Lowlands was weer oldskool genieten

Dit jaar weer met de auto(op donderdag) en hoewel het erg heet was, stond er een straf windje dus een beetje verfrissing was aanwezig. Dat was ook wel nodig want er stond dit keer echt een megafile.
Zo lang heb ik nog nooit in de file gestaan voor Lowlands

Dat resulteerde dus in heel vaak uit de auto stappen en bij de andere auto's chillen van vrienden waar me waren. Af en toe een biertje(niet teveel want daarna nog een tijd voor de poort staan met een bierhoofd is niet slim

)
Bleek uiteindelijk dat MaJo vlak achter ons in de rij stond dus even snel gemeet op de dijk

Uiteindelijk heeft het in de rij staan nog geen uur geduurt. Een vriend van ons die eerder was gegaan zou op camping 2 op onze vaste stek plekken vrijhouden. Wij komen aan(moe, spierpijn, je kent het

) en wij maar zoeken, maar hij staat er niet. Bellen...bleek dat 'ie op camping 3 stond

(hij gaat al 9 jaar mee

)
Wij daarheen en toen bleek dat 'ie bij lange na niet genoeg plek had vrijgehouden. Dus uiteindelijk zijn we op camping 1 beland(veel ruimte

) en daar prima gestaan. Dit jaar ook vrijwel niet op de camping geweest.
Vet gefeest op de camping en 's avonds in de 24-uurstent. Volgende dag redelijk fit TOTDAT we in de rij naar het terrein gingen staan. Ik was duizelig, heel zwak, voelde me echt slecht. Uiteindelijk terug gegaan naar de tent(en dus White Lies gemist). Na was ORS en eten ging het ietsjes beter maar de hele dag bijzonder zwak rondgelopen
Dag 1: VrijdagUiteindelijk die dag begonnen met het kijken van
La Roux en daarna op de Alphaheuvel gelegen bij Paolo
Nutini. Daarna doorgelopen naar Bon Iver en wat zitten eten. Zat helemaal te trillen

Was wel mooie muziek en tijdens het eten kwamen MaJo en Mr MaJo langslopen dus even mee zitten kletsen(voor zover dat ging

)
Daar ook
Beirut mee gezien en verder een act die invaller was en wederom(net als op Werchter) de verwachtingen overtrof:
Ghinzu 
Dat was weer zo onwijs gaaf weer

Meeste nummers van het nieuwe album.
Verder gezien:
Kasabian, Grizzly Bear(
) Amsterdam Klezmer BandThe Prodigy had ik op Werchter al gezien en voelde me niet fit genoeg om daar tussen te gaan staan
Dag 2: ZaterdagDe dag begon weet met een zwak gevoel maar 's avonds was dat compleet weg

Om 11:30 heel relax wakker geworden bij
Nina Kinert(daar heeft PS nog een "privéconcert van gezien")
Die tourt al enkele jaren mee met Ane Brun(die vorig jaar op LL stond) maar nu is ze solo.
Daarna enorm genoten
The Airborn Toxic Event(opletten MaJo), nog een stukje
Reverend And The Makers meegepikt en doorgelopen naar
The Living End en liggen chillen op de Alphaheuvel

Op dat moment eigenlijk alleen maar even een tijdje gechilled(Health gemist

) om de schaduw op te zoeken, cocktailtje te drinken om vervolgens enorm te genieten van
Wilco. Had ik van tevoren geluisterd maar live was het zoveel beter. Zag net ook hele goede reviews

Daarna even helemaal uit mijn naad gegaan bij
Hank III (kleinzoon Hank Williams)
And AssjackNa wat gegeten te hebben naar
Fever Ray(zanger van The Knife) gegaan en dat was weer fenomenaal. Daar met MaJo gemeet die blijkbaar niet veel meekreeg door mijn gelul

Maar het was echt weer steengoed

Daarna met z'n allen naar de
90's Now gegaan en goed gefeest. Mijn groep was daar, ik was daar, MaJo, Hawaii_Tim, PS(die enorm schrok van een vriend van me

)+aanhang?, nog wat kennissen van MaJo, Irien, Zebaz. Wat mij betreft een enorm relaxte avond want iedereen die ik wilde zien was er op dat moment

Na een paar uur verhuisd naar
Paul Kalkbrenner en daar flink staan dansen, die was goed
Dag 3: ZondagWederom vroeg begonnen(dat doe ik anders echt NOOIT

) met
Bertolf en Miss Montreal. Die kregen de tent goed mee en Miss Montreal speelt veel covers maar ze kįn het absoluut

Blijven hangen voor Maassluis' trots(alhoewel ze dat in alle toonaarden zal ontkennen) genaamd
Ella Bandita. Ik heb deze show nog nooit eerder van haar gezien maar ik vond het best goed

Ze timmert al een paar jaar aardig aan de weg(ook in het buiteland) en is echt een HEEL eind gekomen sinds haar one woman show

Squarepusher sloeg ronduit nergens op en dat heb ik snel verlaten voor
Kitty, Daisy and Lewis, retro-country, rockabilly en rock 'n roll. Wat erg leuk om even te zien

Vervolgens heb ik me kapotgeschaamt bij
Vampire Weekend(dat is echt voor meiden van 14) om vervolgens te belanden bij
Drive Like Maria(alwaar MaJo met aanhang ook was en ik Tim ook nog even gemeet heb). DLM was echt een verrassing, speelde heel kort en ik ga ze zeker in de gaten houden. Dat beviel me erg goed

Daarna snel door naar
Patrick Watson(vandaar de korte meet, Tim) en daar echt heel erg genoten

Wat was die goed

Vervolgens een nummertje van
Little Boots meegepikt(die ga ik zeker downloaden), 2 nummers van
The Whitest Boy Alive, de rest van
Eagles of Death Metal om daarna te belanden bij
Florence and the Machine waar Irien opeens naast me stond

Ik had er hoge verwachtingen van en die waren wel overtreffen. Dat mens heeft een geweldig stem maar op CD kun je het mooi mixen natuurlijk. Maar wat heeft dķe een dijk van een stem

Ze zingt dus gewoon echt enorm mooi en ik had wat rillingen
Vervolgens naar Baskery gekeken (kan ik me niets meer van herinneren dus zal wel niet enorm goed zijn geweest) om vervolgens een half uurtje uit de naad te gaan bij
Kap Bambino(weer even opletten MaJo).
Best of Rock aangetikt(en MaJo + gang) maar na een half uur hadden we het wel gezien daar. Het was half leeggelopen en de sfeer was minder.
We zijn dus naar
Kees van Hondt gerend en: de fuck!
Vorig jaar was het gaaf(en eigenlijk de laatste keer) maar dit jaar overtrof het echt alles.
Nepsnor en baard laten tekenen(ik heb tegenwoordig een échte

met een Tipexstift en een merkstift, vervolgens het publiek in gedoken. Daar waren mensen aan het crowdsurfen op dranghekken (ik post later wat filmpjes).
Opblaasdieren, plantenbakken, picknicktafels kwamen weer langs. Er had iemand een Fatboy gepikt en opengescheurd dus het heeft een kwartier gesneeuwd in een van bier en zweet omgeven tent

Daarna werd de security slim en ging alle picknicktafels weghalen. Op dat moment werd het publiek inventief en boven de vloerdelen uit de grond te trekken en dįįrmee te crowdsurfen

Kees riep nog iets in de trend van: "Een mededeling van huishoudelijke aard. Die picknicktafels zijn leuk, maar er mag niemand dood. Dan hebben we er namelijk volgend jaar ééntje minder" en het feest ging door

Ik heb een opblaas hete peper eraan overgehouden met de text "Keesbei" (don't ask) en daarna heerlijk mijn tent ingedoken. Ik hoop dat 'ie er volgend jaar ook weer staat

Al met al, ondanks de kleine tegenslagen dus weer een enorm geslaagde Lowlands