abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 oktober 2009 @ 14:46:14 #201
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_73391328
Esmee haalt de 600 ml per dag Nadeel is alleen dat ze dat doet in zo'n 12 voedingen van rond de 55 ml

Ik heb nu van nutrilon hypoallergene voeding gehaald. Maar de fles die ze zojuist daarmee gekregen heeft, dronk ze ook maar weer 55 ml. Ben nu vanaf 10 uur met haar bezig en ze slaapt gewoon nog niet.

O ja vanmorgen nog met het cb gesproken en die adviseren ons dus andere voeding te proberen (check!), lauw water tussen de voedingen te geven zodat we er 3 uur tussen kunnen krijgen (check!) en een beetje ritme krijgen en anders om haar maar gewoon te laten huilen tot de volgende voeding
pi_73391472
Naja, zo jong laten huilen vind ik ook nogal een streng advies...
Helpt een speen niet? En drinkt ze lang genoeg (20 minuten)? Is het geen reflux (dan willen ze graag drinken om het zuur weg te drinken)?

Ik heb altijd goed advies van de nutrilon lijn gehad. Misschien kun je daar nog eens je vraag voorleggen?
  maandag 5 oktober 2009 @ 14:58:50 #203
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_73391729
Ja dat huilen zie ik ook niet zitten. Daar is ze echt nog te klein voor. En bovendien ben ik ook bang dat ze Linde dan 's avonds wakker gaat huilen en dan ben ik nog verder van huis af.

Speentje wil ze soms, maar niet altijd. Dan trekt ze een heel vies gezicht en duwt 'm eruit.

Reflux had ik ook al bedacht en met het cb besproken, maar ze denken niet dat dat het is. Ze spuugt namelijk echt bijna nooit. Alleen soms als ze ligt en ze moet nog een erg late boer laten. En 's nachts slaapt ze soms wel ineens 3 a 4 uur achter elkaar. Dan zou ze daar toch ook last van moeten hebben of werkt dat bij reflux niet zo?
  maandag 5 oktober 2009 @ 15:24:13 #204
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73392627
Goh wat lastig om dan op vier flessen uit te komen. Wat zouden jullie doen?
Ze zijn volgende week 4 maanden en zitten qua gewicht op ruim 6 kilo. Ze krijgen nu de fles om 5u, 8u, 12u, 16u en 20u. Alle flessen 180/6 en die van 20u 210/7 met 2 eetl nutrix. Als we de fles van 20u later geven, komen ze nog rond 5u voor een voeding, dus da's geen optie. Maar de flessen van 5u en 8u zitten nu wel dicht op elkaar natuurlijk, die van 8u gaat ook niet leeg. Ze komen nu aan 900cc per dag ongeveer. Als ik naar vier flessen zou willen gaan, dan zou die van 8u moeten vervallen, maar dan redden ze t niet tot 12u en kom ik 's avonds weer zo raar uit. En is het niet zo dat als je naar 4 flessen gaat, ze dan te weinig krijgen? In 5 flessen zit immers meer....of verdeel je dan 900cc over 4 flessen?

Stiemie, ik zou d'r ook niet te lang laten huilen hoor, maar wel iets van 10 min ofzo, dat werkte bij ons wel goed. En 10 min vond ik lang duren.....!
pi_73392745
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 14:58 schreef Stiemie het volgende:
Ja dat huilen zie ik ook niet zitten. Daar is ze echt nog te klein voor. En bovendien ben ik ook bang dat ze Linde dan 's avonds wakker gaat huilen en dan ben ik nog verder van huis af.

Speentje wil ze soms, maar niet altijd. Dan trekt ze een heel vies gezicht en duwt 'm eruit.

Reflux had ik ook al bedacht en met het cb besproken, maar ze denken niet dat dat het is. Ze spuugt namelijk echt bijna nooit. Alleen soms als ze ligt en ze moet nog een erg late boer laten. En 's nachts slaapt ze soms wel ineens 3 a 4 uur achter elkaar. Dan zou ze daar toch ook last van moeten hebben of werkt dat bij reflux niet zo?
Ik dacht dat ze niet altijd hoeven te spugen bij reflux, je hebt ook verborgen reflux. Maar ik weet het fijne er niet van.. Maar ik heb wel het idee dat je niet helemaal serieus wordt genomen bij het cb. Mischien kun je dit bespreken met je huisarts?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_73393054
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 15:24 schreef mikoxx het volgende:
Goh wat lastig om dan op vier flessen uit te komen. Wat zouden jullie doen?
Ze zijn volgende week 4 maanden en zitten qua gewicht op ruim 6 kilo. Ze krijgen nu de fles om 5u, 8u, 12u, 16u en 20u. Alle flessen 180/6 en die van 20u 210/7 met 2 eetl nutrix. Als we de fles van 20u later geven, komen ze nog rond 5u voor een voeding, dus da's geen optie. Maar de flessen van 5u en 8u zitten nu wel dicht op elkaar natuurlijk, die van 8u gaat ook niet leeg. Ze komen nu aan 900cc per dag ongeveer. Als ik naar vier flessen zou willen gaan, dan zou die van 8u moeten vervallen, maar dan redden ze t niet tot 12u en kom ik 's avonds weer zo raar uit. En is het niet zo dat als je naar 4 flessen gaat, ze dan te weinig krijgen? In 5 flessen zit immers meer....of verdeel je dan 900cc over 4 flessen?

Stiemie, ik zou d'r ook niet te lang laten huilen hoor, maar wel iets van 10 min ofzo, dat werkte bij ons wel goed. En 10 min vond ik lang duren.....!
Ik zou dan 5u 9u 13u 17u en 21u proberen.
Langzaam aan denk ik dan dat ze niet meer om 5 komen maar ergens tussen 6 en 7.
Ze krijgen gewoon minder cc in totaal. Klinkt inderdaad vreemd, maar kan blijkbaar wel.
Je mag met 4 maanden ook met wat fruit beginnen, krijgen ze vocht/voeding van binnen.
pi_73393087
mikoxx, Soms kunnen kindjes na de eerste snelle groei wel met iets minder toe. Tussen de 4 en 6 maanden wordt meestal 800 tot 1000cc aangehouden. Dus 4 flessen a 200cc kan, als ze zelf aangeven daar genoeg aan te hebben.
Op zich zou je dan 8-12-16-20 moeten aanhouden. Maar als ze die fles van 5 uur niet kunnen missen, dan wordt het lastiger. Evt zou je er oo nog 8-12.30-17-21.30 van kunnen maken. Maar dan moeten ze dus wel wat langer zonder fles. Geen idee of ze daarmee de ochtend halen.
We hebben hier destijds gewoon gekeken wat de kleine wilde. Met 5 flessen kwamen we in de knoei met zijn slapen, dus dan 4 flessen. Maar die laatste maakten we hem wel wakker voor. Hij ging dan rond 7-8 naar bed. En dan rond 10 uur die 4e fles..

Stiemie, er bestaat ook nog verborgen reflux. Dan spugen ze niet, maar hebben wel last. Maar ik denk dat ze dan ook meer last zou moeten hebben tussendoor..
pi_73393105
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 14:46 schreef Stiemie het volgende:
Esmee haalt de 600 ml per dag Nadeel is alleen dat ze dat doet in zo'n 12 voedingen van rond de 55 ml

Ik heb nu van nutrilon hypoallergene voeding gehaald. Maar de fles die ze zojuist daarmee gekregen heeft, dronk ze ook maar weer 55 ml. Ben nu vanaf 10 uur met haar bezig en ze slaapt gewoon nog niet.

O ja vanmorgen nog met het cb gesproken en die adviseren ons dus andere voeding te proberen (check!), lauw water tussen de voedingen te geven zodat we er 3 uur tussen kunnen krijgen (check!) en een beetje ritme krijgen en anders om haar maar gewoon te laten huilen tot de volgende voeding
Ik heb trouwens van mijn kraamzorg begrepen dat overstappen op andere voeding pas echt te merken is na zeker een week / twee weken.
  maandag 5 oktober 2009 @ 16:26:23 #209
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_73394567
Koningin we stappen over van hypoallergeen van Etos naar Hypoallergeen van Nutrilon omdat we het idee hebben dat Esmee de smaak van Etos echt niet kan waarderen en daarom misschien alleen het hoognodige drinkt.

Ticootje het cb denkt voor mijn gevoel echt met ons mee hoor, maar ze weten zelf ook niet zo goed wat ze ermee aan moeten omdat het drinkpatroon zo wisselend is. Ook geven ze vooral meerdere dingen die we kunnen proberen omdat we zelf meoten kiezen wat wij fijn vinden en ze niks op willen dringen. Dat vind ik zelf wel erg fijn. Morgen belt de wvk weer om te vragen hoe het nou met de nieuwe voeding gaat en anders gaan we verder met zoeken naar een oplossing.

Mikoxx 5 a 10 minuten huilen vind ik ook lang zat hoor inderdaad. Ik weet van Linde nog dat ze dat ook soms nodig hebben om in slaap te komen.

Overigens hebben we haar net 3 uur tussen de voedingen stil kunnen houden met een speentje en 20 ml lauw water en daarna heeft ze 85 ml voeding gedronken. Dat is het meeste dat ze vandaag heeft gedronken!
  maandag 5 oktober 2009 @ 18:01:20 #210
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73397778
http://mens-en-gezondheid(...)eflux-bij-babys.html

hier staat iets over verborgen reflux. je zou kunnen proberen wat johannesbroodpitmeel doet voor esmee?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 5 oktober 2009 @ 18:08:33 #211
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73397992
Met fruit beginnen raadden ze ons aan vanaf 5 maanden pas....
Dank voor jullie tips. Ik denk idd ook dat de voeding van 5u langzaamaan wel gaat verschuiven. Tot die tijd wordt t een beetje aanrommelen vrees ik.

Ons is ook gezegd dat je pas na een week of 2 echt kunt zeggen of andere voeding wel of niet helpt tegen t een of t ander.
  maandag 5 oktober 2009 @ 19:11:58 #212
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_73400025
Mikoxx we wisselen hier alleen van voeding wegens mogelijke smaak die Esmee niet lekker vindt. Er is verder geen reden dus dan hoeven we neem ik aan geen 2 weken te wachten

Davinia bedankt voor de link! Ik heken Esmee verder eigenlijk niet in de omschrijving die ze daar geven. Ze heeft nu vanaf de voeding van half 4 weer in haar wiegje geslapen zonder een kik te geven Ze zal zo wel weer wakker worden. Eens kijken hoeveel nutrilon ze dan wil.
pi_73400480
hallo ik heb even een snel vraagje.
wij hebben een zoontje van 5 weken die af en toe erg veel last van ze darmpjes heeft en dan bijna de buurt bij elkaar schreeuwt van de pijn.
nu las ik ergens hier in OUD dat venkelwater(?) zou helpen. (kan het zo snel even niet terug vinden maar denk dat het het vorige topic van dit was.
nu ben ik bij kruidvat en etos geweest maar het enigste wat die verkoopsters doen is schaapachtig naar me kijken en zeggen ik weet niet wat dat is dus dat hebben we dan ook niet.

iemand enig idee waar ik dit wel kan verkrijgen of heeft het een andere naam dan venkelwater? het zou namelijk wel eens fijn zijn om ook eens wel een nacht te kunnen slapen

alvast bedankt voor reacties
pi_73400538
je kan beter geen venkelwater gebruiken.
Venkel zou de darmen lui maken en dan heb je alleen maar meer problemen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_73400661
Die 2 weken is vooral voor de gewenning van de darmpjes. Dus als ze krampjes hadden op standaard, dan kan het 2 weken duren voordat de darmen zover "geheeld" zijn dat de krampjes weg zijn. Voor de smaak lijkt het me niet zo het geval.

Stiemie, hopelijk kun je zo met wat los water een wat beter ritme vinden..
pi_73400816
McWurth , venkelthee wordt tegenwoordig weer afgeraden inderdaad. Heb je al een voeding geprobeerd speciaal tegen krampjes, zoals nutrilon Omneo? En anders zijn er nog wat druppels op de markt tegen krampjes (Cinababy, Infacol)
  maandag 5 oktober 2009 @ 20:56:32 #217
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73404755
McWurth, er is ook een topic over darmkrampjes
  maandag 5 oktober 2009 @ 21:28:13 #218
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_73406350
Nou de nieuwe voeding is dus ook niet de oplossing... Net weer een fles (na bijna 4 uur slapen) en dus weer maar 80 ml gedronken... Om de tijd tussen de voedingen te rekken tot 3 uur, geven we tussendoor steeds lauw water en dat lijkt wel wat te werken. twijfel nu alleen of we de nieuwe voeding moeten blijven geven of niet.
pi_73414627
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 19:29 schreef Deepfreeze het volgende:
McWurth , venkelthee wordt tegenwoordig weer afgeraden inderdaad. Heb je al een voeding geprobeerd speciaal tegen krampjes, zoals nutrilon Omneo? En anders zijn er nog wat druppels op de markt tegen krampjes (Cinababy, Infacol)
hij krijgt eten voor hongerige babys van nutrilon iets anders gaat ie alleen maar nog meer van schreeuwen van de honger want hij blijft dan eten.

cinababy werkt averechts de rest weet ik niet. wilden eigenlijk minifom gebruiken maar dat schijnt in nederland dus weer niet te bestaan
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 20:56 schreef mikoxx het volgende:
McWurth, er is ook een topic over darmkrampjes
ja dat weet ik maar zoals ik ook al schreef kon ik het zo gauw niet terug vinden.

het is geen fun achter een pc te hangen/zitten met een schreeuwende baby een overstuur vrouwtje en dan ook nog moeten werken lol maar ja ik ben niet de enigste we zouden gewoon graag willen dat Jayson geen pijn meer heeft.
pi_73415619
Dat is jammer McWurth.. Met 5 weken ga je ook een beetje richting de piek qua krampen. Dat is meestal tussen 6 en 8 weken. Daarna moet het ook weer beter gaan. maarja, 3 weken doorploeteren is ook niet fijn..

Die infacol is redelijk nieuw, maar schijnt wel goed te werken. Als je de verhalen mag geloven.
pi_73415985
McWurth, onze beide meiden hadden ook erg veel last van krampjes. Sara had heel erg veel baat bij ABC dophilus, het is een poedertje dat je bij de natuurzaak kunt halen. Binnen een kleine week was ze zo goed als krampvrij!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:11:50 #222
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73417277
Natuurlijk is dat niet fijn McWurth.... maar t is wel heel herkenbaar. Mijn ervaring is dat het met de tijd echt wel beter wordt, maar daar heb je nu gewoon helemaal niks aan. Het is gewoon superirritant!
Het schijnt dat de forte voeding wel wat zwaar op de maag kan liggen, moeilijker te verteren. Hier hielp overstappen op omneo heel goed, maar je moet wel een week of twee de tijd nemen om te weten of het wel of niet werkt voor je.... Sterkte!
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:52:07 #223
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73418246
"Ons" wondermiddel is de lijnzaadpittenkruik. 30sec in de magnetron, op de buik leggen, hoppa! (Cosi-bag, te koop bij thuiszorgwinkels)

En anders, goed opletten dat je Jayson goed boert, wellicht ook tijdens een voeding halverwege even boeren, of fietsen met de beentjes, masseren van het buikje, dat soort zaken.

Het bovengenoemde topic:
Darmkrampjes
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_73418281
babybuikjesolie van Weleda kan je gebruiken om zijn buikje mee te masseren. Ruikt lekker en er zit een of ander stofje in dat op de darmpjes werkt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 11:22:48 #225
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73451096
Gister vier flessen gegeven, vandaag terug op 5... ze kwamen vanmorgen om half 5 dus dan is het niet zo makkelijk om op vier flessen te blijven, dan maar weer 5. Ik merk heel erg dat vier uur tussen de flessen een beetje weinig wordt: ze hebben nog geen honger en drinken de fles soms maar half leeg. Hoe lang laten jullie er tussen? Blijft dat bij vier flessen ook ongeveer vier uur of is het dan iets langer? Dus 4,5 uur bijvoorbeeld?
Vicky, zit jij al op vier flessen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')