abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72156872
1. Moet je het exacte datum nog weten waar vanaf je in het huidige huis woont? Mijn oma komt niet verder dan medio december/november 1984

2. Maak je wel kans op een huis met 0 euro fiscaal inkomen (deze vraag staat apart van de bovenstaande)
pi_72157427
nm, niet gelezen
pi_72159040
1. Geen idee, ik denk dat je dat echt even aan de organisatie moet vragen waar ze die woonpas gaat aanvragen. Of je kunt vast de woningbouwvereniging wel bellen, ik denk dat die zo kunnen zien wanneer de huur precies is ingegaan.

2. Zie andere topic, ik denk niet dat je oma 'n fiscaal inkomen van 0 heeft
pi_72159099
(deze vraag staat apart van de bovenstaande)

Die vraag gold ook voor mij
pi_72162226
1. Even vragen aan de verhuurder. Maar volgens mij letten ze niet eens meer op 'woonduur' (tenminste, in Rotterdam e.o. niet), alleen op inschrijfduur.
2. Ja.
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
  Moderator woensdag 26 augustus 2009 @ 07:42:35 #6
9859 crew  Karina
Woman
pi_72162277
Als je "starter" bent kijken ze inderdaad naar hoe lang je bent ingeschreven, als je een doorstromer bent kijken ze naar je inschrijfduur, maar als je woonduur langer is, dan telt het tweede.

Tweede vraag: Ik kan me niet voorstellen dat een woningbouwvereniging je een woning gaat "geven" als je geen inkomen hebt, hoe moet je dan je huur betalen? Maar als het over je oma gaat: die zal toch wel AOW/pensioen hebben.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_72162391
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 07:42 schreef Karina het volgende:
Als je "starter" bent kijken ze inderdaad naar hoe lang je bent ingeschreven, als je een doorstromer bent kijken ze naar je inschrijfduur, maar als je woonduur langer is, dan telt het tweede.
In Rotterdam dus niet meer:
quote:
http://www.woonnet-rijnmond.nl schrijft het volgende: Inschrijfduur is de tijd hoe lang u al bent ingeschreven als woningzoekende. Degene met de oudste inschrijfdatum krijgt in principe als eerste de woning aangeboden. Starters en doorstromers krijgen zo gelijke kansen op een woning.
quote:
Tweede vraag: Ik kan me niet voorstellen dat een woningbouwvereniging je een woning gaat "geven" als je geen inkomen hebt, hoe moet je dan je huur betalen? Maar als het over je oma gaat: die zal toch wel AOW/pensioen hebben.
Het maakt ze niet uit hoe je je huur betaalt. Dat is juist het wonder van woningbouwverenigingen. Ik kreeg ook een woning terwijl mijn inkomen 0 was. Ze gaan er vanuit dat je het geld wel ergens vandaan haalt, zwart/stufi/van ouders.
Het ging ook niet over oma
  Moderator woensdag 26 augustus 2009 @ 08:11:56 #8
9859 crew  Karina
Woman
pi_72162480
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 08:00 schreef tuxepux het volgende:

[..]

In Rotterdam dus niet meer:
[..]

[..]

Het maakt ze niet uit hoe je je huur betaalt. Dat is juist het wonder van woningbouwverenigingen. Ik kreeg ook een woning terwijl mijn inkomen 0 was. Ze gaan er vanuit dat je het geld wel ergens vandaan haalt, zwart/stufi/van ouders.
Het ging ook niet over oma
Vreemd dat het niet overal hetzelfde is geregeld.

Dat van het inkomen betwijfel ik toch wel: toen ik mijn woning kreeg moest ik mijn loonstrook meenemen en als je je inschrijft bij Woningnet moet je ook je salaris invullen. Als het echt zo is, heel vreemd, die mensen gaan dan zeker ook meteen huurtoeslag aanvragen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_72162608
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 08:11 schreef Karina het volgende:

Dat van het inkomen betwijfel ik toch wel: toen ik mijn woning kreeg moest ik mijn loonstrook meenemen en als je je inschrijft bij Woningnet moet je ook je salaris invullen. Als het echt zo is, heel vreemd, die mensen gaan dan zeker ook meteen huurtoeslag aanvragen.
Ik heb er nooit problemen mee gehad, gewoon gezegd dat ik geen inkomen had en dat maakte niet uit. Van studenten zijn ze het sowieso wel gewend natuurlijk.
En inderdaad, dan vraag je meteen huurtoeslag aan.
pi_72164830
Wat is trouwens de reden dat je oma op zoek wil naar 'n andere woning? Als dit medisch is (bijvoorbeeld ze is slecht ter been maar woont drie hoog zonder lift) dan kan ze misschien in aanmerking komen voor 'n urgentieverklaring.
pi_72170237
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 08:11 schreef Karina het volgende:

[..]

De woningbouw vraagt om je fiscaal inkomen. Studiefinanciering is GEEN fiscaal inkomen. (en ik denk uitkeringen e.d. ook niet, maar dat weet ik niet zeker).

Je zal wel degelijk bij toewijzing van de woning moeten bewijzen dat je over een inkomen beschikt om de huur te betalen, ik heb toen kopiën van mijn stufi toewijzing ingeleverd.
pi_72202281
Een vriend van mij beweert dat je rond je 18e gratis een woonpas kan krijgen omdat je dan net 18 word enzo? Iemand die opheldering kan geven? Op woonnet en google vind ik niks.
pi_72206987
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 15:16 schreef Cahir het volgende:
Een vriend van mij beweert dat je rond je 18e gratis een woonpas kan krijgen omdat je dan net 18 word enzo? Iemand die opheldering kan geven? Op woonnet en google vind ik niks.
De regels zijn per regio anders.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_72207113
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:49 schreef Cahir het volgende:
1. Moet je het exacte datum nog weten waar vanaf je in het huidige huis woont? Mijn oma komt niet verder dan medio december/november 1984
Het kan relevant zijn als het soort woning waar op gereageerd gaat worden er een is waar meer mensen met een dergelijk lange woonduur op reageren. Hoe belangrijk de woonduur is wisselt per regio. Er zijn regio's die alleen met inschrijfduur werken, maar ook die met een combinatie van woonduur en inschrijfduur werken. De huidige woningbouwvereniging kan haar vast wel vertellen wat de ingangsdatum van haar contract is. Overigens gaat het niet om het weten van de datum, maar om het kunnen bewijzen. Bewijzen kan bijvoorbeeld met oude bankafschriften waar de huur op staat.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_72207475
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 10:30 schreef anboni het volgende:
Wat is trouwens de reden dat je oma op zoek wil naar 'n andere woning? Als dit medisch is (bijvoorbeeld ze is slecht ter been maar woont drie hoog zonder lift) dan kan ze misschien in aanmerking komen voor 'n urgentieverklaring.
Als ik het goed begrijp, blijft oma waar ze is, maar woonde kleinzoon bij haar in en gaat die nu opzichzelf (of wil dat iig).

Voor de inkomensvraag: Bij de woningbouw waar ik huur doen ze niet moeilijk over stufi als inkomen, maar als jij bij fiscaal inkomen al "0" opgeeft, denk ik niet dat je snel gevraagd zal worden voor een gesprek als je op een woning reageert. Ik zou dus gewoon even bellen en vragen wat je het beste kunt invullen, heb ik destijds ook gedaan.
pi_72260111
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 17:56 schreef 700MB het volgende:

[..]

De regels zijn per regio anders.
Het gaat om Rotterdam. Maar waar vind je dit?
pi_72260978
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 16:26 schreef Cahir het volgende:

[..]

Het gaat om Rotterdam. Maar waar vind je dit?
Waarschijnlijk op de website van de betreffende woningbouwvereniging.
pi_72261082
Woonpas is niet van een woningbouwvereniging .
pi_72261185
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 17:05 schreef Cahir het volgende:
Woonpas is niet van een woningbouwvereniging .
Lijkt me wel hoor slimmerd. Zie hier: http://www.wonen.rotterdam.nl/smartsite2180027.dws
Zoals je hier leest, is die "woonpas" een overkoepelend iets, waardoor je ingeschreven bent bij meerdere woningcorporaties (of woningbouwvereniging, tis maar hoe je t wil noemen ). Ze verwijzen hier weer naar woonnet Rijmond, en ik durf te wedden dat daar wel ergens een linkje te vinden is naar voorwaarden of regels.. Maar je kan vast zelf ook zoeken he.
pi_72261216
Woonnet Rijmond zelf al geraadpleegd. Google ook.
pi_72261402
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 17:10 schreef Cahir het volgende:
Woonnet Rijmond zelf al geraadpleegd. Google ook.
Dan zal de desbetreffende regeling bij woonnet Rijmond niet gelden. Overigens, ik weet niet wat je nou precies wil weten, maar zoals je bij de veelgestelde vragen kunt lezen:
quote:
•Wat zijn de kosten van een inschrijving?

Aan het aanvragen van een woonpas zijn geen kosten verbonden

Kortom: je kunt dus inderdaad een gratis woonpas krijgen als je 18 bent, en als je 30 bent en ook nog als je 85 bent.
pi_72261438
Oh iemand vertelde me dat het geld kost .
pi_72272657
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 17:21 schreef Cahir het volgende:
Oh iemand vertelde me dat het geld kost .
In de regio Rotterdam is het inderdaad gratis. Amsterdam kent een eenmalig bedrag. Groningen heeft een jaarlijkse bijdrage.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')