abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72234661
Kers, de kleine grote man is er dan! Gefeliciteerd! Ook voor Kersjes-man en Devin natuurlijk.

Ik had Toby goed geraden... jeahh
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:33:14 #77
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_72234677
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 16:17 schreef Kersjes het volgende:

Nou, het is gelukt hoor!
Donderdagochtend is onze 2e zoon geboren: Toby Benjamin
Om 1:30 uur 3 cm ontsluiting, 2 uur later zat ik op 4 cm en braken ze de vliezen en om 6:09 uur was de kleine man daar dan!
Hoewel, zeg maar gerust groot: 4060 gram en zeker 54 cm lang, een kop vol pikzwarte haartjes en uiteraard het mooiste en liefste snoetje van de hele wereld
De kinderarts en de verpleging waren supertevreden, hij drinkt graag en veel en dus mochten we vanmiddag naar huis.
Foto's volgen nog, eerst even knuffelen
fijn dat jullie thuis zijn, mooie naam!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_72234719
Gefeliciteerd met jullie zoontje en broertje
Welkom klein mannetje
Leuke naam!
pi_72234801
kers, goed zo, prioriteiten stellen, eerst knuffelen met toby en dan foto's. Lekker dat t goed gaat!
Fake it till you make it...
pi_72234824
Yay, Kersjes weer thuis!

Heeft er iemand van jullie (ervaring met) een co-sleeper? Het lijkt mij wel wat, maar ik weet het nog niet zeker...
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:41:30 #81
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_72234958
Gefeliciteerd kersjes! En geweldig dat het zo goed gaat met <3 Toby!

Ik gokte Spencer.

Didydoos, hoe gaat het met je? Akelig zo...

En poppedein, ik wens dat het vandaag begint..!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_72235026
Welkom thuis Kersjes en Toby!!
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 16:37 schreef freecell het volgende:
Heeft er iemand van jullie (ervaring met) een co-sleeper? Het lijkt mij wel wat, maar ik weet het nog niet zeker...
Wij hebben het goedkoopste ledikantje van de IKEA gekocht wat we om gaan bouwen tot een co-sleeper
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_72235047
Hoe laat moest didy voor onderzoek vandaag?
pi_72235247
Kersjes gefeliciteerd fijn dat jullie weer thuis zijn ben benieuwd naar de foto's van de kleine grote man... voor dat ik het vergeet mooie naam!
pi_72235356
Ah kersjes je bent weer thuis! Met Toby! Mooie naam en zo te merken geniet je helemaal van hem! Lekker knuffelen, maar de foto's komen nog wel dus

oh en didydoos inderdaad, hoe is het nu met je meid, en natuurlijk met de kleine... Hoop dat het goed met je gaat en anders ergens veel steun kunt vinden...

en martine wat een lief bericht van je chef... Top zeg dat er aan gedacht wordt en helemaal op deze manier...
pi_72235561
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 15:31 schreef Ssserpente het volgende:
Twinkly, de vk had het vanmorgen over een middeltje waar de vk-praktijk goede ervaringen mee heeft. Het is wel alléén op recept bij een apotheek in Hilversum verkrijgbaar. Beetje gek verhaal dus. Ik vroeg nog of dit toeval was of iets commercieels. Dat laatste was niet het geval volgens haar. Wel vertelde ze dat het een homeopathisch middeltje is dat bij veel vrouwen, na veel uitproberen met andere crèmepjes, eindelijk echt helpt. Afijn, ze heeft het voor me besteld, dus ben benieuwd.
Curanal / curanol! Heb je als pillen, zetpillen en zalf. De zalf (curanol) kun je zelf zonder recept bestellen, maar inderdaad alleen in Hilversum. Heeft die apotheker toch maar mooi bekeken

Ik had trouwens ook nog een tip voor degene die last had van restless legs... Stiemie? Wie weet heb je baat bij Venadoron van Weleda. Of gewoon gaan bevallen

Het-is-mij je bent toch pas een week of 34? Waarom maak je je nu al zorgen om een kruinligging en zelfs een sterrenkijker? Je baby heeft nog hartstikke veel ruimte om zijn/haar hoofd alle kanten op te draaien, zelfs naar aangezichtsligging.

Kersjes en Toby welkom thuis!

Die Ektorp-stoel is inderdaad errug mooi. Ik wilde 'm ook in de babykamer gaan neerzetten en heb zelfs al in de Ikea proefgezeten ( ). Uiteindelijk vanwege de prijs toch maar niet gedaan. Misschien kom ik nog een leuke aanbieding op marktplaats tegen.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 17:05:04 #87
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72235681
Kersjes, wat fijn dat je er weer bent en dat je kleine grote (:o) het goed doet Ben benieuwd naar de foto's!!!

Martineke, wat een leuke mail Daar zou ik ook blij verrast door zijn!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_72235750
Voor de Ektorp liefhebbers, op marktplaats staan er verschillende

Kersjes, welkom thuis met je verse beeb!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_72235751
Kersjes, welkom terug! En wat een mooie naam. Ben benieuwd naar de foto's.

Incantrix:
quote:
Ooohh, ok! Jemig, blij dat ik het gevraagd heb, zo handig dat er hier wat ervarener mensen rondlopen, haha! Ik had ook deze stoel gezien dus, alleen die lijkt ons zo laag qua zithoogte..
Ja, hij is enorm laag. We hebben em op het werk en de laatste weken voor mijn verlof kwam ik er niet meer in of uit. Ook de niet schommelvariant trouwens. Dus ik zou het niet doen.

Martine, nou heb ik al veel last gehad van mijn vocht, maar wat jij beschrijft nog nooit. Wel het gevoel alsof het blauwe plekken zijn, maar dat kan geen kwaad. Mijn zusje is arts en houdt het goed in de gaten, dus ik vertrouw haar ook volledig.Nou heb ik wel ooit zo'n been gehad op vakantie en toen was het inderdaad een infectie of schimmel (weet niet meer precies, kreeg er iig antibioticazalf voor). En verlof! Jeuh! En een gaaf gedichtje.

De harde buik zwakte gelukkig net na het berichtje af...kon ik eindelijk weer wat doen. En dus manlief geholpen bij het aanpassen van de box (we hebben en verhoogd en er wieltjes onder gemaakt). Daarna gekeken of de maxicosi wel in de auto past. Niet dus! Mijn auto kan em op de voorstoel (Twingo) maar bij mijn man kan ie niet op de voorstoel en eigenlijk ook niet echt fatsoenlijk op de achterbank. Tjemig, dat was een tegenvaller. Dus nu de dealer gebeld of die verlengers hebben. Die zijn dan van volvo zelf, dus dat vertrouw ik wel. Officeel mag het namelijk niet. Ja hee, we hebben ook al geen isofix, dus ook geen oplossing en de easybase past ook niet. En we voelden ons heel idioot met dat ding op straat, maar we zagen later op internet dat het in heel veel auto's niet past.

En over dat deeltijd werken, wij zitten ook nog niet helemaal gerust hoor. Bij mij is alles rond, geen probleem. Maar bij mijn man nog niet echt. Zijn eigenlijke baas wil niet dat hij 4x9 uur werkt.Beetje raar, want ze moeten klokken en als hij nou naar de uren zou kijken zien ze gewoon dat ie al elke dag 9 uur of meer werkt. Maaaaar..mijn man is nu gedetacheerd en bij dat bedrijf geven ze er weer niks om. Dus zolang ie daar zit is het geen probleem.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_72235770
wat lief dat jullie aan me gedacht hebben vandaag. het gesprek heeft me wel wat gerustgesteld, maar nog niet voldoende. We hebben een kans van 1 op 130 op een kindje met Down. Dat is dus minder dan een procent. Maar we hebben toch, om hopelijk ook nog wat onbezorgd te kunnen genieten een vruchwaterpunctie gepland. Die is in de week van 21 sept. en we kregen de optie een sneltest te doen. Dan weet je na een week de uitslag al, maar wordt er niet op verdere chromosoomafwijkingen getest. Maar goed, daar is bij ons toch geen aanleiding voor.

Het zit me allemaal nog steeds niet helemaal lekker, dus van mij mag het snel eind september zijn.
1 ei is geen ei
pi_72235785
Kersjes wat fijn dat je thuis bent met Toby! Gefeliciteerd

WupWup hier gelukkig geen restless legs hoor!
pi_72235845
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 16:41 schreef Lishe het volgende:
En poppedein, ik wens dat het vandaag begint..!

Nogmaals gefeliciteerd Kers, Ik had ook op Tobias gegokt, ontzetten leuk Toby, ook bij Devin! Wat vond hij van de naam?? ( en de associatie met "thomas de trein"?) Lekker dat jullie nu lekker thuis zijn...kan het grote genieten gaan beginnen!

@Het-is-mij... En sterrenkijker is niet helemaal hetzelfde als een kruinligging. Een sterrenkijken is wat we een Aaa ligging noemen (Achterhoofdsligging met achterhoofd achter, "normaal" is Aav, achterhoofdligging met het achterhoofd voor). Het zonder ontsluiting beoordelen dat een kindje in kruinligging ligt is erg lastig, sterker nog bijna niet te doen, dus ik ga er een beetje vanuit dat je een Aaa ligging bedoelt. Dit betekent dus dat het kindje op dit moment niet naar je ruggewervel "kijkt" maar richting je schaambotje. In principe kan een kindje prima geboren worden in een Aaa ligging, of dit ook het geval zal zijn is afhankelijk van de grote van het kind/hoofdje en jouw bekken. Wat echter heel vaak nog gezien wordt is dat het kindje tijdens de baring alsnog door de vorm van je bekken in een goede positie gedwongen wordt en "gewoon" in Aav geboren zal worden. Mijn eigen ervaring is dat mensen met een kindje in Aaa wat vaker last van rugweeën hebben en soms al wat eerder persdrang dan volledige ontsluiting. Bovendien ligt het ruggetje van het kindje wat vaker aan de rechterkant van je buik. Het persen duurt over het algemeen genomen iets langer en de kans op een kunstverlossing is iets groter, maar het is zeker ook heel goed mogelijk om op deze manier een kindje geboren te laten worden.
een echte kruinligging die niet bijdraait daarentegen is vooral in het geval van een eerste kind vaak wel een baringsbelemmering. maar zoals gezegd kom je daar vaak pas echter bij inwendig onderzoek tijdens een verder gevorderd stadium van de ontsluiting.

Tijdens mijn stage in New York merkte ik dat hier door de "midwives" daar erg panisch over gedaan werd, zij zetten daarom ook al hun zwangeren met een kind in "OP" vanaf 37 weken 10 minuten per dag op handen en knieën (all-fours). Onderzoeken wijzen echter uit dat dit helemaal geen lager aantal Aaa liggingen oplevert. Wat soms nog wel eens wil helpen is om tijdens de baring op handen en knieën te zitten en al dan niet ook zo te persen. Dat bevordert dan soms net de draaiing van het hoofd doordat het kindje op deze manier wat meer ruimte in het bekken heeft.

Ik hoop dat je wat kan met deze info, maar wil je in ieder geval op t hart drukken je er niet teveel zorgen om te maken, nogmaals de meeste kindjes draaien alsnog bij in de verdere duur van de zwangerschap of tijdens de baring en zoniet dan is het gewoon afhankelijk van het samenspel tussen hoofd en bekken... zoals eigenlijk in elke situatie het geval is!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_72236124
Didydoos, hopelijk is het heel snel eind september en valt de uitslag dan mee. Ik snap het heel goed dat je verder laat testen, ik zou precies hetzelfde gedaan hebben. Sterkte voor nu!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_72236151
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 17:08 schreef Stiemie het volgende:
Kersjes wat fijn dat je thuis bent met Toby! Gefeliciteerd

WupWup hier gelukkig geen restless legs hoor!
Sorry voor de valse beschuldiging Ik twijfelde er al aan.. Even terugzoeken wie het wel was...
Lunastar dus. Ik trek gelijk even dat stukje over gaan bevallen in
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 17:24:59 #95
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_72236249
didydoos, wat naar die onzekerheid!
mag ik ff zeggen dat het totaal niet bij te houden is hier?

vanmiddag gezellig gewinkeld met stiemie, leuke dingen gekocht!
eerst een uur koffie drinken, dan een uurtje winkelen, (ik moest halverwege gaan zitten, kl*te-bekken) dan lunch, hard werken, hoor!

verder gaat het hier eigenlijk wel prima. gister was de osteopaat zowaar tevreden, ik heb van de fysio oefeningen gekregen, en ik ben goeddeels pijnvrij!

had ik nou gezien dat ymme BI heeft en moet stoppen met werk? wat ontzettend balen, zeg! tzit jou ook niet mee!

verder heb ik niet 4 topics bijgelezen, so sorry
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_72236269
Didydoos, ik hoop dat je de wachttijd tot september een beetje goed door kan komen, maar kan mee heel goed voorstellen hoe onrustig je er van kan zijn of worden... hopelijk heb je een beetje "afleiding" tot die tijd, waardoor het wellicht wat sneller gaat voor je gevoel.
pi_72236296
@ Didy, Sterkte met wachten tot eind. sept

@ Kersjes, lekker thuis genieten met je mannen.

@ Mefke, handig om dat ff nagekeken te hebben.
Bijmij mag de maxi cosi niet voor omdat de airbag daar niet handmatig uitgezet kan worden.

@ Wupwup & poppedein,
Ik lig er nu nog niet wakker van hoor maar de gyn noemde het gister 2x over die kruinligging en vind vaak veel interessant om te weten en dan ga je natuurlijk eens zoeken op internet, moet je niet altijd doen maar ja vandaar dat ik eens wilde weten wat ervaringen e.d van anderen waren.
Ik weet ook dat het kindje nog kan draaien maar had ik ook altijd tijdens mijn opleiding, veel info, vind veel interessant en wil veel weten en zoiets vind ik wel prettig dat ik weet hoe of wat.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 17:29:09 #98
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_72236352
Didydoos, sterkte, nog even. En ongeacht de uitslag lekker dromen over jullie kindje. Succes hoor...
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_72236378
Kersjes en Toby thuis Wat fijn dat het zo goed gaat met je grote kleine man!

Didy, bah, toch nog een beetje vervelend nieuws. Hopelijk levert de punctie wat meer informatie op! Sterkte tot die tijd

Enne...wie is pannenkoeken?

Ik ben net maar mn ziekenhuistas in gaan pakken nadat ik op m'n kop kreeg van m'n mama toen ik zei dat ze toch nog wel 3 weken bleef zitten. Maar ik heb het idee dat ik de helft vergeet ofzo... Kleertjes voor de baby komen er pas na het weekend in, als ze gewassen zijn. Telefoon en fototoestel kan ik nu nog niet inpakken, net als haarborstel enzo. Wie was het ook al weer met zo'n handig lijstje?
Lotte!
Noah!
pi_72236496
Wij hadden een lijstje met 'laatste moment dingen' bovenin de tas gelegd, misschien idee?

@didydoos: wat naar die onzekerheid... 1:130 is inderdaad niet zo'n grote kans, maar kan me voorstellen dat je niet gerust gesteld bent nog!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')