MLN = ?quote:
Mwah wat is normaal, ik studeer gewoon en betaal nagenoeg alles zelf. Dan blijft er niet veel geld over om mijn ouders ook nog eens kostgeld te gaan betalen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:08 schreef Mirjam het volgende:
ik betaalde gewoon kostgeld, ,lijkt me ook niet meer dan normaal, voor niks gaat de zon op.
mijn moeder zat in de bijstand, ik werkte al jong voor m'n geld, en kocht zelf ook alles.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:10 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Mwah wat is normaal, ik studeer gewoon en betaal nagenoeg alles zelf. Dan blijft er niet veel geld over om mijn ouders ook nog eens kostgeld te gaan betalen.
Edit: Als ik fulltime zou werken zou ik wel kostgeld moeten (en willen) betalen.
Dat is dan voor jou misschien normaal, maar over het algemeen vind ik het niet normaal om kostgeld te betalen aan je ouders als je nog thuis studeert (of je moet jaren studievertraging opgelopen hebben). Als je ouders het krap hebben is het een iets ander verhaal.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:14 schreef Mirjam het volgende:
[..]
mijn moeder zat in de bijstand, ik werkte al jong voor m'n geld, en kocht zelf ook alles.
enige dat ik niet betaalde was schoolgeld
Kansloos vind ik. Zelf het huis uit gaan = zelf betalen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:17 schreef Pannenkoeken het volgende:
Ik hoefde geen kostgeld te betalen, sinds 1 jaar woon ik op kamers en krijg nu geld van mijn ouders om de huur, mijn eten en een deel van mijn studieboeken te betalen. Mijn broer (23) woont nog thuis en hoeft ook geen kostgeld te betalen, maar omdat ik geld van mijn ouders krijg, krijgt hij ook geld van mijn ouders. Wel een lager bedrag, hij hoeft immers geen huur te betalen en mijn ouders doen en betalen alle boodschappen.
Zou ik niet eens willen.....quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:17 schreef Pannenkoeken het volgende:
sinds 1 jaar woon ik op kamers en krijg nu geld van mijn ouders om de huur, mijn eten en een deel van mijn studieboeken te betalen
Er zijn ook nog mensen die door omstandigheden niet instaat zijn om alles zelf te kunnen betalen..quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:24 schreef kabelhaspel het volgende:
[..]
Kansloos vind ik. Zelf het huis uit gaan = zelf betalen.
Niet volwassen willen zijn maar ondertussen niet kunnen dokken.
Dat kan niet want mijn opleiding zit daarvoor te ver van mijn huis.quote:
Nee, als je studeert krijg je een fooi uit Groningen. Het is geen schande als je daar geen kamer+huur+eten+schoolgeld van kunt betalen want het is gewoon te weinig.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:24 schreef kabelhaspel het volgende:
[..]
Kansloos vind ik. Zelf het huis uit gaan = zelf betalen.
Niet volwassen willen zijn maar ondertussen niet kunnen dokken.
Geld aan je verdienen? Dus jij eet en drinkt niet en wast jezelf en je kleren niet ofzo? Of betaal je dat dan allemaal zelf?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:29 schreef voetballeh het volgende:
ik vind dat als je ouders willen dat je kostgeld betaalt dat ze niet echt van je houden.
Aangezien ze dan geld aan je willen verdienen.
daar zijn ouders voorquote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:32 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Geld aan je verdienen? Dus jij eet en drinkt niet en wast jezelf en je kleren niet ofzo? Of betaal je dat dan allemaal zelf?
Ja, maar dan is het onzin om te stellen dat ze aan je verdienen, dat kan je zelf ook wel even uitrekenen.quote:
als m'n ma gaat eisen dat ik wasmiddel meebetaal voor die ene t-shirt van me die ze erbij gooit dan willen ze aan je verdienen. ze wast toch wel.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:37 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ja, maar dan is het onzin om te stellen dat ze aan je verdienen, dat kan je zelf ook wel even uitrekenen.
Moet je eens even opletten als je het huis uitgaat hoeveel geld ze dan ineens over hebben. Er wordt gewoon meer eten gekookt, meer drinken gekocht en meer gewast, dat lijkt me nogal logisch.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:41 schreef voetballeh het volgende:
[..]
als m'n ma gaat eisen dat ik wasmiddel meebetaal voor die ene t-shirt van me die ze erbij gooit dan willen ze aan je verdienen. ze wast toch wel.
eten moeten ze ook...1 aardappel extra in de pan maakt ook niet zoveel uit.
en ze zitten ook allemaal hier op internet...dus die paar mb's aan mp3's die ik download zal ze ook niet naar de gaarkeuken sturen wel?
Dus jij hebt maar één T-shirt dat maar eens per twee weken gewassen hoeft te worden?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:41 schreef voetballeh het volgende:
[..]
als m'n ma gaat eisen dat ik wasmiddel meebetaal voor die ene t-shirt van me die ze erbij gooit dan willen ze aan je verdienen. ze wast toch wel.
eten moeten ze ook...1 aardappel extra in de pan maakt ook niet zoveel uit.
en ze zitten ook allemaal hier op internet...dus die paar mb's aan mp3's die ik download zal ze ook niet naar de gaarkeuken sturen wel?
Ook goed gebruikt gemaakt van de optie om heerlijk te kunnen sparen dus? :pquote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:57 schreef announcement het volgende:
*woont inmiddels op zichzelf heeft 3 jaar thuis gewoont, full-time gewerkt en lekker kunnen sparen*
Bron?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:51 schreef Geerd het volgende:
Is het ook niet zo dat vaak dat geld/ een gedeelte weer terug gegeven word als kind lief het huis uit gaat?
Jij betaald je ouders een deel terug van de kosten die ze aan jou hebben gemaakt in hun leven? Of wat bedoel je?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:51 schreef Geerd het volgende:
Is het ook niet zo dat vaak dat geld/ een gedeelte weer terug gegeven word als kind lief het huis uit gaat?
Tja dat zou ik ook niet willen als mijn ouders mij op m'n 18e kostgeld laten betalen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:04 schreef Here2Stay het volgende:
Yep, moest gaan betalen in de maand dat ik18 werd. Ongeveer 100 euro per maand tot ik huis uit ging. Maar ouders betaalden studie, dus helemaal niets te klagen.
Toen ik terugkwam van tijd buitenland na studie opnieuw jaar thuis gewoond en 250 euro per maand betaald.
Vreemdgenoeg ben ik de enige van mijn vriendinnengroep die ooit kostgeld heeft betaald. En er zitten ertussen die met 26 nog/weer thuis wonen... tsja, zou mijn voorkeur niet hebben
Hoezo zou dat teruggegeven worden? Kan je jezelf ook uitleggen in meer dan 1 zin?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:05 schreef Geerd het volgende:
Dat een gedeelte van dat kost geld weer terug gegeven word wanneer het kind het huis verlaat/samen gaat wonen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |