abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 4 februari 2010 @ 20:32:16 #101
25682 2cv
Niet subtiel
pi_77642812
Mocht je een topic openenen in R&P er over wil je dan hier ook een linkje posten ? Ik lees niet heel veel meer dan PTA op Fok! tegenwoordig
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 4 februari 2010 @ 23:32:49 #102
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_77651907
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 20:32 schreef 2cv het volgende:
Mocht je een topic openenen in R&P er over wil je dan hier ook een linkje posten ? Ik lees niet heel veel meer dan PTA op Fok! tegenwoordig
Zal ik doen. Ik heb zo veel vragen overal over aan haar, ik ben er al een halve week fysiek echt benauwd van
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  † In Memoriam † vrijdag 5 februari 2010 @ 00:32:12 #103
25682 2cv
Niet subtiel
pi_77654117
Is contact echt compleet onmogelijk ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 5 februari 2010 @ 11:07:50 #104
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_77662163
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 00:32 schreef 2cv het volgende:
Is contact echt compleet onmogelijk ?
In de eerste behandelfase zeker weten (afgezien van brieven en pakjes van d'r ouders). Maar omdat ze altijd dacht dat de kans heel erg klein was dat ze dit vervolgtraject ging doen heeft ze me er nooit veel over verteld...
D'r moeder zegt dat het nog steeds zo is maar die zegt wel meer . Ik heb gelukkig wel uitgevogeld waar ze precies zit dus ik ga het gewoon proberen! Ik hou het anders niet uit
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  maandag 8 februari 2010 @ 22:53:09 #105
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_77790551
Vanavond bezig geweest met het draaien van een nieuw boutje. Het is een afdekdopje voor het boorgat van de gasklepas. Die was kapot gegaan toen we hem probeerden te verwijderen. Het is een of andere maffe conische Britse draad, maar we hadden er wel een snijplaatje (en tapjes) voor.
Voor de oplettende kijker: hij is inderdaad iets anders. Dit vonden we beter en iets leuker En zoveel verschil maakt het niet.



Woensdagavond het asgat van het regelwiel opboren, dan donderdag een bronzen busje draaien en ruimen. Er zit nu onwijs veel speling op dat asje, dus maken we er een mooi pas bronzen busje in. Als dat af is gaat de boel weer in elkaar! We moeten enkel nog een vliegwielspie hebben.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_77790641
ziet er goed uit!
ROAR!!!!
  maandag 8 februari 2010 @ 23:01:20 #107
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_77790914
quote:
Op maandag 8 februari 2010 22:54 schreef -o0tijgertjuh0o- het volgende:
ziet er goed uit!
Whehe Mafkees
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_77791032
quote:
Op maandag 8 februari 2010 23:01 schreef oshiro het volgende:

[..]

Whehe Mafkees
waarom ben ik nou weer een mafkees ?
ROAR!!!!
  maandag 8 februari 2010 @ 23:05:37 #109
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_77791119
quote:
Op maandag 8 februari 2010 23:03 schreef -o0tijgertjuh0o- het volgende:

[..]

waarom ben ik nou weer een mafkees ?
Nou omdat appel.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_77791213
quote:
Op maandag 8 februari 2010 23:05 schreef oshiro het volgende:

[..]

Nou omdat appel.
bananenvlaai
ROAR!!!!
  maandag 8 februari 2010 @ 23:09:26 #111
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_77791305
quote:
Op maandag 8 februari 2010 23:07 schreef -o0tijgertjuh0o- het volgende:

[..]

bananenvlaai
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  woensdag 10 februari 2010 @ 23:21:37 #112
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_77867628
Zo, even een leuke update.
Heb gisteravond dat gat al uitgeboord, en vanavond het busje gedraaid:

Vond het niet nodig om te ruimen, hij draait zo erg netjes en er zit maar een gasknop aan, geen uitgaande as ofzo.

Maar goed, zo was al het fabricagewerk aan het blok wel zo'n beetje af!


Wat dus inhoudt dat de handel weer in elkaar gezet kan worden. Krukas:


Zuiger (en dus uiteraard drijfstang):


Dat aanhangsel aan de onderkant van de drijfstang is de olielikker. Het hele ding heeft spatsmering, er zit geen pomp of wat in.

Nokkenas:


Morgen weer verder. Dus 2cv, dat houdt in dat je morgen je regulateurfilmpje te zien krijgt
Plannen voor morgen:
  • Kleppen inbouwen
  • Kleppen stellen
  • Regulateur inbouwen en afstellen
  • Ontsteking monteren, op tijd zetten en afstellen
  • Alle deksels erop maken

    Vervolgens is het wel voor 90% af. Wat er dan nog moet gebeuren:
  • Cilinderkop monteren
  • Vliegwiel monteren
  • Bougiekabel maken en monteren
  • Slinger op maat (af)maken
  • Slingerbeschermpijp maken
  • Tank coaten met kunststof (je kunt er nu een beetje doorheen kijken)
  • Tank monteren
  • Fatsoenlijke brandstofleiding maken
  • Karretje afmaken waar hij op komt
  • Vacuumpomp afmaken

    We hebben verder enkel nog een vliegwielspie nodig, en een bougiekabel en bougie om de motor zelf af te maken. Dus binnenkort kunnen we gaan proberen of ie, na toch wel een jaar of 30, weer wil gaan lopen!
  • "Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
      † In Memoriam † woensdag 10 februari 2010 @ 23:44:06 #113
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_77868664
    Gaaf ! ben nieuwschierig naar het filmpje !
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
      donderdag 11 februari 2010 @ 12:55:34 #114
    140565 oshiro
    I don't fuckin' care
    pi_77879716
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 23:44 schreef 2cv het volgende:
    Gaaf ! ben nieuwschierig naar het filmpje !
    Haha Nouja vanavond is ie er.

    Ik bedenk me trouwens dat ik ook nog twee poelies moet aflassen en nadraaien. Ben benieuwd hoe het zaakje eruit gaat zien als het af is.
    De zuiger gaat in ieder geval een flink stuk minder soepel door de cilinder op en neer met die ruwere cilinderwand en nieuwe zuigerveren. Hij zal wel een flinke compressie hebben Nouja, flink, meer dan 1:6 zal het niet zijn
    "Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
      † In Memoriam † donderdag 11 februari 2010 @ 14:27:40 #115
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_77883352
    Uit mijn hoofd zeg ik dat je met zo'n compressie veilig een turbo in kan bouwen zonder dat je dan last krijgt van pingelen.
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
      vrijdag 12 februari 2010 @ 00:02:19 #116
    140565 oshiro
    I don't fuckin' care
    pi_77905879
    quote:
    Op donderdag 11 februari 2010 14:27 schreef 2cv het volgende:
    Uit mijn hoofd zeg ik dat je met zo'n compressie veilig een turbo in kan bouwen zonder dat je dan last krijgt van pingelen.
    Dat zou best eens kunnen Ach ja, toch maar 1,5 pk en zo

    Vanavond weer wat zitten knoeien. Regulateur ingebouwd, en kleppen ingebouwd. Dat duurde even want het was nogal priegelwerk. Verder was de vloeibare pakking op dus we hebben nog geen kappen teruggezet.

    Foto's:



    De deksels zitten nog niet vast dus. Heb echter wel alle tapeinden nagedraaid, en kwam er dus achter dat ik een moer kwijt ben... Dus dat wordt nog even zoeken in de schuur. En desnoods een nieuwe moer maken (Withworth-draad) maar dat is natuurlijk niet zo leuk.

    En, last but not least:
    "Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
      † In Memoriam † vrijdag 12 februari 2010 @ 02:04:56 #117
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_77908115
    Misschien is het leuk voor een volgend project ? Een turbo, of nog beter, een compressor er op zetten ?

    Maar super bedankt voor het filmpje ! Dan snap ik het ook een keer
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
      vrijdag 12 februari 2010 @ 10:18:30 #118
    140565 oshiro
    I don't fuckin' care
    pi_77911290
    quote:
    Op vrijdag 12 februari 2010 02:04 schreef 2cv het volgende:
    Misschien is het leuk voor een volgend project ? Een turbo, of nog beter, een compressor er op zetten ?

    Maar super bedankt voor het filmpje ! Dan snap ik het ook een keer
    Nee joh Moet wel beetje origineel blijven Ik gebruik zelfs de originele moeren
    "Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
      † In Memoriam † vrijdag 12 februari 2010 @ 16:52:45 #119
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_77925051


    Misschien een turbo die je er op kan zetten (en er af kan halen) zonder de motor zelf an te passen ? Dus zonder boren, slijpen, frezen etc. de Wolseley ? Eventueel zelfs te monteren met de orginele moeren en bouten
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
      vrijdag 12 februari 2010 @ 18:04:41 #120
    140565 oshiro
    I don't fuckin' care
    pi_77927022
    quote:
    Op vrijdag 12 februari 2010 16:52 schreef 2cv het volgende:


    Misschien een turbo die je er op kan zetten (en er af kan halen) zonder de motor zelf an te passen ? Dus zonder boren, slijpen, frezen etc. de Wolseley ? Eventueel zelfs te monteren met de orginele moeren en bouten
    Nee joh Lekker laten ploffen dat ding.
    Turbo's op 1-cilinders is normaal al een drama van de pulserende uitlaatgasdruk, en dit gaat al helemaal langzaam
    "Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
      † In Memoriam † vrijdag 12 februari 2010 @ 18:09:05 #121
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_77927152
    En een kompressor die d.m.v. de krukas aangedreven wordt ?
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
      vrijdag 12 februari 2010 @ 18:16:31 #122
    140565 oshiro
    I don't fuckin' care
    pi_77927374
    quote:
    Op vrijdag 12 februari 2010 18:09 schreef 2cv het volgende:
    En een kompressor die d.m.v. de krukas aangedreven wordt ?
    Ik ga er geen vage experimenten mee doen
    Zo maken dat ie werkt, en lekker neerzetten en eens meenemen als ik weer naar een braderie ga ofzo.
    "Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
      vrijdag 12 februari 2010 @ 20:57:30 #123
    53151 T42
    Pinball Wizard
    pi_77933499
    quote:
    Op vrijdag 12 februari 2010 02:04 schreef 2cv het volgende:
    Misschien is het leuk voor een volgend project ? Een turbo, of nog beter, een compressor er op zetten ?

    Maar super bedankt voor het filmpje ! Dan snap ik het ook een keer
    turbo met olielikker
      vrijdag 12 februari 2010 @ 21:56:23 #124
    257146 stefannetjuh
    www.sk-fotografie.nl
    pi_77936526
    Ik ga hem volgen
      zaterdag 13 februari 2010 @ 00:06:35 #125
    140565 oshiro
    I don't fuckin' care
    pi_77941629
    quote:
    Op vrijdag 12 februari 2010 20:57 schreef T42 het volgende:

    [..]

    turbo met olielikker
    Ja hee, als je dan toch wat moet aandrijven kun je meteen een oliepomp aandrijven

    Vandaag weer een beetje zitten knoeien, weinig zichtbaars gedaan. Kleppen gesteld, ontsteking gesteld, en alle tapeinden gemonteerd met kopervet en nagetrokken. Vervolgens alle pakkingen ingesmeerd met vloeibare pakking en de deksels gemonteerd. Toen waren de 2 uurtjes van de avond weer vol.
    Maar de kop hebben we er wel op gezet en het blokje staat weer thuis in de schuur!

    Ik bedenk me echter net dat we alle tapeinden verkeerd om erin hebben gezet

    Edit: wacht even... die tapeinden hebben een mooie en een lelijke kant (van het afsteken zit er nog een braam aan, precies in het midden zo'n steeltje), en ik heb de tapeinden met het "steeltje" het blok in gedraaid. En toen ik hem uit elkaar haalde zaten er geen steeltjes aan de buitenkant.
    Zal toch wel goed zitten dus.

    Verder dus de tank coaten met kunsthars, nieuwe brandstofleiding maken (zit nu een knik in), en onderstelletje afmaken voor het vliegwiel erop gaat. Als dat af is... proberen die handel!
    "Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')