Sinds wanneer is het oversteken van de Grote Oceaan ineens een korte hapklare brok?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:27 schreef moussie het volgende:
[..]
Experts die hun mening hebben gegeven over situaties die niet van toepassing zijn op de situatie van dat meisje .. zij komt op die route niet in windstiltes, daar is het reisschema op gepland .. ze komt niet rond engpassen met stormen waar je constant alert moet zijn cq hazeslapppjes houden, daar is die route op gepland, die route is gepland op wat een meisje op die leeftijd aan kan, korte hapklare brokken met pauzes om op de volgende goede wind te wachten
lees je anders eens in op de Passaat-route, wat dat is en hoeveel mensen daar gebruik van maken .. dat is relevante informatie .. niet de hazeslaapjes tijdens de ronding van de kaap of een windstilte bij de Azoren
Was jij niet diegene die volmondig instemde met het feit dat een dertienjarige dat niet kan want groei van de hersenen en zo?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:23 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
? Heb ik daar ooit een letter over weggetikt? Wil je me even heel snel quoten?
Gewoon sorry zeggen voor een dergelijk valse aantijging mag uiteraard ook.
Sponsors zoeken! Je moet meteen op wereldreis!quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:32 schreef Shitney het volgende:
Ik kan me dingen van mijn tweede levensjaar herinneren. Maar ik ben dan ook uitzonderlijk getalenteerd.![]()
(Serieus, het is bevestigd door experts dat dat vrij bijzonder is.)
Excuus geaccepteerd (wel wat aan je geheugen werken, daar gaat wat mis).quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:33 schreef moussie het volgende:
[..]
Was jij niet diegene die volmondig instemde met het feit dat een dertienjarige dat niet kan want groei van de hersenen en zo?
if not, I'm sorry
Ik herinner me het werkelijk, dat komt waarschijnlijk omdat ik destijds er vaker aan gedacht heb. Het is dus als het ware meegereist door de jaren heen. Toen ik 4 jr was kreeg ik zelf een grote step en toen kwam het verhaal van dat kleine stepje sowieso alweer ter sprake.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:29 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Maar herinner je dat werkelijk zelf? Of is die herinnering misschien ingeprent door verhalen van je familieleden?
Mijn eerste jeugdherinnering (waar ik werkelijk de emotie van het moment, de geuren, en alles wat met dat moment te maken had van kan herinneren), is het moment dat op 4 jarige leeftijd mijn keelamandelen werden geknipt.
Van mijn eerste levensjaren weet ik ook wel wat, ik ken de foto's en ik ken de verhalen die daarbij horen. Maar ze missen de herinnering van emotie, van geur etc.
Ik doelde eigenlijk meer op geconditioneerde reflexen, dingen in je leefomgeving waarop je reageert, meer het onderbewustzijn dat de reacties oproept op basis van ervaringen in die periode ..quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:32 schreef Shitney het volgende:
Ik kan me dingen van mijn tweede levensjaar herinneren. Maar ik ben dan ook uitzonderlijk getalenteerd.![]()
Ik dacht zelf aan zwemmen, is dat wat denk je? Ik heb gehoord dat de passaat route best een pretroute is en ik kan behoorlijk goed zwemmen. Ik ben namelijk opgegroeid met een zwembad in de tuin. Denk je dat dat wel spectaculair genoeg is? Of kan ik beter een van mijn kinderen gaan drillen? Die kleine zit nu op zwemles, die kan nog alle kanten op nu. Wat vind jij?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:33 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Sponsors zoeken! Je moet meteen op wereldreis!
Ah ok, maar dan staat de herinnering dus niet op zichzelf, maar is die afhankelijk van inprenting. Het menselijk geheugen is sowieso een wonderlijk ding. Sommige momenten van heel veel jaren geleden, kun je je nog precies herinneren met alle factoren die daarbij horen... maar wat ik eergisteren om 14.30 deed en dacht... Ik zou het werkelijk niet wetenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:40 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik herinner me het werkelijk, dat komt waarschijnlijk omdat ik destijds er vaker aan gedacht heb. Het is dus als het ware meegereist door de jaren heen. Toen ik 4 jr was
kreeg ik zelf een grote step en toen kwam het verhaal van dat kleine stepje sowieso alweer ter sprake.
ik kan me ook nog andere dingen herinneren uit die tijd. Om dezelfde reden. Dingen die later vaker ter sprake kwamen en dus regelmatig opnieuw in mijn geheugen werden gegrift.
Als je volgende week vertrekt, kun je gewoon regelmatig aan boord klimmen bij de Lauravlootquote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:42 schreef Shitney het volgende:
[..]
Ik dacht zelf aan zwemmen, is dat wat denk je? Ik heb gehoord dat de passaat route best een pretroute is en ik kan behoorlijk goed zwemmen. Ik ben namelijk opgegroeid met een zwembad in de tuin. Denk je dat dat wel spectaculair genoeg is? Of kan ik beter een van mijn kinderen gaan drillen? Die kleine zit nu op zwemles, die kan nog alle kanten op nu. Wat vind jij?
Deze reeks gaat dan ook zo f*cking snel .. en dan al die persoonlijke sneren tussendoor ..quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:34 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Excuus geaccepteerd (wel wat aan je geheugen werken, daar gaat wat mis).
Begin eerst maar eens an het overzwemmen van Het Kanaal. Lukt dat, kun je de wereldzeeen ook aanquote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:42 schreef Shitney het volgende:
[..]
Ik dacht zelf aan zwemmen, is dat wat denk je? Ik heb gehoord dat de passaat route best een pretroute is en ik kan behoorlijk goed zwemmen. Ik ben namelijk opgegroeid met een zwembad in de tuin. Denk je dat dat wel spectaculair genoeg is? Of kan ik beter een van mijn kinderen gaan drillen? Die kleine zit nu op zwemles, die kan nog alle kanten op nu. Wat vind jij?
Met je tuin in een lifeboat naast je, om af en toe te rusten, moet dat lukken, moet je wel opletten dat je niet overvaren wordt door de honderden zeilers op diezelfde routequote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:42 schreef Shitney het volgende:
[..]
Dat heb ik ook, lig soms dubbel van het lachen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:50 schreef Shitney het volgende:![]()
Ik word ongelooflijk melig van jullie. Zit hier hardop te schateren.
Ach, wat sneren betreft laat jij je ook niet onbetuigd , verdraaid, alweer een schipperstermquote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:46 schreef moussie het volgende:
[..]
Deze reeks gaat dan ook zo f*cking snel .. en dan al die persoonlijke sneren tussendoor ..
een leuke avatar helpt wat dat aangaat, een visueel geheugensteuntje wie wie is
Morgen is t allemaal weer voorbij. Dan is dit onderwerp oud nieuws en weten we dat ze dr zin niet heeft gekregenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat heb ik ook, lig soms dubbel van het lachen.
Ja, morgen wordt een belangrijke dag. Ben reuze benieuwd wat de rechter gaat zeggen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:05 schreef marsan het volgende:
[..]
Morgen is t allemaal weer voorbij. Dan is dit onderwerp oud nieuws en weten we dat ze dr zin niet heeft gekregen
ik ben overtuigd dat de uitspraak in het nadeel van Laura zal uitvallen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, morgen wordt een belangrijke dag. Ben reuze benieuwd wat de rechter gaat zeggen.
Nou... Het blijft Nederland, het zou me niets verbazen als ze alsnog haar zin krijgt.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:12 schreef marsan het volgende:
[..]
ik ben overtuigd dat de uitspraak in het nadeel van Laura zal uitvallen.
Kan me niet voorstellen dat hij anders doet
Laten we het hopen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:17 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nou... Het blijft Nederland, het zou me niets verbazen als ze alsnog haar zin krijgt.
De vraag is maar of dat werkelijk een nadeel isquote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:12 schreef marsan het volgende:
[..]
ik ben overtuigd dat de uitspraak in het nadeel van Laura zal uitvallen.
Kan me niet voorstellen dat hij anders doet
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
De vraag is maar of dat werkelijk een nadeel is
Die 2 jaar schoolverzuim maak ik me niet eens zo druk om, als ik het me had kunnen permitteren was ik ook het liefst met mijn zoon een wereldreis gaan maken toen hij 13 of 14 was, dan leren ze minimaal net zo veel als in diezelfe tijd op school, maar dat wil niet zeggen dat hij ook alleen een wereldreis had mogen maken op die leeftijd, hoe getalenteerd dan ook.
Helemaal met je eens. Als ze met dr vader of dr ouders deze reis zou maken, zou ze waarschijnlijk ook gewoon ontheffing krijgen. Het punt in deze is dat ze alleen wil gaan.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
De vraag is maar of dat werkelijk een nadeel is
Die 2 jaar schoolverzuim maak ik me niet eens zo druk om, als ik het me had kunnen permitteren was ik ook het liefst met mijn zoon een wereldreis gaan maken toen hij 13 of 14 was, dan leren ze minimaal net zo veel als in diezelfe tijd op school, maar dat wil niet zeggen dat hij ook alleen een wereldreis had mogen maken op die leeftijd, hoe getalenteerd dan ook.
De jongste solo crossing van de Atlantische oceaan is anders ook op die manier gegaan .. pa die er op afstand achteraan zeilde .. 14-jarige Brit, dezelfde die nu die 17 is en binnenkort van zijn wereldreis .. solo .. terugkeertquote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:25 schreef marsan het volgende:
[..]
Helemaal met je eens. Als ze met dr vader of dr ouders deze reis zou maken, zou ze waarschijnlijk ook gewoon ontheffing krijgen. Het punt in deze is dat ze alleen wil gaan.
Afgezien van dr vloot met marine en de hele mikmak
Nou... zo zeker is dat niet hoor, dat ze dan wel die toestemming zou hebben gekregen. Ik plaatste in één van de eerste topics al dit linkje: http://player.omroep.nl/?aflID=6353981&start=00:16:24&end=00:25:00quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:25 schreef marsan het volgende:
[..]
Helemaal met je eens. Als ze met dr vader of dr ouders deze reis zou maken, zou ze waarschijnlijk ook gewoon ontheffing krijgen. Het punt in deze is dat ze alleen wil gaan.
Afgezien van dr vloot met marine en de hele mikmak
Ik weet dat inderdaad, maar hij deed Atlantisch op 14 jarige leeftijd en niet de wereld. Om de een of andere reden deed hij dat op iets latere leeftijd. Misschien was die toch zijn 'examen'. Zoals Laura naar Engeland ging.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:32 schreef moussie het volgende:
[..]
De jongste solo crossing van de Atlantische oceaan is anders ook op die manier gegaan .. pa die er op afstand achteraan zeilde .. 14-jarige Brit, dezelfde die nu die 17 is en binnenkort van zijn wereldreis .. solo .. terugkeert
Die reden heeft hoogst waarschijnlijk te maken met de leerplicht en schoolplicht.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:37 schreef marsan het volgende:
[..]
Ik weet dat inderdaad, maar hij deed Atlantisch op 14 jarige leeftijd en niet de wereld. Om de een of andere reden deed hij dat op iets latere leeftijd. Misschien was die toch zijn 'examen'. Zoals Laura naar Engeland ging.
Atlantisch is iets minder ingrijpend dan in 2 jaar de wereld rond op die leeftijd.
Maar ik dacht dat dat wel vaker is geweest. Dat een heel gezin op wereldreis is gegaan en ontheffing kreeg.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:33 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nou... zo zeker is dat niet hoor, dat ze dan wel die toestemming zou hebben gekregen. Ik plaatste in één van de eerste topics al dit linkje: http://player.omroep.nl/?aflID=6353981&start=00:16:24&end=00:25:00
Jawel, maar daar gelden regels voor, waaraan je moet voldoen. zo was in deze kwestie bijvoorbeeld, dat de wereldreis slechts 4 maanden duurde, terwijl je pas vrijstelling van schoolplicht kunt krijgen bij een wereldreis die iig langer duurt dan 6 maanden (ok, dat is krom, maar dat zijn dus de regels). En het feit dat beide ouders in dit geval zelf onderwijzer zijn van beroep, deed ook al niet ter zake.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:43 schreef marsan het volgende:
[..]
Maar ik dacht dat dat wel vaker is geweest. Dat een heel gezin op wereldreis is gegaan en ontheffing kreeg.
Maar goed zeker, is t natuurlijk nooit. De kans zou wel groter zijn.
Dat is is wel erg krom vind ik. Dat de reis te kort is om vrijstelling te kunnen krijgen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:45 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Jawel, maar daar gelden regels voor, waaraan je moet voldoen. zo was in deze kwestie bijvoorbeeld, dat de wereldreis slechts 4 maanden duurde, terwijl je pas vrijstelling van schoolplicht kunt krijgen bij een wereldreis die iig langer duurt dan 6 maanden (ok, dat is krom, maar dat zijn dus de regels). En het feit dat beide ouders in dit geval zelf onderwijzer zijn van beroep, deed ook al niet ter zake.
Je hebt het nieuws gemist. HIj is gisteren teruggekeerd en heeft daarmee het record op zijn naam gezet.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:32 schreef moussie het volgende:
[..]
De jongste solo crossing van de Atlantische oceaan is anders ook op die manier gegaan .. pa die er op afstand achteraan zeilde .. 14-jarige Brit, dezelfde die nu die 17 is en binnenkort van zijn wereldreis .. solo .. terugkeert
Het record is binnen, maar hij is nog niet thuis, dat is morgen pas .. nou big deal, ik heb het officiële moment gemist, so what? Als deze meid niet tot deze trip had besloten zou ik nog niet eens weten dat deze toen veertienjarige nu deze trip heeft gemaakt ..ik hou dat niet bij.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:09 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Je hebt het nieuws gemist. HIj is gisteren teruggekeerd en heeft daarmee het record op zijn naam gezet.
Overigens, kun je nagaan hoeveel aandacht daaraan wordt geschonkenJij wist het niet eens, terwijl je je al dagen heel druk loopt te maken over dit onderwerp.
Alle argumenten dus van dat Nederland een record zou laten glippen en welke roem en zaligheid ons allen dat zou brengen... ja doei!
Er zijn belangrijkere dingen in de wereld dan de jongste van dit of dat te zijn. Belangrijk vind ik persoonlijk iig wel, dat onze jongsten veilig volwassen mogen worden.
Waar mensen werken maken ze foutenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:32 schreef Shitney het volgende:
Engeland doet zij niet aan, en als zij de wereldschool mag volgen cq aan de leerplicht voldoet (leerplicht 15 jaar in NZ) en haar boot is zeewaardig heeft NZ geen enkele mogelijkheid om haar tegen te houdenquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 01:25 schreef Tijger_m het volgende:
Ze krijgt nog een heel ander probleem ALS de rechter toestemming geeft, wat ik betwijfel, en dat is dat ze grote kans loopt om door diverse landen teruggestuurd te worden. De UK hoeft ze al niet aan te leggen en Nieuw Zeeland heeft al laten weten dat daar dezelfde regels gelden als in Nederland.
Nou... kan je vertellen over wat onfortuinlijke ervaringen als pleegmoeder, waaruit zal blijken dat het niet altijd zo simpel is om minderjarigen op een veilige manier naar de volwassenheid te begeleiden. Maar dat zal ik je allemaal besparen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 01:20 schreef moussie het volgende:
[..]
Het record is binnen, maar hij is nog niet thuis, dat is morgen pas .. nou big deal, ik heb het officiële moment gemist, so what? Als deze meid niet tot deze trip had besloten zou ik nog niet eens weten dat deze toen veertienjarige nu deze trip heeft gemaakt ..ik hou dat niet bij.
Ik kan me nog wel herinneren dat ik het las destijds, 14-jarige de Atlantische Oceaan over gestoken, ik vond dat eigenlijk best opmerkelijk, dat dat mogelijk is met al die middelen van tegenwoordig .. een kind kan de was doen
en nee, dat nationalistische VOC even poepie laten ruiken hoeft voor mij ook niet .. maar 'veilig groot laten worden ' is sec bekeken niets anders dan binnen een kader van risico's (door het drukke verkeer naar school fietsen bvb) zo goed mogelijk opleiden en er voor de rest het beste van hopen ..
Je gaf eerder aan elke communicatie van je kinderen te controleren .. eng idee btw .. maar kunnen ze daarom morgen ochtend op de fiets onderweg naar school niet geschept worden door een automobilist?
Jawel, want NZ kent net als NL naast de leerplicht ook een schoolplicht.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 01:42 schreef moussie het volgende:
[..]
Engeland doet zij niet aan, en als zij de wereldschool mag volgen cq aan de leerplicht voldoet (leerplicht 15 jaar in NZ) en haar boot is zeewaardig heeft NZ geen enkele mogelijkheid om haar tegen te houden
!quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 01:25 schreef Tijger_m het volgende:
Ze krijgt nog een heel ander probleem ALS de rechter toestemming geeft, wat ik betwijfel, en dat is dat ze grote kans loopt om door diverse landen teruggestuurd te worden. De UK hoeft ze al niet aan te leggen en Nieuw Zeeland heeft al laten weten dat daar dezelfde regels gelden als in Nederland.
Je baseert je oordeel over Laura's capaciteiten op beschadigde kinderen die jij als pleegmoeder op je deurmat hebt gekregen ?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 01:45 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nou... kan je vertellen over wat onfortuinlijke ervaringen als pleegmoeder, waaruit zal blijken dat het niet altijd zo simpel is om minderjarigen op een veilige manier naar de volwassenheid te begeleiden. Maar dat zal ik je allemaal besparen.
Net zo simpel is het niet ( een kind kan de was doen... pfff) om even je bootje de Grote Oceaan over te varen.
Welnee. Ik oordeel over de capaciteiten van Laura, die ik kan terugvinden in betrouwbare bronnen. Ik kan ze alleen niet vinden, ik vind wel teksten van pa en Laura zelf, die niet helemaal conform de waarheid zijn.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 02:14 schreef moussie het volgende:
[..]
Je baseert je oordeel over Laura's capaciteiten op beschadigde kinderen die jij als pleegmoeder op je deurmat hebt gekregen ?
Ik zou bijna medelijden krijgen met je pleegkinderen, als ik niet zou weten dat sommigen die toezicht wel nodig hebben .. petje af btw als je dat doet, bij welke god dan ook geen makkelijke taak, en de steun die je krijgt is om te janken .. maar ja, dit stuk info geeft wel wat inzicht over je insteek in dit geheel
Een Hurley 800.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 02:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
Weet iemand met wat voor een bootje ze de oceanen wil gaan bedwingen, kan dat steeds maar nergens vinden.
nou dan blijf je toch voor de kust liggen, in internationale wateren .. vrienden en kennissen zat die bij de bevoorrading helpen vermoed ik zo maar, dezelfde vrienden en kennissen die al vanaf de canarische eilanden meezeilen op dezelfde wind .. gezien haar met de paplepel ingegoten zeebenen vermoed ik dat zij daar niet zoveel problemen mee heeft, een tijd geen vaste wal onder haar voetenquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 01:47 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Jawel, want NZ kent net als NL naast de leerplicht ook een schoolplicht.
Kan niet he... als je de wereld rond moet zeilen voor een record, dan kun je niet even een paar stukjes skippen als ze niet mogelijk blijken te zijn.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 02:31 schreef moussie het volgende:
[..]
nou dan blijf je toch voor de kust liggen, in internationale wateren .. vrienden en kennissen zat die bij de bevoorrading helpen vermoed ik zo maar, dezelfde vrienden en kennissen die al vanaf de canarische eilanden meezeilen op dezelfde wind .. gezien haar met de paplepel ingegoten zeebenen vermoed ik dat zij daar niet zoveel problemen mee heeft, een tijd geen vaste wal onder haar voeten
Hmmm, betrekkelijk klein bootje met sloeptuig, ik zou toch voor een schoener, kits of yawl-tuig kiezen bij een wereldreis. Dat is een veel beter tuig om in zware stormen te kunnen blijven zeilen. Aan de andere kant, velen zijn haar voorgegaan met een sloeptuig, dus een vreemde keus is het niet, aangezien het makkelijker te bedienen is voor één persoon.quote:
Mike Perham had iig een betere boot om op te varen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 02:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Hmmm, betrekkelijk klein bootje met sloeptuig, ik zou toch voor een schoener, kits of yawl-tuig kiezen bij een wereldreis. Dat is een veel beter tuig om in zware stormen te kunnen blijven zeilen. Aan de andere kant, velen zijn haar voorgegaan met een sloeptuig, dus een vreemde keus is het niet.
Beter, beter, ik zie op foto's dat hij zo'n modern race-ding heeft. In een storm wil het mastje daarvan nog wel eens afbreken of ontstaan er problemen met bijvoorbeeld de stuurinrichting. Vaak wordt er namelijk aan gewichtsbesparing gedaan. Bij windkracht 9 op de oceaan heb je daar niet zoveel aan.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 02:36 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Mike Perham had iig een betere boot om op te varen.
Mgoed, een gegeven paard, mag je niet in de bek kijken.
Dergelijke problemen heeft hij dan ook ondervonden.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 02:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Beter, beter, ik zie op foto's dat hij zo'n modern race-ding heeft. In een storm wil het mastje daarvan nog wel eens afbreken of ontstaan er problemen met bijvoorbeeld de stuurinrichting. Vaak wordt er namelijk aan gewichtsbesparing gedaan. Bij windkracht 9 op de oceaan heb je daar niet zoveel aan.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |