abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72240876
Flesvoeding deel 6!!
Hier verder

Zit op de mobiel, kan geen mooie OP maken

[ Bericht 54% gewijzigd door BE op 01-09-2009 16:29:57 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72240929
Volgens mij heeft dat inderdaad wat te maken met de niertjes Vicky!
pi_72241063
Ow, nou dan zit mijn kinderarts er mooi naast hahaha.

Is het trouwens erg als je 1 x een andere voeding tussendoor geeft? Ik heb van die "reis" pakjes kant en klaar gehaald van Nutrilon, maar dat is standaard. Terwijl ik eigenlijk hypoallergeen geef.
Niet mieten! Door gieten!
pi_72241103
Geen idee maar hypoallergeen heeft een andere samenstelling dan standaard.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72242932
seilram, standaard is iets zwaarder voor de darmen dan HA voeding, dus de kleine zou er wat krampjes van kunnen krijgen.
En je bent een beetje het voordeel van HA bij allergien kwijt. De darmpjes krijgen opeens wel die grote melkeiwitten te verwerken. En kunnen dus een allergie aanwakkeren. Maar of 1 fles echt zoveel verschil maakt. Het ligt er ook aan of hij al bijvoeding krijgt, of dat je HA geeft omdat hij een sterke kans op allergieen heeft..

Ik dacht ook dat die liter (en bij nr 2 800cc) voor de niertjes was. Die kunnen die grote eiwitten niet zo makkelijk afbreken. Maar incidenteel een flesje extra is niet erg, zolang je maar niet dagelijks een 200cc fles extra geeft (zoals Chris wou).
Het CB adviseerde ook 600cc opvolgmelk, maar 800cc was geen ramp. Alleen liever zo snel mogelijk toch over op 3 flessen.
pi_72243200
Even een vraagje... Omdat het vorige keer in het begin zo'n gerommel met de borstvoeding was en we bijvoeding moesten geven, wil ik nu graag een pak voeding in huis halen. Het is vorige keer niet zo heel goed bevallen om laat in de vaond nog naar de nachtapotheek te gaan voor voeding...

De verloskundige adviseerde me om dan hypoallergeen te halen, maar welk merk? Vorige keer hebben we gewone Nutrilon gebruikt, maar nu ik keek zag ik dat een pak nutrilon hypoallergeen 15 euro was en die van kruidvat bijvoorbeeld maar de helft.

Zijn er hier mensen met ervaringen met hypoallergene voeding?
pi_72243733
Ik ben begonnen met hypoallergene voeding van Nutrilon. Maar omdat ik die idd erg duur vond ben ik na 6 maanden overgestapt naar Kruidvat. Volgens de arts bij het CB is die net zo goed. Als hier een tweede komt wordt het meteen Kruidvat (als de borstvoeding weer niet lekker gaat) .
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
pi_72244887
Hier zei de kinderarts minimaal 500cc en max 1 liter. Dat is iig voor de pepti jr wat Tyler krijgt.
pi_72246580
Ikgeef hypoallergeen van friso. Is iddwelduur maar ook bijna overal tw krijgen. Eigenmerk moet je toch altijd bij een specifieke winkel halen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72246692
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 23:02 schreef Vicky het volgende:
Ikgeef hypoallergeen van friso. Is iddwelduur maar ook bijna overal tw krijgen. Eigenmerk moet je toch altijd bij een specifieke winkel halen.
Vicky op zich heb ik hier alle winkels wel in de buurt zitten dus dat is het probleem niet. Ik vraag me alleen af of er echt verschillen zijn omdat er zo'n groot prijsverschil in zit. Vind het zonde om veel meer uit te geven als dat niet nodig is. Al hoop ik natuurlijk gewoon dat de bv lukt.
pi_72246771
Geen idee of er verschillen in samenstellng zijn. Prijs zal ook wel deels met de naam temaken hebben
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72248148
Wij gebruiken Etos eigen merk HA. Heb geen ervaring met andere merken, maar hij bevalt hier gewoon goed. We hebben die ook gekozen voor de prijs.

Seilram, waarom heb je dan die kant en klaar dingen? Je kan toch ook gewoon wat melkpoeder in zo´n torentje van de hema meenemen en wat gekookt water en koud water?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_72280390
Maken jullie wel eens flesvoeding voor een hele dag klaar? Ik zit er wel eens aan te denken nml als we toch niet op pad gaan.

Smorgens lekker voor de hele dag in elkaar draaien, hup in de koelkast en alleen even opwarmen. Lijkt mij wel handig
pi_72283909
Ja, doen wij altijd. Deden ze in het ziekenhuis al en werd aangeraden om thuis ook te doen. Bevalt goed.
pi_72301565
Ons is gezegd geworden dat dit voor 24 uur van te voren gemaakt mag worden.
Wij doen het ook altijd, lekker makkelijk.

Even een vraag. Wij gebruiken voor de avond(pap)fles bambix melkpap:

Echter, deze is bijna nergens te krijgen hier in de buurt (moet ervoor naar de Jumbo).
Er zijn wel van die kant en klaar pakjes, maar prijstechnisch is dat nadelig.
Gebruiken jullie iets anders? Of heb ik nog een ander alternatief?
  maandag 31 augustus 2009 @ 08:14:48 #16
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_72301605
Wij (Maarten dus) gebruiken de gewone Bambix variant, ook voor 's avonds...
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_72301641
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 08:14 schreef Marie79 het volgende:
Wij (Maarten dus) gebruiken de gewone Bambix variant, ook voor 's avonds...
Welke is dat dan??
  maandag 31 augustus 2009 @ 08:30:03 #18
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_72301710
Wat jij postte was Avondpapje Biscuit en daar doe ik (meestal) niet aan, wij hebben de normale Bambix...
Vanaf 6 maanden met fijne granen zijn we mee begonnen.
(maar moet nu haasten, naar mijn werk)
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_72303113
Oh jongens help!!

Leander heeft nu forte omdat ie met de standaard om de 2 uur eten wilden. Nu ging het een week goed met de forte maar nu wil ie weer om de 2 uur. En dan geen kleine flesje maar meteen 150/5. Tios wel echt honger wat ie heeft want verder is er niks wat helpt. En hij drinkt ze ook steeds gewoon leeg als ik geef. Nu wil ik natuurlijk niet dat ie honger heeft en daar een uur om moet gaan huilen. Want kan ik nu anders gaan doen met mijn kleine hongernekje
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_72303599
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:08 schreef MeNicole2 het volgende:
Oh jongens help!!

Leander heeft nu forte omdat ie met de standaard om de 2 uur eten wilden. Nu ging het een week goed met de forte maar nu wil ie weer om de 2 uur. En dan geen kleine flesje maar meteen 150/5. Tios wel echt honger wat ie heeft want verder is er niks wat helpt. En hij drinkt ze ook steeds gewoon leeg als ik geef. Nu wil ik natuurlijk niet dat ie honger heeft en daar een uur om moet gaan huilen. Want kan ik nu anders gaan doen met mijn kleine hongernekje
Wij hebben ook een hongerig wolfje. De voeding iets indikken met Nutriton (ofwel Johannesbroodpitmeel) zorgt ervoor dat hij zich afgeladen voelt
pi_72303665
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:35 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Wij hebben ook een hongerig wolfje. De voeding iets indikken met Nutriton (ofwel Johannesbroodpitmeel) zorgt ervoor dat hij zich afgeladen voelt
Maar de kleine man van ons is pas 1,5 maand oud. Mag ie dat wel hebben?
pi_72303685
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:38 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

ja dat mag. Amber kreegvhet toen ze een paar dagen oud was
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72303698
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:38 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ja, dat mag ie wel hebben.
Kun je niet weer wat ophogen? Meer geven?
pi_72303737
Nicole, hier hetzelfde probleem met Forte. Na een week zat hij weer in zijn oude honger ritme. Wij zijn ook nutriton gaan toevoegen en daarop bleef hij wel verzadigd. 6 schepjes op een 180/6 fles geloof ik.

Maar hij drinkt verder wel lang genoeg (20 min) en een slokje water helpt ook niet?
pi_72303743
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:39 schreef Koningin het volgende:

[..]

Ja, dat mag ie wel hebben.
Kun je niet weer wat ophogen? Meer geven?
OK dan ga ik daar straks even na kijken. Koop je dat gewoon bij de supermarkt?
Ophogen heeft geen zin want dan komt ie om de 2,5 uur En dan krijgt ie veel te veel op een dag!
pi_72303765
nutriton haalde ik bij de etos of andere drogist. In de supermarkt hebben ze het hier niet.
pi_72303779
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:41 schreef Deepfreeze het volgende:
Nicole, hier hetzelfde probleem met Forte. Na een week zat hij weer in zijn oude honger ritme. Wij zijn ook nutriton gaan toevoegen en daarop bleef hij wel verzadigd. 6 schepjes op een 180/6 fles geloof ik.

Maar hij drinkt verder wel lang genoeg (20 min) en een slokje water helpt ook niet?
Ja hij doet ongeveer 30 minuten over een fles. Met verschonen er bij tussen door. En als ik water geef schreeuwt ie nog harder Maar we gaan nutriton proberen.

OK drogist hebben we hier in het winkelcentrum dus dat komt mooi uit!!
  maandag 31 augustus 2009 @ 10:44:03 #28
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_72303797
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 08:21 schreef Koningin het volgende:

[..]

Welke is dat dan??
Koningin, wij gebruiken gewoon deze:

Hij wordt wel behoordlijk dik, dus wel L- of 3- standenspeen nodig. Ow en Lennon krijgt die 's avonds ook

Wij mochten trouwens niet voor 24 uur klaar maken Ik maak nu ook nog steeds gewoon per fles klaar.

Ow Seilram, mijn wvk heeft verteld dat als je eenmaal een keer standaard flesvoeding hebt gegeven, de HA niet meer werkt... dan is het al doorbroken oid.
Make love, not war ☮
pi_72303850
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:44 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hij wordt wel behoordlijk dik, dus wel L- of 3- standenspeen nodig. Ow en Lennon krijgt die 's avonds ook

Wij mochten trouwens niet voor 24 uur klaar maken Ik maak nu ook nog steeds gewoon per fles klaar.
Daar was je weer
  maandag 31 augustus 2009 @ 10:48:09 #30
114177 Diaan73
pi_72303870
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:47 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Daar was je weer
terug!! nog even incidenteel denk ik
Make love, not war ☮
pi_72303912
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:44 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ow Seilram, mijn wvk heeft verteld dat als je eenmaal een keer standaard flesvoeding hebt gegeven, de HA niet meer werkt... dan is het al doorbroken oid.
Oh, die gebruiken wij voor het ontbijt. Dan krijgt ie het als pap met een lepel.
Ik wist niet dat die ook voor 's avonds kon. Dan gewoon maar 3 of 4 lepels in de fles?

Nutriton is hier bij ons gewoon in de supermarkt te krijgen.
pi_72303956
Koningin, kan Guus nog niet zonder pap 's avonds? Bij 6 maanden zijn we opgehouden iets in de avondfles te doen. En Chris sliep dan nog net zo goed door..
Advies van het CB trouwens, omdat ze ooit moeten leren dat ze overdag eten en niet 's avonds/'s nachts..
pi_72304276
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:52 schreef Deepfreeze het volgende:
Koningin, kan Guus nog niet zonder pap 's avonds? Bij 6 maanden zijn we opgehouden iets in de avondfles te doen. En Chris sliep dan nog net zo goed door..
Advies van het CB trouwens, omdat ze ooit moeten leren dat ze overdag eten en niet 's avonds/'s nachts..
Hij krijgt niet echt pap. Maar een papfles, die is niet zo dik als echte pap.
Dus eigenlijk zou gewoon opvolgmelk genoeg moeten zijn 's avonds? Eigenlijk nooit op het CB over gehad.
pi_72304325
Heb net de Kruidvatlijn gebeld met wat vragen over hun voeding.Wij gaan overstappen van Friso Hypoallergeen naar Kruidvat Extra Care, tis de zelfde samenstellling, zelfde werking maar ruim 7 euro per pak geodkoper..
Friso is alleen duurder vanwege de naam die eraan hangt...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 31 augustus 2009 @ 11:19:33 #35
114177 Diaan73
pi_72304484
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:52 schreef Deepfreeze het volgende:
Goh dit wist ik helemaal niet. Ik zal het morgen eens navragen bij cb-arts. Volgens mij staat in het groene boekje gewoon elke morgen en avond papfles of liever nog in een bordje, maar uit fles eet Lennon pap nog beter.

Koningin, Lennon krijgt ruim 2 scheppen in een fles van 150/5.

Vicky, zow dat scheelt veel zeg. Geldt dat ook voor de gewone voeding eigenlijk? Al is de Friso de laatste tijd wel vaak te koop met 25% korting (vanaf 6 maanden). Heb dus al een voorraadje aangelegd.
Make love, not war ☮
pi_72304577
Ik vind dat dat nogal scheeld idd Vicky. Maar ik vind het zo vervelend dat als ik over zou stappen voor voeding steeds helemaal naar de stad moet. Dat wat Leander nu krijg kan ik hier op de hoek bij het winkelcentrum kopen.
pi_72304648
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 11:10 schreef Vicky het volgende:
Heb net de Kruidvatlijn gebeld met wat vragen over hun voeding.Wij gaan overstappen van Friso Hypoallergeen naar Kruidvat Extra Care, tis de zelfde samenstellling, zelfde werking maar ruim 7 euro per pak geodkoper..
Friso is alleen duurder vanwege de naam die eraan hangt...
Hebben ze ook een Omneo variant?
pi_72304710
Wijzijn ergens bij 8-9 maanden ook overgestapt op goedkopere voeding. Dacht Bambix ipv nutrilon. Zelfde producent, leuker prijsje (8 euro).. En Bambix is wel te koop in de meeste supermarkten.
pi_72305107
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 11:26 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Hebben ze ook een Omneo variant?
geen idee.

En Diaan, hoe dat met normale voeding zit weet ik niet. Zal zo eens kijken bij het kruidvat.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 31 augustus 2009 @ 11:46:29 #40
114177 Diaan73
pi_72305126
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 11:45 schreef Vicky het volgende:

[..]

geen idee.

En Diaan, hoe dat met normale voeding zit weet ik niet. Zal zo eens kijken bij het kruidvat.
Okay, thnx!!
Make love, not war ☮
pi_72306584
Gewone voeding ben ik vergeten naar de prijs te kijken.
Er is volgens mij wel een Omneo variant en die is rond de 8 euro
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72306677
Heb ik pap gehaald van bambix voor 8 maanden, eet hij dat niet. Niet in bord, niet in fles. 1 hapje/slokjeen dan weigeren. Vaker geprobeerd. Brood wil ook nog niet echt.
Wat denken jullie? Terug naar 6 maanden pap, in de fles ging dat goedl. Of niks, geen pap, geen brood.
pi_72306746
Kun je niet mengen, zodat hij langzaam aan de smaak went?
Iets meer dan een kale fles is wel fijn voor het ontbijt. Je kunt ook gewoon 6 maanden pap blijven geven..
pi_72306902
Ik zou ook mengen zeggen.
pi_72307137
Ohja, niet aan gedacht
Hij lijkt er niet extra honger van te hebben verder. Rond 10.00 fruithap en dan rond 12.00 weer fles.
  maandag 31 augustus 2009 @ 13:27:51 #46
114177 Diaan73
pi_72307542
mengen, lijkt mij ook een goede optie. En anders gewoon die van 6 maanden weer gaan gebruiken. Twan eet zo nog steeds de bambix vanaf 12 maanden.
Make love, not war ☮
pi_72307729
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 11:19 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Goh dit wist ik helemaal niet. Ik zal het morgen eens navragen bij cb-arts. Volgens mij staat in het groene boekje gewoon elke morgen en avond papfles of liever nog in een bordje, maar uit fles eet Lennon pap nog beter.

Wat is dat groene boekje??
Op de Bambix site staat in de weekmenu's iedere avond wat anders, dan nutrilon goede nacht, dan een gewone fles en dan rijstebloem. Volgens mij kan het dus allemaal wel.
  maandag 31 augustus 2009 @ 13:40:26 #48
114177 Diaan73
pi_72307891
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:34 schreef Koningin het volgende:

[..]

Wat is dat groene boekje??
Op de Bambix site staat in de weekmenu's iedere avond wat anders, dan nutrilon goede nacht, dan een gewone fles en dan rijstebloem. Volgens mij kan het dus allemaal wel.
Ow het boekje wat je van het consultatiebureau krijgt... dat is bij ons groen.

Ik moet morgen met Lennon naar cb, ik zal eens vragen.
Make love, not war ☮
pi_72307991
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:40 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Ow het boekje wat je van het consultatiebureau krijgt... dat is bij ons groen.

Ik moet morgen met Lennon naar cb, ik zal eens vragen.
Bij ons ook, maar daar heet het groeiboekje.
  maandag 31 augustus 2009 @ 13:46:55 #50
114177 Diaan73
pi_72308066
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:43 schreef Koningin het volgende:

[..]

Bij ons ook, maar daar heet het groeiboekje.
Ja, zo heet het officieel ook, maar wij noemen het het groene boekje.
Make love, not war ☮
pi_72308668
Ik zat net het groene boekje een door te kijken. En daar staat dat je gewoon met 4 a 5 maanden mag beginnen met fruit en groente. Waarom zou dat erin staan als het echtt zo slecht is?
  maandag 31 augustus 2009 @ 14:18:01 #52
114177 Diaan73
pi_72308896
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:08 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik zat net het groene boekje een door te kijken. En daar staat dat je gewoon met 4 a 5 maanden mag beginnen met fruit en groente. Waarom zou dat erin staan als het echtt zo slecht is?
Geen idee. Ik heb begrepen dat er weer andere geleerden zijn die onderzoeken hebben gedaan en zeggen dat het nog niet goed is voor baby's onder de 6 maanden. Iets met darmen ofzo. Ik denk zelf dat je als ouder wel snel door hebt of je baby wat bijvoeding aankan. Heeft een baby snel last van darmkrampjes enz. zou je er langer mee wachten, denk ik.
Make love, not war ☮
pi_72308991
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:18 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Geen idee. Ik heb begrepen dat er weer andere geleerden zijn die onderzoeken hebben gedaan en zeggen dat het nog niet goed is voor baby's onder de 6 maanden. Iets met darmen ofzo. Ik denk zelf dat je als ouder wel snel door hebt of je baby wat bijvoeding aankan. Heeft een baby snel last van darmkrampjes enz. zou je er langer mee wachten, denk ik.
Maar als die geleerden dan echt gelijk hebben waarom mag het dan stiekum toch wel?

Maar ik heb net van dat spul gehaald voor bij de fles in. Vanavond gaan we er maar eens mee beginnen
pi_72309085
Nicole, ik zou het overdag voor het eerst geven. De nutriton valt soms wat zwaar op de darmen. Een aantal kindjes krijgen dan last van krampjes. En de onlasting veranderd vaak ook wat..
Als je overdag doet, zit je niet met een slapeloze nacht als het verkeerd valt..
pi_72309252
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:25 schreef Deepfreeze het volgende:
Nicole, ik zou het overdag voor het eerst geven. De nutriton valt soms wat zwaar op de darmen. Een aantal kindjes krijgen dan last van krampjes. En de onlasting veranderd vaak ook wat..
Als je overdag doet, zit je niet met een slapeloze nacht als het verkeerd valt..
Ja daar zit natuurlijk ook wat in. Maar ik heb liever een nacht want dan heeft Mikael er geen last van. Vind het sneu voor hem als Leander krampjes krijgt en ik dan daar alleen maar mee bezig ben. Mikale is vanvond bij opa en oma dus daarom voor ons makkelijker!!
  maandag 31 augustus 2009 @ 14:34:25 #56
114177 Diaan73
pi_72309346
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:21 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Maar als die geleerden dan echt gelijk hebben waarom mag het dan stiekum toch wel?

Maar ik heb net van dat spul gehaald voor bij de fles in. Vanavond gaan we er maar eens mee beginnen
het is natuurlijk maar de vraag wie nu echt gelijk heeft, de waarheid zal ergens tussenin liggen, denk ik

Ik hoop dat het helpt voor Leander!! Veel succes!!
Make love, not war ☮
pi_72311457
Guus heeft dat spul ook gehad. Deed er maar een beetje in (minder dan op de verpakking stond) en die kreeg gelijk krampen en ook erg dunne ontlasting. Niet fijn. Maar ik heb ook veel succesverhalen gehoord. Succes MeNicole2.
pi_72311511
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 15:46 schreef Koningin het volgende:
Guus heeft dat spul ook gehad. Deed er maar een beetje in (minder dan op de verpakking stond) en die kreeg gelijk krampen en ook erg dunne ontlasting. Niet fijn. Maar ik heb ook veel succesverhalen gehoord. Succes MeNicole2.
Leander heeft zowiezo altijd al dunne poep

Ga ook eerst beginnen met minder erin dan dan op de verpakking staat. Want vind dat er meteen al best veel in moet!!
pi_72311638
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:27 schreef Diaan73 het volgende:
mengen, lijkt mij ook een goede optie. En anders gewoon die van 6 maanden weer gaan gebruiken. Twan eet zo nog steeds de bambix vanaf 12 maanden.
dank u, ik eet de bambix 12 maanden ook nog hoor
iets anders krijg ik 's ochtends niet weg.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_72311925
Hoeveel staat erbij dan? Hier iig op een fles van 200 2 schepjes afgestreken nutriton. (heb verpakking niet meer)
pi_72312238
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 16:00 schreef _Ingrid_ het volgende:
Hoeveel staat erbij dan? Hier iig op een fles van 200 2 schepjes afgestreken nutriton. (heb verpakking niet meer)
Ik dacht meer, iets van 4 schepjes.
pi_72312388
Daswel heel veel.betonmelk.
pi_72313326
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 16:10 schreef Koningin het volgende:

[..]

Ik dacht meer, iets van 4 schepjes.
Voor elke 100 cc voeding 2 a 4 schepjes.

Maar ik heb hem nu net de eerste fles gegeven. 120/4 met 1,5 schepje van dat spul erbij in. Hij heeft de fles net niet helemaal leeg. Nu maar kijken hoelang ie het volhoud tot de volgende fles. De vorige was om 2 uur dus 2,5 uur geleden ongeveer!! We wachten af!!
pi_72331562
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 16:44 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Voor elke 100 cc voeding 2 a 4 schepjes.

Maar ik heb hem nu net de eerste fles gegeven. 120/4 met 1,5 schepje van dat spul erbij in. Hij heeft de fles net niet helemaal leeg. Nu maar kijken hoelang ie het volhoud tot de volgende fles. De vorige was om 2 uur dus 2,5 uur geleden ongeveer!! We wachten af!!
En hoe is het gegaan??
pi_72331571
Wij gebruikten bij Amber dus ook nutriton en Amber kreeg juist onwijs last van d'r darmen.. We deden niet eens veel in d'r fles, 1 of 2 schepjes denk ik.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72333577
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 08:08 schreef Koningin het volgende:

[..]

En hoe is het gegaan??
Ja het was ff zoeken na het juiste aantal schepjes. Want met 2 schepjes kwam ie nog gewoon om de 3 uur ruim genomen. Met 3 schepjes gaat het al richting de 4 uur.

Hij heeft er gelukkig helemaal geen last van. Is gewoon zichzelf
pi_72333815
Hoe oud is hij?
pi_72333913
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 10:22 schreef TheFrankey het volgende:
Hoe oud is hij?
1,5 maand!!
pi_72334993
Wij hadden hier zelfs 6 schepjes op een 180/6 fles.. Stevig spul, maar dan haalden we tenminste die 4 uur.. Maar hier ook weinig gemerkt van de darmen. Alleen het hele lichte spugen van de forte was wel gelijk verdwenen
pi_72335068
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 11:07 schreef Deepfreeze het volgende:
Wij hadden hier zelfs 6 schepjes op een 180/6 fles.. Stevig spul, maar dan haalden we tenminste die 4 uur.. Maar hier ook weinig gemerkt van de darmen. Alleen het hele lichte spugen van de forte was wel gelijk verdwenen
Ik vind het spul met 3 schepjes al heel erg dik. Laat staan met 6. Dan mag ik wel de bovenkant van de speen afknippen Met 3 schepjes krijgt ie het nog gewoon door de normale speen. Als er meer schepjes bij in moeten dan moet er een andere speen op.
Hij werd nu net pas wakker en geprobeerd of ie wat hebben wil maar hij heeft nog helemaal geen zin. Dus we gaan de goeie kant op.
pi_72335255
Klopt, dat was dik spul. De eerste helft met een 2-speen, en de rest met een 1-2-3 speen. Alleen met de 2-speen dronk hij de melk tussen de nutriton uit, en de 1-2-3 speen verslikte hij zich. Dus 2 maanden zo lopen prutsen met die speen..
pi_72342625
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 11:17 schreef Deepfreeze het volgende:
Klopt, dat was dik spul. De eerste helft met een 2-speen, en de rest met een 1-2-3 speen. Alleen met de 2-speen dronk hij de melk tussen de nutriton uit, en de 1-2-3 speen verslikte hij zich. Dus 2 maanden zo lopen prutsen met die speen..
Dat hadden wij in het begin met de rijstebloem. Eerst de melk er tussen uit drinken en dan nog met de 123 speen verder.

Menicole, fijn dat het goed is gegaan.
pi_72373130
Wij zitten hier aan de Omneo maar hier poept hij niet zo goed op. En aangezien de krampjes voorbij lijken en hij ook niet spuugt zit ik te denken om langzaam af te bouwen naar andere voeding. Hij poept nml erg slecht, en dat lijk aan de omneo te liggen

Maar welke?

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2009 17:48:51 ]
pi_72378330
Bedankt voor de reacties! We hebben uiteindelijk een pak etos hypoallergeen gehaald. Hopelijk hebben we het voorlopig niet nodig, maar beter maar in huis gehaald.

We hebben overigens alle flessen en bijbehorende spenen van Linde nog. Zouden we die nog kunnen gebruiken of is het beter om nieuwe te kopen?
pi_72378603
Spenen moet je na 3 maanden gebruiken toch vervangen?
pi_72378772
Ah geldt dat ook voor de flessenspenen? Ik dacht alleen voor de fopspenen namelijk.
  woensdag 2 september 2009 @ 20:56:03 #77
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72379453
quote:
Op woensdag 2 september 2009 17:42 schreef TheFrankey het volgende:
Wij zitten hier aan de Omneo maar hier poept hij niet zo goed op. En aangezien de krampjes voorbij lijken en hij ook niet spuugt zit ik te denken om langzaam af te bouwen naar andere voeding. Hij poept nml erg slecht, en dat lijk aan de omneo te liggen

Maar welke?
En om de fles 10 cc water extra doen? Alleen als hij zeker weten alles leeg drinkt trouwens, anders komt hij voeding te kort.
Maar een beetje extra vocht scheelde hier iig een heel stuk...
pi_72380272
quote:
Op woensdag 2 september 2009 20:56 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

En om de fles 10 cc water extra doen? Alleen als hij zeker weten alles leeg drinkt trouwens, anders komt hij voeding te kort.
Maar een beetje extra vocht scheelde hier iig een heel stuk...
of een druppie olijfolie
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72383193
Nou ik heb alle oude spenen voor de zekerheid maar weggedaan. Morgen even een setje nieuwe kopen
pi_72390125
Avent heeft geen 3 standen speen of niet? Konder de spenen van difrax ook op de avent flessen?
  donderdag 3 september 2009 @ 08:51:13 #81
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_72390163
quote:
Op donderdag 3 september 2009 08:48 schreef MeNicole2 het volgende:
Avent heeft geen 3 standen speen of niet? Konder de spenen van difrax ook op de avent flessen?
Avent heeft wel 3 standen spenen hoor.
pi_72390267
quote:
Op donderdag 3 september 2009 08:51 schreef MamaNik het volgende:

[..]

Avent heeft wel 3 standen spenen hoor.
Hebben ze dat nu wel ja? "Vroeger" hadden ze dat niet!!
  donderdag 3 september 2009 @ 09:34:48 #83
248986 MamaNik
pi_72390990
quote:
Op donderdag 3 september 2009 08:58 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Hebben ze dat nu wel ja? "Vroeger" hadden ze dat niet!!
Bij Milan gebruikte ik ze wel en die is van mei 2007 dus weet niet wat jij onder "vroeger" verstaat
pi_72391012
quote:
Op donderdag 3 september 2009 09:34 schreef MamaNik het volgende:

[..]

Bij Milan gebruikte ik ze wel en die is van mei 2007 dus weet niet wat jij onder "vroeger" verstaat
Een jaar eerder Mikael is van 4 aug 2006. Toen hadden ze die dingen nog niet. Maar dan starks maar ff kijken in de stad
  donderdag 3 september 2009 @ 09:38:39 #85
248986 MamaNik
pi_72391063
quote:
Op donderdag 3 september 2009 09:35 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Een jaar eerder Mikael is van 4 aug 2006. Toen hadden ze die dingen nog niet. Maar dan starks maar ff kijken in de stad
Kijk maar http://www.consumer.phili(...)U_NL_CONSUMER%3Dtrue
  dinsdag 8 september 2009 @ 12:46:20 #86
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72547919
Misschien een rare vraag... ben hem gister bij het CB vergeten te stellen
Joep krijgt nu 5 x 200 cc, maar die flessen gaan echt nooit op, heel soms zeg maar en Joep ontbijt echt bere slecht, soms maar 100 cc en soms 130 cc. Nu denk ik dat het komt door die fles van 23.00, die mag ik ook gaan afbouwen. Hij eet nu op een goeie dag 850 cc en een wat mindere dag 800 cc (met 5 flessen dus), maar als je dadelijk maar 4 flessen geeft... dan is zijn max sowieso 800 cc (??) toch? Heeft ie dan nog wel genoeg om te groeien?
pi_72548607
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 12:46 schreef seilram het volgende:
Misschien een rare vraag... ben hem gister bij het CB vergeten te stellen
Joep krijgt nu 5 x 200 cc, maar die flessen gaan echt nooit op, heel soms zeg maar en Joep ontbijt echt bere slecht, soms maar 100 cc en soms 130 cc. Nu denk ik dat het komt door die fles van 23.00, die mag ik ook gaan afbouwen. Hij eet nu op een goeie dag 850 cc en een wat mindere dag 800 cc (met 5 flessen dus), maar als je dadelijk maar 4 flessen geeft... dan is zijn max sowieso 800 cc (??) toch? Heeft ie dan nog wel genoeg om te groeien?
Ja hoor. Hij krijgt die 5 flessen toch niet op? Dus eigenlijk geeft ie zelf al aan om wat minder te willen.
Ik vond het in het begin ook eng om die laatste fles weg te laten, bang dat ie te weinig kreeg.
Maar rond die tijd kreeg ie ook al weer fruit enzo, dat vult ook wel weer.
pi_72548831
Wat is een 3 standen speen?
pi_72548861
speentje met stand 1, 2 en 3

Tess loopt momenteel zo te kloten met d'r flessen. Ze drinkt ze echt neit leeg. Meestal maar de helft.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 8 september 2009 @ 13:22:18 #90
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72548876
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:14 schreef Koningin het volgende:

[..]

Ja hoor. Hij krijgt die 5 flessen toch niet op? Dus eigenlijk geeft ie zelf al aan om wat minder te willen.
Ik vond het in het begin ook eng om die laatste fles weg te laten, bang dat ie te weinig kreeg.
Maar rond die tijd kreeg ie ook al weer fruit enzo, dat vult ook wel weer.
Ja dat is ook zo, dat hij die flessen niet op krijgt, maar hij weegt nu 5700 gram en hij krijgt ook nog geen hapjes erbij, is pas 4 maanden.
  dinsdag 8 september 2009 @ 13:26:29 #91
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72548986
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:21 schreef tessie het volgende:
Wat is een 3 standen speen?
Stand 1 is een heel klein gaatje, voor echt net geboren kindjes. Standje 2 is wat groter, voor als ze een maandje of 2 zijn en stand 3 is vanaf 3 maanden
Stand 1 onder de neus, dus dan drinken ze uit het kleine gat. Stand 2 onder de neus, dan drinkt ie uit het middelste gat. Hihi, geen idee of ik het zo duidelijk uitleg
pi_72549481
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:22 schreef seilram het volgende:

[..]

Ja dat is ook zo, dat hij die flessen niet op krijgt, maar hij weegt nu 5700 gram en hij krijgt ook nog geen hapjes erbij, is pas 4 maanden.
Mij is gezegd dat ze boven de 6 kilo naar 4 flessen mogen.
Guus had met 4,5 maand al fruit. Moet je zelf een beetje inschatten.
En anders gewoon proberen.
pi_72549488
Vicky, dat er 3 standen waren, had ik begrepen ja

Seilram, ehm, ik snap het nog niet haha! Hoe bedoel je onder de neus? En hoe kan je dan voorkomen dat je baby uit het verkeerde gat drinkt zeg maar?
  dinsdag 8 september 2009 @ 13:46:40 #94
114177 Diaan73
pi_72549525
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:22 schreef seilram het volgende:

[..]

Seilram, ik heb nog even teruggekeken in het boekje, het lijkt alweer zo lang geleden Maar wij zijn over gegaan op 4 flessen toen Lennon ong. 4 maanden was. Hij woog toen ong. 6 kg. We hebben toen de fles (210/7) gegeven om ± de 4 uur, dat ging heel goed. We konden toen ook goed merken dat de flessen beter leeg gingen.
Make love, not war ☮
  dinsdag 8 september 2009 @ 13:48:57 #95
114177 Diaan73
pi_72549575
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:45 schreef tessie het volgende:
Vicky, dat er 3 standen waren, had ik begrepen ja

Seilram, ehm, ik snap het nog niet haha! Hoe bedoel je onder de neus? En hoe kan je dan voorkomen dat je baby uit het verkeerde gat drinkt zeg maar?
Je zorgt ervoor dat het juiste nummer richting het neusje staat... en dan fles op die manier vast blijven houden.
Make love, not war ☮
pi_72549625
hoveel moet een kindje van 3 maanden minimaal binnen krijgen aan flesvoeding??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 8 september 2009 @ 13:52:35 #97
114177 Diaan73
pi_72549665
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:50 schreef Vicky het volgende:
hoveel moet een kindje van 3 maanden minimaal binnen krijgen aan flesvoeding??
Volgens mij is er geen minimum.. alleen een maximum. In mijn groeiboekje staat: naar behoefte, richtlijn 150 ml/kg/ 24 uur en max. 1 liter per 24 uur.
Make love, not war ☮
pi_72549824
net maar ff het cb gebeld.
minimum is een halve liter.
ze had als optie uit een beker drinken of met een leoel geven en dan mag er een beetje nutrix bij...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:19:25 #99
114177 Diaan73
pi_72550269
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:00 schreef Vicky het volgende:
net maar ff het cb gebeld.
minimum is een halve liter.
ze had als optie uit een beker drinken of met een leoel geven en dan mag er een beetje nutrix bij...
Ow okay. Staat ook nergens vermeld....

zit jij op je trouwdag te Fok!ken foei
Make love, not war ☮
pi_72550301
uhuh, zijn nu ff thuis...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:23:07 #101
114177 Diaan73
pi_72550356
gaan jullie het vandaag nog verder vieren?
Make love, not war ☮
pi_72558145
Thanx voor de uitleg over de 3standenspeen Diaan! Nu snap ik hem! Wel handig ja.

Hoe doe je dat overstappen naar 4 flessen dan eigenlijk? Gewoon dus 210/7 ipv 180/6 en dan gewoon de laatste savonds weglaten? En ging dat dan in 1 keer goed?
Graeme woog de laatste keer bij het CB (2 weken terug) al 6,2kg. Zou hij dan nu al toe zijn aan 4 flessen? Of kan je beter wachten tot 4 maanden? (hij is nu pas 11 weken)
  dinsdag 8 september 2009 @ 21:22:08 #103
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72563717
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:26 schreef seilram het volgende:

[..]

Stand 1 is een heel klein gaatje, voor echt net geboren kindjes. Standje 2 is wat groter, voor als ze een maandje of 2 zijn en stand 3 is vanaf 3 maanden
Stand 1 onder de neus, dus dan drinken ze uit het kleine gat. Stand 2 onder de neus, dan drinkt ie uit het middelste gat. Hihi, geen idee of ik het zo duidelijk uitleg
Niet helemaal hoor...
Althans... De avent 3 standen speen zou ik een pasgeborene nooit geven. dat is helemaal geen klein gaatje! Dat is een loeier van een gat in vergelijking met een gewone speen voor pasgeborenen. Dat laatste is een speldeprik-gaatje en de eerste stand van de 1-2-3 is echt wel veel groter.

Wij gebruikten de 1-2-3 speen van avent toen we Sasha rijstebloem door zijn flesje zijn gaan geven. Dat is met geen mogelijkheid door die kleine gaatjes te krijgen (ook niet met een speen voor kindjes van 6mnd en ouder, want dat zijn dan 4 speldeprik-gaatjes zeg maar) en dan is dus de 1-2-3 speen ideaal omdat je die afhankelijk van hoe dik je de pap maakt kan gebruiken.

Verder idd wat Diaan zegt, 1 streepje omhoog is het kleinste standje, 2 streepjes iets groter en 3 het grootst.
  woensdag 9 september 2009 @ 08:56:29 #104
114177 Diaan73
pi_72573813
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 19:02 schreef tessie het volgende:
Thanx voor de uitleg over de 3standenspeen Diaan! Nu snap ik hem! Wel handig ja.

Hoe doe je dat overstappen naar 4 flessen dan eigenlijk? Gewoon dus 210/7 ipv 180/6 en dan gewoon de laatste savonds weglaten? En ging dat dan in 1 keer goed?
Graeme woog de laatste keer bij het CB (2 weken terug) al 6,2kg. Zou hij dan nu al toe zijn aan 4 flessen? Of kan je beter wachten tot 4 maanden? (hij is nu pas 11 weken)
Dat ging idd in 1 keer goed En idd gewoon de laatste fles 's avonds weglaten en overdag de flessen een beetje verschuiven. Hoe laat krijgt Graeme nog 's avonds de fles?
Zoals ik me nu herinner had Lennon rond 8 uur de laatste fles met 4 flessen...

Ow en de 3-standen spenen van Difrax zijn geen gaatjes maar is een streepje. 1 is smal, 2 is medium en 3 is breed. Erg handig vind ik.
Make love, not war ☮
pi_72574171
Leander krijgt ook 5 flessen. We beginnen on 05:30 met een 180/6 dan om 10:00 een 150/5 dan om 14:30 een 18/6 en daarna om 18:00 een 150/5 en de laatste om 20:30 das een grote van 210/7. Hij slaapt nu dus van half 9 tot half 6. Als ie dit nog een week volhoud dan gaan we langzaam die laatste fles steeds minder in doen en dan de 150/5 flessen vervangen voor 180/6. Hij heeft wel bij elke fles 4 schepjes nutriton!!
pi_72574485
Graeme krijgt nu om 6.00, 10.00, 14.00, 18.00 en 22.00 een flesje van 180/6. Dus dan zouden we even moeten puzzelen om de tijden dan weer goed te krijgen... Maar ik denk dat we er even mee wachten tot dat de klok weer een uur terug gaat. Want ik denk dat het hele schema dan toch al in de war ligt
  woensdag 9 september 2009 @ 10:32:36 #107
114177 Diaan73
pi_72575633
Dat is idd misschien wel handig. Wij hebben het ook gedaan op het moment dat de klok een uur vooruit ging... Voor zover ik me nog kan herinneren, hadden wij 7:00 - 11:30 - 16:00 en 20:00. Soms iets eerder of later. Het was maar net hoe hij sliep. Als hij vroeger dan 7 uur was, probeerden we het altijd te rekken tot 7 uur. En dat ging best goed, doen we nu ook trouwens maar dan rekken we tot half/kwart voor 8. Hij is meestal pas na 7 uur wakker.

Je kunt evt. tzt als hij 4 maanden is geweest in de laatste voeding nog rijstebloem doen. Maar liever dan richting de 5 maanden als rond de 4 maanden heb ik begrepen.
Make love, not war ☮
pi_72579974
Ik had het cb gebeld en die zeiden dat ik bij Tess nu al rijstebloem mag geven als ze loopt te trutten met haar fles. Ik stel het zo lang mogelijk uit hoor, vind het nog helemaal niet nodig

Wij gaan met de fles schuiven als we bij de ka geweest zijn de 30e.

Ik wacht op post van Difrax.... ik heb een lekke onderkant van een van de S-flessen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72586811
Hier lekten die difraxflessen ook steeds. Super irritant. Nu gebruiken we gewoon weer de avent flessen..

En over die laatste fles skippen, moet je dat met het CB overleggen? Hoe weet je nou eigenlijk of je kindje daar aan toe is?
pi_72605573
De eerst keer dat wij de fles van 23.00 uur weg lieten, meldde Guus zich om 03.30 uur 's nachts weer.
Dus was ie er nog niet aan toe. Ongeveer twee weken later ging het wel goed.
Beetje rijstebloem bij de laatste fles gedaan ook.
Als je trouwens nog geen rijstebloem wilt toevoegen aan die laatste fles, kun je ook forte voeding gebruiken. Dat heb ik ook gedaan. Eerst 3 schepjes forte en 3 schepjes gewone voeding. Dat scheelde ook al.
pi_72605784
quote:
Op woensdag 9 september 2009 16:48 schreef tessie het volgende:
Hier lekten die difraxflessen ook steeds. Super irritant. Nu gebruiken we gewoon weer de avent flessen..

En over die laatste fles skippen, moet je dat met het CB overleggen? Hoe weet je nou eigenlijk of je kindje daar aan toe is?
Leander kreeg vorige week nog de laatste fles om 11 uur ongeveer. Nu al om 8 uur. Hij heeft dus wel gewoon 5 flessen maar dan iets minder in de fles. Over 2 weken gaan we (als hij dit ritme aanhoud) proberen om over te gaan op 4 grote flessen. Nu krijgt ie namelijk soms een fles terwijl ie eigenlijk nog niet eens wil zeg maar. Anders komt ie qau ritme niet goed uit.

Wij overleggen dat soort dingen helemaal niet met het cb. Je kent je kind zelf het beste en weet dus wat ie wel en niet aankan. Cb heeft wat dat betrefd vind ik vaak zo'n standaard richtlijn!!
  donderdag 10 september 2009 @ 11:03:39 #112
248986 MamaNik
pi_72608638
quote:
Op woensdag 9 september 2009 16:48 schreef tessie het volgende:

Dat merk je snel genoeg, als die s'nachts weer wakker wordt dan heeft die die fles nog nodig.
Wij maakten de jongens ook eerst om 23.00 wakker maar dan kregen we er met moeite 20 cc in.
Dus toen maar laten slapen, toen kwamen ze elke keer om 4.30 uur maar nog 1x een fles gegeven van 120cc en de dag erna niet meer, en nu krijgen ze om half 8 8 uur s'avonds de laatste fles en gaan ze door tot half 7 zeven uur! Soms worden ze nog wel wakker om 5 uur maar dan krijgen ze gewoon niks hahaha
Dus nu ook 4 flessen ben benieuwd wat CB vind maar kan me niks schelen eigenlijk hun kunnen wel willen dat ik ze 5 flessen geef maar als ze hun mond niet open doen.
  vrijdag 11 september 2009 @ 08:20:25 #113
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72634035
Nou gister in totaal 720 cc op... niet echt veel dus, want met 5 flessen zat hij op 800/850 cc. Laatste fles om 20.45, toen ook geen volle fles op, maar 150 cc. Ik had verwacht dat hij dan vanmorgen wel honger zou hebben... hmmm verkeerd gedacht moeders . Hij was om 07.00 wakker, om 07.20 begonnen met eten en net 120 cc op! Snap er niks van, toen hij 5 x 135 cc dronk ging het gewoon op en nu is de eerste fles altijd zo'n drama om er wat in te krijgen.

Hoe gaat het met Tess? Eet zij al wat meer..? wat ik me trouwens net bedenk Vicky... wij waren op dezelfde dag uitgerekend... zou het geen sprongetje ofzoiets kunnen zijn? Aangezien Joep en Tess nu allebei aan het rommelen zijn met hun eten.
pi_72634108
Tess is mog steeds aan het klooien. De ene keer gaat de fles er zonder moeite in, de andere keer ben ik 3 kwartier bezig en dan istie nog niet leeg. Zit zelfs in dubio of ik niet terug ga naar 5x 150/5

Volgens mij zijn er sprongetjes bij 12 en bij 19 weken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 11 september 2009 @ 08:31:12 #115
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72634181
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 08:25 schreef Vicky het volgende:
Tess is mog steeds aan het klooien. De ene keer gaat de fles er zonder moeite in, de andere keer ben ik 3 kwartier bezig en dan istie nog niet leeg. Zit zelfs in dubio of ik niet terug ga naar 5x 150/5

Volgens mij zijn er sprongetjes bij 12 en bij 19 weken.
Om en nabij inderdaad. Joep is sinds gister 18 weken, min de 3 weken en een beetje dat hij te vroeg was... zou het misschien het sprongetje van 12-15 weken kunnen zijn. Heb even in oei ik groei gekeken, maar ergens tussen de 12 en 15 weken is dat sprongetje.

Ja snap ik. Ik zit hier ook in dubio, naja, ik blijf wel gewoon de 200 cc aanbieden, zeker nu met omdat ik met 4 flessen aan het proberen ben. Vanmorgen ook geprobeerd wat het cb tegen jou zei: met een lepel. Wilde hij ook niet.

En nog van harte gefeliciteerd!!! met je huwelijk
  vrijdag 11 september 2009 @ 08:54:46 #116
114177 Diaan73
pi_72634494
Seilram, als het voor Joep gewoon voldoende is, is het goed toch? Ik heb ook lange tijd gedacht dat Lennon te weinig dronk. Hij was echter wel heel tevreden dus was het gewoon goed. Ze nemen echt wel wat ze nodig hebben en het wordt vanzelf wel weer beter. Dit is beter dan een kind die niet tevreden is en heel veel krijgt of altijd honger heeft. Het duurde even voordat dat bij mij tussen de oren zat.
Make love, not war ☮
  vrijdag 11 september 2009 @ 08:59:06 #117
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72634555
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 08:54 schreef Diaan73 het volgende:
Seilram, als het voor Joep gewoon voldoende is, is het goed toch? Ik heb ook lange tijd gedacht dat Lennon te weinig dronk. Hij was echter wel heel tevreden dus was het gewoon goed. Ze nemen echt wel wat ze nodig hebben en het wordt vanzelf wel weer beter. Dit is beter dan een kind die niet tevreden is en heel veel krijgt of altijd honger heeft. Het duurde even voordat dat bij mij tussen de oren zat.
Ppfff weet je, mijn hersenen roepen dit ook, maar hij was zo'n velletje toen hij eruit kwam. Ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen, maar ik ben als de dood dat die lekkere spekkies weer zouden verdwijnen. Maar goed, je hebt gelijk hoor. Ik ga vandaag mijn hele tijd schema eens loslaten, kijken hoe het gaat, laat hem maar eens roepen dat ie honger heeft, dat scheelt misschien ook he, ipv op uur en tijd een fles in je mik geduwd krijgen. Bedankt iig voor je reactie, want soms is dit net even wat ik weer moet horen. Bah, zorgen maken is niks zeg.
  vrijdag 11 september 2009 @ 09:46:25 #118
114177 Diaan73
pi_72635453
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 08:59 schreef seilram het volgende:

[..]

Ppfff weet je, mijn hersenen roepen dit ook, maar hij was zo'n velletje toen hij eruit kwam. Ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen, maar ik ben als de dood dat die lekkere spekkies weer zouden verdwijnen. Maar goed, je hebt gelijk hoor. Ik ga vandaag mijn hele tijd schema eens loslaten, kijken hoe het gaat, laat hem maar eens roepen dat ie honger heeft, dat scheelt misschien ook he, ipv op uur en tijd een fles in je mik geduwd krijgen. Bedankt iig voor je reactie, want soms is dit net even wat ik weer moet horen. Bah, zorgen maken is niks zeg.
Welkom bij de wereld van moeders... helemaal als ze klein zijn, blijf je je soms zorgen maken. Hoort er helemaal bij. En zolang ze het minimum krijgen, is het gewoon goed. En precies laat hem maar aangeven wanneer hij wil. Wij zorgden er wel altijd voor dat Lennon uiterlijk rond 20:00 uur de laatste fles kreeg zodat hij elke dag rond hetzelfde tijdstip in bed lag. Succes Wat betreft die spekkies... Lennon was goed op gewicht en zit nu tegen het onderste lijntje aan terwijl hij echt heel goed eet. Dat komt door tandenpijn, griepje enz. terwijl hij toen ook gewoon at. Je houdt het toch niet tegen, helaas.
Make love, not war ☮
  vrijdag 11 september 2009 @ 09:47:51 #119
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72635487
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 09:46 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Welkom bij de wereld van moeders... helemaal als ze klein zijn, blijf je je soms zorgen maken. Hoort er helemaal bij. En zolang ze het minimum krijgen, is het gewoon goed. En precies laat hem maar aangeven wanneer hij wil. Wij zorgden er wel altijd voor dat hij uiterlijk rond 20:00 uur de laatste fles kreeg zodat hij elke dag rond hetzelfde tijdstip in bed lag. Succes
Misschien een domme vraag, wat is het minimum dan op een dag?
pi_72635529
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 09:47 schreef seilram het volgende:

[..]

volgens ons cb 500 ml
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 11 september 2009 @ 09:49:54 #121
114177 Diaan73
pi_72635540
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 09:47 schreef seilram het volgende:

[..]

Vicky had het volgens mij nagevraagd, en dat was 500 ml. Het staat verder nergens vermeld.
Make love, not war ☮
  vrijdag 11 september 2009 @ 09:51:15 #122
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72635571
Dank dames! Ow, nou dat haalt ie wel iig!
  vrijdag 11 september 2009 @ 10:46:58 #123
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_72637069
Even aan vraagje aan mama's met kindjes van boven de 6 maanden Wat is jullie eet schema op dit moment en hoeveel cc drinken jullie kids naast de fruithap, warme hap, pap en boterhammetjes?
Ik heb het gevoel dat ik Danique af en toe overvoer, ze lijkt soms zo mega vol te zitten.
  vrijdag 11 september 2009 @ 10:58:11 #124
114177 Diaan73
pi_72637352
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:46 schreef Fruppel het volgende:
Even aan vraagje aan mama's met kindjes van boven de 6 maanden Wat is jullie eet schema op dit moment en hoeveel cc drinken jullie kids naast de fruithap, warme hap, pap en boterhammetjes?
Ik heb het gevoel dat ik Danique af en toe overvoer, ze lijkt soms zo mega vol te zitten.
Lennon krijgt 's morgens rond half 8 papfles 180/6 met 3 schepjes pap, rond 11 uur 100 gram fruit, rond 12 uur brood/liga of rijstewafel, rond kwart over 1 fles melk 180/6, rond 16:30 200 gram maaltijd + toetje van 60 gram, rond half 8 papfles 180/6 + 3 schepjes papgranen. Tussen half 2 en 16:00 slaapt hij eigenlijk, als hij een keer wakker is, krijgt hij dan nog of een fruithapje of liga oid.
Make love, not war ☮
  vrijdag 11 september 2009 @ 11:04:27 #125
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_72637503
Dus hij krijgt 3 flessen per dag? Danique zit namelijk op 4 maar heeft zo nu en dan geen zin en laat dan 1 fles staan.
Verder gaan we redelijk gelijk op geloof ik. Als Lennon brood eet, eet hij dan 1 boterhammetje met boter ofzo of gewoon een paar stukjes?
Danique vind brood maar niks, rijstewafel etc gaat er overigens wel goed in.
  vrijdag 11 september 2009 @ 11:07:27 #126
114177 Diaan73
pi_72637573
Ja, hij krijgt 3 flessen per dag. Wij doen dat sinds juli ofzo. Lennon houdt ook niet van brood... ik heb geprobeerd met smeerkaas en boter/appelstroop. Hij zuigt het beleg eraf en laat het brood in de mond en dat moet ik er dan weer uit plukken. Ik geef hem nu maar een bruin bolletje waarop hij kan zuigen/knabbelen en wat binnenkomt, komt binnen. Daarna maar een stukje liga. Wat later dan maar weer een "grote" fles. Dat moet eigenlijk minder, maar zolang hij geen brood eet, blijf ik die gewoon handhaven.
Make love, not war ☮
  vrijdag 11 september 2009 @ 11:10:50 #127
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_72637653
Okay duidelijk! Ik ga eens kijken hoe het gaat als we 1 fles laten vallen.
Vind het af en toe maar ingewikkeld met eten/drinken.
pi_72639768
Mila krijgt ook 3 flessen (waarvan 2 pap).
Brood vindt ze lekker en eet ze goed weg, soms met appelstroop, soms alleen met boter, soms gewoon met niks.
Verder krijgt ze nog fruit, een warme maaltijd en als er nog plek over is een klein toetje en af en toe (de ene dag wel, de andere dag niet) een tussendoortje, Liga ofzo.
  vrijdag 11 september 2009 @ 12:43:19 #129
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_72639994
fruppel, hoe laat is de laatste voeding? als je nog een 23u voeding hebt, kan je die mss laten vallen?
En mss kan je minder per fles doen?
als ze het er niet mee eens is, hoor je het gauw genoeg, nietwaar?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_72640459
7.30/8.00 fles
10.00/10.30 fruit
12.00 fles
15.30 fles
17.30 warme hap als hij wil (niet vaak)
20.00 papfles
Als hij wil tussendoor diksap, liga/soepstengel om te leren kauwen
  vrijdag 11 september 2009 @ 13:37:04 #131
114177 Diaan73
pi_72641431
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 13:01 schreef _Ingrid_ het volgende:
7.30/8.00 fles
10.00/10.30 fruit
12.00 fles
15.30 fles
17.30 warme hap als hij wil (niet vaak)
20.00 papfles
Als hij wil tussendoor diksap, liga/soepstengel om te leren kauwen
Ingrid, waarom wil hij de warme hap niet? Ik zie dat hij 2 uur daarvoor nog een fles krijgt. Is het misschien een optie om die fles te laten vervallen en een uurtje later de maaltijd te geven? Zou het kunnen zijn, dat hij nog te vol is van die fles??
Make love, not war ☮
pi_72641460
Ookal geprobeerd. Hij eet geen stukjes.
  vrijdag 11 september 2009 @ 13:38:55 #133
114177 Diaan73
pi_72641481
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 13:38 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ookal geprobeerd. Hij eet geen stukjes.
Ook niet een potje van 6 maanden waar geen stukjes in zit? Vervelend dat hij geen stukjes eet.

De dochter van mijn schoonzus eet ook geen/tot weinig stukjes.. mn schoonzus maalt de voeding voor haar leeftijd nog altijd helemaal. Mn nichtje is nu 1,5.
Make love, not war ☮
pi_72641864
Nee, raar he. Daarom komt de logopediste ook langs binnenkort.
  vrijdag 11 september 2009 @ 13:56:25 #135
114177 Diaan73
pi_72642032
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 13:51 schreef _Ingrid_ het volgende:
Nee, raar he. Daarom komt de logopediste ook langs binnenkort.
Ik wist dat ze zou komen, maar ik dacht dat dat alleen met het brood te maken had... Die fles van 15:30 dus maar lekker blijven geven!!
Make love, not war ☮
pi_72642316
Ja idd. Het is idd ook vanwege het brood, maar uberhaupt geen stukjes. En die potjes van 6 maanden zijn toch aardig glad, maar die wil hij niet. Zelfgemaakt al helemaal niet.
Flessen gaan er nog goed in, ene dag meer dan de andere.
  vrijdag 11 september 2009 @ 14:08:14 #137
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_72642397
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 12:43 schreef DaviniaHR het volgende:
fruppel, hoe laat is de laatste voeding? als je nog een 23u voeding hebt, kan je die mss laten vallen?
En mss kan je minder per fles doen?
als ze het er niet mee eens is, hoor je het gauw genoeg, nietwaar?
Ze krijgt haar laatste fles tussen 19.00 & 19.30.
Voorheen had ze die 4 flessen echt nog nodig maar inmiddels lijkt ze er teveel aan te hebben dus vandaar de vraag hoe jullie schema's zijn. Vanaf morgendus geen 4de fles meer en kijken hoe dat gaat!
  vrijdag 11 september 2009 @ 14:37:31 #138
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_72643380
Hmm zit even te puzzelen en kom er niet helemaal uit hoor!
Wanneer kan ik het beste de 2de fles doen en hoeveel cc, 180+6? Na het eten van een broodje, bij het broodje of helemaal op een ander moment?

Bijvoorbeeld:
07.30 papfles
09.00 / 09.30 fruithapje
12:00 broodje + water of diksap?
15:30 fles 180 + 6
17:30 warme hap + eventueel toetje
19:00/19:30 papfles & naar bed!
Lijkt dat wat?

Tussendoor krijgt ze liga of (baby)rijstewafeltjes of een soepstengel afhankelijk van wanneer ze wakker is.
Extra drinken zoals Diksap kreeg ze nog niet.
  vrijdag 11 september 2009 @ 14:43:55 #139
114177 Diaan73
pi_72643614
Slaapt ze tussendoor ook nog? En welke tijden?

Wij doen nl. het fruithapje wat later omdat Lennon tot half 11/11 uur slaapt, als hij dan wakker is, krijgt hij het. Broodje zonder water of diksap, maar een half of een uurtje later de 2e fles 180/6. Lennon gaat dan altijd na die fles weer naar bed tot een uur of half 5. Dan krijgt hij de maaltijd.. hebben wij voor gekozen zodat hij op kdv of bij oppas al eten krijgt en wij dat niet meer hoeven te doen als we pas om kwart voor 6 thuiskomen van het werk. Is hij eerder wakker dan krijgt hij nog even een liga oid.

Maar als dit goed past in jullie slaap- en werkschema, dan gewoon doen. Je merkt gaandeweg wel of het voor jullie werkt.
Make love, not war ☮
  vrijdag 11 september 2009 @ 14:55:27 #140
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_72644080
Wat fijn dat hij zijn avondeten krijgt op het KDV! Ik weet niet of dat hier ook doen, ga het meteen even vragen want dat zou inderdaad wel schelen aangezien we ook pas om half 6 thuis zijn ongeveer.

Ze slaapt momenteel niet op vaste tijden maar het komt in de buurt van 09.15- 11.30 en van ongeveer 14:00 - 15:30. Soms als ze heel moe is slaapt ze na het eten nog eventjes omdat ze het dan niet red tot de fles van 19:00
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:47:35 #141
114177 Diaan73
pi_72645861
Ik vind het ook erg prettig... in ieder geval iemand minder om naar om te kijken als we thuis komen. Hij komt wel altijd gezellig bij ons zitten als wij eten en eet soms iets mee als we aardappelen en groente eten .

Ik zou dan als ze smorgens wakker wordt, het fruithapje geven. Evt tegen 13:00 uur brood en daarna de fles. Kan ze daarna naar bed en als ze dan uit bed komt, kan ze rond die tijd de maaltijd krijgen.

Op kdv gaat het trouwens wel iets anders omdat Lennon daar minder slaapt en ze daar ook een dagschema hebben, maar ze houden wel zoveel mogelijk rekening met onze eettijden.
Make love, not war ☮
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:54:14 #142
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_72646098
Je bedoeld ongeveer zo dus Diaan?

07.30 papfles
Slapen
11.30 fruithapje
13:00 broodje
13:45 fles 180 + 6
slapen

Is het dan niet heel erg veel op elkaar gepropt of lijkt dat zo?
pi_72646100
Hier krijgt Merel ook de warme hap al op het kdv. Is gewoon wat makkelijker, wij zijn vaak ook pas tegen 18:15 thuis met de kinderen.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:55:19 #144
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_72646136
Ik ga vandaag als ik Danique ophaal vragen wat de mogelijkheden daarvoor zijn bij ons het KDV, zou wel heel handig zijn maar geen idee of ze dat doen!
  vrijdag 11 september 2009 @ 16:01:14 #145
114177 Diaan73
pi_72646331
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:54 schreef Fruppel het volgende:
Je bedoeld ongeveer zo dus Diaan?

07.30 papfles
Slapen
11.30 fruithapje
13:00 broodje
13:45 fles 180 + 6
slapen

Is het dan niet heel erg veel op elkaar gepropt of lijkt dat zo?
Ja, zo ong. alleen de warme hap zou dan wat vroeger kunnen zijn. Je kunt de fles tussen de middag ook meteen na/bij het brood geven evt. Die fles zou uiteindelijk ook minder moeten worden, brood meer.

Ik zou het raar vinden als ze de warme hap niet zouden geven op kdv trouwens. Helemaal als het kindje laat opgehaald wordt.

De tijden kun je natuurlijk ook enigszins loslaten en gewoon nav haar slaapgedrag handelen. Wij doen het op deze manier en merken dat Lennon het hier heel goed op doet.
Make love, not war ☮
  vrijdag 11 september 2009 @ 16:04:51 #146
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_72646452
Warme hap vroeger word lastig tenzij ze het idd op het KDV geven, maar goed dat weet ik zo!
Anders is dit echt op zijn vroegst.

Tijden zijn ook idd richtlijnen hoor, we zijn niet zo van de klok want dat werkt toch niet en op deze manier gaat het tot nu toe prima!

Thanks zo moet het lukken
  vrijdag 11 september 2009 @ 16:09:57 #147
114177 Diaan73
pi_72646614
hoeveel dagen per week gaat ze naar kdv? Anders zou je het nog zo kunnen doen, dat je het thuis vroeger geeft en als ze op kdv is later. Maakt het wel wat ingewikkelder voor haar denk ik.
Make love, not war ☮
  vrijdag 11 september 2009 @ 16:19:10 #148
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_72646938
2 dagen dus valt mee hoor, die andere dagen zijn wij er om met haar te eten of haar oma's die om en om oppassen. Vind het fijner voor D als elke dag qua tijden een beetje gelijk blijft.
Maar we gaan het gewoon proberen en vinden er vanzelf wel een goed ritme in!
  vrijdag 11 september 2009 @ 16:23:32 #149
114177 Diaan73
pi_72647124
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 16:19 schreef Fruppel het volgende:
2 dagen dus valt mee hoor, die andere dagen zijn wij er om met haar te eten of haar oma's die om en om oppassen. Vind het fijner voor D als elke dag qua tijden een beetje gelijk blijft.
Maar we gaan het gewoon proberen en vinden er vanzelf wel een goed ritme in!
Okay... komt goed Ik vind het zelf ook fijner voor Lennon om elke dag rond dezelfde tijden te eten.
Make love, not war ☮
  vrijdag 11 september 2009 @ 18:14:02 #150
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72650867
Nou ik heb nog maar even het cb gebeld om te overleggen, want gister dus 4 flessen op. In totaal iets van 680 cc. Vandaag 07.30: 120 cc 11.45: 120 cc en 16.00: 150 cc. Nog geen 400 cc bij elkaar! Dan moet ie straks wel ineens die 200 cc opdrinken en heeft ie nog niet voldoende. Voor zijn gewicht is nu namelijk 850 cc het beste en dat haalt ie net... met 5 flessen. Die mevrouw vond hem ook nog wel erg jong en klein om al naar 4 flessen te gaan. Dus na 1 dagje testen... weer terug naar 5 flessen. Ik moet zeggen dat dat eigenlijk ook beter voelt voor mijn gemoedsrust... dan maar een slecht ontbijt. Dat trekt misschien over een maandje ofzo wel weer bij.
pi_72721719
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:46 schreef Fruppel het volgende:
Guus is 7 maanden en krijgt:
7.30 uur pap
10.30 uur fruit
12.00 uur boterham en een fles 200cc
15.00 uur tussendoortje, liga, soepstengel, rijstewafel.......met wat water
17.30 uur warm eten (vlees aardappels en groente) en yogurth
20.00 uur fles 200cc

tijden worden aangepast aan zijn slaapjes e.d.
  donderdag 24 september 2009 @ 20:57:04 #152
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_73082563
Omhoog voor Mikoxx
  donderdag 24 september 2009 @ 21:01:56 #153
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73082744
Dank Grasjes!

Vraag: HELP!! Onze jongens sliepen vanaf 7 weken iedere nacht door, totdat ze 11 weken waren Nu zijn ze iedere nacht wakker (standaard 4 u na de voeding). Ze krijgen omneo voeding ivm krampjes, de krampjes zijn hierdoor een stuk verminderd. Op advies van het cb geven we ze sinds maandag in de laatste fles (om 22/23u) 3 scheppen forte voeding (een fles van 180, met 3 omneo en 3 forte), maar nu zijn de krampjes in alle hevigheid terug . Stoppen met forte dus!! Is het een idee om nutrix in de laatste fles te doen, en zo ja hoeveel dan? Of krijgen ze daar ook weer krampjes van? Ze zijn nu 3,5 maand, volgens de verpakking van nutrix (heb zo'n proefsachet) mag het pas van 4 mnd...
  donderdag 24 september 2009 @ 21:13:22 #154
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73083171
Ik gooi m nog maar even weer omhoog: Niemand?
  donderdag 24 september 2009 @ 21:21:33 #155
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73083472
Die 2 weken zullen niet veel uit maken lijkt me, dus je zou het wel kunnen proberen.
Of ze er krampjes van krijgen is een kwestie van uitproberen.
Het ene kindje mss wel, het andere niet.

En hoeveel? Da's een kwestie van proberen.
Ik zou er de eerste keer iig geen cement van maken.
Oh, en zorgen voor een 1-2-3 speen.
Een van de meiden van de pufclub had daar geen idee van en proobeerde het dus met een normale speen aan haar kindje te geven. Needless to say dat het geen succes was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')