That that can in The Netherlands.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:21 schreef fok-franz het volgende:
When i fucked a girl in her ass and her gf lick me clean, thats make me proud!
Nu!!quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:21 schreef fok-franz het volgende:
When i fucked a girl in her ass and her gf licked me clean, that made me proud!
Je bent trots dat je je pedofieleninstinct weet te onderdrukken?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:25 schreef Gert het volgende:
Dat ik nog altijd NEE tegen drugs zeg. Drugs![]()
En pedofilie moet ik ook niks van hebben.
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:25 schreef Gert het volgende:
Dat ik nog altijd NEE tegen drugs zeg. Drugs![]()
En pedofilie moet ik ook niks van hebben.
Jij mag trots zijn op je reputatie hier. Man, je hebt alleen je ontmaagding niet verkocht in V&A.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:28 schreef Braddie het volgende:
het meest trots was ik toen ik voor 600 man op trad met een synthesizert..
Ook tegen cafeïne?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:27 schreef Dqod het volgende:
[..]
![]()
Ook tegen alcohol?
Anders lieg je u_u
Dat geleuter altijd over principieel geen drugs gebruikenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:30 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Ook tegen cafeïne?![]()
![]()
Hou toch op
Nou, er zijn zat dingen die ik niet verkopen zal.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:29 schreef TNA het volgende:
[..]
Jij mag trots zijn op je reputatie hier. Man, je hebt alleen je ontmaagding niet verkocht in V&A.
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:30 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Ook tegen cafeïne?![]()
![]()
Hou toch op
Nee ik zuip als een ketter.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:27 schreef Dqod het volgende:
[..]
![]()
Ook tegen alcohol?
Anders lieg je u_u
Hm ff serieus eh..quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:36 schreef Gert het volgende:
[..]
Nee ik zuip als een ketter.
Maar da's geen echte drugs. Junkiegebruikerts.![]()
Ben trots dat ik mezelf niet tot dat stelende tuig hoef te rekenen. Da's toch karakter tonen, al zeg ik het zelf.
Het is een kwestie van tijd voordat jij ook oude vrouwtjes berooft, met een spuit nog in je arm bungelend. Zo gaat het altijd met drugs. Het is niet voor niets verboden!quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:39 schreef Dqod het volgende:
[..]
Hm ff serieus eh..
Waarom ben je zo erg tegen drugs als ik vragen mag?
Heb je ervaring met drugs (Hiermee bedoel ik niet alleen eigen ervaring, maar mensen om je heen ofzo)
En als je t over drugs hebt, doel je dan op alle soorten? Of meer de harddrugs..
Ik bedoel, ik rook zo af en toe ook een jointje, maar dat betekend niet dat ik steel..
Ik verdien t braaf door werken en haal t ook braaf in de coffeeshop
Wel ben ik t er mee eens, dat ik t knap vind als je nog nooit iets hebt gebruikt
Whaha ehm nee?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:42 schreef Gert het volgende:
[..]
Het is een kwestie van tijd voordat jij ook oude vrouwtjes berooft, met een spuit nog in je arm bungelend. Zo gaat het altijd met drugs. Het is niet voor niets verboden!
Ja want iedereen die drugs gebruikt is stelend tuig.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:36 schreef Gert het volgende:
[..]
Nee ik zuip als een ketter.
Maar da's geen echte drugs. Junkiegebruikerts.![]()
Ben trots dat ik mezelf niet tot dat stelende tuig hoef te rekenen. Da's toch karakter tonen, al zeg ik het zelf.
En zo te zien weet jij niet eens wat drugs is, en lees jij alleen nieuwsberichtenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:42 schreef Gert het volgende:
[..]
Het is een kwestie van tijd voordat jij ook oude vrouwtjes berooft, met een spuit nog in je arm bungelend. Zo gaat het altijd met drugs. Het is niet voor niets verboden!
Daar mag je idd wel trots op zijn..quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:56 schreef Cracka-ass het volgende:
Toen ik tussen duim en wijsvinger een mug uit de lucht haalde.
Yeah!
Precies.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:02 schreef TNA het volgende:
Ik vind het hele concept 'trots' sowieso onzin, je kunt iets wel of je kunt iets niet, klaar.
Dat vind ik wel een beetje negatief TNA..quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:02 schreef TNA het volgende:
Ik vind het hele concept 'trots' sowieso onzin, je kunt iets wel of je kunt iets niet, klaar.
Geen probleem als mensen zich daar beter door voelen, maar ik ervaar het nooit, als ik iets presteer kon ik dat blijkbaar, nou leukquote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:04 schreef Dqod het volgende:
[..]
Dat vind ik wel een beetje negatief TNA..
Je mag toch zo af en toe best trots op jezelf zijn?
En jezelf een schouderklopje geven?!
Vind ik hoor..
Nou ja ok.. Dat is wel een logische verklaring!quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:06 schreef TNA het volgende:
[..]
Geen probleem als mensen zich daar beter door voelen, maar ik ervaar het nooit, als ik iets presteer kon ik dat blijkbaar, nou leukConsequenties kunnen goed zijn, daar werk je voor, maar 'trots' zijn op iets dat ik blijkbaar kon, nee.
Hehe, enjoy. Cynisme kent zijn nadelen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:08 schreef Dqod het volgende:
[..]
Nou ja ok.. Dat is wel een logische verklaring!
Mgoed, ik hou t zelf denk ik idd toch maar bij een welverdiend schouderklopje
zo af en toe..
Daar word ik vrolijk van
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:02 schreef TNA het volgende:
Iedere geleverde prestatie kon blijkbaar geleverd worden. Consequenties kunnen je blij maken (een blik van iemand die gaat zitten als je voor diegene opstaat, een diploma waarmee je een baan krijgt), maar trots ervaar ik nooit.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:09 schreef Gert het volgende:
[..]
Dat gaat vaak op ja, het is geen prestatie om een knap uiterlijk te hebben of om intelligent te zijn. Dat is je in de schoot geworpen (ik praat nu even in het algemeen hè, niet tegen jou)
Maar sóms overwin je jezelf. Door iets goeds te doen dat niet in je aard ligt. Bijvoorbeeld opstaan in een tram en iemand te hulp schieten die door een paar hufters wordt lastig gevallen. Het is dan heel makkelijk om naar buiten te blijven staren. ik vind dat je best trots mag zijn als je dan durft in te grijpen.
Of een diploma uiteindelijk tóch halen, ondanks dat je lui en ongedisciplineerd bent. Maar het belang er van inzien dat je het moét halen en je wat mindere eigenschappen overwinnen door er keihard tegenaan te gaan.
Op dat soort dingen mag je best trots zijn toch?
Tevredenheid vind ik normaal, want tevredenheid impliceert niets over de aard van de prestatie. Trots zijn betekent dat je een prestatie blijkbaar erg bijzonder vindt, terwijl geen enkele prestatie bijzonder is.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:12 schreef zhe-devilll het volgende:
Nooit wat is trots eigenlijk? Ik ben gewoon tevreden, begrijp trots ook niet.
OK, ik snap je redenatie maar ik vind dat wat te kort door de bocht.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:11 schreef TNA het volgende:
[..]
Iedere geleverde prestatie kon blijkbaar geleverd worden. Consequenties kunnen je blij maken (een blik van iemand die gaat zitten als je voor diegene opstaat, een diploma waarmee je een baan krijgt), maar trots ervaar ik nooit.
Ik denk dat ik wel 'gelijk' heb, alleen dat dat gelijk niet tot geluk leidtquote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:15 schreef Gert het volgende:
[..]
OK, ik snap je redenatie maar ik vind dat wat te kort door de bocht.
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:26 schreef TNA het volgende:
[..]
Je bent trots dat je je pedofieleninstinct weet te onderdrukken?
Nja voor jou dus..quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:16 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik denk dat ik wel 'gelijk' heb, alleen dat dat gelijk niet tot geluk leidtHet is natuurlijk mooi als je je tevreden/trots kunt voelen over dingen die je zelf als speciaal ervaart. 't Is alleen dat ik prestaties nooit als speciaal ervaar. En dat maakt trots per definitie onmogelijk.
Maar waarom zou een prestatie ooit speciaal/bijzonder zijn, als het blijkbaar gewoon kan?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:21 schreef Dqod het volgende:
[..]
Nja voor jou dus..
Want aangezien ik en wrschijnlijk nog wat anderen bepaalde prestaties WEL als speciaal
ervaren maakt trots voor mij (en die anderen) dus wel mogelijk..
Dus verschilt t per persoon toch?
Maar anyway'zzzz..
Ik ga m'n bed opzoeken..
Welterusten beste mensen![]()
![]()
Je moet het ook weer niet te ver gaan doortrekken. Een prestatie kan wel bijzonder zijn, bijvoorbeeld als het heel veel doorzettingsvermogen heeft gekost. Dat er veel punten geweest zijn waarop je had willen en kunnen afhaken, maar je toch hebt doorgezet voor het resultaat. Als je die prestatie veel voor je betekent, is het een bijzondere prestatie.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:26 schreef TNA het volgende:
[..]
Maar waarom zou een prestatie ooit speciaal/bijzonder zijn, als het blijkbaar gewoon kan?
Ik vind prestaties nooit bijzonder. Als iets kan, dan kan het. Dat neemt niet weg dat er natuurlijk genoeg mensen zijn die goede dingen doen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:51 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Je moet het ook weer niet te ver gaan doortrekken. Een prestatie kan wel bijzonder zijn, bijvoorbeeld als het heel veel doorzettingsvermogen heeft gekost. Dat er veel punten geweest zijn waarop je had willen en kunnen afhaken, maar je toch hebt doorgezet voor het resultaat. Als je die prestatie veel voor je betekent, is het een bijzondere prestatie.
Desalniettemin, is dat voor mij geen reden om me trots te voelen. Voldaan of tevreden/gelukkig, eerder.
Het gaat om het gevoel wat het bij je teweeg brengt. Een overwinning die je voor jezelf haalt is iets wat je blijkbaar kon, maar daar hoefde je nog niet per se van overtuigd te zijn. Het kan een ervaring zijn in je leven die je er toe zet om beslissingen anders te maken. Iets wat je zelfvertrouwen geeft. Het wordt een soort mijlpaal voor jezelf waar je naar terug kan refereren. Waar je energie uit put om andere dingen te doen. Dat jij die ervaring bijna niet hebt, kan ook betekenen dat je te weinig uitdagingen in het leven aangaat en dat je jezelf te weinig toetst.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:26 schreef TNA het volgende:
[..]
Maar waarom zou een prestatie ooit speciaal/bijzonder zijn, als het blijkbaar gewoon kan?
Anyway, slaap lekker
Ik ken de momenten, ik ken het gevoel om iets te bereiken waar je hard voor hebt gewerkt en waarvan je niet had verwacht dat je het zou halen, maar ik heb me nooit in mijn leven trots gevoeld. Dat ik het haalde, betekende dat ik het blijkbaar kon. Anders had ik het niet gehaald. Als je iets haalt waarvan je dacht dat je het nooit zou halen, heb je je eigen kunnen blijkbaar onderschat.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:56 schreef Appletree het volgende:
[..]
Het gaat om het gevoel wat het bij je teweeg brengt. Een overwinning die je voor jezelf haalt is iets wat je blijkbaar kon, maar daar hoefde je nog niet per se van overtuigd te zijn. Het kan een ervaring zijn in je leven die je er toe zet om beslissingen anders te maken. Iets wat je zelfvertrouwen geeft. Het wordt een soort mijlpaal voor jezelf waar je naar terug kan refereren. Waar je energie uit put om andere dingen te doen. Dat jij die ervaring bijna niet hebt, kan ook betekenen dat je te weinig uitdagingen in het leven aangaat en dat je jezelf te weinig toetst.
Dus als jij ontzettend hard je best hebt gedaan en bloed, zweet en tranen hebt gegeven voor iets, dan ben je 'gewoon' tevreden? Dan is de inspanning wat mij betreft niet te vergelijken met wat het oplevert. Ik vind 'tevreden' veel te passief voor iets waar ik dan zo hard voor gewerkt heb.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:59 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik ken de momenten, ik ken het gevoel om iets te bereiken waar je hard voor hebt gewerkt en waarvan je niet had verwacht dat je het zou halen, maar ik heb me nooit in mijn leven trots gevoeld. Dat ik het haalde, betekende dat ik het blijkbaar kon. Anders had ik het niet gehaald. Tevreden zijn met resultaten? Ja. Trots? Nooit.
Natuurlijk ben ik weleens meer dan tevreden en kan ik heel blij zijn met resultaten. Maar dat neemt niet weg dat ik nog nooit het gevoel 'trots' heb ervaren en ik zie ook niet in waarom ik dat ooit zou moeten doen. Alles wat ik in mijn leven zal bereiken zat blijkbaar in me. Ik zie derhalve geen reden voor trots.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:06 schreef Appletree het volgende:
[..]
Dus als jij ontzettend hard je best hebt gedaan en bloed, zweet en tranen hebt gegeven voor iets, dan ben je 'gewoon' tevreden? Dan is de inspanning wat mij betreft niet te vergelijken met wat het oplevert. Ik vind 'tevreden' veel te passief voor iets waar ik dan zo hard voor gewerkt heb.
Maar wat is trots dan precies voor jou? Je moet het toch wel herkennen bij andere mensen om te zeggen dat jij het iig niet hebt ervaren.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:08 schreef TNA het volgende:
[..]
Natuurlijk ben ik weleens meer dan tevreden en kan ik heel blij zijn met resultaten. Maar dat neemt niet weg dat ik nog nooit het gevoel 'trots' heb ervaren en ik zie ook niet in waarom ik dat ooit zou moeten doen. Alles wat ik in mijn leven zal bereiken zat blijkbaar in me. Ik zie derhalve geen reden voor trots.
Trots is m.i. een emotie die impliceert dat wat je hebt bereikt speciaal is, of bijna 'buiten jezelf' lag, zo goed was het. Daar geloof ik niet in. Wat je kan zat blijkbaar in je.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:14 schreef Appletree het volgende:
[..]
Maar wat is trots dan precies voor jou? Je moet het toch wel herkennen bij andere mensen om te zeggen dat jij het iig niet hebt ervaren.
Het voordeel van een uitdaging is voor mij dat je jezelf beter kan leren kennen, daar heb je later nog eens wat aan, plus het eventuele directe resultaat wat het oplevert (e.g. de uitdaging aangaan voor een moeilijke stage die je een mooie baan oplevert). Dat ik achteraf denk "Nou, dit zat er blijkbaar in" resultaat in de afwezigheid van trots, maar ik kan wel blij zijn met het resultaat.quote:Als je er vanuit gaat dat alles wat je in leven zal bereiken in je zat, vind ik niet erg motiverend. Het geeft iig geen motivatie om te kijken waar de grenzen liggen van wat er dan blijkbaar in je zit qua vermogen. Want als je dat dan haalt, is het 'nou, dit zat er blijkbaar in'. Het geeft geen uitdaging. Juist het idee dat je iets misschien niet zou kunnen, geeft je aansporing om er hard voor te werken.
Wat je kan, zat blijkbaar in je. Maar dat is altijd pas de realisatie achteraf. Dat is niet de informatie de jij van tevoren al hebt. Je moet inschattingen maken om te kijken of je iets kan. Het risico nemen om daar vervolgens op in te springen. Als ik van tevoren precies al wist wat ik wel en niet kon, dan was het idd een koud kunstje. Maar juist de onzekerheid dat je niet weet waar je grenzen liggen, geven dat gevoel van trots zijn.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:19 schreef TNA het volgende:
[..]
Trots is m.i. een emotie die impliceert dat wat je hebt bereikt speciaal is, of bijna 'buiten jezelf' lag, zo goed was het. Daar geloof ik niet in. Wat je kan zat blijkbaar in je.
Ik denk dat ik blij in sommige gevallen te passief vind.quote:[..]
Het voordeel van een uitdaging is voor mij dat je jezelf beter kan leren kennen, daar heb je later nog eens wat aan, plus het eventuele directe resultaat wat het oplevert (e.g. de uitdaging aangaan voor een moeilijke stage die je een mooie baan oplevert). Dat ik achteraf denk "Nou, dit zat er blijkbaar in" resultaat in de afwezigheid van trots, maar ik kan wel blij zijn met het resultaat.
Het vermogen om met onzekerheid een uitdaging met risico's aan te gaan zit ook in jequote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:28 schreef Appletree het volgende:
[..]
Wat je kan, zat blijkbaar in je. Maar dat is altijd pas de realisatie achteraf. Dat is niet de informatie de jij van tevoren al hebt. Je moet inschattingen maken om te kijken of je iets kan. Het risico nemen om daar vervolgens op in te springen. Als ik van tevoren precies al wist wat ik wel en niet kon, dan was het idd een koud kunstje. Maar juist de onzekerheid dat je niet weet waar je grenzen liggen, geven dat gevoel van trots zijn.
Ja, dat zit weliswaar in je. Maar dat is niet informatie waar jij per se kennis van had. Juist dat verschil tussen niet weten of je iets aan kan en daarna de realisatie dat het wel zo was, geeft die trots.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:29 schreef TNA het volgende:
[..]
Het vermogen om met onzekerheid een uitdaging met risico's aan te gaan zit ook in je
Dus trots is een gebrek aan zelfkennis opvullen?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:38 schreef Appletree het volgende:
[..]
Ja, dat zit weliswaar in je. Maar dat is niet informatie waar jij per se kennis van had. Juist dat verschil tussen niet weten of je iets aan kan en daarna de realisatie dat het wel zo was, geeft die trots.
Weten wat je vermogens zijn, is informatie waar je niet altijd beschikking toe hebt. Dat je vermogens in zekere zin liggen vastbesloten, betekent niet dat jij daar naar kan handelen. Als ik puur jouw deterministische visie volg, dan ligt alles besloten, is trots niet mogelijk, want het lag besloten. Maar mensen ervaren wel degelijk keuzevrijheid, overwinnen van angsten, de strijd die ze moeten aangaan en ze ervaren vaak ook de trots. Dat is geen onzin.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:38 schreef TNA het volgende:
[..]
Dus trots is een gebrek aan zelfkennis opvullen?
Je doet ook weleens dingen waar je nooit van verwacht had dat je het kon, dan kun je best eens trots zijn op jezelf toch.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:02 schreef TNA het volgende:
Jah, leuk maar voor iemand wiens hobby nou niet bepaald hardlopen is vind ik het best een prestatie om 10 km in precies een uur te doen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:44 schreef StinsonB het volgende:
De marathon is een hardloopwedstrijd over een afstand van 42,195 km. Geen 10km...
En ik ben ook trots op je nijnsquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 14:25 schreef Nijns het volgende:
Toen ik net bericht kreeg dat ik geslaagd ben
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |