http://www.telegraaf.nl/b(...)iziger__.html?p=30,1quote:BUSCHAUFFEUR MISHANDELT REIZIGER"
HILVERSUM - Een buschauffeur heeft toegegeven dat hij in Hilversum een irritant bellende reiziger in zijn bus heeft geslagen uit zelfverdediging. "Die Marokkaan wilde me met zijn paraplu steken!"
De 43-jarige man haalde maandag uit met zijn stempel, meldt De Gooi en Eemlander. "Het enige wapen dat ik als chauffeur heb." De bellende reiziger deed daarop aangifte tegen de chauffeur, maar van zijn verhaal klopt volgens de busbestuurder helemaal niets.
De reiziger zegt dat hij gewond is geraakt aan zijn hand. De chauffeur zou hem met een ploertendoder hebben gemept, nadat hij uit zijn dak ging over het belgedrag van de man. "Het verhaal van die man klopt gewoon niet."
Belgedrag
Volgens de busbestuurder kon het gedrag van de Ankevener niet door de beugel. "Hij belde de hele weg op luide toon." Bij het centraal station in Hilversum besloot de chauffeur de man te vertellen dat het de volgende keer toch echt zachter moet. "Ik heb de deuren van de bus dicht gehouden. Anders was hij zo weggelopen natuurlijk."
De passagier ontstak onmiddellijk in woede. "Hij kwam naar voren lopen en begon me te bedreigen. Er zou wat met me gebeuren, zei hij. Daarop heb ik gezegd: nu m'n bus uit." Buiten bleef de Marokkaanse man de chauffeur bedreigen. "Hij liep om en wilde me via het open raam aan de bestuurderskant met zijn paraplu steken. Toen heb ik met mijn stempel uitgehaald naar de paraplu."
Aangifte
Volgens de chauffeur zijn er twee passagiers die zijn verhaal bevestigen. "Ik ga tegen hem aangifte doen van geweld, bedreiging, het doen van valse aangifte, het ophouden van het openbaar vervoer én telefoneren in de bus." Dat laatste is volgens de politie overigens niet strafbaar.
Een dag na het incident zou de reiziger uit Ankeveen een andere chauffeur met een steen hebben bedreigd. "Zegt alles over hem", besluit de boze buschauffeur.
quote:Buschauffeur mishandelt reiziger
OK.quote:"Toen heb ik met mijn stempel uitgehaald naar de paraplu."
Hij heeft toch (nog) geen boete gehad?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 22:12 schreef TGVkopper het volgende:
Als ZKH Bernhard nog leefde zou hij vast de boete van de buschauffeur betalen
Hah! Wel een echte McGyver die chauffeur.quote:De 43-jarige man haalde maandag uit met zijn stempel.
Beetje raar, dan was het probleem toch opgelost?quote:"Ik heb de deuren van de bus dicht gehouden. Anders was hij zo weggelopen natuurlijk."
Hij bleef bellen en toen sloegen alle stoppen door natuurlijkquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 09:40 schreef Marrije het volgende:
[..]
Beetje raar, dan was het probleem toch opgelost?
Classicquote:"Ik ga tegen hem aangifte doen van geweld, bedreiging, het doen van valse aangifte, het ophouden van het openbaar vervoer én telefoneren in de bus." Dat laatste is volgens de politie overigens niet strafbaar.
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:50 schreef Gia het volgende:
Die vent had ook gewoon weg kunnen lopen, maar nee, hij accepteerde niet dat hij commentaar kreeg op zijn belgedrag. Luidruchtig telefoneren in het OV is gewoon not-done, daar mag best wat van gezegd worden.
Ja, eerst iemand opsluiten in je bus (duh, natuurlijk wordt zo iemand woedend), vervolgens schreeuwen dat ie je bus uit moet en dan ga jij zeggen die vent had ook gewoon weg had kunnen lopen? Ja, had gekund, maar ik vind het niet zo verwonderlijk dat ie dat niet deed.quote:"Ik heb de deuren van de bus dicht gehouden. Anders was hij zo weggelopen natuurlijk."
De passagier ontstak onmiddellijk in woede. "Hij kwam naar voren lopen en begon me te bedreigen. Er zou wat met me gebeuren, zei hij. Daarop heb ik gezegd: nu m'n bus uit." Buiten bleef de Marokkaanse man de chauffeur bedreigen. "Hij liep om en wilde me via het open raam aan de bestuurderskant met zijn paraplu steken.
Hij was slechts even tegengehouden om de chauffeur de kans te geven zijn zegje te doen. Daarna mocht hij schijnbaar gewoon de bus uit. Volgens het bericht liep de man om de bus heen om via het raampje aan de chauffeurskant met zijn paraplu te steken.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:58 schreef Marrije het volgende:
[..]
[..]
Ja, eerst iemand opsluiten in je bus (duh, natuurlijk wordt zo iemand woedend), vervolgens schreeuwen dat ie je bus uit moet en dan ga jij zeggen die vent had ook gewoon weg had kunnen lopen? Ja, had gekund, maar ik vind het niet zo verwonderlijk dat ie dat niet deed.
En ja, van luidruchtig belgedrag mag best wat gezegd worden, maar dat is geen reden om iemand op te sluiten in je busje.
De chauffeur heeft niet meer gedaan dan aangeven dat hij niet gediend is van luidruchtig telefoneren. En dat voordat hij de deuren open deed, inderdaad.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:27 schreef Marrije het volgende:
Oh ja, je eerst op laten sluiten en vervolgens, als het de chauffeur te gek wordt dan wordt verwacht dat meneer gewoon wegloopt?
En wie bepaalt waar de grens van luidruchtig ligt? Weet je hoe luidruchtig het in dit geval was?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:50 schreef Gia het volgende:
Haha, toevallig heb ik vlak voor de vakantie nog met een buschauffeur gesproken die het ook had over het gebruik van de stempel als wapen in geval van nood.
Een chauffeur kan altijd zeggen dat hij die stempel toevallig in de hand had toen hij een afwerend gebaar maakte. Dat het ding dan per ongeluk op het voorhoofd van een aanvaller belandt, tja, kan ie ook niks aan doen, toch?
In dit geval was het een hand, begrijp ik. Maakt het des te geloofwaardiger dat hij alleen maar afweerde met toevallig die stempel in zijn hand.
Die vent had ook gewoon weg kunnen lopen, maar nee, hij accepteerde niet dat hij commentaar kreeg op zijn belgedrag. Luidruchtig telefoneren in het OV is gewoon not-done, daar mag best wat van gezegd worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |