abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72164914
Ongeveer twee maanden geleden kregen ik en mijn vriend de sleutels van ons (hoek)huis(je) met rood pannen-punt-dak. Ik wilde een beetje een leuke OP kunnen maken voordat ik een topic opende, en de tijd is nu wel daar!

Het huis was in prima staat, we hebben het gekocht van de woningbouw, dus alles was hoewel standaard, goed in orde. Maar natuurlijk wilden we wel wat veranderen.

De indeling is als volgt, entree in hal met w.c., deur naar de woonkamer, deur naar gesloten keuken, en trap naar boven. Boven, direct tegenover de trap een kleine badkamer met wastafel en douche, en twee slaapkamers. Met een vlizotrap is de zolder(met puntdak ) bereikbaar. Plan van aanpak, van boven naar beneden:

Zolder
- Schrootjesplafond slopen
- Bestaande halfbakken piepschuimen isolatieplaten verwijderen
- Isoleren
- Vlizotrap vervangen door een vaste (wentel)trap.
- Om plaats te maken voor de trap, C.V. ketel verplaatsen
- Kast om C.V. ketel heen
- Rookgasafvoer verplaatsen naar de andere kant van het dak
- Afzuigkanalen klaarleggen voor nieuwe badkamer
- 2 dakramen plaatsen
- Gips + stuccen
(Er was sprake van dat de zoldervloer verstevigd moest worden, maar toen we een deel van de planken los maakten, bleek dit al gedaan te zijn)
- Vloerplanken lakken, en ander verfwerk

1e verdieping
- Badkamer verplaatsen
- Oude badkamer slopen
- Alle deuren vervangen door schuifdeuren(verdwijnen in de muur)
- Stuccen
- Vloeren en muren, en divers schilder- en verfwerk

Begane grond
- Muur tussen keuken en woonkamer doorbreken
- Nieuwe keuken
- Vloeren en muren, en divers schilder- en verfwerk
- Deuren die overblijven vervangen door schuifdeuren(verdwijnen in de muur)

Ook komt er een houtkachel in de woonkamer, en er is een schoorsteen, echter alleen nog op zolder. Dus er komt een dubbelwandige pijp van beneden, die door de badkamer moet en daar wordt weggewerkt, en verder door de schoorsteen naar buiten gaat.

En wat ook ontzettend veel werk was, alle verwarmingsbuizen, die over de muren liepen, zijn vervangen door flexibele leidingen, die onder de vloer en door de wand lopen. Erg blij mee!

Maar goed, we zijn dus begonnen op zolder. En we zijn inmiddels al een heel eind opgeschoten. Hier zijn wat foto's van het proces tot nu toe. We doen alles zelf, is erg handig(meubelmaker), en ik probeer te helpen waar ik kan.

Foto's van de zolder voordat we begonnen:

Alles gesloopt, tijd voor de dakramen.

Dit herhalen aan de andere kant van het dak, et voila!

Begonnen aan de isolatie... De plek waar de C.V. ketel naartoe verplaatst gaat worden is al zichtbaar.

En daar hangt ie.

Kant 1...

Kant 2.

Gipsplaat!

Plamuur, plamuur, en nog meer plamuur.

Dakraam, nog niet afgetimmerd

Geraamte voor de kast om de C.V. Ook te zien zijn de flexibele leidingen en de 'zeug', oftewel de verdeler.

Stuc!

Een aantal mensen probeerde ons zover te krijgen om de punt af te timmeren voor verlichting e.d., maar ik ben blij dat we dat niet hebben gedaan. Dit is zoveel leuker.

Hier staat de kast om de ruimtes naast de schoorsteen te kunnen benutten in een 1e laag grondverf.

Alsmede de C.V. kast. Daar komt nog een deur in overigens.

Hier komen lades.

Overzichtje. Er komt een deurtje in dat gat in de kast, extra bergruimte voor kampeerspullen en zulks.

Vanaf de trap.

En hier moest het nog 1 laagje verf, maar dit zijn de laatste foto's tot nu toe. De vloer moet nog gelakt worden, maar om dat te kunnen doen, moet eerst de trap erin, en om dat dan weer te kunnen doen, moet eerst de huidige badkamer gesloopt worden, want die zit in de weg. En om dat te kunnen doen, , moet eerst de nieuwe badkamer af zijn. Daar zijn we nu meer bezig. Dat wordt de volgende update!

[ Bericht 0% gewijzigd door godigita op 26-08-2009 10:42:28 ]
pi_72165045
Wauw... Even volgen, want dit ziet er erg leuk uit en ik krijg over ong. 8 maanden ook mijn sleutels

En aangezien die planken dik tof zijn en jullie het mooi afwerken... wil ik op de hoogte blijven.
pi_72165056
Wowie. Handig gebruik gemaakt van de ruimte met die kasten.

Goed bezig dus! Ben benieuwd naar de rest. En foto's van de buitenkant natuurlijk. Nou wil ik ook wel dat puntdak zien.

Edit:
Haha, in before the klus-ladies.

[ Bericht 58% gewijzigd door Nero22 op 26-08-2009 10:50:51 ]
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_72165069
Zo dat knapt op! en groot gelijk dat je het dak zo laat is
Flinke lijst hebben jullie ook
Heb je ook een overzichtsfoto van het huis? Ben nu wel benieuwd!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_72165155
Bedankt!
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 10:40 schreef Ml-etje het volgende:
Heb je ook een overzichtsfoto van het huis? Ben nu wel benieuwd!
Dat zat ik me net ook te bedenken, maar nee. Die komt nog.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 10:46:35 #6
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_72165208
Wat een gave zolder hebben jullie ervan gemaakt zeg!
Mooie oplossing met die kasten naast de schoorsteen etc, oftewel: puik werk

More pics please?
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_72165255
Ooooh! Mooi!
Jammer alleen dat jullie geen vaste trap naar de zolder hebben.
Of komt die nog? (Of lees ik weer eens ergens overheen? )
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_72165287
Thanks!

Het huis staat in Tuindorp Nieuwendam, dus met google streetview moeten jullie een redelijk beeld kunnen krijgen van de buitenkant!
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 10:48 schreef Oblivion het volgende:
Ooooh! Mooi!
Jammer alleen dat jullie geen vaste trap naar de zolder hebben.
Of komt die nog? (Of lees ik weer eens ergens overheen? )
Jaaa, die komt zeker, hoe eerder die vlizotrap weg is, hoe beter. Ik breek zowat elke dag mijn nek. Er komt een gietijzeren wenteltrap.

woensdag 26 augustus 2009 @ 10:50:46 #9
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_72165307
Vaste trap komt nog Obli, maar kan pas als ze de badkamer klaar hebben
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_72165504

Ik vind dat gat van de cv wel een beetje klein, krijg je de kap er wel helemaal af en uit ?
JA!
pi_72165540
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 10:50 schreef godigita het volgende:
Thanks!

Het huis staat in Tuindorp Nieuwendam, dus met google streetview moeten jullie een redelijk beeld kunnen krijgen van de buitenkant!
[..]

Jaaa, die komt zeker, hoe eerder die vlizotrap weg is, hoe beter. Ik breek zowat elke dag mijn nek. Er komt een gietijzeren wenteltrap.

[ afbeelding ]

Die krengen zijn duur!
Heb er ook naar zitten kijken en prijzen opgevraagd, en wij hebben een akelig laag plafond!
(Gaat per trede)
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:00:34 #12
81894 godigita
Trollercoaster
pi_72165552
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 10:58 schreef Rensjebree het volgende:
[ afbeelding ]

Ik vind dat gat van de cv wel een beetje klein, krijg je de kap er wel helemaal af en uit ?
Ja, de kast is een stuk dieper dan de C.V., en je kunt er nog makkelijk bij voor onderhoud e.d. Mocht het echt problematisch worden, zagen we er gewoon weer een stuk uit en maken we de deur groter.
pi_72165560
Gaat dat goed met die CV kast als de ketel ooit vervangen moet worden? Of is die kast makkelijk te slopen/aan te passen.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:02:41 #14
81894 godigita
Trollercoaster
pi_72165614
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 10:59 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Die krengen zijn duur!
Heb er ook naar zitten kijken en prijzen opgevraagd, en wij hebben een akelig laag plafond!
(Gaat per trede)
Ja, duur zijn ze wel. Maar zo mooi. De hoogte van ons plafond is 2.54, en die trap is er in 2.60, dus inclusief dikte van de vloeren e.d. gaat dat precies passen.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:02:52 #15
81894 godigita
Trollercoaster
pi_72165619
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:00 schreef AlphaOmega het volgende:
Of is die kast makkelijk te slopen/aan te passen.
Ja.
pi_72165656
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:02 schreef godigita het volgende:

[..]

Ja, duur zijn ze wel. Maar zo mooi. De hoogte van ons plafond is 2.54, en die trap is er in 2.60, dus inclusief dikte van de vloeren e.d. gaat dat precies passen.
Zijn zeker mooi!
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:06:29 #17
81894 godigita
Trollercoaster
pi_72165727
Wat overigens ook belachelijk duur is, tegels. Die hebben we afgelopen zaterdag gekocht, ik maak foto's als ze binnen zijn, duurt nog een week ofzo.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:16:11 #18
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_72165996
Goede manier van je ruimte benutten op de zolder

Ziet er allemaal goed uit
* Rallydame is ook benieuwd naar de rest van het huis en leest dus mee
pi_72166432
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 10:50 schreef godigita het volgende:
Thanks!

[..]

[ afbeelding ]

Jaloehoers!! (gezond hoor ) wat is die trap megamooi!Ga eff streetviewen.-edit- lieve huisjes!
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:36:15 #20
81894 godigita
Trollercoaster
pi_72166566
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:31 schreef Ml-etje het volgende:
Ga eff streetviewen.-edit- lieve huisjes!
Bedankt! Wij hebben zo'n huisje met als in de dwarsstraat, met die hoge ramen vooraan het huis(daar zit de keuken).

Ik wilde eerst absoluut niet in A'dam Noord wonen, maar nu woon ik er toch. Nieuwendam is wel heel on-Noords. Dit zit om de hoek:

Erg gezellig.
pi_72166650
Ik vind ze erg leuk heel onstads ook (ja sorry als uit de klei getrokken mens denk ik dat er alleen blokkendozen staan, weet wel dat de stad en met name de grachten enz erg mooi kunnen zijn).
En tuindorp dus ook
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:45:23 #22
81894 godigita
Trollercoaster
pi_72166816
Ja, ik ken dat. Ik kom zelf van oorsprong uit Arnhem, en ik heb wel lang moeten wennen. In Arnhem kon ik 5 minuten lopen en zat ik in het bos, nu is er gewoon geen degelijk bos. Het Amsterdamse Bos mag zich geen bos noemen, dat is gewoon een grote landingsbaan. Gelukkig zit dit vlakbij de polders, dus ik ben er zo even uit op de fiets. We woonden eerst in Slotervaart, dan is dit echt de hemel. Nieuwbouw is niet mijn ding, dus ik ben we blij dat we iets 'authentieks' vonden, en nog wel een 'heel' huis. Ik was compleet in de veronderstelling dat ik in een appartement terecht zou komen, blij dat dat niet zo is.
pi_72167312
toch?
Kan me voorstellen dat je dat mist ja Arnhem is wel heel mooi met alle bossen (heb er fam. wonen).
En de straatjes waar je nu komt te wonen doen totaal niet stads aan .
  FOK!fotograaf woensdag 26 augustus 2009 @ 22:31:27 #24
17893 Forno
pi_72185361
Hallo even, hier vanuit Grunning. Komt me bekend voor waar jullie mee bezig zijn.

Mooi project en leuk huisje van wat ik van de foto's kan zien! Ik ga hem op de voet volgen. Jullie zijn al lekker opgeschoten in twee maanden. En die inbouwkastjes zijn geniaal, brengt me op een idee.
pi_72192376
oh wow....wat knappen jullie het grondig op.
Het ziet er supermooi uit zo met dat stucwerk en die planken en kasten en lades.
zo wil ik mijn zolder ook ooit!!!

En zo`n trap....die wilik ook al zo lang, maar is voor ons niet zo praktisch omdat er vrij veel grote spullen naar zolder moeten.
En die huizen bij jullie om de hoek die zijn ook om verliefd op te worden.

Ik volg mee, en ben ook heel benieuwd naar foto`s van de rest van het huis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')