Ze gaat de hele wereld rond. Komt ze langs allerlei prachtige tropische eilandjes waar genoeg bosnegers wonen die haar kunnen ontmaagden. Of mag ze daar geen tussenstops maken.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:06 schreef EipNiC het volgende:
Waarom wacht dat kind gewoon niet 4-5 jaar, kan ze eerst d'r school fmaken, ervaren wat het is om puber te worden (ontmaagd worden, etc.) en dan daarna lekker zinloos op het water dobberen
En het betaalt ook niet zó goed dat je daar een deel van een boot van kunt betalen, ja het vlaggetje.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee hoor. Pas met 15. Folderen vanaf 14.
Heb jij dat artikel in de Volkskrant gelezen?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:54 schreef nikk het volgende:
[..]
Zolang het gaat om verantwoorde risico's zie ik geen belemmeringen voor zo'n reis. Hoe gevaarlijk is die reis eigenlijk? En ja, de mening van die ene zeiler uit de OP ken ik. Maar wat zijn de feiten? Hoe staat de zeilwereld tegenover haar initiatief?
Maar 2 jaar lang een reis zonder what if's lijkt me dan ook niet realistisch, niet meer dan logisch dus dat men daarmee aan komt.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:01 schreef moussie het volgende:
[..]
Die stuk voor stuk zeggen dat zij die reis technisch gezien wel aan kan met die route en op die boot .. om daarna te komen met een heel scenario van what-if's
Je hebt dit inmiddels nu al zo vaak geroepen, dat je er vast wel cijfers bij hebt. Ik ben wel benieuwd naar de risico's voor 13-jarigen op volle zee of in het verkeer.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:22 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat jullie landrotten maar niet willen begrijpen dat het verkeer op het water maar weinig verschilt van het verkeer op het land .. tja .. als je weet wat je moet doen is een oversteek over de oceaan minder gevaarlijk dan op zaterdagmiddag door Amsterdam fietsen
Maar deze reactie zegt eigenlijk ook wel veelquote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
"Er gaan veel meer nederlandse kinderen in het verkeer dood dan door afghaanse bermbommen! Alle kinderen uitzenden naar afghanistan, das veel veiliger!"
Het enige argument is dat ze, indien nodig, helemaal niks met de Nederlandse wet te maken heeft. Dan kan de kinderbescherming wel proberen via de pers laten zien dat ze heus echt wel wat uitspoken i.p.v. kinderen bij waarlijk mishandelende ouders achterlaten, maar uiteindelijk zal ze echt wel gaan. Ongeacht wat een rechter hier ervan vindt. Dus tja, de hele discussie is gewoon nutteloos. Je kan het afkeuren of goed vinden, maar Nederland heeft er uiteindelijk niks over te zeggen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:00 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Waar haal je deze onzin ineens vandaan?![]()
Ik had de stiekeme hoop dat je argumenten en denkwijze wellicht wat positiever zouden worden naarmate de reeks zou vorderen maar helaas bewijs je nu het tegendeel.
Natuurlijk komt dat niet goed over, maar zelfs volwassen mensen die normaal gesproken wel bespraakt zijn kunnen bevriezen zodra er een camera voor hun snufferd gehouden wordtquote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:29 schreef Marrije het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, maar een antwoord op de vraag waarom ze dit wil doen antwoorden met k vinnut gewoon leuk, eh, dat komt niet echt goed over.
De meesten hebben dan ook niet zo'n droom, en als ze die al hebben niet het geduld om er 3 jaar voor te werken, leren en trainenquote:Ach, dat doet er eigenlijk ook niet toe, er zijn genoeg meiden én jongens zoals zij en daar kun je niet allemaal uitzonderingen voor gaan maken.
Ik hoop dat als haar vader haar toch laat gaan, ze die man inderdaad oppakken voor nalatigheid. Dan komt ze maar mooi terugzeilen en kan ze meteen door naar school. 't Is toch binnenkort alweer vakantie, en de weekenden en avonden kan ze ook zeilen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:38 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Het enige argument is dat ze, indien nodig, helemaal niks met de Nederlandse wet te maken heeft. Dan kan de kinderbescherming wel proberen via de pers laten zien dat ze heus echt wel wat uitspoken i.p.v. kinderen bij waarlijk mishandelende ouders achterlaten, maar uiteindelijk zal ze echt wel gaan. Ongeacht wat een rechter hier ervan vindt. Dus tja, de hele discussie is gewoon nutteloos. Je kan het afkeuren of goed vinden, maar Nederland heeft er uiteindelijk niks over te zeggen.
Tenzij de overheid zoiets achterlijks gaat uithalen als haar ouders arresteren als ze toch naar Nieuw-Zeeland willen vertrekken. Maar ik blijf hoop houden dat de overheid niet meent zóveel macht over mensen te hebben dat ze dat kunnen uithalen.
Als de ouders tijdelijk uit de ouderlijke macht worden ontzet, lijkt me dat niet eens zo vergezocht. De voogd zal het dan eens moeten zijn met haar uitschrijving uit Nederland, lijkt me?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:38 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Het enige argument is dat ze, indien nodig, helemaal niks met de Nederlandse wet te maken heeft. Dan kan de kinderbescherming wel proberen via de pers laten zien dat ze heus echt wel wat uitspoken i.p.v. kinderen bij waarlijk mishandelende ouders achterlaten, maar uiteindelijk zal ze echt wel gaan. Ongeacht wat een rechter hier ervan vindt. Dus tja, de hele discussie is gewoon nutteloos. Je kan het afkeuren of goed vinden, maar Nederland heeft er uiteindelijk niks over te zeggen.
Tenzij de overheid zoiets achterlijks gaat uithalen als haar ouders arresteren als ze toch naar Nieuw-Zeeland willen vertrekken. Maar ik blijf hoop houden dat de overheid niet meent zóveel macht over mensen te hebben dat ze dat kunnen uithalen.
Dat klopt. Die Engelse jongen zei dat ook in Nova. Hij zei dat hij dood had kunnen zijn en in heel gevaarlijke situaties terecht was gekomen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Nee dat zijn ze niet. De zee bevaren in een zeilboot is ALTIJD gevaarlijk. Period.
Ik zou mijn dochter van 13 niet eens alleen door de stad laten fietsen , ook al kan ze heeeeel goed fietsenquote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat klopt. Die Engelse jongen zei dat ook in Nova. Hij zei dat hij dood had kunnen zijn en in heel gevaarlijke situaties terecht was gekomen.
En dat is precies waar deze discussie over gaat. Mensen zonder verstand van zaken die hun eigen ervaringen projecteren op iemand die ze helemaal niet kennen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:13 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Het gaat haar om het record, en ik vind dat teveel gevraagd. Een reisje om de wereld hoeven wij haar niet door de neus te boren, dat kan ze altijd nog doen.
Dat zou voor élke weldenkende ouder dus al een reden moeten zijn om dit niet door te laten gaan.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat klopt. Die Engelse jongen zei dat ook in Nova. Hij zei dat hij dood had kunnen zijn en in heel gevaarlijke situaties terecht was gekomen.
Ik ben vorige week bijna aangereden door een tram. Moet mijn moeder me nu verbieden door Amsterdam te lopen?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:48 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat zou voor élke weldenkende ouder dus al een reden moeten zijn om dit niet door te laten gaan.
Ja, en in de plaats van praten over jurkjes ziet ze de hele wereld. Nou, dan kan je inderdaad je eerste klasseavond meemaken of dansen met jongens.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:48 schreef N.icka het volgende:
Ik vind het ook wel jammer dat dat meiske zo'n leuke tijd met vriendinnetjes op school gaat missen , je eerste klasse avond , dansen met de jongens , schoolkampen. Het uren beppen aan de telefoon over....?
Gewoon de leuke puberdingen dus
Yup. Je toont hier al oogkleppen op te hebben. Die zal je in stad ook wel op hebben.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:48 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ik ben vorige week bijna aangereden door een tram. Moet mijn moeder me nu verbieden door Amsterdam te lopen?
Er zijn juist heel veel argumenten aangedragen waarom het gevaarlijk is. Er zijn ervaringsdeskundigen bijgehaald, reiservaringen van anderen gepost en fysieke en mentale beperkingen van 13-jarigen aangedragen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:47 schreef Colplay het volgende:
[..]
En dat is precies waar deze discussie over gaat. Mensen zonder verstand van zaken die hun eigen ervaringen projecteren op iemand die ze helemaal niet kennen.
Nee haar hele jeugd is niet voorbij maar die tijd en ontwikkeling kan ze domweg nooit meer inhalen. De zeeen over varen kan ze altijd nogquote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:49 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ja, en in de plaats van praten over jurkjes ziet ze de hele wereld. Nou, dan kan je inderdaad je eerste klasseavond meemaken of dansen met jongens.
Mijn god, haar hele jeugd is niet voorbij, wat een dramatiek.
Oh ja, laten we lekker haar vader oppakken. Dat zal die snol leren tegen de heilige Nederlandse spruitjeslucht in te gaan!quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:40 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ik hoop dat als haar vader haar toch laat gaan, ze die man inderdaad oppakken voor nalatigheid. Dan komt ze maar mooi terugzeilen en kan ze meteen door naar school. 't Is toch binnenkort alweer vakantie, en de weekenden en avonden kan ze ook zeilen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |