Zal ik doen. Ik heb zo veel vragen overal over aan haar, ik ben er al een halve week fysiek echt benauwd vanquote:Op donderdag 4 februari 2010 20:32 schreef 2cv het volgende:
Mocht je een topic openenen in R&P er over wil je dan hier ook een linkje posten ? Ik lees niet heel veel meer dan PTA op Fok! tegenwoordig
In de eerste behandelfase zeker weten (afgezien van brieven en pakjes van d'r ouders). Maar omdat ze altijd dacht dat de kans heel erg klein was dat ze dit vervolgtraject ging doen heeft ze me er nooit veel over verteld...quote:
Whehequote:
Nou omdat appel.quote:Op maandag 8 februari 2010 23:03 schreef -o0tijgertjuh0o- het volgende:
[..]
waarom ben ik nou weer een mafkees ?
quote:
Hahaquote:Op woensdag 10 februari 2010 23:44 schreef 2cv het volgende:
Gaaf !ben nieuwschierig naar het filmpje !
Dat zou best eens kunnenquote:Op donderdag 11 februari 2010 14:27 schreef 2cv het volgende:
Uit mijn hoofd zeg ik dat je met zo'n compressie veilig een turbo in kan bouwen zonder dat je dan last krijgt van pingelen.
Nee johquote:Op vrijdag 12 februari 2010 02:04 schreef 2cv het volgende:
Misschien is het leuk voor een volgend project ? Een turbo, of nog beter, een compressor er op zetten ?![]()
Maar super bedankt voor het filmpje ! Dan snap ik het ook een keer
Nee johquote:Op vrijdag 12 februari 2010 16:52 schreef 2cv het volgende:
![]()
![]()
Misschien een turbo die je er op kan zetten (en er af kan halen) zonder de motor zelf an te passen ? Dus zonder boren, slijpen, frezen etc. de Wolseley ? Eventueel zelfs te monteren met de orginele moeren en bouten
quote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:09 schreef 2cv het volgende:
En een kompressor die d.m.v. de krukas aangedreven wordt ?
turbo met olielikkerquote:Op vrijdag 12 februari 2010 02:04 schreef 2cv het volgende:
Misschien is het leuk voor een volgend project ? Een turbo, of nog beter, een compressor er op zetten ?![]()
Maar super bedankt voor het filmpje ! Dan snap ik het ook een keer
Ja hee, als je dan toch wat moet aandrijven kun je meteen een oliepomp aandrijvenquote:
Ik ga voor zoietsquote:Op zaterdag 13 februari 2010 17:05 schreef Barcaconia het volgende:
Prachtig! Zoiets moet ik ook eens hebben thuis
Het leuke van die Wolseley is natuurlijk dat het een "shed find" is. We hebben dat ding gevonden in z'n originele staat, niet aan geknoeid, niksquote:
tadaquote:Op zondag 14 februari 2010 00:43 schreef 2cv het volgende:
Onderstel met wielen en een versnellingsbak bouwen ?
wou ooit mijn boot uit de jare 50 met een wolseley aandrijvenquote:
Die CS is een echt mooie motor vind ik. Zit ook totaal geen elektronica op. Dieselquote:Op zondag 14 februari 2010 17:17 schreef T42 het volgende:
[..]
wou ooit mijn boot uit de jare 50 met een wolseley aandrijvenmaar dan als generator.
ik wou hem een dynamo late draaien en daarmee accu's opladen en dan met een electro bbm varenquote:Op zondag 14 februari 2010 17:30 schreef oshiro het volgende:
[..]
Die CS is een echt mooie motor vind ik. Zit ook totaal geen elektronica op. Diesel
Had je gezegd ja. Zou niet bepaald opschieten, dan heb je 200 kg aan motor, accu's en generator aan boord en nog maar een kleine 1000W aan vermogen.quote:Op maandag 15 februari 2010 02:59 schreef T42 het volgende:
[..]
ik wou hem een dynamo late draaien en daarmee accu's opladen en dan met een electro bbm varen
modern en oud
motor weegt geen 200kg want ik kan hem net tillen.quote:Op maandag 15 februari 2010 12:35 schreef oshiro het volgende:
[..]
Had je gezegd ja. Zou niet bepaald opschieten, dan heb je 200 kg aan motor, accu's en generator aan boord en nog maar een kleine 1000W aan vermogen.
Ik vind m'n vriendin d'r boot met 11 pk al een traag ding.
Motor weegt exact 100 kg (220 lbs). Motor + accu's + generator + regelaar weegt wel 200 kg.quote:Op maandag 15 februari 2010 15:51 schreef T42 het volgende:
[..]
motor weegt geen 200kg want ik kan hem net tillen.
1 accu van 55ah
3pk bbm electro (die mij te duur zijn)
tis een oude boot geen speedboot die heb ik al verkocht vorig jaar
wat denk je wat zo'n diesel doet?
al zou dat 200kg wegen de boot is een oude werk sloep die kan dat wel hebbenquote:Op maandag 15 februari 2010 16:20 schreef oshiro het volgende:
[..]
Motor weegt exact 100 kg (220 lbs). Motor + accu's + generator + regelaar weegt wel 200 kg.
Nee een CS is 5 of 6 pk, afhankelijk van de uitvoeringquote:Op maandag 15 februari 2010 16:25 schreef T42 het volgende:
[..]
al zou dat 200kg wegen de boot is een oude werk sloep die kan dat wel hebben
maar een cs diesel geeft ook geen 10pk gok ik
heb zelfs ooit zitte denken aan een stoom machine van 2pk om er op te bouwen
dan heb je een verkeerde schroef denk ik?quote:Op maandag 15 februari 2010 16:30 schreef oshiro het volgende:
[..]
Nee een CS is 5 of 6 pk, afhankelijk van de uitvoering
Bootje van m'n vriendin heeft een 11pk Suzuki 2cil bbm, en bootje zelf weegt 400 (polyester). Gaat misschien 11 of 12 km/h
Geen idee, bootje is van haar, ik knoei er verder niet meequote:Op maandag 15 februari 2010 16:56 schreef T42 het volgende:
[..]
dan heb je een verkeerde schroef denk ik?
ik heb een 10pk envirude uit 1963 en die kan die 1000kg van mijn boot tot bijna 20kmh duwen
(okeej het is een platbodem met weinig weerstand)
Wolseley is Engelsquote:Op donderdag 8 april 2010 22:10 schreef Barcaconia het volgende:
Wil je nog mooie bougies hebben? Ik kwam hier in een antiekwinkeltje van de week nog 50 jaar oude bougies tegen, nieuw in de verpakking. Ik geloof rond de 100 dollar voor 2 stuks oid. Wel Amerikaans en niet Australisch (daar komt Wolseley toch vandaan?)
Nee het is hetzelfde merkquote:Op donderdag 8 april 2010 22:27 schreef Barcaconia het volgende:
Stationairmotoren ook? Ik dacht dat alleen de auto's Engels waren, 2 verschillende merken zeg maar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |