abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 november 2009 @ 19:14:18 #276
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_74997202
quote:
Op woensdag 25 november 2009 19:13 schreef MuRKie het volgende:

[..]

Als het op de ov-chipkaart website staat dan zal het idd wel zo zijn.. Maar dan snap ik het verschil in mijn reiskosten niet als ik telkens dezelfde bus neem die dezelfde route rijdt.. En ik vind sowieso de prijsstijging van 50% ook belachelijk..
Misschien zit je precies op een kilometergrens en check je de ene keer net na die grens uit en de andere keer er net voor... zou dat kunnen?
batman!
  woensdag 25 november 2009 @ 19:14:56 #277
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_74997218
quote:
Op woensdag 25 november 2009 19:10 schreef thingamajig het volgende:

[..]

Ik weet het ook niet waaraan dat ligt. Reis je wellicht met verschillende vervoerders. Hier in Utrecht worden sommige stukken bediend door zowel het GVU als Connexxion...
nee ik rijdt altijd met connexxion.. Van Driebergen station naar zeist busstation. Met de lijn 56..
pi_74997254
quote:

[..]

Als het op de ov-chipkaart website staat dan zal het idd wel zo zijn.. Maar dan snap ik het verschil in mijn reiskosten niet als ik telkens dezelfde bus neem die dezelfde route rijdt.. En ik vind sowieso de prijsstijging van 50% ook belachelijk..
Of binnenbochten, 1/4 rotonde ipv 3/4 e.d. Sommige haltes zitten ook niet recht tegenover elkaar.
know'm sayin?
word? word.
pi_74997255
quote:
Op woensdag 25 november 2009 18:58 schreef MuRKie het volgende:
Ik gebruik sinds kort een persoonlijke ov-chipkaart.
Deze is pas vanaf 1 december voor de ns te gebruiken maar ik gebruik hem nu wel al voor de bus (Connexxion).
Wat me opviel is dat ik normaal 2 stempels betaalde á 92 cent (op een 45-strippenkaart) en met de ov-chipkaart kost het tussen de 1,29 en 1,45. Ik vroeg me af waarom de kosten sowieso per keer verschillen terwijl ik dezelfde bus pak. Ik heb op de ov-chipkaart website gekeken en ze rekenen per minuut af bij Connexxion. Doen alle busmaatschappijen dit? Op de website van ov-chipkaart staat tevens dat de ov-chipkaart soms iets duurder kan zijn maar dat het meestal juist goedkoper zal zijn. Wat verklaard dan de 50% duurder uitvallende ritprijs?

Waarom kunnen ze niet per kilometer, of beter nog gewoon per zone afrekenen?
Zijn er meer mensen die dit is opgevallen? Is het bij jou ook veel duurder terwijl ze zelf verkondigen dat het meestal zelfs goedkoper zal uitvallen?
Kan het zijn dat de instap- of uitstaphalte misschien niet altijd goed wordt geregistreerd? Kun je dat zien op "Mijn OV-chipkaart"?
  woensdag 25 november 2009 @ 19:18:21 #280
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_74997329
quote:

[..]
En ik vind sowieso de prijsstijging van 50% ook belachelijk..
Tsja, het zal niet voor iedereen gelden nee. Als je vroeger net moest uitstappen bij de eerste halte van de nieuwe zone, zal het nu wel wat goedkoper zijn. Als je vroeger echter tot de laatste halte van een zone moest, zal het nu iets duurder zijn. In de Rotterdamse metro, die ik een tijdje heb moeten nemen begin 2009, was het wel goedkoper.
batman!
  woensdag 25 november 2009 @ 19:21:01 #281
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_74997403
quote:
Op woensdag 25 november 2009 19:16 schreef alors het volgende:

[..]

Of binnenbochten, 1/4 rotonde ipv 3/4 e.d. Sommige haltes zitten ook niet recht tegenover elkaar.
Maar dan zouden alle heenwegen wel hetzelfde moeten zijn en ook de terugwegen, maar ook dat is niet het geval
  woensdag 25 november 2009 @ 19:23:32 #282
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_74997484
quote:
Op woensdag 25 november 2009 19:16 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Kan het zijn dat de instap- of uitstaphalte misschien niet altijd goed wordt geregistreerd? Kun je dat zien op "Mijn OV-chipkaart"?
Er staat bij elke transactie bij de instap- en uitstaphalte: "Locatie afgeschermd". Dat schiet dus niet op.
quote:
Op woensdag 25 november 2009 19:18 schreef thingamajig het volgende:

[..]

Tsja, het zal niet voor iedereen gelden nee. Als je vroeger net moest uitstappen bij de eerste halte van de nieuwe zone, zal het nu wel wat goedkoper zijn. Als je vroeger echter tot de laatste halte van een zone moest, zal het nu iets duurder zijn. In de Rotterdamse metro, die ik een tijdje heb moeten nemen begin 2009, was het wel goedkoper.
Dan hoop ik dat ze snel met abonnementen gaan komen voor de bussen..
pi_74997836
quote:
Op woensdag 25 november 2009 19:23 schreef MuRKie het volgende:

[..]

Er staat bij elke transactie bij de instap- en uitstaphalte: "Locatie afgeschermd". Dat schiet dus niet op.
Dat staat er standaard. Als je de locatie wil zien moet je dat aanzetten bij de Privacy-instellingen:
https://www.ov-chipkaart.(...)vacy/selecteerkaart/
pi_74998189
Waarom moet ik trouwens meer betalen als ik met de metro van A'dam Zuid naar CS reis dan wanneer ik per tram naar CS reis? Beginpunt en eindpunt zijn hetzelfde. Waarom zou ik dan voor de metro meer moeten betalen?
Ja, de metro rijdt meer kilometers, maar dat is toch niet mijn probleem? Ik wil van Zuid naar CS, en dan, net als vroeger, kunnen kiezen voor welke eerder komt/sneller is.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_74998199
Ik heb trouwens een chipkaart met een verrot lelijke foto van 4 jaar oud Kan ik nog een nieuwe aanvragen?
know'm sayin?
word? word.
pi_74998324
quote:
Op woensdag 25 november 2009 19:09 schreef alors het volgende:
Dit staat op ov.chipkaart.nl
[..]

Jij neemt OV chipkaart.nl serieus ?
pi_74998346
quote:
Op woensdag 25 november 2009 19:44 schreef alors het volgende:
Ik heb trouwens een chipkaart met een verrot lelijke foto van 4 jaar oud Kan ik nog een nieuwe aanvragen?
Tuurlijk voor 7,50 per stuk zoveel je wilt
pi_74998380
quote:
Op woensdag 25 november 2009 19:48 schreef macca728 het volgende:

[..]

Jij neemt OV chipkaart.nl serieus ?
zei ik dat erbij?
know'm sayin?
word? word.
pi_74998414
quote:
Op woensdag 25 november 2009 19:44 schreef spijkerbroek het volgende:
Waarom moet ik trouwens meer betalen als ik met de metro van A'dam Zuid naar CS reis dan wanneer ik per tram naar CS reis? Beginpunt en eindpunt zijn hetzelfde. Waarom zou ik dan voor de metro meer moeten betalen?
Ja, de metro rijdt meer kilometers, maar dat is toch niet mijn probleem? Ik wil van Zuid naar CS, en dan, net als vroeger, kunnen kiezen voor welke eerder komt/sneller is.
Je betalt per gereisde KM , dat is eerlijker volgens de OV bedrijven

Dat is hetzelfde als je dezelfde afstand met een snelbus of gewone bus neemt, dan is de snelbus ook goedkoper
pi_74998500
quote:
Op woensdag 25 november 2009 19:50 schreef macca728 het volgende:
Je betalt per gereisde KM , dat is eerlijker volgens de OV bedrijven

Dat is hetzelfde als je dezelfde afstand met een snelbus of gewone bus neemt, dan is de snelbus ook goedkoper
blrp.. volgens mij is dat niet eerlijker, maar ja, mijn stem telt niet
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_74998573
quote:

[..]

ja ik moet een studentending hebben. Ik ga niet vrijwillig een persoonsgebonden ovchipkaart nemen
know'm sayin?
word? word.
  woensdag 25 november 2009 @ 19:55:08 #292
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_74998583
quote:

[..]

Ik heb ooit eens zo'n ding aangevraagd bij de RET, toen ze nog gratis waren. Op dit moment deelt de provincie Friesland gratis OV-chipkaarten uit. Of dat ook voor niet Friezen is weet ik niet.
batman!
pi_74998622
quote:
Op woensdag 25 november 2009 19:55 schreef thingamajig het volgende:

[..]

Ik heb ooit eens zo'n ding aangevraagd bij de RET, toen ze nog gratis waren. Op dit moment deelt de provincie Friesland gratis OV-chipkaarten uit. Of dat ook voor niet Friezen is weet ik niet.
Mag je wel fijn al je gegevens inleveren
know'm sayin?
word? word.
pi_74998649
quote:
Op woensdag 25 november 2009 19:55 schreef thingamajig het volgende:

[..]

Lijkt me niet, of ik kan hem via jou laten opsturen ?

. De Friese OV-chipkaart is alleen bedoeld voor inwoners van Fryslân. U dient over een Fries postadres te beschikken om voor de gratis kaart in aanmerking te komen.
pi_74998747
Ik lees trouwens op volkskrant.nl dit:
quote:
Omleiding
Wie van halte A naar B rijdt, betaalt voor de afstand zoals deze in het systeem staat geregistreerd. Is er een onaangekondigde omleiding, dan hoeft er dus niet méér te worden betaald. Een ander verhaal is het bij aangekondigde omleidingen. Dan wordt de gereden afstand in rekening gebracht. Dat kan dus meer zijn. Of minder, zegt het GVB, als de omleiding korter is. In de praktijk zijn omleidingen meestal langer.
know'm sayin?
word? word.
  woensdag 25 november 2009 @ 20:01:24 #296
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_74998765
quote:
Op woensdag 25 november 2009 19:57 schreef macca728 het volgende:

[..]

Lijkt me niet, of ik kan hem via jou laten opsturen ?

. De Friese OV-chipkaart is alleen bedoeld voor inwoners van Fryslân. U dient over een Fries postadres te beschikken om voor de gratis kaart in aanmerking te komen.
Ik woon ook niet in Friesland. Kom zeg
batman!
  woensdag 25 november 2009 @ 20:02:50 #297
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_74998813
quote:
Op woensdag 25 november 2009 19:34 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Dat staat er standaard. Als je de locatie wil zien moet je dat aanzetten bij de Privacy-instellingen:
https://www.ov-chipkaart.(...)vacy/selecteerkaart/
Gefixed Zie nu waar het verschil in zit.. En idd hij heeft 1x een verkeerde halte gepakt lijk het wel.. Die afwijkt van de andere, en waar ik naar mijn idee inderdaad nooit uitstap.. Maargoed dat maakt het feit dat ik 50% meer betaal dan met een strippenkaart nog niet goed.
Ik vraag me af hoe ze dat willen gaan regelen met abonnementen.. Gaan ze dan abonnementen verkopen van 10km, 20km, 50km ofzo
  woensdag 25 november 2009 @ 20:38:03 #298
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_74999733
Ik ga morgen eens een poging wagen met m'n ov-chipkaart bij de NS.
Heb eerder een trajactabbo gehad, maar die is intussen niet meer geldig. Maar er staat nog wel geld op die chipkaart. Morgen eens kijken of ie m'n ritje naar Zaandam netjes afschrijft. Zolang daar nog wat op staat, gooi ik 'm toch niet weg
(Un)masking for the greater good.
pi_75000480
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:02 schreef MuRKie het volgende:

[..]

Gefixed Zie nu waar het verschil in zit.. En idd hij heeft 1x een verkeerde halte gepakt lijk het wel.. Die afwijkt van de andere, en waar ik naar mijn idee inderdaad nooit uitstap.. Maargoed dat maakt het feit dat ik 50% meer betaal dan met een strippenkaart nog niet goed.
Ik vraag me af hoe ze dat willen gaan regelen met abonnementen.. Gaan ze dan abonnementen verkopen van 10km, 20km, 50km ofzo
Waarschijnlijk wel haha

In Rotterdam heb je nog steeds zone abonnementen maar dat is goedkoper, dus die zullen ook wel verdwijnen
  woensdag 25 november 2009 @ 22:29:30 #300
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_75004370
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:38 schreef Natalie het volgende:
Ik ga morgen eens een poging wagen met m'n ov-chipkaart bij de NS.
Heb eerder een trajactabbo gehad, maar die is intussen niet meer geldig. Maar er staat nog wel geld op die chipkaart. Morgen eens kijken of ie m'n ritje naar Zaandam netjes afschrijft. Zolang daar nog wat op staat, gooi ik 'm toch niet weg
Hoe krijg jij een traject abo op je ov-chipkaart? Ik kan hem nog helemaal niet gebruiken bij de NS. Pas vanaf 1 december kan je met een persoonlijke ov-chipkaart via ns reizen staat op hun site en vertelde zo'n ns medewerker aan de balie op utrecht centraal.. En als ik het goed heb kan je geen abo op een anonieme ov-chipkaart zetten?
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:55 schreef macca728 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel haha

In Rotterdam heb je nog steeds zone abonnementen maar dat is goedkoper, dus die zullen ook wel verdwijnen
Zone abonnementen op je ov-chipkaart? Daar hebben ze het tot nu toe dus wel nog goed geregeld.. Jammer als ze dat omwisselen voor een duurdere oplossing.. Dacht dat het om het gemak voor de reiziger ging ipv het oplichten ervan..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')