abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72166288
Naar aanleiding van een mishandeling afgelopen Zaterdag door een vreemde, heb ik meteen melding gemaakt bij de meldkamer, en kenteken signalement en auto opgegeven, en werd me vertel dat ze er wagens op af zouden sturen, en langs diegene zijn adres zou gaan.

Ik zou op een rustig tijdstip aangifte kunnen doen.

Ik kom net van het politie bureau, en ik ben nogal verbaasd, en behoorlijk boos. Als ik aangifte doe, komen mijn adres gegevens op de aangifte te staan. Je kan niet anoniem aangifte doen. De "verdachte" krijgt de aangifte in te zien (daar hij hij recht op), en weet dus waar ik woon, en wie ik ben. Wat dus zou betekenen dat ik een mes tussen mijn ribben gestopt kan krijgen als ik de deur uitstap, gezien meneer al een klap uitdeelde om niks.

Wat is dat voor een kromme wet? Ik zei tegen de agente, dit betekent zeker dat er een hoop misdaden onbestraft blijven gezien er mensen bang zijn voor wraak? Het is ook zo dat ik niet ZIJN gegevens krijg, maar hij wel de mijne...............

Nederland =
pi_72166344
Als het voor de rechter komt kan je net zoveel gegevens van hem zien als hij van jou.
pi_72166369
Eensch met TS. Wat een kromme boel hier...
pi_72166442
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:28 schreef boyv het volgende:
Als het voor de rechter komt kan je net zoveel gegevens van hem zien als hij van jou.
En als ik de rechter nieteens haal?
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:32:09 #5
265768 NBT
Bigger is better.
pi_72166448
ja wat een bullshit, maar waarom ga je dan ook naar het bureau en bel je niet? dan kan je wel anoniem... ?
Get the best things first, GET NBT!
Visualize perfection. Visualize NBT.
pi_72166483
Aan de ene kant logisch dat je gegevens bekend worden gemaakt, zodat de andere persoon ook weet wie hem aanklaagt. Zou er persoonlijk geen problemen mee hebben als m'n naam in zo'n geval wordt weergegeven, maar kan me voorstellen dat je adres er niet op wil hebben.

Overigens ben ik het met je eens dat het raar is dat je het niet anoniem kan doen in zo'n geval.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks!
pi_72166492
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:32 schreef NBT het volgende:
ja wat een bullshit, maar waarom ga je dan ook naar het bureau en bel je niet? dan kan je wel anoniem... ?
Je kan niet per telefoon aangifte doen. Dat moet altijd op een bureau. Je kan het 1 en ander via internet doen, maar bv mishandeling moet je op het bureau doen.
pi_72166544
Bekijk het eens anders, je hebt de Nederlandse staat behoorlijk wat gerechtskosten en kosten voor opsluiting bespaart door niet aan te geven.
Het is ook allemaal krom dat privégegevens voor iedereen zichtbaar zijn, dit zou alleen de rechter mogen inzien als dat nodig geacht wordt, en verder moet er met getuigenummers gewerkt worden.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:36:08 #9
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_72166562
En wat heeft dit in POL te zoeken?
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_72166596
Jij hebt een topic geopend, over een onderwerp waar ik mij enkele weken ook gigantisch aan irriteerde:

Ik werd toen door een onbekend van achter naa de grond gedrukt, en in me gezicht getrapt. Toen rende die gozer weg.
Ik wou aangifte doen: maar was verplicht om samen met de dader een gesprek aan te gaan, waarna de recherche bepaald of er wat mee gedaan wordt.

Ik wil niet op gesprek, ik wil anoniem aangifte doen.

Uiteindelijk geen aangifte gedaan dus!
pi_72166597
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:36 schreef pisnicht het volgende:
POLitie
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:37:53 #12
139330 TNA
For the stars that shine
pi_72166634
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:36 schreef pisnicht het volgende:
Wie denk je dat deze wet bepaald heeft?
pi_72166687
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:37 schreef Heider00sje het volgende:
Jij hebt een topic geopend, over een onderwerp waar ik mij enkele weken ook gigantisch aan irriteerde:

Ik werd toen door een onbekend van achter naa de grond gedrukt, en in me gezicht getrapt. Toen rende die gozer weg.
Ik wou aangifte doen: maar was verplicht om samen met de dader een gesprek aan te gaan, waarna de recherche bepaald of er wat mee gedaan wordt.

ah, onder het motto, kom er samen uit dan besparen wij een rechtsgang.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_72166695
Heider00sje :

Dat is het nou juist. De agente beaamde ook dat er op deze manier dus heel veel misdadigers vrij spel hebben.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:42:29 #16
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_72166728
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:39 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Wie denk je dat deze wet bepaald heeft?
Ik hoop dat er een deel 2 komt zodat ik die in MLN kan plaatsen aangezien het al een oude wet is.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:42:40 #17
261336 drbrik
zo hel wie un brik
pi_72166732
Ik geloof dat de politie er toch ook voor kan kiezen om het adres van het bureau op de aangifte te zetten. Dan zou alleen je naam bekend zijn.
Why do hockey-players wear numbers on their shirts? Cause sometimes they can't match the dental records with the bodies
pi_72166736
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:37 schreef Heider00sje het volgende:

Je bent gewoon een pussy dus. Wel aangifte willen doen maar er verder zo min mogelijk mee te maken hebben
pi_72166765
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:42 schreef drbrik het volgende:
Ik geloof dat de politie er toch ook voor kan kiezen om het adres van het bureau op de aangifte te zetten. Dan zou alleen je naam bekend zijn.
Nee, ik heb gevraagd wat de mogelijkheden waren. En die waren er dus niet. Je gegevens staan ten alle tijden op de aangifte!
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:44:40 #20
261336 drbrik
zo hel wie un brik
pi_72166793
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:43 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Nee, ik heb gevraagd wat de mogelijkheden waren. En die waren er dus niet. Je gegevens staan ten alle tijden op de aangifte!
Ja heb er laatst toch nog iets over gelezen probleem was ook dat de helft van de agenten niet op de hoogte was van deze mogelijkheid!

Je kan anoniem blijven als het om je adres gaat als slachtoffer. Je kan namelijk ten tijde van je aangifte domicilie kiezen. Dat doe je dan met het adres van het politie bureau en niet je huisadres in de aangifte te laten zetten

Sorry geld dus alleen voor het slachtoffer inderdaad!
Why do hockey-players wear numbers on their shirts? Cause sometimes they can't match the dental records with the bodies
pi_72166931
quote:
Een verdachte heeft het recht om te weten wie aangifte tegen hem doet en waarom er een zaak tegen hem gestart is.
Al zoekt justitie wel naar mogelijkheden om anoniem aangifte te doen bij ernstige misdaden.

Gewoon aangifte doen, de verdachte hoef je toch nooit meer te zien.
Hmm, Nutella.
pi_72166998
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:44 schreef drbrik het volgende:
Je kan anoniem blijven als het om je adres gaat als slachtoffer. Je kan namelijk ten tijde van je aangifte domicilie kiezen. Dat doe je dan met het adres van het politie bureau en niet je huisadres in de aangifte te laten zetten

Sorry geld dus alleen voor het slachtoffer inderdaad!
Goede oplossing

http://www.fanlogradio1journaal.nl/?p=5250
Hmm, Nutella.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:53:07 #23
151157 Wupppie
We gaan niets nieuws doen!
pi_72167023
De verdachte krijgt het adres niet te zien.

Alleen de advocaat van de verdachte krijgt wel inzage in ALLE dossierstukken, en daar staat je adres op.
pi_72167106
Tijd voor Geert Wilders om hier kamervragen over te stellen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_72167166
Als jij slachtoffer bent kun je dus domicilie kiezen op het politiebureau. Lijkt me wel een goede manier om slachtoffers te beschermen. Dit geldt echter dus niet voor getuigen? Dat vind ik ook raar, dan zou je voor mogelijk een vreemde je adresgegevens op moeten geven aan een crimineel, belachelijk. Als je bij de politie toch maar bekend bent?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')