Vicky op zich heb ik hier alle winkels wel in de buurt zitten dus dat is het probleem niet.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 23:02 schreef Vicky het volgende:
Ikgeef hypoallergeen van friso. Is iddwelduur maar ook bijna overal tw krijgen. Eigenmerk moet je toch altijd bij een specifieke winkel halen.
Welke is dat dan??quote:Op maandag 31 augustus 2009 08:14 schreef Marie79 het volgende:
Wij (Maarten dus) gebruiken de gewone Bambix variant, ook voor 's avonds...
Wij hebben ook een hongerig wolfje. De voeding iets indikken met Nutriton (ofwel Johannesbroodpitmeel) zorgt ervoor dat hij zich afgeladen voeltquote:Op maandag 31 augustus 2009 10:08 schreef MeNicole2 het volgende:
Oh jongens help!!
Leander heeft nu forte omdat ie met de standaard om de 2 uur eten wilden. Nu ging het een week goed met de forte maar nu wil ie weer om de 2 uur. En dan geen kleine flesje maar meteen 150/5. Tios wel echt honger wat ie heeft want verder is er niks wat helpt. En hij drinkt ze ook steeds gewoon leeg als ik geef. Nu wil ik natuurlijk niet dat ie honger heeft en daar een uur om moet gaan huilen. Want kan ik nu anders gaan doen met mijn kleine hongernekje
Maar de kleine man van ons is pas 1,5 maand oud. Mag ie dat wel hebben?quote:Op maandag 31 augustus 2009 10:35 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Wij hebben ook een hongerig wolfje. De voeding iets indikken met Nutriton (ofwel Johannesbroodpitmeel) zorgt ervoor dat hij zich afgeladen voelt
ja dat mag. Amber kreegvhet toen ze een paar dagen oud wasquote:Op maandag 31 augustus 2009 10:38 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Maar de kleine man van ons is pas 1,5 maand oud. Mag ie dat wel hebben?
Ja, dat mag ie wel hebben.quote:Op maandag 31 augustus 2009 10:38 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Maar de kleine man van ons is pas 1,5 maand oud. Mag ie dat wel hebben?
OK dan ga ik daar straks even na kijken. Koop je dat gewoon bij de supermarkt?quote:Op maandag 31 augustus 2009 10:39 schreef Koningin het volgende:
[..]
Ja, dat mag ie wel hebben.
Kun je niet weer wat ophogen? Meer geven?
Ja hij doet ongeveer 30 minuten over een fles. Met verschonen er bij tussen door. En als ik water geef schreeuwt ie nog harderquote:Op maandag 31 augustus 2009 10:41 schreef Deepfreeze het volgende:
Nicole, hier hetzelfde probleem met Forte. Na een week zat hij weer in zijn oude honger ritme. Wij zijn ook nutriton gaan toevoegen en daarop bleef hij wel verzadigd. 6 schepjes op een 180/6 fles geloof ik.
Maar hij drinkt verder wel lang genoeg (20 min) en een slokje water helpt ook niet?
Koningin, wij gebruiken gewoon deze:quote:
Daar was je weerquote:Op maandag 31 augustus 2009 10:44 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Koningin, wij gebruiken gewoon deze:
[ afbeelding ]
Hij wordt wel behoordlijk dik, dus wel L- of 3- standenspeen nodig. Ow en Lennon krijgt die 's avonds ook![]()
Wij mochten trouwens niet voor 24 uur klaar makenIk maak nu ook nog steeds gewoon per fles klaar.
Oh, die gebruiken wij voor het ontbijt. Dan krijgt ie het als pap met een lepel.quote:Op maandag 31 augustus 2009 10:44 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Koningin, wij gebruiken gewoon deze:
[ afbeelding ]
Hij wordt wel behoordlijk dik, dus wel L- of 3- standenspeen nodig. Ow en Lennon krijgt die 's avonds ook![]()
Wij mochten trouwens niet voor 24 uur klaar makenIk maak nu ook nog steeds gewoon per fles klaar.
Ow Seilram, mijn wvk heeft verteld dat als je eenmaal een keer standaard flesvoeding hebt gegeven, de HA niet meer werkt... dan is het al doorbroken oid.
Hij krijgt niet echt pap. Maar een papfles, die is niet zo dik als echte pap.quote:Op maandag 31 augustus 2009 10:52 schreef Deepfreeze het volgende:
Koningin, kan Guus nog niet zonder pap 's avonds? Bij 6 maanden zijn we opgehouden iets in de avondfles te doen. En Chris sliep dan nog net zo goed door..
Advies van het CB trouwens, omdat ze ooit moeten leren dat ze overdag eten en niet 's avonds/'s nachts..
Goh dit wist ik helemaal niet. Ik zal het morgen eens navragen bij cb-arts. Volgens mij staat in het groene boekje gewoon elke morgen en avond papfles of liever nog in een bordje, maar uit fles eet Lennon pap nog beter.quote:Op maandag 31 augustus 2009 10:52 schreef Deepfreeze het volgende:
Koningin, kan Guus nog niet zonder pap 's avonds? Bij 6 maanden zijn we opgehouden iets in de avondfles te doen. En Chris sliep dan nog net zo goed door..
Advies van het CB trouwens, omdat ze ooit moeten leren dat ze overdag eten en niet 's avonds/'s nachts..
Hebben ze ook een Omneo variant?quote:Op maandag 31 augustus 2009 11:10 schreef Vicky het volgende:
Heb net de Kruidvatlijn gebeld met wat vragen over hun voeding.Wij gaan overstappen van Friso Hypoallergeen naar Kruidvat Extra Care, tis de zelfde samenstellling, zelfde werking maar ruim 7 euro per pak geodkoper..
Friso is alleen duurder vanwege de naam die eraan hangt...
geen idee.quote:Op maandag 31 augustus 2009 11:26 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Hebben ze ook een Omneo variant?
Okay, thnx!!quote:Op maandag 31 augustus 2009 11:45 schreef Vicky het volgende:
[..]
geen idee.
En Diaan, hoe dat met normale voeding zit weet ik niet. Zal zo eens kijken bij het kruidvat.
Wat is dat groene boekje??quote:Op maandag 31 augustus 2009 11:19 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Goh dit wist ik helemaal niet. Ik zal het morgen eens navragen bij cb-arts. Volgens mij staat in het groene boekje gewoon elke morgen en avond papfles of liever nog in een bordje, maar uit fles eet Lennon pap nog beter.
Ow het boekje wat je van het consultatiebureau krijgt... dat is bij ons groen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 13:34 schreef Koningin het volgende:
[..]
Wat is dat groene boekje??
Op de Bambix site staat in de weekmenu's iedere avond wat anders, dan nutrilon goede nacht, dan een gewone fles en dan rijstebloem. Volgens mij kan het dus allemaal wel.
quote:Op maandag 31 augustus 2009 13:40 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ow het boekje wat je van het consultatiebureau krijgt... dat is bij ons groen.
Ik moet morgen met Lennon naar cb, ik zal eens vragen.
Ja, zo heet het officieel ook, maar wij noemen het het groene boekje.quote:Op maandag 31 augustus 2009 13:43 schreef Koningin het volgende:
[..]
Bij ons ook, maar daar heet het groeiboekje.
Geen idee. Ik heb begrepen dat er weer andere geleerden zijn die onderzoeken hebben gedaan en zeggen dat het nog niet goed is voor baby's onder de 6 maanden. Iets met darmen ofzo. Ik denk zelf dat je als ouder wel snel door hebt of je baby wat bijvoeding aankan. Heeft een baby snel last van darmkrampjes enz. zou je er langer mee wachten, denk ik.quote:Op maandag 31 augustus 2009 14:08 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik zat net het groene boekje een door te kijken. En daar staat dat je gewoon met 4 a 5 maanden mag beginnen met fruit en groente. Waarom zou dat erin staan als het echtt zo slecht is?
Maar als die geleerden dan echt gelijk hebben waarom mag het dan stiekum toch wel?quote:Op maandag 31 augustus 2009 14:18 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Geen idee. Ik heb begrepen dat er weer andere geleerden zijn die onderzoeken hebben gedaan en zeggen dat het nog niet goed is voor baby's onder de 6 maanden. Iets met darmen ofzo. Ik denk zelf dat je als ouder wel snel door hebt of je baby wat bijvoeding aankan. Heeft een baby snel last van darmkrampjes enz. zou je er langer mee wachten, denk ik.
Ja daar zit natuurlijk ook wat in. Maar ik heb liever een nacht want dan heeft Mikael er geen last van. Vind het sneu voor hem als Leander krampjes krijgt en ik dan daar alleen maar mee bezig ben. Mikale is vanvond bij opa en oma dus daarom voor ons makkelijker!!quote:Op maandag 31 augustus 2009 14:25 schreef Deepfreeze het volgende:
Nicole, ik zou het overdag voor het eerst geven. De nutriton valt soms wat zwaar op de darmen. Een aantal kindjes krijgen dan last van krampjes. En de onlasting veranderd vaak ook wat..
Als je overdag doet, zit je niet met een slapeloze nacht als het verkeerd valt..
het is natuurlijk maar de vraag wie nu echt gelijk heeft, de waarheid zal ergens tussenin liggen, denk ikquote:Op maandag 31 augustus 2009 14:21 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Maar als die geleerden dan echt gelijk hebben waarom mag het dan stiekum toch wel?![]()
Maar ik heb net van dat spul gehaald voor bij de fles in. Vanavond gaan we er maar eens mee beginnen
Leander heeft zowiezo altijd al dunne poepquote:Op maandag 31 augustus 2009 15:46 schreef Koningin het volgende:
Guus heeft dat spul ook gehad. Deed er maar een beetje in (minder dan op de verpakking stond) en die kreeg gelijk krampen en ook erg dunne ontlasting. Niet fijn. Maar ik heb ook veel succesverhalen gehoord. Succes MeNicole2.
dank u, ik eet de bambix 12 maanden ook nog hoorquote:Op maandag 31 augustus 2009 13:27 schreef Diaan73 het volgende:
mengen, lijkt mij ook een goede optie. En anders gewoon die van 6 maanden weer gaan gebruiken. Twan eet zo nog steeds de bambix vanaf 12 maanden.
Ik dacht meer, iets van 4 schepjes.quote:Op maandag 31 augustus 2009 16:00 schreef _Ingrid_ het volgende:
Hoeveel staat erbij dan? Hier iig op een fles van 200 2 schepjes afgestreken nutriton. (heb verpakking niet meer)
Voor elke 100 cc voeding 2 a 4 schepjes.quote:Op maandag 31 augustus 2009 16:10 schreef Koningin het volgende:
[..]
Ik dacht meer, iets van 4 schepjes.
En hoe is het gegaan??quote:Op maandag 31 augustus 2009 16:44 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Voor elke 100 cc voeding 2 a 4 schepjes.
Maar ik heb hem nu net de eerste fles gegeven. 120/4 met 1,5 schepje van dat spul erbij in. Hij heeft de fles net niet helemaal leeg. Nu maar kijken hoelang ie het volhoud tot de volgende fles. De vorige was om 2 uurdus 2,5 uur geleden ongeveer!! We wachten af!!
Ja het was ff zoeken na het juiste aantal schepjes. Want met 2 schepjes kwam ie nog gewoon om de 3 uur ruim genomen. Met 3 schepjes gaat het al richting de 4 uur.quote:
1,5 maand!!quote:Op dinsdag 1 september 2009 10:22 schreef TheFrankey het volgende:
Hoe oud is hij?
Ik vind het spul met 3 schepjes al heel erg dik. Laat staan met 6. Dan mag ik wel de bovenkant van de speen afknippenquote:Op dinsdag 1 september 2009 11:07 schreef Deepfreeze het volgende:
Wij hadden hier zelfs 6 schepjes op een 180/6 fles.. Stevig spul, maar dan haalden we tenminste die 4 uur.. Maar hier ook weinig gemerkt van de darmen. Alleen het hele lichte spugen van de forte was wel gelijk verdwenen
Dat hadden wij in het begin met de rijstebloem. Eerst de melk er tussen uit drinken en dan nog met de 123 speen verder.quote:Op dinsdag 1 september 2009 11:17 schreef Deepfreeze het volgende:
Klopt, dat was dik spul. De eerste helft met een 2-speen, en de rest met een 1-2-3 speen. Alleen met de 2-speen dronk hij de melk tussen de nutriton uit, en de 1-2-3 speen verslikte hij zich. Dus 2 maanden zo lopen prutsen met die speen..
En om de fles 10 cc water extra doen? Alleen als hij zeker weten alles leeg drinkt trouwens, anders komt hij voeding te kort.quote:Op woensdag 2 september 2009 17:42 schreef TheFrankey het volgende:
Wij zitten hier aan de Omneo maar hier poept hij niet zo goed op. En aangezien de krampjes voorbij lijken en hij ook niet spuugt zit ik te denken om langzaam af te bouwen naar andere voeding. Hij poept nml erg slecht, en dat lijk aan de omneo te liggen
Maar welke?
of een druppie olijfoliequote:Op woensdag 2 september 2009 20:56 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
En om de fles 10 cc water extra doen? Alleen als hij zeker weten alles leeg drinkt trouwens, anders komt hij voeding te kort.
Maar een beetje extra vocht scheelde hier iig een heel stuk...
Avent heeft wel 3 standen spenen hoor.quote:Op donderdag 3 september 2009 08:48 schreef MeNicole2 het volgende:
Avent heeft geen 3 standen speen of niet? Konder de spenen van difrax ook op de avent flessen?
Hebben ze dat nu wel ja? "Vroeger" hadden ze dat niet!!quote:Op donderdag 3 september 2009 08:51 schreef MamaNik het volgende:
[..]
Avent heeft wel 3 standen spenen hoor.
Bij Milan gebruikte ik ze wel en die is van mei 2007 dus weet niet wat jij onder "vroeger" verstaatquote:Op donderdag 3 september 2009 08:58 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Hebben ze dat nu wel ja? "Vroeger" hadden ze dat niet!!
Een jaar eerderquote:Op donderdag 3 september 2009 09:34 schreef MamaNik het volgende:
[..]
Bij Milan gebruikte ik ze wel en die is van mei 2007 dus weet niet wat jij onder "vroeger" verstaat
Kijk maar http://www.consumer.phili(...)U_NL_CONSUMER%3Dtruequote:Op donderdag 3 september 2009 09:35 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Een jaar eerderMikael is van 4 aug 2006. Toen hadden ze die dingen nog niet. Maar dan starks maar ff kijken in de stad
quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:46 schreef seilram het volgende:
Misschien een rare vraag... ben hem gister bij het CB vergeten te stellen![]()
Joep krijgt nu 5 x 200 cc, maar die flessen gaan echt nooit op, heel soms zeg maar en Joep ontbijt echt bere slecht, soms maar 100 cc en soms 130 cc. Nu denk ik dat het komt door die fles van 23.00, die mag ik ook gaan afbouwen. Hij eet nu op een goeie dag 850 cc en een wat mindere dag 800 cc (met 5 flessen dus), maar als je dadelijk maar 4 flessen geeft... dan is zijn max sowieso 800 cc (??) toch? Heeft ie dan nog wel genoeg om te groeien?
Ja dat is ook zo, dat hij die flessen niet op krijgt, maar hij weegt nu 5700 gram en hij krijgt ook nog geen hapjes erbij, is pas 4 maanden.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:14 schreef Koningin het volgende:
[..]Ja hoor. Hij krijgt die 5 flessen toch niet op? Dus eigenlijk geeft ie zelf al aan om wat minder te willen.
Ik vond het in het begin ook eng om die laatste fles weg te laten, bang dat ie te weinig kreeg.
Maar rond die tijd kreeg ie ook al weer fruit enzo, dat vult ook wel weer.
Stand 1 is een heel klein gaatje, voor echt net geboren kindjes. Standje 2 is wat groter, voor als ze een maandje of 2 zijn en stand 3 is vanaf 3 maandenquote:
Mij is gezegd dat ze boven de 6 kilo naar 4 flessen mogen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:22 schreef seilram het volgende:
[..]
Ja dat is ook zo, dat hij die flessen niet op krijgt, maar hij weegt nu 5700 gram en hij krijgt ook nog geen hapjes erbij, is pas 4 maanden.
Seilram, ik heb nog even teruggekeken in het boekje, het lijkt alweer zo lang geleden Maar wij zijn over gegaan op 4 flessen toen Lennon ong. 4 maanden was. Hij woog toen ong. 6 kg. We hebben toen de fles (210/7) gegeven om ± de 4 uur, dat ging heel goed. We konden toen ook goed merken dat de flessen beter leeg gingen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:22 schreef seilram het volgende:
[..]
Ja dat is ook zo, dat hij die flessen niet op krijgt, maar hij weegt nu 5700 gram en hij krijgt ook nog geen hapjes erbij, is pas 4 maanden.
Je zorgt ervoor dat het juiste nummer richting het neusje staat... en dan fles op die manier vast blijven houden.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:45 schreef tessie het volgende:
Vicky, dat er 3 standen waren, had ik begrepen ja![]()
Seilram, ehm, ik snap het nog niet haha! Hoe bedoel je onder de neus? En hoe kan je dan voorkomen dat je baby uit het verkeerde gat drinkt zeg maar?
Volgens mij is er geen minimum.. alleen een maximum. In mijn groeiboekje staat: naar behoefte, richtlijn 150 ml/kg/ 24 uur en max. 1 liter per 24 uur.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:50 schreef Vicky het volgende:
hoveel moet een kindje van 3 maanden minimaal binnen krijgen aan flesvoeding??
Ow okay. Staat ook nergens vermeld....quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:00 schreef Vicky het volgende:
net maar ff het cb gebeld.
minimum is een halve liter.
ze had als optie uit een beker drinken of met een leoel geven en dan mag er een beetje nutrix bij...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |