Leuk plan, maar niet geschikt voor Laura. Laura wil t record en moet daarom asap vertrekken. Langere training zit t record alleen in de wegquote:

Kijk, dat zou dan een oplossing zijn voor haarquote:

Nee, want het gaat Laura om het record, niet om de fijne ervaring.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 14:41 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Kijk, dat zou dan een oplossing zijn voor haar

Precies wat ik en al wat anderen al eerder zeiden. Eerst wat meer ervaring, beter voorbereiden, automatisch dus ook wat ouder, en dan is er niks aan het handje. Goed plan, maar ja, Laura wilde geen goed plan, die wilde een record.quote:

Is dat zo?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 14:56 schreef speknek het volgende:
Prima plan, als ze dat een aantal maanden doet, kan ze ergens begin volgend jaar vertrekken en alsnog het record pakken.

Als 2 maanden later uitzeilen zoveel gevaarlijker is, dan begin ik ernstig te twijfelen aan haar zeilkunst.. Gedurende die twee jaar zal ze toch met alle weerstomstandigheden te maken krijgen..quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:28 schreef moussie het volgende:
[..]
nou hiep hoi, dan gaat ze 2 maanden later en is de route op het begin een stuk minder veilig dan gepland en de pauzes korter .. vette winst hoor, het kind aan extra gevaar bloot stellen 'voor haar eigen veiligheid', hoop dat je blij bent met je 'overwinning'

Waarom denk je anders dat die zeezeilers niet steil achterover sloegen en ik vond dat ze gewoon moest gaan? Alhoewel motors buiten de haven niet zal mogen, me dunkt.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 14:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Varen in een vloot, motortje, etappes, pretroute, makkelijkste weersomstandigheden..
Het wordt steeds minder spectaculair

Lijkt me wel, dan is ze veertien, en ze had twee jaar geraamd. Perham was zeventien toen ie binnenkwam.quote:

Oorspronkelijke plan was wel zo opgezet. Heel veel tijd, gunstige omstandigheden zoeken. Op zich kan t record ook gewoon met wat vertraging, ze zal alleen andere keuzes moeten maken.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 14:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Als 2 maanden later uitzeilen zoveel gevaarlijker is, dan begin ik ernstig te twijfelen aan haar zeilkunst.. Gedurende die twee jaar zal ze toch met alle weerstomstandigheden te maken krijgen..
Oh wacht! Etappes, lange pauzes.. Vaart ze soms alleen bij mooi weer?
Varen in een vloot, motortje, etappes, pretroute, makkelijkste weersomstandigheden..
Het wordt steeds minder spectaculair

Die heeft, volgens mij, veel minder dan 2 jaar over zijn reis gedaan. Maar er zijn nu ook al een paar onderweg, of binnenkort onderweg. Die zijn jaar of 16 als ze aankomen geloof ik.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 15:03 schreef speknek het volgende:
[..]
Lijkt me wel, dan is ze veertien, en ze had twee jaar geraamd. Perham was zeventien toen ie binnenkwam.

Lijkt mij ook hoor, vind het alleen vreemd dat Laura perse dit jaar nog moest vertrekken. Argument daarvoor was de recordpoging.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 15:03 schreef speknek het volgende:
[..]
Lijkt me wel, dan is ze veertien, en ze had twee jaar geraamd. Perham was zeventien toen ie binnenkwam.

Dat was haar vaders argument. Die man is mediageil.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 15:06 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Lijkt mij ook hoor, vind het alleen vreemd dat Laura perse dit jaar nog moest vertrekken. Argument daarvoor was de recordpoging.

Zolang dit soort argumenten gebruikt worden is het zeker niet verstandig om haar te laten zeilenquote:jan28-08-2009dag Laura, hopelijk ben je niet verslagen door de gang van zaken vandaag.ik moest denken aan het aantal kilometers die je door het verkeer moet tijdens je leerplicht. gaan ze je in een pantserwagen halen en brengen? want fietsen is veel gevaarlijker en bij elkaar genomen dezelfde afstand als de omtrek van de aardbol.dag kanjer!

Dit zou idd. wel eens het minst zware gedeelte van de onderneming kunnen zijnquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:51 schreef MOVO het volgende:
[..]
Ze denken helemaal niet dat ze gek is anders stond ze wel op een wachtlijst voor psychologische hulp, er wordt gegeken of ze psychisch in staat is voor deze wereldreis, een kleine hobbel in het traject in vergelijking met de trip die ze wil maken.

Klopt. Het heeft er alle schijn van dat het een ondoordachte en behoorlijk impulsieve actie is geweest, gevoed door de tijdsdruk van dat record.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 15:09 schreef nummer_zoveel het volgende:
Laura is waarschijnlijk zelf te laat met voorbereidingen en oefenen voor haar wereldrecord. Ze had er echt serieus eerder over na moeten denken.

Maar als het zo aangepast is, dan is ze ook niet zo'n wonderkind wat zeilen betreft.. Wat is dan nog de reden om voor haar boven de leer- en schoolplicht te stellen?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 15:03 schreef marsan het volgende:
[..]
Oorspronkelijke plan was wel zo opgezet. Heel veel tijd, gunstige omstandigheden zoeken. Op zich kan t record ook gewoon met wat vertraging, ze zal alleen andere keuzes moeten maken.

Inderdaad. Dan zie ik de noodzaak daarvan ook niet in.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 15:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Maar als het zo aangepast is, dan is ze ook niet zo'n wonderkind wat zeilen betreft.. Wat is dan nog de reden om voor haar boven de leer- en schoolplicht te stellen?

.
. 

Als dat waar is, dan is dat behoorlijk puberaal - en voor haar leeftijd dus gezond- gedrag en is daarmee bewezen dat ze helemaal niet al zo volwassen is..quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 15:12 schreef Shitney het volgende:
[..]
Klopt. Het heeft er alle schijn van dat het een ondoordachte en behoorlijk impulsieve actie is geweest, gevoed door de tijdsdruk van dat record.
Het zou mij dan ook hoogst verbazen als over 2 maanden een andere uitslag volgt dan dat ze er niet klaar voor is.

Nee ze heeft ook al een motor aan boord en een werkend roer waarschijnlijk. Bij voorkeur liever geen navigatieapparatuur en een groot gat in de romp. Dit alles om het natuurlijk niet te makkelijk te maken.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 15:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Maar als het zo aangepast is, dan is ze ook niet zo'n wonderkind wat zeilen betreft.. Wat is dan nog de reden om voor haar boven de leer- en schoolplicht te stellen?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |