Ja, ze krijgt nog antibiotica (Sulfatrim Drops) en medicijnen om het maagdarmkanaal te stimuleren (Cisaral drops). Ze had ook Metacam maar die is sinds gister op.quote:Op woensdag 17 maart 2010 19:09 schreef douche-eendje het volgende:
Dutchdevil krijgt ze ook nog medicatie?
Ze is weer levendig, alert, gaat languit relaxed liggen zoals ze normaal gesproken ook altijd deed. Ze gaat ook weer goed om met ons andere konijn. Moet wel zeggen dat ze sinds dat we met de Metacam gestopt zijn wel wat actiever/levendiger is geworden, maar ook meer tegenstribbelt/moeilijker doet met dwangvoeren. Het lijkt erop dat ze niet echt pijn meer heeft. Ze knaagt ook gewoon weer aan toiletrolletjes en in/aan de kartonnen doos waar ze in kunnen zitten. Dus als ze pijn aan d'r tanden heeft lijkt het me dat ze dit ook niet zou doen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:34 schreef douche-eendje het volgende:
Goed blijven opletten of ze geen pijn heeft. Metacam heeft als bijwerking wel een verminderde eetlust, dat is typisch voor een NSAID, maar konijnen zijn dan ook weer van zulke heerlijke beestjes dat ze weigeren te eten als ze teveel pijn hebben.
Toch lijkt het steeds een beetje beter te gaanquote:Op woensdag 17 maart 2010 21:19 schreef dutchdevil het volgende:
[..]
Ze is weer levendig, alert, gaat languit relaxed liggen zoals ze normaal gesproken ook altijd deed. Ze gaat ook weer goed om met ons andere konijn. Moet wel zeggen dat ze sinds dat we met de Metacam gestopt zijn wel wat actiever/levendiger is geworden, maar ook meer tegenstribbelt/moeilijker doet met dwangvoeren. Het lijkt erop dat ze niet echt pijn meer heeft. Ze knaagt ook gewoon weer aan toiletrolletjes en in/aan de kartonnen doos waar ze in kunnen zitten. Dus als ze pijn aan d'r tanden heeft lijkt het me dat ze dit ook niet zou doen.
Normaal gesproken was het bij Bunny ongeveer om het half jaar. Maar als ik zo op internet kijk zie ik dat de meesten zeggen dat het na 3-4 maanden weer terugkomt. Was het in december de 1e keer dat hij aan de haakjes geholpen was? Of is het al vaker gebeurd? Want dan weet je als het goed is wel een beetje om de hoeveel tijd hij daar last van krijgt.quote:Op donderdag 18 maart 2010 09:31 schreef Guppyfriend het volgende:
Het zouden haakjes op de kiezen kunnen zijn... Ze zijn in december voor het laatst weggewerkt, tijdens de operatie die hij toen had. Als ie nu ook nog haakjes op zijn kiezen zou hebben, zou ie dus wéér onder narcose moeten...
Hoe snel gaat dat normaal, haakjes op de kiezen? Elke drie maanden zou wel veel zijn
In ieder geval wil ik vanavond even bellen, wanneer het nog hetzelfde is. Moet ie toch maar weer even nagekeken worden...
Nou ja, Tommie heeft een hele geschiedenis met zijn tanden... Dit zou er ook nog wel bijkunnen wat dat betreft.quote:Op donderdag 18 maart 2010 09:56 schreef dutchdevil het volgende:
[..]
Normaal gesproken was het bij Bunny ongeveer om het half jaar. Maar als ik zo op internet kijk zie ik dat de meesten zeggen dat het na 3-4 maanden weer terugkomt. Was het in december de 1e keer dat hij aan de haakjes geholpen was? Of is het al vaker gebeurd? Want dan weet je als het goed is wel een beetje om de hoeveel tijd hij daar last van krijgt.
Het scheelt dat Tommie in ieder geval nog eet als je hem eten aangeeft. Dan blijven de darmen in ieder geval op gang.
Hoe oud is Tommie? Bunny hebben we ook gewoon om het half jaar aan de haakjes laten helpen (die is uiteindelijk 5,5 geworden, overleden een iets anders). Ik ben van mening dat zolang je je konijn nog een konijnwaardig leven kan geven je gewoon de behandeling moet laten doen. Bunny ging ook altijd snel weer eten dus zoveel last had ze er niet van. Alleen even een dagje slaperig van de narcose.quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:36 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nou ja, Tommie heeft een hele geschiedenis met zijn tanden... Dit zou er ook nog wel bijkunnen wat dat betreft.
Hij heeft geen voortanden meer, en is dus volledig afhankelijk van zijn kiezen. Ik weet niet, hij heeft al veel operaties ondergaan aan zijn tanden (4x...) en al die narcoses is ook niet goed. Ik ga me onderhand afvragen of we er wel goed aan doen... Elke keer die pijn, stress en gedoe aan z'n lijf. Hoewel ie als alles over is, is ie wel weer een blij nijntje. Dat maakt het zo lastig.
Maar goed, ik zit nu op mn werk, en hij is goed voorzien van hooi, brokjes, water, twee snoepjes, worteltjes en witlofjes in zijn hok. Meer kan ik nu niet doen. M'n vriend komt om 16:30 uur tijd en zou me dan even bellen over hoe of wat ie gegeten heeft, en of er keutels zijn. Aan de hand daarvan maken we morgen al dan niet een afspraak bij de DA.
Tommie is ook iets van 5 nu. Precies weet ik het niet, omdat het een afdankertje is van mensen die m niet meer wilde hebben... Dat kon ik niet over mijn hart verkrijgen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:17 schreef dutchdevil het volgende:
[..]
Hoe oud is Tommie? Bunny hebben we ook gewoon om het half jaar aan de haakjes laten helpen (die is uiteindelijk 5,5 geworden, overleden een iets anders). Ik ben van mening dat zolang je je konijn nog een konijnwaardig leven kan geven je gewoon de behandeling moet laten doen. Bunny ging ook altijd snel weer eten dus zoveel last had ze er niet van. Alleen even een dagje slaperig van de narcose.
Die beslissing vond ik bij Dot ook moeilijk. Haar onder narcose laten hechten etc is al niet goedkoop (maar dat is dan nog het minst belangrijke) maar ze was net aan haar haakjes geholpen en dan kreeg ze dit er weer bij. We liepen ook het risico dat ze na de behandeling de hechtingen er weer uit zou trekken. En dan waren we gewoon weer terug bij af. Maar als het allemaal goed zou gaan had ze nog een heel leven voor zich (ze is net 1 jaar sinds een paar dagen).
Ik hoop voor je dat ze gewoon even een dagje geen zin had maar dat ze vanavond weer lekker aan het knabbelen is
Misschien dat Tommie er al langer last van had maar nog niet erg genoeg om te stoppen met eten. Hij heeft vanochtend in ieder geval wel iets binnengekregen. Ik ben benieuwd wat de DA zegt. Hoop niets ernstigs (in ieder geval niet ernstiger dan haakjes).quote:Op donderdag 18 maart 2010 16:41 schreef Guppyfriend het volgende:
Update, vriendlief belde net voor het nummer van de DA. Hij wil nu bellen of ie langs kan komen. Tommie heeft bijna niet meer bijgekeuteld, amper gedronken en zelfs zijn worteltjes heeft ie niet helemaal op.
Update II, hij heeft een afspraak voor half 7... Ik weet niet, ik heb er geen goed gevoel over. Het gaat wel heel snel opeens. Van veelvraat naar helemaal niks in amper een dag. En zelfs toen zijn tanden helemaal verkeerd stonden deed ie niet zo...
Ik hoop dat ik het red om mee te kunnen naar de DA. Kwestie van hard fietsen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |