abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74766848
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:14 schreef MaLo het volgende:

[..]

Tja, ik reis echt nooit met het ov dus dan vind ik het onzin om 7,50 te investeren in een kaart die ik ongetwijfeld al lang ben kwijtgeraakt voordat we hier in het oosten de chipkaart krijgen .

Zo'n dagkaart kost maar 7 euro, denk dat dat voor mij rendabeler is .
In het Oosten heb je de OV-chipkaart in 2010 als het goed is, komt er aan.
  dinsdag 17 november 2009 @ 12:51:04 #252
97111 ukga
Siewosie baas
pi_74778849
Ik heb nog steeds geen OVchipkaart en toch ga ik dagelijks met de metro naar school.....
  dinsdag 17 november 2009 @ 16:18:54 #253
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_74785191
quote:
Klachtenregen over ov-chipkaart
AMSTERDAM - De ombudsman voor het openbaar vervoer, OV Loket, heeft over de eerste negen maanden van dit jaar bijna achthonderd klachten over de ov-chipkaart binnengekregen van reizigers. Dat heeft de organisatie dinsdag laten weten. Volgens OV Loket werken de vervoersbedrijven te weinig samen en is de chipkaart „versnipperd” en „ondoordacht” ingevoerd.

In totaal kwamen ruim 3100 klachten binnen. De meeste aanmerkingen waren aan het adres van de NS met 1138 klachten. OV Loket noemt dat „niet verwonderlijk” omdat de spoorwegen verreweg „de meeste reizigerskilometers verzorgt.”

Volgens OV Loket is samenwerking tussen de vervoersbedrijven „hard nodig om de kwaliteit van het openbaar vervoer te verbeteren”. De ombudsman wijst er op dat de bedrijven het voor reizigers onnodig moeilijk maken doordat ze verschillende systemen gebruiken voor de chipkaart en allemaal eigen regels hebben voor bijvoorbeeld het gebruik van abonnementen. „Ook procedures voor klachtenafhandeling zijn vaak niet duidelijk, waardoor klagende reizigers nogal eens van het kastje naar de muur worden gestuurd”, vindt OV Loket.

Het OV Loket is vorig jaar opgericht door het ministerie van Verkeer en Waterstaat om klachten te behandelen die niet afdoende door de vervoersbedrijven worden afgehandeld.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_74787507
[quote]Op dinsdag 17 november 2009 16:18 schreef Stupendous76 het volgende:
[url=http://www.telegraaf.nl/binnenland/5342703/__Klachtenregen_over_ov-chipkaart__.html?p=28,2]
[..]

[/quote

Er stonden ook ervaringen van reizigers in Spits en Metro mbt de chipkaart.

Daaruit blijkt dat 4 jaar na de invoering in Rotterdam en Amsterdam nog steeds een hele hoop dingen niet geregeld zijn en dat de verschillende OV kaarten niet overal uitwisselbaar zijn.

Zo moest iemand die invalide mensen begeleidt een begeleidingskaart (heet dat zo) hebben in Rotterdam, maar toen ze in Amsterdam arriveerde werkte die kaart daar niet en werd ze bijkans uitgelachen door het personeel van de GVB die er nog nooit van gehoord hadden

Met name in Oost en Zuid Nederland wordt het erg onoverzichtelijk door de verschillende aanbieders op het spoor daar. Waar nu nog en kaartje goed is (een kaart voor het hele OV ? he dat was de chipkaart toch) moet men nu van verschillende poortjes gebruik maken van de verschillende vervoerders.
  dinsdag 17 november 2009 @ 17:55:49 #255
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_74787931
Whehehe, ik dacht vanmorgen: laat ik eens heel proactief zijn, ik koop een ov chipkaart en ga met de trein met de ov chipkaart .

Kaart gekocht bij de automaat. Komt er als melding: om uw kaart voor de NS te activeren, dient u naar een NS servicepunt te gaan. Ik loop naar het servicepunt: dicht .

Dus voor de treinreis een gewoon kaartje gekocht en in Amsterdam mij nieuw verworven ov chipkaart opgeladen. Ging erg makkelijk .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_74788075
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 17:55 schreef MaLo het volgende:
Whehehe, ik dacht vanmorgen: laat ik eens heel proactief zijn, ik koop een ov chipkaart en ga met de trein met de ov chipkaart .

Kaart gekocht bij de automaat. Komt er als melding: om uw kaart voor de NS te activeren, dient u naar een NS servicepunt te gaan. Ik loop naar het servicepunt: dicht .

Dus voor de treinreis een gewoon kaartje gekocht en in Amsterdam mij nieuw verworven ov chipkaart opgeladen. Ging erg makkelijk .
ook zonde als je nooit met het OV gaat
  dinsdag 17 november 2009 @ 18:25:47 #257
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_74788697
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 18:03 schreef macca728 het volgende:

[..]

ook zonde als je nooit met het OV gaat
Ja he .
Maar wel toekomstgericht
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  maandag 23 november 2009 @ 20:08:09 #258
188877 Stupendous76
pi_74947016
quote:
‘Grote onrust' bij oudere reizigers om ov-chip
Om het toenemend aantal vragen over de invoering van de ov-chipkaart te beantwoorden, moet op korte termijn een voorlichtingscampagne worden gestart. De Katholieke Bond van Ouderen (KBO) dringt hierop aan bij de provincie Limburg.

De bond signaleert ‘grote onrust' onder oudere gebruikers van het openbaar vervoer. Het ‘geschonden vertrouwen van de burger in het openbaar vervoer' moet worden hersteld, zo schrijft de belangenorganisatie naar aanleiding van eerdere berichtgeving in deze krant aan gedeputeerde Bert Kersten.

De invoering van de ov-chipkaart, waarmee vanaf medio 2010 door de hele provincie kan worden gereisd, dreigt zeer nadelig uit te pakken voor Limburgse treinreizigers die zowel van de NS als Veolia gebruik maken. Het chipkaartprincipe benadeelt reizigers die van meer dan één vervoersbedrijf gebruik maken. Een reiziger die uitsluitend reist met NS-treinen kan probleemloos overstappen, maar bij de overstap van de ene naar de andere vervoerder moet steeds opnieuw met de ov-chipkaart worden in- en uitgecheckt bij een kaartlezer. Hierdoor wordt de rit niet verrekend als een lange treinreis, maar als enkele losse reizen. Dit is duurder en bovendien wordt de reis hierdoor extra complex.

Gepubliceerd op: 23.11.09 11:27, bijgewerkt op: 23.11.09 12:03
Repent, Pray, Forgive
  maandag 23 november 2009 @ 20:08:41 #259
188877 Stupendous76
pi_74947044
quote:
'Staat te passief bij ov-chipkaart'
RIJSWIJK - De overheid moet volgens reizigersvereniging Rover een grotere rol gaan spelen bij de invoering van de ov-chipkaart. „De ov-chipkaart kan de reiziger gemak bieden, maar door de invoering volledig over te laten aan commerciële bedrijven dreigt het te resulteren in een grote chaos”, stelde de organisatie zondag.

Zo leidt een gebrek aan samenwerking tussen de vervoersbedrijven volgens Rover tot een wildgroei aan regels over onder meer de uitgifte van abonnementen en het boetebeleid. Door onduidelijke procedures worden klagende consumenten ondertussen van het kastje naar de muur gestuurd, stelde de organisatie. De procedurele chaos zou worden veroorzaakt door „marktwerking en slecht overheidstoezicht”.

Rover laakt met name de „versnipperde” invoering van de chipkaart. „ In de bus met een strippenkaart betalen terwijl in de metro de ov-chipkaart al verplicht is of tijdens een reis van deur tot deur talloze keren moeten in- en uitchecken omdat iedere vervoerder zijn eigen tarieven hanteert”, zijn volgens de organisatie slechts enkele scenario's waar reizigers sinds de invoering van de ov-chipkaart mee te maken krijgen.
Repent, Pray, Forgive
  maandag 23 november 2009 @ 20:09:17 #260
141482 Q.
JurassiQ
pi_74947082
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:08 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]
'Staat te passief bij ov-chipkaart'
Goh, dat wisten we nog niet.
For great justice!
pi_74949522
De OV chipkaart site werkt nog steeds niet goed.

ik heb 6 ritten gemaakt op een dag, 2 in Rotterdam op mijn abbo, 3 in AMsterdam en 1 in Den Haag ook.

Alleen de ene in Amsterdam staat geregistreerd, de andere 3 zijn verdwenen ?

Hoe kan dat ?
  maandag 23 november 2009 @ 21:33:29 #262
188877 Stupendous76
pi_74949700
quote:
Op maandag 23 november 2009 21:27 schreef macca728 het volgende:

ik heb 6 ritten gemaakt op een dag, 2 in Rotterdam op mijn abbo, 3 in AMsterdam en 1 in Den Haag ook.

Hoe kan dat ?
Niet naar vragen en blij zijn
Repent, Pray, Forgive
pi_74951180
quote:
Op maandag 23 november 2009 21:33 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Niet naar vragen en blij zijn
hoezo ? ze zijn wel afgeschreven
  maandag 23 november 2009 @ 22:33:31 #264
188877 Stupendous76
pi_74952321
quote:
Op maandag 23 november 2009 22:08 schreef macca728 het volgende:

[..]

hoezo ? ze zijn wel afgeschreven
Ow, dat is een ander verhaal.
Repent, Pray, Forgive
  maandag 23 november 2009 @ 23:00:04 #265
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_74953420
quote:
Op maandag 23 november 2009 21:27 schreef macca728 het volgende:

Hoe kan dat ?
Dan zou ik maar niet de verhalen van Frans Mensonides over zijn wel of niet bestaande voordeelurenkaart op zijn ov-chipkaart lezen. Dan ben je instant-depressief.
  maandag 23 november 2009 @ 23:22:30 #266
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_74954379
quote:
Op maandag 23 november 2009 23:00 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dan zou ik maar niet de verhalen van Frans Mensonides over zijn wel of niet bestaande voordeelurenkaart op zijn ov-chipkaart lezen. Dan ben je instant-depressief.
Die heeft al een tijdje geen update meer gedaan op zn site, was wel vermakelijk om te lezen.

-edit-
Zie de post hieronder van Zelva.

[ Bericht 10% gewijzigd door Hukkie op 24-11-2009 11:03:57 ]
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  dinsdag 24 november 2009 @ 01:51:31 #267
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_74956825
quote:
Op maandag 23 november 2009 23:22 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Die heeft al een tijdje geen update meer gedaan op zn site, was wel vermakelijk om te lezen.

-edit-
Laatste update is van September 2009
quote:
[quote]Op donderdag 12 november 2009 00:45 schreef Zelva het volgende:
En Frans Mensonides blijft ook bij de pinken:
[..]
12 november 2009.
pi_74967329
quote:
Op maandag 23 november 2009 22:33 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Ow, dat is een ander verhaal.
ik ga eens proberen deze ritten terug te krijgen (het geld dan)

ik kan immers bwijzen dat ik ze niet gemaakt heb via de OV chipkaart site.
Dat zou iedereen moeten doen
  woensdag 25 november 2009 @ 13:26:02 #269
188877 Stupendous76
pi_74986697
quote:
Ook PvdA klaagt over ov-chipkaart
Uitgegeven: 25 november 2009 06:31 /// Laatst gewijzigd: 25 november 2009 10:00
DEN HAAG - De PvdA in de Tweede Kamer klaagt nu ook over de ov-chipkaart.
© ANP Fractiewoordvoerster Lia Roefs is van plan woensdag in het debat over de begroting Verkeer en Waterstaat een ultimatum te stellen aan staatssecretaris Tineke Huizinga vanwege onder meer dubbele instaptarieven die reizigers moeten betalen.

De Rotterdamse vervoerder RET introduceerde eind januari van dit jaar als eerste de ov-chipkaart als het enige geldige betaalmiddel in de metro. De chipkaart is intussen op veel meer plaatsen te gebruiken, maar nog wel naast de aloude strippenkaart. Vanaf 1 oktober kunnen ook treinreizigers gebruikmaken van de ov-chipkaart. De oppositiepartijen SP en GroenLinks maken tot nu toe het meeste misbaar over bijvoorbeeld forse tariefstijgingen.

Eerste strip
Roefs wil niet dat overstappende reizigers dubbele instaptarieven (''de eerste strip'') moeten betalen. Zij geeft als voorbeeld treinpassagiers tussen Sittard en Nijmegen. Zij reizen met de Nederlandse Spoorwegen tot Roermond en daarna met het vervoersbedrijf Veolia. Daardoor zijn zij twee keer het instaptarief kwijt.

Daarnaast ergert de PvdA'ster Roefs zich eraan dat vervoerders zoveel andere tarieven hanteren. Voor reizigersvereniging Rover was dat al eerder reden om aan te dringen op een beter toezicht op de tarieven in het regionaal vervoer.

Roefs dreigt met een voorstel bij de evaluatie van de geldende Wet personenvervoer komend voorjaar waarin staat dat niet meer de lagere overheden de ov-tarieven bepalen. ''Als stok achter de deur. Dan kan de staatssecretaris die tijd gebruiken om te polderen.''
© ANP
Repent, Pray, Forgive
  woensdag 25 november 2009 @ 18:58:48 #270
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_74996631
Ik gebruik sinds kort een persoonlijke ov-chipkaart.
Deze is pas vanaf 1 december voor de ns te gebruiken maar ik gebruik hem nu wel al voor de bus (Connexxion).
Wat me opviel is dat ik normaal 2 stempels betaalde á 92 cent (op een 45-strippenkaart) en met de ov-chipkaart kost het tussen de 1,29 en 1,45. Ik vroeg me af waarom de kosten sowieso per keer verschillen terwijl ik dezelfde bus pak. Ik heb op de ov-chipkaart website gekeken en ze rekenen per minuut af bij Connexxion. Doen alle busmaatschappijen dit? Op de website van ov-chipkaart staat tevens dat de ov-chipkaart soms iets duurder kan zijn maar dat het meestal juist goedkoper zal zijn. Wat verklaard dan de 50% duurder uitvallende ritprijs?

Waarom kunnen ze niet per kilometer, of beter nog gewoon per zone afrekenen?
Zijn er meer mensen die dit is opgevallen? Is het bij jou ook veel duurder terwijl ze zelf verkondigen dat het meestal zelfs goedkoper zal uitvallen?
pi_74996912
Ook hier maar dan:

Als ik het goed begrijp, betaal je per km. Als een bus een omweg moet maken, wat ik hier zeer regelmatig meemaak, dan moet je dus meer betalen...?
know'm sayin?
word? word.
  woensdag 25 november 2009 @ 19:08:12 #272
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_74996984
quote:
Op woensdag 25 november 2009 19:06 schreef alors het volgende:
Ook hier maar dan:

Als ik het goed begrijp, betaal je per km. Als een bus een omweg moet maken, wat ik hier zeer regelmatig meemaak, dan moet je dus meer betalen...?
Volgens mij is het per minuut.. Dat kon ik in ieder geval opmaken uit mijn transactie overzicht op ov-chipkaart.nl. Dus als de bus in de file staat voor een verkeerslicht ofzo dan blijf je gewoon leuk betalen..
pi_74997045
Dit staat op ov.chipkaart.nl
quote:
Betalen per kilometer

Met de OV-chipkaart worden de kosten voor het openbaar vervoer voor iedereen op dezelfde manier berekend: 1 kilometer reizen is 1 kilometer betalen. Het huidige zonesysteem is voor sommige reizigers nadelig, doordat de zonegrens erg ongunstig ligt voor hun reis. Maar er zijn ook reizigers die profiteren van een gunstige zone-indeling. Met de prijs per kilometer vervalt dit verschil.

Kilometertarief
Er is nog geen landelijk vastgesteld kilometertarief. Dat betekent dat reizen op saldo op dit moment in de ene regio iets minder kan kosten dan in de andere regio. Op de website van uw OV-bedrijf vindt u meer informatie over het kilometertarief in uw regio.

Wilt u uw reiskosten vooraf berekenen?
Reist u op saldo? Op de websites van een aantal OV-bedrijven kunt u vooraf berekenen wat uw reis gaat kosten. Deze mogelijkheid vindt u bijvoorbeeld op de website van GVB. Ook op www.9292ov.nl kunt u vooraf de ritprijs bepalen.
know'm sayin?
word? word.
  woensdag 25 november 2009 @ 19:10:57 #274
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_74997091
quote:
Op woensdag 25 november 2009 18:58 schreef MuRKie het volgende:
Ik gebruik sinds kort een persoonlijke ov-chipkaart.
Deze is pas vanaf 1 december voor de ns te gebruiken maar ik gebruik hem nu wel al voor de bus (Connexxion).
Wat me opviel is dat ik normaal 2 stempels betaalde á 92 cent (op een 45-strippenkaart) en met de ov-chipkaart kost het tussen de 1,29 en 1,45. Ik vroeg me af waarom de kosten sowieso per keer verschillen terwijl ik dezelfde bus pak. Ik heb op de ov-chipkaart website gekeken en ze rekenen per minuut af bij Connexxion. Doen alle busmaatschappijen dit? Op de website van ov-chipkaart staat tevens dat de ov-chipkaart soms iets duurder kan zijn maar dat het meestal juist goedkoper zal zijn. Wat verklaard dan de 50% duurder uitvallende ritprijs?

Waarom kunnen ze niet per kilometer, of beter nog gewoon per zone afrekenen?
Zijn er meer mensen die dit is opgevallen? Is het bij jou ook veel duurder terwijl ze zelf verkondigen dat het meestal zelfs goedkoper zal uitvallen?
Ik weet het ook niet waaraan dat ligt. Reis je wellicht met verschillende vervoerders. Hier in Utrecht worden sommige stukken bediend door zowel het GVU als Connexxion...
batman!
  woensdag 25 november 2009 @ 19:13:00 #275
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_74997155
quote:
Op woensdag 25 november 2009 19:09 schreef alors het volgende:
Dit staat op ov.chipkaart.nl
[..]
Als het op de ov-chipkaart website staat dan zal het idd wel zo zijn.. Maar dan snap ik het verschil in mijn reiskosten niet als ik telkens dezelfde bus neem die dezelfde route rijdt.. En ik vind sowieso de prijsstijging van 50% ook belachelijk..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')