Ja, er is hier zoveel geweld gebruiktquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 15:32 schreef beeer het volgende:
[..]
Je bent toch niet zo naief om te denken dat de wet ultiem gehandhaafd kan worden zonder het gebruik van geweld? Als je kiest voor overheidsbemoeienis hoort daar geweld bij en als je die wet boven alles stelt dan ben je wat mij betreft een aanbidder van geweld.

Sorry, ik sprak idd. voor een ander..quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 15:50 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Ik hoef geen aannames te horen, ook al verwacht ik dat ik geen antwoord zal krijgen van hem.

Klinkt mij als muziek in de oren.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Mwah, ik heb gewoon tv gekeken de afgelopen week, de meeste psychologen waren vrij duidelijk. "Vanuit de wetenschap weten wij vrij goed wat wel en niet goed is voor kinderen, deze tocht is zeker niet goed voor de ontwikkeling van Laura." En zinnen van die strekking.

Allereerst moet er vastgesteld worden dat als de overheid sterk terugtreedt er op die gebieden geen besluiten meer hoeven te worden genomen, en er dus ook geen noodzaak is voor een systeem waarbij besluitvorming tot stand komt, zoals democratie. Een republiek waarbij mensen door een grondwet beschermd worden tegen de overheid en tegen andere burgers, naar Amerikaans model zo'n beetje, althans het Amerika van voor de twintigste eeuw. Toen is men ook in de VS onder invloed van democratische besluiten gaan interfereren met vrijheden zoals die aan Amerikaanse burgers werd toegekend door de oorspronkelijke grondwet, waarin bijvoorbeeld inkomstenbelasting verboden was zodat er geen herverdeling van inkomen plaats kon vinden.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 15:40 schreef -Techno- het volgende:
Ik hoef helemaal geen uitgebreid antwoord hoor, heb ook geen behoefte nu om hier daarover te discussiëren.
Maar ik vraag het me gewoon af....

Dat zou de doodssteek zijn voor veel mensen die nu o.a. in de ziektewet, uitkering etc. zitten.quote:waarin bijvoorbeeld inkomstenbelasting verboden was zodat er geen herverdeling van inkomen plaats kon vinden.

Dat zou kunnen, als mensen niet solidair genoeg blijken om die mensen te helpen. Iets wat ik overigens zou verafschuwen. Overigens zijn er nog zat andere manieren om belasting te heffen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:25 schreef Dragorius het volgende:
Dat zou de doodssteek zijn voor veel mensen die nu o.a. in de ziektewet, uitkering etc. zitten.

Dus hoe je het wendt of keert we betalen alsnog en het gaat alsnog via de overheid. Dat bedoel ik meer.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, als mensen niet solidair genoeg blijken om die mensen te helpen. Iets wat ik overigens zou verafschuwen. Overigens zijn er nog zat andere manieren om belasting te heffen.

Die spreekt zich nergens uit voorzover ik weet. Het enige dat bekend is gemaakt is dat ze de reis alleen accepteert omdat ze haar kind niet van haar wil vervreemden.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:32 schreef Leandra het volgende:
Waar is de moeder van Laura in dit verhaal eigenlijk??
Wat vindt zij ervan dat haar kind en haar man vinden dat het kind die reis moet gaan maken?
Ik zie iedere keer de vader langskomen maar ik begin het idee te krijgen dat mama het allemaal (nog) niet zo nodig vindt dat Laura de wereldzeeën in haar uppie gaat bevaren.

Ik heb gelezen dat de moeder van Laura er eigenlijk niet zo positief tegenover staat, maar omdat ze Laura niet kwijtwil schoorvoetend toe heeft gegeven.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:32 schreef Leandra het volgende:
Waar is de moeder van Laura in dit verhaal eigenlijk??
Wat vindt zij ervan dat haar kind en haar man vinden dat het kind die reis moet gaan maken?
Ik zie iedere keer de vader langskomen maar ik begin het idee te krijgen dat mama het allemaal (nog) niet zo nodig vindt dat Laura de wereldzeeën in haar uppie gaat bevaren.

quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:33 schreef Disana het volgende:
[..]
Die spreekt zich nergens uit voorzover ik weet. Het enige dat bekend is gemaakt is dat ze de reis alleen accepteert omdat ze haar kind niet van haar wil vervreemden.
Ah, mama is dus bang dat ze uit de gratie raakt als het kind haar zin niet krijgtquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik heb gelezen dat de moeder van Laura er eigenlijk niet zo positief tegenover staat, maar omdat ze Laura niet kwijtwil schoorvoetend toe heeft gegeven.

Ja, that's it in a nutshell.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
[..]
Ah, mama is dus bang dat ze uit de gratie raakt als het kind haar zin niet krijgt
Beetje triest dat papa meewerkt aan die chantage en moeders dus geen kant opkan.
Al met al gaat het dus om een pubertje en één ouder die vindt dat het allemaal maar moet kunnen... daar ben je lekker mee als je die andere ouder bent

Precies en bij de eerste de beste vluchtpoging: schieten!quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 15:27 schreef beeer het volgende:
[..]
Ik denk dat de bemoeienis met andermans zaken menig mens te veel naar het hoofd gestegen is.
Ik vraag me af hoeveel geweld men bereid is te gebruiken om dit meisje daadwerkelijk aan wal te houden. Opsluiting in een internaat als ze toch gaat? Als ze zich niet overgeeft of zelfs verdedigt een pistool tegen haar hoofd? In hoeverre heiligt het doel de middelen voor de geweldsaanbidders in dit land? Ironisch genoeg is het doel haar veiligheid, en het middel uiteraard geweld.

Ik hoop dat ze ook aparte gesprekken met jeugdzorg (en desnoods de rechter) heeft dan.quote:

Waarom denk je anders dat ze er twee jaar over doetquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 14:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Als 2 maanden later uitzeilen zoveel gevaarlijker is, dan begin ik ernstig te twijfelen aan haar zeilkunst.. Gedurende die twee jaar zal ze toch met alle weerstomstandigheden te maken krijgen..
Oh wacht! Etappes, lange pauzes.. Vaart ze soms alleen bij mooi weer?
Varen in een vloot, motortje, etappes, pretroute, makkelijkste weersomstandigheden..
Het wordt steeds minder spectaculair

Taseren en in de boeien slaan voor haar eigen veiligheidquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 15:27 schreef beeer het volgende:
[..]
Ik denk dat de bemoeienis met andermans zaken menig mens te veel naar het hoofd gestegen is.
Ik vraag me af hoeveel geweld men bereid is te gebruiken om dit meisje daadwerkelijk aan wal te houden. Opsluiting in een internaat als ze toch gaat? Als ze zich niet overgeeft of zelfs verdedigt een pistool tegen haar hoofd? In hoeverre heiligt het doel de middelen voor de geweldsaanbidders in dit land? Ironisch genoeg is het doel haar veiligheid, en het middel uiteraard geweld.

bjz maakt zich doorgaans alleen druk om het kind en diens gesteldheid.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:50 schreef Pannenkoeken het volgende:
Krijgt haar vader nu ook een psychologisch onderzoek?

Nee.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:50 schreef Pannenkoeken het volgende:

Het is dan ook heel normaal dat je voor een rechtbank moet verschijnen voor het hebben van een plan. Dat zo'n leerplichtambetaanr van de gemeente zijn boekje te buiten gaat met het inlichten van de kinderbescherming terwijl er nog helemaal niets is gebeurd, er is nog geen leerplicht ontdoken, er is een vraag gesteld, daarop is antwoord gegeven, verder niets .. daar gaan we even aan voorbij? Wat meld zo'n leerplichtambetnaar nog meer aan de kinderbescherming, dat je een boete hebt ontvangen omdat je je kind zonder toestemming hebt meegenomen naar een huwelijk dat je per ongeluk verkeerd hebt gepland?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 15:51 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ja, er is hier zoveel geweld gebruikt
Doe eens niet zo de slachtofferrol spelen, dan doen haar vader en advocaat al voldoende.
Het lijkt erop dat het lijdend voorwerp in deze discussie (Laura) wordt gebruikt als middel om een soort van non-punt te bewijzen.

Best wel hypocriet dan die Engelsen, die Mike Pelham hebben ze wel laten vertrekken over de grote plas toen die 14 wasquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:02 schreef Marrije het volgende:
De wereld keert zich tegen de droom van zeezeilster Laura
Van onze verslaggevers Maud Effting, Gerard Reijn
Gepubliceerd op 27 augustus 2009 23:04, bijgewerkt op 27 augustus 2009 23:16
AMSTERDAM -
Engeland en Nieuw-Zeeland waarschuwen dat zij zullen optreden tegen de 13-jarige zeilster Laura Dekker.
Voor de solozeilreis van de 13-jarige Laura Dekker worden nu ook buiten Nederland horden opgeworpen. Als Laura op haar wereldreis een Engelse haven aandoet, dreigt haar vader Dick te worden vervolgd wegens het ‘ernstig verwaarlozen’ van zijn dochter. Dat zegt een politiewoordvoerder in de Engelse havenplaats Lowestoft.
Laura werd daar dit voorjaar opgepakt toen ze alleen aankwam in de haven. Omdat haar vader eerst weigerde naar Engeland te komen, werd zijn dochter enkele dagen in een kindertehuis geplaatst. Later kwam hij alsnog. ‘We hebben hem erop gewezen dat hij zich onder Brits recht schuldig maakt aan ernstige verwaarlozing’, aldus de politie. ‘We waarschuwden hem ook dat hij vervolgd kan worden als dit zich weer voordoet. Waar het om gaat is dat je een jong kind niet alleen laat.’
Vandaag doet de rechter uitspraak in de zaak-Laura. De kinderbescherming heeft verzocht haar ouders tijdelijk te schorsen uit het ouderlijk gezag. Laura probeert zich in Nieuw-Zeeland te vestigen om eventuele maatregelen hier te ontlopen.
De Children’s Commissioner in Nieuw-Zeeland waarschuwt vandaag in de Volkskrant dat ze ook daar problemen zal krijgen. ‘Laura kan hier een zelfde behandeling tegemoet zien door de kinderbeschermingsautoriteiten als in Nederland.’
http://www.volkskrant.nl/(...)an_zeezeilster_Laura

De kinderbescherming was al veel eerder ingeschakeld, namelijk op het moment dat Engeland haar in een kindertehuis plaatste. Engeland heeft toen contact opgenomen met de RVK in Nederland.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:10 schreef moussie het volgende:
[..]
Het is dan ook heel normaal dat je voor een rechtbank moet verschijnen voor het hebben van een plan. Dat zo'n leerplichtambetaanr van de gemeente zijn boekje te buiten gaat met het inlichten van de kinderbescherming terwijl er nog helemaal niets is gebeurd, er is nog geen leerplicht ontdoken, er is een vraag gesteld, daarop is antwoord gegeven, verder niets .. daar gaan we even aan voorbij? Wat meld zo'n leerplichtambetnaar nog meer aan de kinderbescherming, dat je een boete hebt ontvangen omdat je je kind zonder toestemming hebt meegenomen naar een huwelijk dat je per ongeluk verkeerd hebt gepland?

Was dat misschien tijdens een schoolvakantie dat hij die reis ondernam?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:12 schreef moussie het volgende:
[..]
Best wel hypocriet dan die Engelsen, die Mike Pelham hebben ze wel laten vertrekken over de grote plas toen die 14 was

Dat zeg ik nietquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:19 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet nodig zijn volgens jou?
 Ik gaf enkel antwoord op jouw vraag:
  Ik gaf enkel antwoord op jouw vraag:quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:50 schreef Pannenkoeken het volgende:

Helemaal niet, Mike Perham had namelijk aangetoond dmv psychologisch onderzoek dat hij er mentaal klaar voor was. Laura had zich niet zo goed voorbereid als Perham.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:12 schreef moussie het volgende:
[..]
Best wel hypocriet dan die Engelsen, die Mike Pelham hebben ze wel laten vertrekken over de grote plas toen die 14 was

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |