'Bekijken' ja, walgelijke gore achterbakse smerige kutcultuur, geheel naar stijl naar de originele profeetquote:,,Zoals de sharia voorschrijft, mocht ik haar bekijken en ik vond haar acceptabel.''
Verzamel ze allemaal, beetje ruilen, onderhandelen en dan kom je er welquote:De bruidegom op leeftijd wees er verder op dat hij recht meent te hebben op het meisje, aangezien hij eerder verloofd was met haar oudere zus. Die verbrak de relatie echter omdat ze naar school wilde gaan. ,,Onder deze omstandigheden bood haar vader zijn jongere dochter aan''
Oliequote:Op woensdag 26 augustus 2009 17:33 schreef nummer_zoveel het volgende:
Kutland. En grote bondgenoot van de VS. Die de ogen maar sluit voor de situatie daar.
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 17:02 schreef Vinboy het volgende:
,,Mijn huwelijk gaat niet in tegen de sharia (islamitische wetgeving)'', meent de man.
quote:De Profeet (vzmh) heeft gezegd:
“Een vrouw die gehuwd geweest is, wordt niet uitgehuwelijkt voordat zij is
geraadpleegd. Een maagd wordt niet uitgehuwelijkt voordat haar om toestemming gevraagd
is.” (Boekhaari, Moeslim).
En de meeste kapers van 9/11.quote:
De zesjarige Aïsha gaf Mo toestemmingquote:
Sinds wanneer erken jij Buchari?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 18:35 schreef cultheld het volgende:
[..]
De zesjarige Aïsha gaf Mo toestemming?
Ik erken Bukhari en de Hadiths niet meer of minder dan de Koran. Mijn mening doet er in dit geval zelfs niet toe. Wat er wel toe doet, is dat dit soort gebeurtenissen in het wahabistische Saudi-Arabië koren op de molen is voor oudere mannen die graag willen huwen met een onvolgroeid blaadje. Zij kunnen immers verwijzen naar de profeet, en daardoor ongestraft wegkomen met dit soort zieke gedragingen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 18:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Sinds wanneer erken jij Buchari?
Opportunisme.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 18:40 schreef damian5700 het volgende:
Waarom internationale verdragen ondertekenen als men die, ogenschijnlijk, toch ondergeschikt acht aan islamitische dogma's?
Oh oké, ik dacht even dat je een overlevering van Buchari gebruikte toen je het over de 6 jarige Aicha had.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 18:41 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik erken Bukhari en de Hadiths niet meer of minder dan de Koran. Mijn mening doet er in dit geval zelfs niet toe. Wat er wel toe doet, is dat dit soort gebeurtenissen in het wahabistische Saudi-Arabië koren op de molen is voor oudere mannen die graag willen huwen met een onvolgroeid blaadje. Zij kunnen immers verwijzen naar de profeet, en daardoor ongestraft wegkomen met dit soort zieke gedragingen.
En hoppa. Is het een sterke Hadith?quote:
Buchari en Muslim zijn de enige twee uitgevers die exclusief betrouwbare hadith hebben overgeleverd.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 18:49 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En hoppa. Is het een sterke Hadith?
Help mij 's even, ik dacht dat moslims met minderjarigen mochten trouwenquote:Op woensdag 26 augustus 2009 18:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Oh oké, ik dacht even dat je een overlevering van Buchari gebruikte toen je het over de 6 jarige Aicha had.
Dan is het maar een kwestie van dat de Arabieren weer terug in de boeken duiken, qiyas doen en inzien dat het helemaal niet islamitisch is.
3 voorwaarden voorquote:Op woensdag 26 augustus 2009 18:51 schreef msnk het volgende:
[..]
Help mij 's even, ik dacht dat moslims met minderjarigen mochten trouwen
Het lijkt me stug dat ze hun eigen geschiedenis niet kennen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 18:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Oh oké, ik dacht even dat je een overlevering van Buchari gebruikte toen je het over de 6 jarige Aicha had.
Dan is het maar een kwestie van dat de Arabieren weer terug in de boeken duiken, qiyas doen en inzien dat het helemaal niet islamitisch is.
Met het verbannen van de Sjarief van Mecca en het overnemen van Hejaz door de Saudis vond er ook een theologisch revolutie plaats.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 18:54 schreef cultheld het volgende:
[..]
Het lijkt me stug dat ze hun eigen geschiedenis niet kennen.
Het Wahabisme is nog geen 200 jaar oud. Saudisch koningshuis nog geen 100 jaar. De interpretatie van de Saudi's, het Wahabisme is alles behalve de bakermat van de Islam te noemen.quote:Waarom worden die bronnen in S-A, de bakermat van de islam, eigenlijk erkend?
Dat wordt vereist door mensen die willen trouwen met een minderjarige? Er is al helemaal geen sprake van gezond verstand als je zoiets voorstelt aan een minderjarige, laat staan dat diezelfde 'volwassenen' een uitspraak kunnen doen over gezond verstand ja of nee.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 18:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
3 voorwaarden voor
Ze moet instemmen - Irada
Moet puberteit bereikt hebben - Bulukh
En ze moet beschikken over een gezond verstand - Aql
Daarmee wordt er bedoeld dat het meisje weet waar mee ze instemt en wat de consequenties zijn, dus dat ze ook niet een val wordt ingelokt.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 18:57 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dat wordt vereist door mensen die willen trouwen met een minderjarige? Er is al helemaal geen sprake van gezond verstand als je zoiets voorstelt aan een minderjarige, laat staan dat diezelfde 'volwassenen' een uitspraak kunnen doen over gezond verstand ja of nee.
Ah oké.quote:Wij van WC eend begrijpen het af en toe verkeerd.
Deze informatie wil ik best als 'feitelijk' van je aannemen, maar zou het niet zo kunnen zijn dat het uithuwelijken van kinderen (dan heb ik het niet over 16-jarigen) aan volwassen in S-A van alle tijden is geweest, en dat men - al dan niet vanuit een andere levensbeschouwing dan de Wahabistische - een Mohammedaanse bron gebruikte om dit gedrag te rechtvaardigen?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 18:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Met het verbannen van de Sjarief van Mecca en het overnemen van Hejaz door de Saudis vond er ook een theologisch revolutie plaats.
[..]
Het Wahabisme is nog geen 200 jaar oud. Saudisch koningshuis nog geen 100 jaar. De interpretatie van de Saudi's, het Wahabisme is alles behalve de bakermat van de Islam te noemen.
Het zal wel, ik zal me maar niet inmengen in verschillende Islamitische opvattingen over hoe de Koran moet worden geïnterpreteerd. Ik hou 't er maar op dat ik 't verkeerd begrijp dan.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Daarmee wordt er bedoeld dat het meisje weet waar mee ze instemt en wat de consequenties zijn, dus dat ze ook niet een val wordt ingelokt.
[..]
Ah oké.
Ik kan me bij een negenjarig meisje niet voorstellen dat ze daar nuchter over na kan denken. Dus al helemaal niet over het tioestemmen van seks met haar.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 18:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
3 voorwaarden voor
Ze moet instemmen - Irada
Moet puberteit bereikt hebben - Bulukh
En ze moet beschikken over een gezond verstand - Aql
De toestemming is dus niet gegeven door het meisje, maar opgedrongen door de vader.quote:Het meisje was onlangs gevlucht naar de woning van een tante. Haar vader, die haar had uitgehuwelijkt, kwam erachter en bracht het kind terug naar haar 80-jarige echtgenoot.
Hoeft niet, geen zichzelf respecterend info bron zal het ontkennen dat het zo ligt in relatie tot Wahabisme - SA. Zoals jij ook wel weet was Mecca en Madinah een onderdeel van het Ottomaanse rijk te Istanbul.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:02 schreef cultheld het volgende:
[..]
Deze informatie wil ik best als 'feitelijk' van je aannemen
Daar twijfel ik absoluut niet aan, het uithuwelijken van kinderen gebeurt al decennia in Hejaz, het Arabisch schiereiland al lang voor de Saudis, of de Islam wat dat betreft. Dat is mijn inziens het punt ook niet, waar het mij omgaat is, als je kijkt naar de Sharia, is er daadwerkelijk zo een rechtvaardiging te vinden, ja of nee.quote:maar zou het niet zo kunnen zijn dat het uithuwelijken van kinderen (dan heb ik het niet over 16-jarigen) aan volwassen in S-A van alle tijden is geweest, en dat men - al dan niet vanuit een andere levensbeschouwing dan de Wahabistische - een Mohammedaanse bron gebruikte om dit gedrag te rechtvaardigen?
Wat precies bedoel je hiermee?quote:
Qiyas, en Hadith zijn geen Koran.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:02 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Het zal wel, ik zal me maar niet inmengen in verschillende Islamitische opvattingen over hoe de Koran moet worden geïnterpreteerd. Ik hou 't er maar op dat ik 't verkeerd begrijp dan.
In Afrika verzorgen 7 jarige meisjes voor hun zusjes en broertjes, omdat hun moeder is overleden aan een ziekte en of aidsquote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:05 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik kan me bij een negenjarig meisje niet voorstellen dat ze daar nuchter over na kan denken. Dus al helemaal niet over het tioestemmen van seks met haar.
Wat ik van je eigen reactie/uitleg begrijp gewoon ...nee, is niet te rechtvaardigenquote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:07 schreef Triggershot het volgende:
[..] als je kijkt naar de Sharia, is er daadwerkelijk zo een rechtvaardiging te vinden, ja of nee.
Waar komt 9 jaar vandaan dan? Er is in Islamitische bronnen niet zwart op wit vastgelegd dat je op je 9e nuchter kunt nadenken en instemmen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:05 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik kan me bij een negenjarig meisje niet voorstellen dat ze daar nuchter over na kan denken. Dus al helemaal niet over het tioestemmen van seks met haar.
Hier wordt 12 minuten voor je 16e of 18e verjaardag sex met een volwassene al als sex gezien.quote:Hier wordt dit als pedofilie gezien en is strafbaar (gelukkig)
Iets wat tegen de uitspraak van Mohammed is.quote:De toestemming is dus niet gegeven door het meisje, maar opgedrongen door de vader.
Het is geen schokkend feit dat analfabetisme schokkerend hoog is onder de Arabieren, dat ze niet in staat zijn zelf te studeren, maar de (wahabitische) imam moeten volgen in zijn uitspraken en interpretaties van de heilig geachte verzen. En ja wat voor poot heb je dan om op te staan als je naar de rechter gaat wanneer Wahabisme ook nog eens de officiele interpretatie van de staat is?quote:Wat weten de moslims daar dan eigenlijk van de Sharia. Omdat dit blijkbaar geaccepteerd werd? Ik zie nl niets over een rechtszaak tegen dat ouwe vel
Echt, ik snap niet dat mensen dit hun kinderen aan doenEn ja, zo denk ik ook over klootzakken die hier kinderen misbruiken, maar hier is dat tenminste strafbaar
Ja, ik zorgde ook voor mijn broers en vader met tien jaar omdat mijn moeder erg vaak heel erg ziek was, maar ik vind dat werkelijk heel iets anders dan op je rug moeten gaan liggen voor een oude man. (grof gezegd)quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:11 schreef Bleekscheet het volgende:
[..]
In Afrika verzorgen 7 jarige meisjes voor hun zusjes en broertjes, omdat hun moeder is overleden aan een ziekte en of aids
Precies er zit nog geen haar op.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:05 schreef paddy het volgende:
Op papier gezien worden als iemand die mee doet met de internationale verdragen en dan in aanmerking komen voor (financieel) hulp, terwijl het in praktijk erg anders gesteld is.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:07 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wat precies bedoel je hiermee?
Dit is wel heel erg verdorven.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Op papier gezien worden als iemand die mee doet met de internationale verdragen en dan in aanmerking komen voor (financieel) hulp, terwijl het in praktijk erg anders gesteld is.
En de realiteit.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:19 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit is wel heel erg verdorven.
Sorry, bedoelde tien. Geen idee waarom ik negen zei . Bedoelde dat niet verkeerd.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waar komt 9 jaar vandaan dan? Er is in Islamitische bronnen niet zwart op wit vastgelegd dat je op je 9e nuchter kunt nadenken en instemmen.
Seks met een partner waar je zonder druk van buitenaf mee in kan stemmen (waar druk in dit geval echt wel sprake van was)quote:Hier wordt 12 minuten voor je 16e of 18e verjaardag sex met een volwassene al als sex gezien.
Klopt Ik denk trouwens dat toen een tien jarige al net zo rijp was als hier nu een zestien-jarige. Dus tijd der tijden bekijken.quote:Iets wat tegen de uitspraak van Mohammed is.
Ja, ellendig genoeg geen poot om op te staan dus misbruik van meisjes zal gewoon doorgaan daarquote:Het is geen schokkend feit dat analfabetisme schokkerend hoog is onder de Arabieren, dat ze niet in staat zijn zelf te studeren, maar de (wahabitische) imam moeten volgen in zijn uitspraken en interpretaties van de heilig geachte verzen. En ja wat voor poot heb je dan om op te staan als je naar de rechter gaat wanneer Wahabisme ook nog eens de officiele interpretatie van de staat is?
Maar als de gezaghebbenden in Saudi-Arabië bepaalde bronnen hanteren waaruit zou blijken dat de profeet geslachtsgemeenschap met een 9-jarige meisje heeft gehad, dan hebben zij toch al een religieuze rechtvaardiging in handen? God heeft alles immers al voorzien en Mohammed is zijn boodschapper, voor zover ik het als buitenstaander begrepen heb.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hoeft niet, geen zichzelf respecterend info bron zal het ontkennen dat het zo ligt in relatie tot Wahabisme - SA. Zoals jij ook wel weet was Mecca en Madinah een onderdeel van het Ottomaanse rijk te Istanbul.
[..]
Daar twijfel ik absoluut niet aan, het uithuwelijken van kinderen gebeurt al decennia in Hejaz, het Arabisch schiereiland al lang voor de Saudis, of de Islam wat dat betreft. Dat is mijn inziens het punt ook niet, waar het mij omgaat is, als je kijkt naar de Sharia, is er daadwerkelijk zo een rechtvaardiging te vinden, ja of nee.
Misbruik naar Westerse maatstaven.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:21 schreef paddy het volgende:
Ja, ellendig genoeg geen poot om op te staan dus misbruik van meisjes zal gewoon doorgaan daar
Leg uit, hier moet ik op happen als rechts stemmer uiteraard.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Misbruik naar Westerse maatstaven.
Wat heeft het westen er nu weer mee te maken dat vrouwen en meisjes daar onderdrukt worden door mannen?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En voor een buitenstaander zoals jij je zelf noemt, wanneer het een interpretatie is voor een rechtvaardiging vs de woorden van Mohammed. Is het dan nog te koppelen aan de religie van Mohammed?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:22 schreef cultheld het volgende:
[..]
Maar als de gezaghebbenden in Saudi-Arabië bepaalde bronnen hanteren waaruit zou blijken dat de profeet geslachtsgemeenschap met een 9-jarige meisje heeft gehad, dan hebben zij toch al een religieuze rechtvaardiging in handen?
God heeft zijn profeet Mohammed voorzien van onfeilbaarheid, niet de mensen.quote:God heeft alles immers al voorzien en Mohammed is zijn boodschapper, voor zover ik het als buitenstaander begrepen heb.
Het is een relatief waardeoordeel. Wanneer de vader zijn dochter uithuwelijkt aan een tigjarig man, zal het niet zo zijn - op enkele uitzonderingen na dan - dat hij dit doet met het gedachte van 'hier, misbruik haar maar mijn beste'. Hetgeen het dus misbruik volgens Westerse maatstaven maakt.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:24 schreef paddy het volgende:
[..]
Wat heeft het westen er nu weer mee te maken dat vrouwen en meisjes daar onderdrukt worden door mannen?
Ah, ik dacht dat je bedoelde dat het op één lijn te trekken was met westerse maatstaven, hoe zinsbouw toch maar weer kan leiden tot horen wat men wil horenquote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het is een relatief waardeoordeel. Wanneer de vader zijn dochter uithuwelijkt aan een tigjarig man, zal het niet zo zijn - op enkele uitzonderingen na dan - dat hij dit doet met het gedachte van 'hier, misbruik haar maar mijn beste'. Hetgeen het dus misbruik volgens Westerse maatstaven maakt.
Uiteraard niet. Maar er is nogal wat tegenstrijdigheid rondom deze materie tussen de verschillende bronnen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En voor een buitenstaander zoals jij je zelf noemt, wanneer het een interpretatie is voor een rechtvaardiging vs de woorden van Mohammed. Is het dan nog te koppelen aan de religie van Mohammed?
[..]
God heeft zijn profeet Mohammed voorzien van onfeilbaarheid, niet de mensen.
Maar volgens jouw woorden is het ook gewoon misbruik van minderjarigen toch?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het is een relatief waardeoordeel. Wanneer de vader zijn dochter uithuwelijkt aan een tigjarig man, zal het niet zo zijn - op enkele uitzonderingen na dan - dat hij dit doet met het gedachte van 'hier, misbruik haar maar mijn beste'. Hetgeen het dus misbruik volgens Westerse maatstaven maakt.
Maar de cultuur daar vergeet het woorde toestemming dus maar voor het gemak (vervang cultuur voor mannen daar)quote:De Profeet (vzmh) heeft gezegd:
“Een vrouw die gehuwd geweest is, wordt niet uitgehuwelijkt voordat zij is
geraadpleegd. Een maagd wordt niet uitgehuwelijkt voordat haar om toestemming gevraagd
is.” (Boekhaari, Moeslim).
Niet helemaal correct, het is waar dat de bronnen van Buchari en Muslim in de (soenitische) islam als waarheid worden geaccepteerd en dat het een authentiek overlevering is van Aisha, alleen zegt dat niets over de waarheid van de overlevering. Er zijn namelijk meer dan 17 hadith die suggereren dat Aisha helemaal niet 6 of 9 was maar ergens rond de 16 tot 19 jaar.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:32 schreef cultheld het volgende:
[..]
Uiteraard niet. Maar er is nogal wat tegenstrijdigheid rondom deze materie tussen de verschillende bronnen.
Als je de Hadiths als waarheid beschouwt, dan accepteer je dus ook dat de profeet met een 9-jarige naar bed is gegaan. Betekent dit dan dat de onfeilbare profeet Mohammed met een goddelijke goedkeuring een moreel precedent heeft geschapen, of toont het aan dat Mohammed waarschijnlijk 'gewoon' een mens was, en dat het in die tijd vrij gebruikelijk was om met kinderen naar bed te gaan (en dat je er zelfs niet pedoseksueel voor hoefde te zijn)?
Raar dat de Saudi's zich hier niet echt druk over lijken te maken, want de elite heeft uiteraard wel 'gewoon' gestudeerd.
Ja, maar wat voor antwoord zou je van mij krijgen als ik was opgevoed en opgeleid in Mekka, dat ik mijn dochter aan het misbruiken was? Hell no!quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:37 schreef paddy het volgende:
[..]
Maar volgens jouw woorden is het ook gewoon misbruik van minderjarigen toch?
Zoals je net al quootte is het ook niet echt koosjer (hihi) in het licht van de islamitische wetgeving. Daarnaast noemen de huwelijkswetgevingen van een hoop landen ook expliciet een leeftijd die hoger is dan 9 of 10 jaar. Dus ik denk dat het etiketje "westers" op die maatstaven de lading niet dekt.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En grove misbruik ook nogquote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:23 schreef Triggershot het volgende:
Nee. Met het ondertekenen van het kinderrechtenverdrag maken de autoriteiten aldaar het ook hun maatstaf.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In de huidige tijd, met alle communicatiekanalen en informatie, kan en mag je het niet meer op een "Ich habe es nicht gewusst" verhaal gooien.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja, maar wat voor antwoord zou je van mij krijgen als ik was opgevoed en opgeleid in Mekka, dat ik mijn dochter aan het misbruiken was? Hell no!
Als ze die olie niet hadden gehad waren ze sowieso al op hun plek gezet, we tolereren dit belachelijke prehistorische gedrag alleen maar omdat we gebaat zijn bij een continue stroom olie. Zeg nou zelf, achter de schermen vervloekt iedereen dat godvergeten woestijnland.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 20:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
In de huidige tijd, met alle communicatiekanalen en informatie, kan en mag je het niet meer op een "Ich habe es nicht gewusst" verhaal gooien.
De rechten van de mens gelden ook in SA (officieel dan), dus kinderen van 10 horen niet uitgehuwelijkt te worden.
Hell no!
Neuh. Dan hadden we er niks van gehoord en het had ons nog minder kunnen schelen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 20:17 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Als ze die olie niet hadden gehad waren ze sowieso al op hun plek gezet, we tolereren dit belachelijke prehistorische gedrag alleen maar omdat we gebaat zijn bij een continue stroom olie. Zeg nou zelf, achter de schermen vervloekt iedereen dat godvergeten woestijnland.
Ah juist, wat niet deert dat deert niet was de tendens. Nouja, lekker neuken met 10 jarigen in Saudi-Arabië dan maar, het kan toch geen kwaad.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:17 schreef Shitney het volgende:
Hadden we niet net 8 topics volgeluld over dat leeftijdsgrenzen slechts arbitrair zijn en dat als ouders denken dat een kind iets prima aankan, je hen niet in de weg mag staan? Wat zeurt die Wilders dan?
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:13 schreef Disana het volgende:
Wilders grijpt alles aan voor een staaltje populistische publiciteit.
Je zou hem haast links gaan noemen of was het dan geen malloot?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:11 schreef Duikelaar het volgende:
Wat een wereldverbeteraar die vent. De Saudies zien Maxime al aankomen met zijn verwijzende vingertje. Wat een malloot die Wilders
Inderdaad, als ze zo patriaal met een vingertje moesten wijzen omdat we met z'n allen de grote boze paddo's nuttigden, of dat we met z'n alleen een sigaretje rookten dan mogen ze hier ook wel wat van zeggen. Maar dat zullen ze vast niet doen, ze zullen wel vast plakken aan het feit dat Wilders iets zegt, en that's it.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:23 schreef Chewie het volgende:
[..]
Je zou hem haast links gaan noemen of was het dan geen malloot?
Je zou nu toch op zijn minst verwachten dat GL, SP en de PvdA het dit keer grondig eens zijn met Wilders.
Waarom?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:23 schreef Chewie het volgende:
[..]
Je zou hem haast links gaan noemen of was het dan geen malloot?
Je zou nu toch op zijn minst verwachten dat GL, SP en de PvdA het dit keer grondig eens zijn met Wilders.
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 21:32 schreef cultheld het volgende:
http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=2138&Itemid=1 Hoe voorspelbaar.
Omdat het voornamelijk de linkse partijen zijn die je over dit soort zaken hoort, dit soort bevlogenheid, je heel erg solidair opstellen met een onderdrukt meisje in een ver land, is nogal vreemd voor een politicus die extreem-rechts wordt genoemd.quote:
Merge aangevraagd... zo blijven idd we aan de gang en dat andere topic is nog erg recent.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:13 schreef Disana het volgende:
Wilders grijpt alles aan voor een staaltje populistische publiciteit.
Zie overigens ook Saudiër (80) krijgt 10-jarige bruid terug
Wilders zit immers overal inquote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:43 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Merge aangevraagd... zo blijven idd we aan de gang en dat andere topic is nog erg recent.
Wilders zetten we daar maar bij in
Ouders en kind zijn het hier niet eens hoor!quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:17 schreef Shitney het volgende:
Hadden we niet net 8 topics volgeluld over dat leeftijdsgrenzen slechts arbitrair zijn en dat als ouders denken dat een kind iets prima aankan, je hen niet in de weg mag staan? Wat zeurt die Wilders dan?
Oh is het werkelijk, nou dat is dan mooi te weten dat links nooit draait.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:44 schreef Klopkoek het volgende:
Linkse partijen pakken dat anders aan Chewie en meten bovendien niet met meerdere maten.
Ja die gooien daar de mantel der culturele liefde overheen, in plaats van, indien er naar gevraagd wordt, dit openlijk af te keuren.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:44 schreef Klopkoek het volgende:
Linkse partijen pakken dat anders aan Chewie en meten bovendien niet met meerdere maten.
Inderdaad, dit dus. Links Nederland doet niet aan stofzuigen, ze vegen het alleen onder het tapijt en kijken er later wel weer naar.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:50 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ja die gooien daar de mantel der culturele liefde overheen, in plaats van, indien er naar gevraagd wordt, dit openlijk af te keuren.
En hoe pakken zij dat aan dan volgens jou? In het verleden toch voorbeelden genoeg geweest dat GL bijvoorbeeld ook aan de minister vraagt om actie te ondernemen en dat is weinig anders dan wat Wilders hier dus doet.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:44 schreef Klopkoek het volgende:
Geef eens een voorbeeld waarin GL (of een andere partij) een ambassadeur op het matje roept voor iets wat ons in Nederland eigenlijk niets aangaat.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:53 schreef Chewie het volgende:
[..]
En hoe pakken zij dat aan dan volgens jou? In het verleden toch voorbeelden genoeg geweest dat GL bijvoorbeeld ook aan de minister vraagt om actie te ondernemen en dat is weinig anders dan wat Wilders hier dus doet.
Nee hoor, die bagatelliseren dat soort misstanden, cultuurrelativisme. Behalve dan als het om Israël en de oh zo zielige Palestijnen gaat. Dat moet dan wel extra uitvergroot worden.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:41 schreef Chewie het volgende:
[..]
Omdat het voornamelijk de linkse partijen zijn die je over dit soort zaken hoort, dit soort bevlogenheid, je heel erg solidair opstellen met een onderdrukt meisje in een ver land, is nogal vreemd voor een politicus die extreem-rechts wordt genoemd.
http://www.minbuza.nl/nl/(...)ndonesische_regeringquote:Op donderdag 27 augustus 2009 12:06 schreef Duikelaar het volgende:
[..]
Geef eens een voorbeeld waarin GL (of een andere partij) een ambassadeur op het matje roept voor iets wat ons in Nederland eigenlijk niets aangaat.
Heeft ook te maken met dat Wilders iets sneller was.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:52 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Inderdaad, dit dus. Links Nederland doet niet aan stofzuigen, ze vegen het alleen onder het tapijt en kijken er later wel weer naar.
Dat vind ik een volstrekt andere stijl van vragen stellen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 12:49 schreef Chewie het volgende:
[..]
http://www.minbuza.nl/nl/(...)ndonesische_regering
Over schendingen rechten vakbondsmensen in Indonesie door 2 PvdA'ers. Waarom zou dit Nederland wel aan gaan en een huwelijk van een 10 jarig meisje niet?
En hier de kamervragen van Farah Karimi van gL http://farah.karimix.de/index.php?id=tweedekamer, met o.a. kamervragen over India die iemand weigert een paspoort te verstrekken, Gezinshereniging Palestijnse gebieden, rechtzaak tegen een Palestijnse arts in Libië en over de beperking vrijheid van meningsuiting in Iran.
Allemaal net zo ver van onze bed als dat 10 jarige meisje in SA maar waarom is Wilders dan een malloot als hij het blijkbaar opneemt voor een onderdrukte in een ver land en deze voorbeelden niet?
Je kunt proberen te stellen dat Wilders weer eens ageert tegen een islamitisch land maar als het zo'n islamofoob is waarom het dan opnemen voor een 10 jarig islamitisch meisje? En is Karimi dan ook een islamofoob gezien haar vragen? Wat mij betreft uiteraard niet maar als je zo betrokken bent bij het leed in de wereld snap ik niet wat er mis is met die vraag van Wilders.
Vragen aan andere Kamerleden óf ze zijn afschuw delen is al een belediging op zichquote:1.)
Klopt het bericht ‘Saudiër (80) krijgt 10-jarige bruid terug? '*
2.)
Zo ja, deelt u mijn afschuw over dit bericht? Zo neen, waarom niet?
3.)
Zo ja, deelt u de mening dat deze man zich als een varken gedraagt net zoals de barbaarse profeet Mohammed die met het 6-jarige meisje Aisha trouwde?
4.)
Deelt u mijn mening dat huwen met kinderen van die leeftijd walgelijk is en de meest krachtige veroordeling verdient? Zo neen, waarom niet?
5.)
Zo ja, bent u bereid de ambassadeur van Saoedi-Arabië te ontbieden en hem uw afschuw mee te delen? Zo neen, waarom niet?
Ja, daar heb je wel een punt mee. Overigens vind ik die bemoeizucht van de Nederlandse politiek in zaken die ons niet aangaan (Farah Karimi) ook stuitend als ik dat zo lees. Ik heb er ook problemen mee als NL aangesproken wordt door andere landen op onze 'normen en waarden'. Kan me best wel voorstellen dat de Saudies problemen hebben met blote tieten op Zandvoort, softdrugsbeleid of euthanasie ed. maar dat bepalen we lekker zelf. Paternalistisch gedrag allemaal.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 12:49 schreef Chewie het volgende:
[..]
http://www.minbuza.nl/nl/(...)ndonesische_regering
Over schendingen rechten vakbondsmensen in Indonesie door 2 PvdA'ers. Waarom zou dit Nederland wel aan gaan en een huwelijk van een 10 jarig meisje niet?
En hier de kamervragen van Farah Karimi van gL http://farah.karimix.de/index.php?id=tweedekamer, met o.a. kamervragen over India die iemand weigert een paspoort te verstrekken, Gezinshereniging Palestijnse gebieden, rechtzaak tegen een Palestijnse arts in Libië en over de beperking vrijheid van meningsuiting in Iran.
Allemaal net zo ver van onze bed als dat 10 jarige meisje in SA maar waarom is Wilders dan een malloot als hij het blijkbaar opneemt voor een onderdrukte in een ver land en deze voorbeelden niet?
Je kunt proberen te stellen dat Wilders weer eens ageert tegen een islamitisch land maar als het zo'n islamofoob is waarom het dan opnemen voor een 10 jarig islamitisch meisje? En is Karimi dan ook een islamofoob gezien haar vragen? Wat mij betreft uiteraard niet maar als je zo betrokken bent bij het leed in de wereld snap ik niet wat er mis is met die vraag van Wilders.
Ze zijn tegen Wilders omdat Wilders op een compleet achterlijke manier vragen stelt. Als er al wat zinnigs in zijn vragen zit dan verdwijnt dat compleet in zijn manier van communiceren. En terecht, de vragen van Wilders zijn geen antwoord waard.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 13:10 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Heeft ook te maken met dat Wilders iets sneller was.
Nu veroordelen is gelijk aan Wilders gelijk geven. En dat jeukt ze. Ze willen ten koste van alles, ook dit meisje, voorkomen dat ze moeten toegeven het eens te zijn met een opvatting van Wilders.
Wat me ook opvalt hier:
Partijen veroordelen wel vaker de gedragingen in andere landen. Recentelijk nog Iran b.v.
Maar nu Wilders het doet is het een aandachtshoer?
Zijn die boeroepers nu zo blind tegen Wilders dat ze zulke domme dingen zeggen? Wat is elke uitspraak tegen Wilders van hun dan nog waard?
Juist wel. Wilders en zijn fractie zorgt ervoor dat anderen kleur moeten bekennen. Als de andere partijen dit ook barbaars vinden, waarom zeggen ze er dan niks van?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 13:50 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ze zijn tegen Wilders omdat Wilders op een compleet achterlijke manier vragen stelt. Als er al wat zinnigs in zijn vragen zit dan verdwijnt dat compleet in zijn manier van communiceren. En terecht, de vragen van Wilders zijn geen antwoord waard.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |