met de trein / metro naar mijn werk gegaan, en dat vond ik altijd best okay. Sinds een paar maanden ga ik lekker op de fiets. En ik ben nu al helemaal verslaafd. Vanmorgen had ik een lekke band en moest ik toch met de metro, dat was echt balen, want fietsen, met de wind in je haar lekker de dag beginnen in de buitenlucht is echt zo ontzettend veel lekkerder dan met al die andere forensen gapend voor je uit zitten staren in zo'n muffige metro.
  maandag 31 augustus 2009 @ 19:07:24 #95
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_72317210
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 19:01 schreef Farenji het volgende:
Het is ook een kwestie van gewenning. Ik ben heel lang met de trein / metro naar mijn werk gegaan, en dat vond ik altijd best okay. Sinds een paar maanden ga ik lekker op de fiets. En ik ben nu al helemaal verslaafd. Vanmorgen had ik een lekke band en moest ik toch met de metro, dat was echt balen, want fietsen, met de wind in je haar lekker de dag beginnen in de buitenlucht is echt zo ontzettend veel lekkerder dan met al die andere forensen gapend voor je uit zitten staren in zo'n muffige metro.
Dat ben ik met je eens, en als ik in de buurt werkte dan zou ik ook met de fiets gaan.
Maar ik zie me nou niet echt iedere dag van Leiden naar Nieuw Vennep fietsen en weer terug. Ook niet over een zogenaamde fietssnelweg, en dat is waar het in deze om gaat. Denk dat een hele hoop mensen daar ook voor passen, als ze net zo goed in éénderde van de tijd comfortabel met de auto kunnen.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_72317364
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 19:07 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens, en als ik in de buurt werkte dan zou ik ook met de fiets gaan.
Maar ik zie me nou niet echt iedere dag van Leiden naar Nieuw Vennep fietsen en weer terug. Ook niet over een zogenaamde fietssnelweg, en dat is waar het in deze om gaat. Denk dat een hele hoop mensen daar ook voor passen, als ze net zo goed in éénderde van de tijd comfortabel met de auto kunnen.
Nou met deze kun je heel ver over een fietssnelweg, en er is ruimte voor een eventuele combinatie met electrofiets en snorfietsen ??.
Het woonwerk gedoe kan echt anders
  maandag 31 augustus 2009 @ 20:14:34 #97
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_72319424
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 19:14 schreef henkway het volgende:

[..]

Nou met deze kun je heel ver over een fietssnelweg, en er is ruimte voor een eventuele combinatie met electrofiets en snorfietsen ??.
Het woonwerk gedoe kan echt anders
[ afbeelding ]
Jaja, hartstikke mooi dat het allemaal kan, maar willen mensen ook? Ik denk het niet.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_72319998
Ik zou prompt in een depressie raken, als ik elke dag over zo'n eindeloze rechte weg moet peddelen, .
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_72320132
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 20:14 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Jaja, hartstikke mooi dat het allemaal kan, maar willen mensen ook? Ik denk het niet.
Onbekend maakt onbemind. En de voorzieningen zijn er gewoon heel vaak niet. Een collega van me is een fan van ligfietsen en legt daar enorme afstanden mee af. Maar naar zijn werk en terug doet hij op z'n stadsbarrel omdat hij zijn ligfiets niet veilig kan stallen in het centrum. Als je een goede stalplek hebt (zowel op je werk als thuis) dan wordt het veel makkelijker. Een parkeerplaats voor je auto wordt bijna als een grondrecht gezien, waarom zou dat voor een (lig)fiets, die veel minder ruimte kost, dan anders zijn?
pi_72320663
voor die handvol ligfietsen (levensgevaarlijk overigens, in de binnenstad) de hele infrastructuur gaan aanpassen? Lekker efficiënt.

Oh nee, we gingen daarnaast de auto verbieden, ze moeten maar verplicht worden op zo'n ding te kruipen he, .
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_72320914
Ik heb het niet over verplicht maken en zeker niet over dingen verbieden, het gaat over dingen mogelijk maken. Als er parkeerplek voor die massa's auto's kan zijn, dan is er vast ook wel wat te verzinnen voor die paar ligfietsen.
En je opmerking dat ligfietsen levensgevaarlijk zijn begrijp ik niet eigenlijk, brommers en scooters zijn minstens zo gevaarlijk zo niet gevaarlijker.
pi_72322194
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 20:47 schreef Frezer het volgende:
voor die handvol ligfietsen (levensgevaarlijk overigens, in de binnenstad) de hele infrastructuur gaan aanpassen? Lekker efficiënt.

Oh nee, we gingen daarnaast de auto verbieden, ze moeten maar verplicht worden op zo'n ding te kruipen he, .
Ik vind het geweldig zeker met mooi weer dwars door de velden en sloten, maar een ligfiets heb ik niet.
De overheid moet inderdaad veel meer het fietsen stimuleren, maar ze weet niet hoe
  dinsdag 1 september 2009 @ 08:28:02 #103
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_72331725
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 18:39 schreef Frezer het volgende:

[..]

Jij vind die frisse lucht, beweging en afleiding een bonus, dat wil wederom niet zeggen dat dat voor iedereen geld. Meer dan genoeg mensen die 10-20km van hun werk af wonen de auto pakken ipv de fiets, en dat doen ze omdat ze de nadelen van jouw goddelijke fiets niet op vinden wegen tegen de voordelen.
Ook een kwestie van gedragsverandering. Het is een routine voor veel mensen om maar de auto te pakken voor elke scheet, niet nadenkend over de alternatieven.

Ik ging vroeger ook altijd met de auto naar mijn werk terwijl er best wat alternatieven waren (metro, fiets, etc) die stuk voor stuk handiger waren geweest in de spitstijden
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_72332107
het was weer prachtig in de polder vanochtend

Hetregentbijnanooit.nl
http://www.fietsplatform.nl/actueel/nieuws/#102
quote:
Een forens die weigert om op de fiets naar het werk te gaan omdat 'het zo vaak regent', moet een andere smoes verzinnen. Slechts bij een op de tien ritten naar het werk valt er een buitje van betekenis. Dat zegt Gerard Poels uit Grave, die een jaar lang de weersomstandigheden tijdens zijn ritjes van en naar het werk turfde.
  dinsdag 1 september 2009 @ 09:20:11 #105
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_72332552
1 op de 10 is nog veel. Ik fiets elke dag en de keren dat ik zeiknat ben geworden is nog maar enkele keren gebeurd.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')