abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72185189
Moet de rechter toestaan dat Laura Dekker, 13 jaar, een solo zeiltocht om de wereld gaat maken?
Haar ouders vinden het goed. Ze dreigen naar Nieuw Zeeland te emigreren als het verboden wordt.

De kinderbescherming heeft aan de rechter gevraagd haar ouders tijdelijk ouderlijke rechten te ontzeggen zodat ze dit kunnen verhinderen.

Persoonlijk denk ik dat ze het mentaal wel aankan, maar fysiek nooit.

Moet de rechter dit verbieden, en zo ja, voornamelijk op fysieke gronden, of voornamelijk op mentale gronden?

- Als de PVV de 25 procent bereikt, stop ik met werken, en ga ik lekker uitkering trekken van jullie belastinggeld. Dan importeer ik een importbruid en adopteren we 7 Afghaanse oorlogsweesjes, puur voor de kinderbijslag. Net zo makkelijk.
pi_72185254
Ik hoop stiekem dat ze daadwerkelijk gaat zeilen, en voor de kust van Somalie door piraten gepakt wordt. En die ouders met sippe gezichtjes bij Hart van Nederland te zien

Wat een onzin deze hele hype
pi_72185260
Ongelooflijk dat dit zoveel aandacht krijgt.

Persoonlijk vind ik dat Laura gewoon nog een aantal jaren moet wachten met zoiets. Kan ze het toch doen, is ze fysiek sterker en krijg je geen gezeik met de kinderbescherming (die heel ver willen gaan.. ouderlijke rechten ontzeggend wtf?) en rechters en zooi.
pi_72185312
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:27 schreef Urquhart het volgende:
Ik hoop stiekem dat ze daadwerkelijk gaat zeilen, en voor de kust van Somalie door piraten gepakt wordt. En die ouders met sippe gezichtjes bij Hart van Nederland te zien

Wat een onzin deze hele hype
lol of ergens zinkt of op een onbewoond eiland strand, en dan pas na 20 jaar gevonden wordt oid
  Donald Duck held woensdag 26 augustus 2009 @ 22:29:50 #5
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_72185316
Ik hoop echt dat ze kan vertrekken met een dikke opgestoken middelvinger naar Nederland toe.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 26 augustus 2009 @ 22:31:09 #6
32584 Sennaistop
Racing is in my blood
pi_72185352
eerst schooltje afmaken. en volwassen worden. Misschien de ouders ook ?
And I see the way your pupils dilate when you look at my body" 7o9 ST VOY
pi_72185353
Van mij mag ze gaan. Komt na twee weken weer jankend terug
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_72185458
Misschien heeft die Laura ook wel het idee van...

"Ik ga gewoon zeggen dat ik het wil en aankan, maar weet zeker dat ze me nooit toestemming geven... maar dan kan ik later wel zeggen van: ja, dat wilde en kon ik doen alleen ze lieten het niet toe "
  woensdag 26 augustus 2009 @ 22:36:17 #9
187674 Sigmund666
Do not feed the Residents
pi_72185514
Het is altijd dat keurig nette en kleinburgerlijke Nederland dat uit moet maken voor zulke kinderen of het wel of niet kan
er gaan ook 16-17 jarigen de wereld rond. Why the fuck doen ze moeilijk over een kind van 14?
Alsof die 16 en 17 jarigen niet overvallen worden op hun reis door piraten? Verder is het kind zelf veel volwassener dan de gemiddelde 13-jarige. Ik zeg: Lekker laten varen.
Of moet het zo'n 'ik pijp voor 2.50 en een hamburger jongens bij de Burger King en eindig op een bijstandsflatje met 3 gillende kinderen van mijn 4e ex-man'- meisje worden ?
U heeft de issues, ik heb de tissues.
Your shit's weak! My shit will fuck you up son! YEAH BUDDY!
pi_72185597
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:36 schreef Sigmund666 het volgende:

Of moet het zo'n 'ik pijp voor 2.50 en een hamburger jongens bij de Burger King en eindig op een bijstandsflatje met 3 gillende kinderen van mijn 4e ex-man'- meisje worden ?
Of dat na zo'n zeiltocht uitgesloten is
  woensdag 26 augustus 2009 @ 22:39:27 #11
187674 Sigmund666
Do not feed the Residents
pi_72185633
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:38 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Of dat na zo'n zeiltocht uitgesloten is
Nou. Het kan natuurlijk wel, maar na 2 jaar op het water dobberen kijk je opeens wel heel anders naar de dingen in het leven
U heeft de issues, ik heb de tissues.
Your shit's weak! My shit will fuck you up son! YEAH BUDDY!
pi_72185685
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:25 schreef BogardeRules het volgende:
...

Persoonlijk denk ik dat ze het mentaal wel aankan, maar fysiek nooit.
Waarom zou ze het fysiek nooit aankunnen? Je hebt verschillende manieren om rond de wereld te zeilen. Als je het zo snel mogelijk wil doen zoek je de zuidelijke oceanen op met kloteweer en veel golfslag op, maar er zijn ook andere routes met veel minder risico mogelijk. Bovendien is het plan om korte etappes te varen afgewisseld met waltijd. Non-stop varen is uiteraard veel belastender.

Ik kan eigenlijk niet bedenken wat voor objectieve juridische gronden er zouden zijn om de ouders uit de ouderlijke macht te ontheffen. De redenering is een beetje :"Een meisje van 13 kan dit niet aan", waarmee eigenlijk wordt bedoeld: "Een gemiddeld meisje van 13 kan dit niet aan". Maar Laura Dekker lijkt me geen gemiddeld meisje maar iemand met voor haar leeftijd uitzonderlijke capaciteiten die dit avontuur wellicht wel aan kan.

Ook de argumentatie dat ze geen "normale" sociale ontwikkeling krijgt begrijp ik niet. Wie bepaalt hoe zij zich moet ontwikkelen? De wetgever staat wel toe dat streng religieuze ouders hun kinderen isoleren van de buitenwereld en we geven ze toestemming om hun kinderen zelf te onderwijzen in plaats van ze naar een school met sociale processen te sturen. Maar als een meisje met uitzonderlijke capaciteiten een uitzonderlijk avontuur kan en wil aangaan waarbij ze (omdat ze veel tussenstops maakt) veel in contact met vreemden zal komen dan schaadt dat opeens de ontwikkeling?

Ik denk dat de reacties van de kinderbescherming vooral impulsief en sentimenteel zijn maar eigenlijk geen rationele grond hebben.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 22:54:27 #13
33097 MUZZ
ik ga lekker
pi_72186161
laten we nou eens op houden met dat geregeerd wat wel mag en niet mag van boven af. Laat ieder dat nou gewoon eens zelf bepalen wat die wil doen . Ik word zo moe van dat bemoei zucht in dit klote land. Regels regels fuck aan de regels zo denk ik er over. Laat dat meisje zelf bepalen wat ze wil.
Je zal als 1dags vlieg je dag niet hebben
  Donald Duck held woensdag 26 augustus 2009 @ 22:57:25 #14
46149 __Saviour__
pi_72186278
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:40 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik denk dat de reacties van de kinderbescherming vooral impulsief en sentimenteel zijn maar eigenlijk geen rationele grond hebben.
Het is gewoon een kwestie van het eigen bestaan willen rechtvaardigen. Ze hebben in het verleden zo enorm vaak gefaald, dit is een mooie kans voor ze om even in het nieuws te komen als dé beschermer van de arme kindjes.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_72186279
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:54 schreef MUZZ het volgende:
laten we nou eens op houden met dat geregeerd wat wel mag en niet mag van boven af. Laat ieder dat nou gewoon eens zelf bepalen wat die wil doen . Ik word zo moe van dat bemoei zucht in dit klote land. Regels regels fuck aan de regels zo denk ik er over. Laat dat meisje zelf bepalen wat ze wil.
Opzich wel logisch dat ze zich er zo mee bemoeien. Wat is die leerplicht anders nog waard? Elke 13-jarige kan dan wel op wereldreis.
  Donald Duck held woensdag 26 augustus 2009 @ 22:58:35 #16
46149 __Saviour__
pi_72186327
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:57 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Opzich wel logisch dat ze zich er zo mee bemoeien. Wat is die leerplicht anders nog waard? Elke 13-jarige kan dan wel op wereldreis.
Een leerplicht is prima, maar de Nederlandse schoolplicht is te streng
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  woensdag 26 augustus 2009 @ 23:00:09 #17
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_72186372
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_72186427
De kinderbescherming moet zich niet zo aanstellen. Dan onthef je haar toch gewoon een jaartje van haar leerplicht. Ik zie het probleem niet.
pi_72186582
quote:

[..]

Waarom zou ze het fysiek nooit aankunnen? Je hebt verschillende manieren om rond de wereld te zeilen. Als je het zo snel mogelijk wil doen zoek je de zuidelijke oceanen op met kloteweer en veel golfslag op, maar er zijn ook andere routes met veel minder risico mogelijk. Bovendien is het plan om korte etappes te varen afgewisseld met waltijd. Non-stop varen is uiteraard veel belastender.
fysiek niet? Omdat een storm net zo hard waait voor een 13 jarige als voor die 16 jarige Engelsman?
Ook al heeft ze een kleinere boot. Wat me trouwens een kul argument lijkt, een kleinere boot is zelfs NOG meer een speelbal voor de wind dan een boot met een mast van 20 meter.
Als ze binnen 3 seconden de mast kan strijken en de boot helemaal waterdicht kan afsluiten en die blijft drijven in elke storm, dan heeft ze misschien een kans, maar anders ....
quote:
Ik kan eigenlijk niet bedenken wat voor objectieve juridische gronden er zouden zijn om de ouders uit de ouderlijke macht te ontheffen. De redenering is een beetje :"Een meisje van 13 kan dit niet aan", waarmee eigenlijk wordt bedoeld: "Een gemiddeld meisje van 13 kan dit niet aan". Maar Laura Dekker lijkt me geen gemiddeld meisje maar iemand met voor haar leeftijd uitzonderlijke capaciteiten die dit avontuur wellicht wel aan kan.
Lijkt, lijkt, je kan hier niet iemands leven op riskeren.
Trouwens, is dat wel het argument?
IK wil best aannemen dat een 13 jarige zo monomaan, gefocust en gedisciplineerd kan zijn dat ze het mentaal aankan, twee "solo" of niet.
Maar mentaal sterk of niet, uitzonderlijk of niet, met haar 40 kilo loopt ze meer risico overboord worden geblazen dan met 70 kilo.
quote:
Ook de argumentatie dat ze geen "normale" sociale ontwikkeling krijgt begrijp ik niet. Wie bepaalt hoe zij zich moet ontwikkelen? De wetgever staat wel toe dat streng ouders hun kinderen isoleren van de buitenwereld en we geven ze toestemming om hun kinderen zelf te onderwijzen in plaats van ze naar een school met sociale processen te sturen
streng religieuze: op zich heb je een goed punt, maar is dat ook echt het argument dat gemaakt wordt?
Dit lijkt me een beetje stroman-argument.
quote:
. Maar als een meisje met uitzonderlijke capaciteiten een uitzonderlijk avontuur kan en wil aangaan waarbij ze (omdat ze veel tussenstops maakt) veel in contact met vreemden zal komen dan schaadt dat opeens de ontwikkeling?
Vergelijk dit met een 13 jarig blond meisje solo te laten liften. Gelegenheid maakt de verkrachter.

- Als de PVV de 25 procent bereikt, stop ik met werken, en ga ik lekker uitkering trekken van jullie belastinggeld. Dan importeer ik een importbruid en adopteren we 7 Afghaanse oorlogsweesjes, puur voor de kinderbijslag. Net zo makkelijk.
pi_72186704
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:57 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Het is gewoon een kwestie van het eigen bestaan willen rechtvaardigen. Ze hebben in het verleden zo enorm vaak gefaald, dit is een mooie kans voor ze om even in het nieuws te komen als dé beschermer van de arme kindjes.
Wat een bullshit. De kinderbescherming waakt over duizenden, tienduizenden kinderen. 3 of 4 gaan er dood. door menselijke fouten, te weinig geld (schuld van rechts), of pure domme pech. en opeens hebben ze " enorm vaak gefaald"
???

Maak het nou effe. Slaat nergens op.

woensdag 26 augustus 2009 @ 23:14:03 #21
33097 MUZZ
ik ga lekker
pi_72186874
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:57 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Ik denk dat ze meer leert in die 2 jaar op zee dan in een klaslokaal , ik denk dat ze er alleen maar sterker van word en dat ze daar meer aan heeft dan zo'n stom votje wat ze een diploma noemen .
Je zal als 1dags vlieg je dag niet hebben
  Donald Duck held woensdag 26 augustus 2009 @ 23:15:39 #22
46149 __Saviour__
pi_72186942
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:09 schreef BogardeRules het volgende:

[..]

Wat een bullshit. De kinderbescherming waakt over duizenden, tienduizenden kinderen. 3 of 4 gaan er dood. door menselijke fouten, te weinig geld (schuld van rechts), of pure domme pech. en opeens hebben ze " enorm vaak gefaald"
???

Maak het nou effe. Slaat nergens op.
Ze zijn echt al vaak genoeg op een negatieve manier in het nieuws geweest. Dat is wat het publiek onthoudt. Dus nu deze zaak even groot en publiekelijk aanpakken is natuurlijk een uitgelezen kans voor ze om het imago weer wat op te poetsen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  woensdag 26 augustus 2009 @ 23:16:50 #23
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72187001
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:14 schreef MUZZ het volgende:

[..]

Ik denk dat ze meer leert in die 2 jaar op zee dan in een klaslokaal , ik denk dat ze er alleen maar sterker van word en dat ze daar meer aan heeft dan zo'n stom votje wat ze een diploma noemen .
Sowieso is het onderwijs de laatste jaren ruk, niet in de laatste plaats omdat kwaliteitspersoneel wordt vervangen door carrièrewolven.
pi_72187350
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:15 schreef __Saviour__ het volgende:
Ze zijn echt al vaak genoeg op een negatieve manier in het nieuws geweest. Dat is wat het publiek onthoudt. Dus nu deze zaak even groot en publiekelijk aanpakken is natuurlijk een uitgelezen kans voor ze om het imago weer wat op te poetsen.
Dit is geen argument tegen wat ik zei.
Graag iets zindelijker redeneren.
De kinderbescherming heeft genoeg inhoudelijke argumenten om dit te willen. Hun oneigenlijke motivatie toedichten riekt naar valse argumenten.

pi_72187421
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:16 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Sowieso is het onderwijs de laatste jaren ruk, niet in de laatste plaats omdat kwaliteitspersoneel wordt vervangen door carrièrewolven.
andere discussie. en haar zee educatie is onvergelijkbaar met iemands school onderwijs. Appels met peren.

pi_72187471
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:14 schreef MUZZ het volgende:

Zoals, dat water zout is en dat het heel hard kan waaien op zee?

Als dit in Nieuw-Zeeland wel mag, nou, laten ze dan maar lekker emigreren en laat de Nederlandse wetgeving maar gewoon prevaleren boven de wensen van een 13 jarige.
  Donald Duck held donderdag 27 augustus 2009 @ 00:00:08 #27
46149 __Saviour__
pi_72188494
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:25 schreef BogardeRules het volgende:

[..]

Dit is geen argument tegen wat ik zei.
Graag iets zindelijker redeneren.
De kinderbescherming heeft genoeg inhoudelijke argumenten om dit te willen. Hun oneigenlijke motivatie toedichten riekt naar valse argumenten.
"Zindelijker"?
Ik meld gewoon hoe ik het zie. Het zo openbaar aanpakken is een pure publiciteitsstunt. Er is geen enkele sprake van mishandeling. Ze wil dit avontuur volledig vrijwillig aangaan.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_72188948
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 00:00 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

"Zindelijker"?
Ik meld gewoon hoe ik het zie. Het zo openbaar aanpakken is een pure publiciteitsstunt. Er is geen enkele sprake van mishandeling. Ze wil dit avontuur volledig vrijwillig aangaan.
Nee, maar er is wel sprake van gevaar voor een 13 jarige en de Kinderbescherming heeft de plicht daarop in te grijpen. Buiten dat, je mag kinderen niet aan de leerplicht onttrekken en dat is wat de ouders nu wel degelijk doen door toestemming te geven.

Ik kan mij nog herinneren dat een 13 jarige Danny de Munk ooit bij Sonja zat te janken dat de Kinderbescherming hem niet op liet treden, ze maakten zijn carriere kapot huilde hij....nou, dat blijkt dus wel aardig meegevallen te zijn.

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2009 00:18:31 ]
pi_72189369
Overheid moet niet zo bemoeizuchtig doen, stel trieste figuren.
pi_72189437
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:25 schreef BogardeRules het volgende:
De kinderbescherming heeft genoeg inhoudelijke argumenten om dit te willen.
Die 'argumenten' (die in de persoonlijke levenssfeer zitten, niet op basis van geconstateerde feiten) zijn opvallenderwijs pas gekomen nadat de politiek en de media zich ermee zijn gaan bemoeien. Voor die inmenging van de politiek gaf de kinderbescherming aan niets wezenlijks te willen doen. Met goede reden: er is geen wet overtreden. Ze is niet weggevaren, ze is niet afwezig van school, haar ouders en zij houden zich keurig aan de wet.

Een rechter oordeelt op basis van feiten, en die feiten moeten aardig extreem zijn wil er überhaupt sprake zijn van een ondertoezichtstelling, of ontzegging van de voogdij. Op basis van plannen ingrijpen is bizar, en heeft niets meer te maken met feiten.

Het vergelijk met Taida Pasic komt bij mij boven. De overheid MOET en ZAL deze case winnen. Als de rechter Laura in haar gelijk stelt, zal de overheid haar verlies niet nemen en de boel verder traineren. Ik denk dat er een minister er uiteindelijk mee gaat bemoeien, en de rechter zal overrulen. Misschien wordt het dan voor de meute pas echt duidelijk dat de persoonlijke levenssfeer helemaal niet het argument is.

De uiteindelijke reden is eenvoudig: Om te voorkomen dat meer ouders met hun kinderen gaan rondreizen en hun kinderen aan de leerplicht laat onttrekken (of een uitzonderingsregeling treft) moet de overheid een keiharde grens aangeven. Duidelijkheid scheppen over de gehele zaak.
  Donald Duck held donderdag 27 augustus 2009 @ 00:45:27 #31
46149 __Saviour__
pi_72189583
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 00:38 schreef Shodan het volgende:
Als de rechter Laura in haar gelijk stelt, zal de overheid haar verlies niet nemen en de boel verder traineren. Ik denk dat er een minister er uiteindelijk mee gaat bemoeien, en de rechter zal overrulen.
Dat zou een zeer grove schending zijn van de scheiding der machten. Ook een minister kan zich niet onttrekken aan een rechterlijk bevel. Zou zoiets wel gebeuren, dan is dat absoluut aftreden waard.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_72189675
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 00:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, maar er is wel sprake van gevaar voor een 13 jarige en de Kinderbescherming heeft de plicht daarop in te grijpen. Buiten dat, je mag kinderen niet aan de leerplicht onttrekken en dat is wat de ouders nu wel degelijk doen door toestemming te geven.
Ze hoopt, voor zover ik heb begrepen, op afstand alsnog aan de nodige educatie toe te komen.
pi_72191319
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:06 schreef BogardeRules het volgende:

[..]

fysiek niet? Omdat een storm net zo hard waait voor een 13 jarige als voor die 16 jarige Engelsman?
Ook al heeft ze een kleinere boot. Wat me trouwens een kul argument lijkt, een kleinere boot is zelfs NOG meer een speelbal voor de wind dan een boot met een mast van 20 meter.
Als ze binnen 3 seconden de mast kan strijken en de boot helemaal waterdicht kan afsluiten en die blijft drijven in elke storm, dan heeft ze misschien een kans, maar anders ....
[..]
Je hebt echt een compleet verkeerd beeld van wat het betekent om in korte etappes rond de wereld te zeilen en ik ben bang dat er mensen bij de kinderbescherming zitten voor wie dat ook geldt:

1. Je doel is niet "zo snel mogelijk" dus je kan gevaarlijke routes (zuidelijke oceanen, de kapen) vermijden. Bovendien kun je je reis indelen in etappes van een paar dagen tot een paar weken. Je hoeft niet non-stop maandenlang op zee te zitten. Je kunt stormen en riskante weersystemen in het algemeen zien aankomen en het is vaak mogelijk om er omheen te varen. Als het om de wind gaat zijn stormen overigens niet het grootste risico. Langdurige windstiltes zijn erger.
2. Varend je mast strijken op zo een schip doe je niet. Nooit. Zelfs niet als je met tien sterke mannen aan boord bent. In een storm vaar je door met een puntje zeil voor stabiliteit, of desnoods voor top en takel. Als je in die omstandigheden je mast zou strijken werk je jezelf enorm in de nesten. Je sloopt je boot en als je je boot niet sloopt ben je zonder mast stuurloos.
3. Grote schepen zijn niet per se zeewaardiger dan kleine schepen.

De fysieke omstandigheden zijn volgens mij minder belangrijk dan de mentale omstandigheden. Als je solo zeilt kun je niet 8 uur gaan slapen. De oceaan is groot, maar er zijn ook nog andere schepen. Je moet je ritme dus compleet aanpassen en je doet de hele dag door kleine slaapjes. Dat is belastend. Windstiltes kunnen dagen duren. Je ligt dagenlang in je eentje op dezelfde plek met alleen maar water om je heen. Daar moet je ook tegen kunnen. Zeeziekte: bijna iedereen, ook ervaren zeilers, krijgt vroeg of laat met zeeziekte te maken. Als je echt zeeziek bent dan voel je je onbeschrijflijk ellendig. Ik ken mensen die serieus over boord wilden springen om van hun zeeziekte af te zijn.

Etc. Dit zijn allemaal mentale risico's en ze hebben niet zo veel te maken met hoe sterk je fysiek bent.
quote:

...
streng religieuze: op zich heb je een goed punt, maar is dat ook echt het argument dat gemaakt wordt?
Dit lijkt me een beetje stroman-argument.
[..]
Ik heb het argument dat haar sociale ontwikkeling verstoord zou worden een aantal keren horen vallen.
quote:
Vergelijk dit met een 13 jarig blond meisje solo te laten liften. Gelegenheid maakt de verkrachter.
Onvergelijkbaar. Ze reist niet met anderen mee.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 06:58:30 #34
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_72191351
Zo TS, jij dacht: ik open hier eens een topic over?
pi_72191819
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:39 schreef Sigmund666 het volgende:

[..]

Nou. Het kan natuurlijk wel, maar na 2 jaar op het water dobberen kijk je opeens wel heel anders naar de dingen in het leven
Ja het zal je vermoedelijke een wekelijks bezoekje aan een psychiater opleveren .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_72191875
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:01 schreef Picchia het volgende:
De kinderbescherming moet zich niet zo aanstellen. Dan onthef je haar toch gewoon een jaartje van haar leerplicht. Ik zie het probleem niet.
Waar stel je dan de grens? Mogen ouders die graag buiten de drukke zomervakantie op pad willen hun kinderen dan ook maar gewoon een maandje van school halen? Mogen kinderen voor een jaartje van de leerplicht ontheven worden om naar een discutabele Koranschool in Pakistan te gaan?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  † In Memoriam † donderdag 27 augustus 2009 @ 09:19:52 #37
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_72192473
Zijn er al kamervragen gesteld?
Carpe Libertatem
  donderdag 27 augustus 2009 @ 09:26:55 #38
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_72192587
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 00:38 schreef Shodan het volgende:
Een rechter oordeelt op basis van feiten, en die feiten moeten aardig extreem zijn wil er überhaupt sprake zijn van een ondertoezichtstelling, of ontzegging van de voogdij. Op basis van plannen ingrijpen is bizar, en heeft niets meer te maken met feiten.
We zullen het zo horen!
quote:
Uitspraak zaak 13-jarige zeilster

Utrecht, 24 augustus - De rechtbank in Utrecht doet vrijdag 28 augustus om 10.00 uur uitspraak in de zaak over de 13-jarige zeilster die van plan is binnenkort solo de wereld rond te varen.

De rechtbank heeft maandag achter gesloten deuren een verzoek van de Raad voor de Kinderbescherming behandeld. De Raad voor de Kinderbescherming wil dat het gezag van de ouders geschorst wordt en dat Bureau Jeugdzorg in Utrecht als tijdelijke voogd voor het meisje benoemd wordt.

De uitspraak zal mondeling en in het openbaar worden gedaan. Audiovisuele pers wordt verzocht zich uiterlijk donderdagmiddag aan te melden voor het bijwonen van deze uitspraak, via de afdeling communicatie van de rechtbank Utrecht: 030-223 3027

Bron: Rechtbank Utrecht
Datum actualiteit: 24 augustus 2009
  donderdag 27 augustus 2009 @ 09:31:17 #39
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72192665
Oh, nu er pers bij is kan de kinderbescherming opeens wèl heel snel optreden en proberen ouders uit hun macht te ontzetten. Maar als er werkelijk kinderen mishandeld worden is dat allemaal niet mogelijk en dienen ouders zo lang mogelijk hun kinderen te houden.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  † In Memoriam † donderdag 27 augustus 2009 @ 09:33:04 #40
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_72192698
Ja en waar zijn alle bemiddelingstroepen van Rouvoet?
Carpe Libertatem
pi_72192918
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 00:49 schreef Xa1pt het volgende:

Ze hoopt, voor zover ik heb begrepen, op afstand alsnog aan de nodige educatie toe te komen.
Ik denk niet dat dit zo'n statement zal voldoen aan de wettelijke eisen.
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 08:35 schreef du_ke het volgende:

Waar stel je dan de grens? Mogen ouders die graag buiten de drukke zomervakantie op pad willen hun kinderen dan ook maar gewoon een maandje van school halen? Mogen kinderen voor een jaartje van de leerplicht ontheven worden om naar een discutabele Koranschool in Pakistan te gaan?
Dat dus. Zoals ik al zei, laat de Nederlandse wetgeving prevaleren, als ze dan willen emigreren dan doen ze dat maar.

[ Bericht 43% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2009 09:47:17 ]
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:37:18 #42
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_72194006
Driedubbel topic
pi_72196890
Onverantwoordelijk om haar te laten gaan.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 13:50:19 #44
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_72199215
quote:

[..]

Ook de argumentatie dat ze geen "normale" sociale ontwikkeling krijgt begrijp ik niet. Wie bepaalt hoe zij zich moet ontwikkelen? De wetgever staat wel toe dat streng religieuze ouders hun kinderen isoleren van de buitenwereld en we geven ze toestemming om hun kinderen zelf te onderwijzen in plaats van ze naar een school met sociale processen te sturen. Maar als een meisje met uitzonderlijke capaciteiten een uitzonderlijk avontuur kan en wil aangaan waarbij ze (omdat ze veel tussenstops maakt) veel in contact met vreemden zal komen dan schaadt dat opeens de ontwikkeling?

My 2cts. Bovendien zeilt de dame al tijden alleen op zee. Ze is zo'n beetje op zee opgegroeid.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  donderdag 27 augustus 2009 @ 13:58:00 #45
Stranger than fiction
pi_72199484
Mensen worden weer behandeld alsof ze eenheidsworsten zijn. We worden beoordeeld op basis van vage statistische onderzoeken om te bepalen wat goed voor je is en wat je zou moeten.

Kulargumenten dat je niet 2 jaar zonder school zou kunnen, kritiek hebben op de tocht zonder te weten wat de opzet is van de tocht en totaal geen kennis hebben van de achtergrond van het gezin, laten zien dat we in een histerische SBS6 maatschappij leven waarin iedereen maar weer wat roept. Daar getuigt dit topic ook weer van. De onvoorstelbare dom- en luiheid.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 14:02:15 #46
Stranger than fiction
pi_72199627
quote:
Zeilster Laura al eens tegengehouden in Engeland

Rotterdam, 27 aug. De 13-jarige Laura Dekker is dit voorjaar door de Britse autoriteiten tegengehouden toen ze in haar eentje van Engeland naar Nederland wilde zeilen. Dat zei haar advocaat Peter de Lange donderdag naar aanleiding van berichtgeving in de Volkskrant.
Discussie - Moet de rechter voorkomen dat de 13-jarige Laura alleen de wereld rond gaat zeilen?
Achtergrond - Drie paspoorten voor een jonge wereldreiziger
Haar vader wilde in eerste instantie niet naar Engeland komen omdat hij vond dat Laura prima in staat was de reis te maken, maar werd daartoe gedwongen omdat de autoriteiten haar niet wilden laten gaan. Ze zou in een kindertehuis zijn geplaatst, maar dat wilde De Lange niet bevestigen. ,,Laten we het erop houden dat er even op haar is gelet.''

De vader van Laura, eenmaal aangekomen in Engeland, liet zijn dochter toch alleen terug zeilen naar Nederland. ,,Dat is ook helemaal niet strafbaar, niet van hem en niet van haar'', aldus De Lange, die niet uitsluit dat Laura werd tegengehouden na een tip uit Nederland.

De Lange benadrukt dat Laura eerder door de autoriteiten is tegengehouden, toen zij alleen op bijvoorbeeld het IJsselmeer of langs de Nederlandse kust zeilde. ,,Maar dat leverde nooit een probleem op, want het is niet illegaal.''

De kinderrechter in Utrecht beslist vrijdag of de ouders van Laura worden beperkt in het gezag over hun dochter. Ze wil alleen de wereld rondzeilen. Haar ouders steunen de plannen voor de twee jaar durende reis.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 14:04:31 #47
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_72199699
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 14:02 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Vooral die opmerking "dat er waarschijnlijk een melding uit Nederland kwam" is opmerkelijk, daar zou ik dan graag wat meer van willen weten.

Maar goed, het is en blijft dieptriest dat zo'n niet weg mag en wordt opgesloten (hoezo slecht voor de ontwikkeling), maar als je als ouder je kind uitzwaait zodat die wel weg kan, is het geen probleem.
Al vergaat de hele wereld en het heelal, als de procedures maar kloppen
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  † In Memoriam † donderdag 27 augustus 2009 @ 14:11:00 #48
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_72199930
Carpe Libertatem
pi_72202559
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:36 schreef Sigmund666 het volgende:
Het is altijd dat keurig nette en kleinburgerlijke Nederland dat uit moet maken voor zulke kinderen of het wel of niet kan
er gaan ook 16-17 jarigen de wereld rond. Why the fuck doen ze moeilijk over een kind van 14?
Alsof die 16 en 17 jarigen niet overvallen worden op hun reis door piraten? Verder is het kind zelf veel volwassener dan de gemiddelde 13-jarige. Ik zeg: Lekker laten varen.
Daar heeft het allemaal niks mee te maken. Dat kind moet gewoon naar school. Klaar.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 15:33:35 #50
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72202797
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 15:25 schreef Argento het volgende:

[..]

Daar heeft het allemaal niks mee te maken. Dat kind moet gewoon naar school. Klaar.
School kan je altijd inhalen. De wereld omvaren is waardevoller dan op school uit je neus vreten en zesjes halen, waar de gemiddelde 13-jarige zich mee bezighoudt.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')