Je praat alsof je niets anders doet dan solozeilen.. Zeil je zelf ook, als ik vragen mag?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 18:13 schreef moussie het volgende:
[..]
Nee, dat geld niet voor Laura, die doet geen race waarbij je constant moet navigeren om zo snel mogelijk vooruit te komen .. dat is het verschil tussen een race en een gewone overtocht, en de door haar gekozen route maakt het mogelijk om s'nachts je zeeanker uit te zetten en gewoon te gaan pitten met de radar aan
Inderdaad, maar de enige afstand die wordt genomen is die van dit soort commentaar.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 18:55 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat vereenzelvigen stoort mij ook.
Beetje afstand zou beter zijn.
Het probleem is niet het zeilen op zich, maar de eenzaamheid, zwaar weer...quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je praat alsof je niets anders doet dan solozeilen.. Zeil je zelf ook, als ik vragen mag?
Gaan we weerquote:Op woensdag 26 augustus 2009 18:52 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nou, als dat het is, is er dan reden om vrijstelling van de onderwijsplicht te geven.
Lijkt me niet, want dan kun je dat straks doen voor iedere tiener die een vakantie van 2 jaar wil maken.
Tka, sorry hoor, maar ik wordt gewoon een beetje pissig als een boer uut Twente wel even weet welke gevaren er wel of niet op zee schuilen omdat die ooit eens in een bootje op een rivier/meertje heeft zitten dobberenquote:Op woensdag 26 augustus 2009 18:55 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat vereenzelvigen stoort mij ook.
Beetje afstand zou beter zijn.
[ link | afbeelding ]quote:
[ link | afbeelding ]quote:
Een 'boer uut Twente' -jouw woorden- heeft net zoveel recht op zijn mening als jij. Wie maakt jou de expert?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:08 schreef moussie het volgende:
[..]
Tka, sorry hoor, maar ik wordt gewoon een beetje pissig als een boer uut Twente wel even weet welke gevaren er wel of niet op zee schuilen omdat die ooit eens in een bootje op een rivier/meertje heeft zitten dobberen
Dan valt het nog mee, al die mensen die denken dat kinderen massaal zitten te springen om solo de wereld rond te zeilen en dat ze met wetten en inrichtingen in toom gehouden moeten worden.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
dit is al de vierde editie van die krant geloof ik..
Zodra Fok! weer down gaat maak ik een nieuwe.quote:Ok, hij ís leuk
Al jaren niet meer, helaas, maar vroeger dus wel, en nee, niet solo, al waren er wel momenten dat ik mijn maat het liefst de zee in had geschopt omdat die maar door bleef kwekkenquote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je praat alsof je niets anders doet dan solozeilen.. Zeil je zelf ook, als ik vragen mag?
Hij jou waarsc......o nee, ik zeg het nietquote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:13 schreef moussie het volgende:
[..]
Al jaren niet meer, helaas, maar vroeger dus wel, en nee, niet solo, al waren er wel momenten dat ik mijn maat het liefst de zee in had geschopt omdat die maar door bleef kwekken
Ik heb het niet er over dat straks de volledige jeugd uitzeilt.quote:
Dan bij jij dus net zo goed die 'boer uut Twente (jouw woorden). Je weet er net zo veel en weinig vanaf als iedereen hier maar het verschil met de meeste anderen is dat die soepeler zijn in hun aanname van de meningen van experts.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:13 schreef moussie het volgende:
[..]
Al jaren niet meer, helaas, maar vroeger dus wel, en nee, niet solo
Het is niet minder gevaarlijk, maar de Passaat-route zeilen is ongeveer even gevaarlijk als met je fiets door Amsterdam .. als je weet wat je moet doenquote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:17 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik heb het niet er over dat straks de volledige jeugd uitzeilt.
Er wordt beweerd dat het zo makkelijk is om rond de wereld te zeilen, dat het minder gevaarlijk is dan de straat oversteken. Oftewel: het is in feite gewoon een vakantie.
Dan kun je straks iedere tiener met een idee om twee jaar op vakantie te gaan wel vrij gaan stellen van de onderwijsplicht.
Nou nee, denk ik niet, had die iemand anders moeten zoeken die zijn gekwek op de koop toe neemt, uit onze directe kenniskring wou iig niemand meer met hem zeilen en alleen durfde die niet (terecht, met zijn 2 linker handen)quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:15 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hij jou waarsc......o nee, ik zeg het niet
Daarom kun je nog wel een mening hebben.. inleven, heet zoiets..quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:08 schreef moussie het volgende:
[..]
Tka, sorry hoor, maar ik wordt gewoon een beetje pissig als een boer uut Twente wel even weet welke gevaren er wel of niet op zee schuilen omdat die ooit eens in een bootje op een rivier/meertje heeft zitten dobberen
Nee. De gevaren worden in het juiste perspectief gezet.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
IIk heb het niet er over dat straks de volledige jeugd uitzeilt.
Er wordt beweerd dat het zo makkelijk is om rond de wereld te zeilen, dat het minder gevaarlijk is dan de straat oversteken. Oftewel: het is in feite gewoon een vakantie.
Je kan iedereen straks als individu behandelen. Dan hebben we geen schoolplicht meer nodig.quote:Dan kun je straks iedere tiener met een idee om twee jaar op vakantie te gaan wel vrij gaan stellen van de onderwijsplicht.
Die experts hebben het over hun ervaring tijdens wedstrijden waar je constant moet navigeren om voor de wind te blijven, anders win je de race niet .. de experts hebben het over het ronden van de kaap, en ze 'vergeten' dat het kind een motor op haar boot heeft en bij windstiltes de motor aanzet .. praat liever met experts die de Passaat-route hebben gezeild ipv ervaringen tijdens wedstrijden te projecteren op de overtocht van dit meisjequote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Dan bij jij dus net zo goed die 'boer uut Twente (jouw woorden). Je weet er net zo veel en weinig vanaf als iedereen hier maar het verschil met de meeste anderen is dat die soepeler zijn in hun aanname van de meningen van experts.
Dat is juist de makke van Moussie, ze leeft zich een beetje te veel in.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:21 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Daarom kun je nog wel een mening hebben.. inleven, heet zoiets..
En gebruik maken van vergelijkingen.. Als mijn zoontje op zijn 6e al heel goed kan autorijden, moet hij op zijn 13e zeker ook de wereld mogen rondrijden? En hoeft ie dan ook 2 jaar niet naar school?
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:15 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hij jou waarsc......o nee, ik zeg het niet
Als je zoon van 13 een fout maakt op de weg, brengt die dan alleen zichzelf in gevaar of ook anderen?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:21 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Daarom kun je nog wel een mening hebben.. inleven, heet zoiets..
En gebruik maken van vergelijkingen.. Als mijn zoontje op zijn 6e al heel goed kan autorijden, moet hij op zijn 13e zeker ook de wereld mogen rondrijden? En hoeft ie dan ook 2 jaar niet naar school?
Dat laat onverlet dat jij ook die 'boer uut Twente' bent waarover je het had.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:25 schreef moussie het volgende:
[..]
Die experts hebben het over hun ervaring tijdens wedstrijden waar je constant moet navigeren om voor de wind te blijven, anders win je de race niet .. de experts hebben het over het ronden van de kaap, en ze 'vergeten' dat het kind een motor op haar boot heeft en bij windstiltes de motor aanzet .. praat liever met experts die de Passaat-route hebben gezeild ipv ervaringen tijdens wedstrijden te projecteren op de overtocht van dit meisje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |