abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 juni 2010 @ 10:48:13 #76
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_82538756
die hoogopgeleiden komen met hangende pootjes terug.

buurmans zand is altijd bruiner.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_82538797
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 10:22 schreef Peanuty het volgende:
Yes
(1)Eindelijk hoor ik dan geen Kanker dit en kanker dat in de treinen/bussen/trams!
(2)Eindelijk worden de Nederlandse meiden met rust gelaten
(1000) geen tijd om alles op te noemen...

Go PVV
Ja, want Benno L. en Joran van der S. zijn Turks en Marokkaans.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_82539170
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 09:40 schreef paddy het volgende:
.....
De mensen met de lagere opleidingen. Die zouden juist graag willen vertrekken omdat voor deze mensen het WEL zwaar gaat worden.
......
Juist niet. In West-Europa heb je het als onderklasse vele malen beter dan in de rest van de wereld en Europese landen. Alleen dat is al een reden om hier te blijven omdat de andere opties vele malen slechter zijn.
Zoals ze in Afrika zeggen wanneer je zegt dat Europa niet meer is wat het is geweest: "hoe slecht het daar ook is, het is altijd duizend keer beter dan hier", en dus blijven ze komen. En de onderklasse die hier zit zal hier blijven want zodra ze hun blik richten op andere niet West-Europese landen kan de enige constatering zijn dat je daar als onderklasse en zwakkeren nog slechter af bent dan hier in Nederland.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  † In Memoriam † woensdag 9 juni 2010 @ 11:01:26 #79
137949 Disana
pi_82539421
Ik hoorde vorige week op de radio een allochtone wetenschapper die met zijn gezin de benen heeft genomen naar Dubai omdat hij niet wil dat zijn kinderen in deze sfeer van haat en wantrouwen opgroeien. Ik geef hem geen ongelijk, voor kinderen is het belangrijk zich gewenst te voelen.
  woensdag 9 juni 2010 @ 11:12:34 #80
215628 woid
let's get Friendly
pi_82539966
aaahhhh

hoge voetbal opleiding...!!

klik
  woensdag 9 juni 2010 @ 11:25:40 #81
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_82540655
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 10:48 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De schulden die ontstaan zijn door de vrije markt op rechtse wijze te laten falen.
Vrije markt faalt totaal niet, probleem is dat er teveel ambtenaren zijn teveel regels en teveel belasting. Maar goed mensen die afhankelijk zijn van uitkeringen zijn vaak links en mensen die beter opgeleid zijn en wat meer kunnen verdienen vaak rechts. Helaas importeert links gelukzoekers die ook weer links stemmen en zo krijg je alleen maar meer ellende.
mai pen rai
  woensdag 9 juni 2010 @ 11:28:31 #82
303848 KoffieMetMelk
Nee, geen suiker alstublieft
pi_82540796
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 11:25 schreef niet_links het volgende:

[..]

Vrije markt faalt totaal niet, probleem is dat er teveel ambtenaren zijn teveel regels en teveel belasting. Maar goed mensen die afhankelijk zijn van uitkeringen zijn vaak links en mensen die beter opgeleid zijn en wat meer kunnen verdienen vaak rechts. Helaas importeert links gelukzoekers die ook weer links stemmen en zo krijg je alleen maar meer ellende.
Links zonder "s" = link
Rechts zonder "s" = recht

Daarbij voor al die vertrekkende Turken en Marokkanen:
  woensdag 9 juni 2010 @ 11:30:18 #83
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_82540874
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 11:28 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Links zonder "s" = link
Rechts zonder "s" = recht

Daarbij voor al die vertrekkende Turken en Marokkanen:
Nou weet niet of het wel zo goed is dat de goeden gaan. Je zou veel meer opschieten als de lagere klasse weg gaat.
mai pen rai
  woensdag 9 juni 2010 @ 11:32:52 #84
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_82540988
wat mij verbaast is dat je bij discussies over het terugsturen van lastig volk altijd te horen krijgt dat ze daar geen banden meer hebben en dat ze zielig zijn als ze terug worden gestuurd. blijkbaar valt dat dus wel mee. dit schept hoop en verwachting.
  woensdag 9 juni 2010 @ 11:35:24 #85
303848 KoffieMetMelk
Nee, geen suiker alstublieft
pi_82541085
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 11:30 schreef niet_links het volgende:

[..]

Nou weet niet of het wel zo goed is dat de goeden gaan. Je zou veel meer opschieten als de lagere klasse weg gaat.
Het kan een positief effect hebben op die achterblijven. Je weet het niet.

Als er in een fruitmand 1 appel ligt die rot is, wordt die eerder verwijderd dan wanneer er meerdere goede appels bij liggen. Snap je? Beetje brak vergelijk, maar kon zo snel niets anders verzinnen.

Wel grappig en opvallend dat dit soort discussies altijd over die Turken en vooral Marokkanen gaan. Nooit over Chinezen en Indiërs b.v. Das toch opvallend te noemen. En volgens links ligt dat aan de intolerante autochtonen. Right.
  woensdag 9 juni 2010 @ 11:50:14 #86
85962 ioko
I Appear Missing
pi_82541707
Ik vind het een slechte zaak dat hoogopgeleide mensen (allochtoon of autochtoon) weggaan uit Nederland. Gelukkig komen er ook nog altijd veel hoogopgeleiden uit het buitenland hierheen. Dat zouden we meer moeten stimuleren. Ik begrijp heel goed dat marokkanen en turken nu hun land in (financiele) opmars is kiezen om terug te gaan. Ik verwacht dat ze daar wel tegen grote verschillen in cultuur zullen aanlopen: tweede of derde generatie in nederland betekent dat veel van de cultuur hier normaal is geworden en dat wordt flink aanpassen. Daarnaast is het een illusie dat er in Marokko en Turkije geen krachten in de samenleving zijn waar je je door bedreigd zou kunnen voelen.

Amerika wordt misschien vaak negatief voorgesteld maar ik heb het idee dat ook het positieve beeld van Amerika wel erg door tv series en films wordt bepaald. Als ik lees hoe een aantal mensen schrijven over de VS, dan krab ik me wel even achter mijn oor. De VS biedt veel kansen en als alles goed gaat en je woont in een fijne stad met een baan, heb je op veel punten meer vrijheid dan in Nederland. Maar om te zeggen dat de gemiddelde amerikaan het beter heeft dan de gemiddelde nederlander geeft aan dat je niet goed weet hoe het er in de vs voor staat.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_82541760
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 20:31 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Maar als je dit soort plaatsen ontwijkt kun je zeker mooi wonen.
Nee, hier wil je wonen. In de states heeft een community woning tenminste een zwembad en een garage voor 2 auto's. Materieel gezien niets mis mee.

pi_82551010
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 10:47 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Over het algemeen waren Turken en Marokkanen juist geen asielzoeker!!
En als het goed is kijkt geen enkel land naar de winst die op een asielzoeker te halen valt!
Je weet toch wel dat het merendeel van de landen gewoon vastigheid wil hebben. Qua startkapitaal, baan etc

En heb het dus niet alleen over Turken en Marokkanen, maar ook turken en Marokkanen emigreren nog steeds naar Nederland hoor, net als andere nationaliteiten. Asielzoeker hoeft niet meteen vluchteling te betekenen

En quote gewoon mijn hele tekst de volgende keer, Irri is dat. Alsof ik alleen die zin heb gepost
quote:
Ik vraag mij dat eigenlijk af. Ik denk trouwens dat dit alles niet alleen gaat gelden voor de Turken en Marokkanen, maar iedereen die de kansen ook in een ander land heeft liggen. Het is nu eenmaal zo dat iemand met twee nationaliteiten die deur van Nederland op een kier kunnen laten staan.... en weg kan gaan wanneer de financiële uitzichten wat minder zijn en het andere paspoort meer perspectieven kan bieden.

Mja, had dus al zoiets verwacht.

Ik vind het alleen allemaal wel vreemd, want in een ander topic lees ik weer hele andere argumenten van Turken waarom ze misschien zouden kunnen willen vertrekken. Meeste Turken vinden Nederland vol

Ik vraag mij trouwens überhaupt af of deze turken en Marokkanen wel waren gebleven wanneer Wilders niet in de politiek had gezeten. Was er vroeger geen partij was die een bevolkingsgroep weg zette als gelovigen liever niet etc. Zeg maar jaren dertig.

Ik vind trouwens GL (ook al heeft de partij ook goede punten) ook discriminerende voorstellen uitten. Roepen ook hoogopgeleide mensen dat ze om die reden weggaan. Ik geloof ook daar dus niet zo in.

Mja, uiteraard hoop ik niet dat ze gaan, maar denk dat er niet alleen Turken en Marokkanen zullen gaan. Is niets vreemds dat mensen naar een ander land gaan wanneer een land niet meer aan hun eisen van welvaart (waar ze recht op menen te hebben door hun studie) tegemoet kunnen komen.

Denk dus niet dat het Wilders alleen is. Denk zelfs dat de meesten wel gewoon waren gebleven wanneer Nederland het economisch wel heel goed had gedaan. Of dat die mensen überhaupt niet waren gebleven.

De mensen met de lagere opleidingen. Die zouden juist graag willen vertrekken omdat voor deze mensen het WEL zwaar gaat worden. Denk alleen dat de landen van het andere paspoort (heb ik het niet alleen over Turken en Marokkanen) deze laagloners niet echt welkom gaan heten. Nederland is echt één van de weinige landen die NOG niet kijkt naar hoeveel winst de van een asielzoeker te halen valt.

Het zou wel één van de redenen kunnen zijn waarom er besloten werd om de basisbeurs aan te gaan pakken. Ook Nederland investeert liever in Nederland.[/q] De hele post. Niets te danken.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  woensdag 9 juni 2010 @ 14:48:33 #89
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_82551302
In absolute cijfers zijn, na de autochtone Nederlanders met ruim 100 duizend verdachten, de Marokkanen en Surinamers met elk meer dan 10 duizend verdachten de grootste groepen, gevolgd door de Turken (7.500) en de Antillianen (6.600). Met inbegrip van de tweede generatie is 37,5% van alle in Nederland woonachtige geregistreerde verdachten van een misdrijf van allochtone herkomst. Het aandeel allochtonen in de verdachtenpopulatie is daarmee twee keer zo groot als het aandeel allochtonen in de bevolkingspopulatie. Van alle verdachten behoort een kwart (23,8%) tot de allochtone bevolking van de eerste generatie en ruwweg één op zeven (13,7%) tot die van de tweede generatie.

De Dominicaanse en Antilliaanse groepen hebben relatief de hoogste aantallen geregistreerde verdachten met respectievelijk 5,9 en 5,6 procent. Ook migranten uit Angola (4,9%), (4,5%), Siërra Leone (3,9%), Tunesië (3,7%) en Algerije (3,7%), Suriname (3,6%), Marokko (3,3%), Kaapverdië (3,3%), Nigeria, (3,2%), Somalië (3,1%), voormalige Sovjet-Unie (3,1%), Iran (2,8% ) en Ethiopië (2,7%) kennen hoge percentages. Japanners worden naar verhouding het minst als verdachte geregistreerd (0,6%), gevolgd door de Denen (0,7%) en Hongkong Chinezen (0,7%).

De allerhoogste percentages zijn aangetroffen bij Marokkaanse mannen van de tweede generatie (12,7%), gevolgd door Kaapverdiaanse mannen van de tweede generatie (10,8%) en Antilliaanse mannen van de eerste generatie (10,1%).

De onderzoekers concluderen dat het algemene beeld dat bij Antillianen en Marokkanen een probleemgroep voorkomt, klopt. Bij de Marokkanen zijn zowel de eerste als de tweede generatie vaker dan autochtonen en de meeste andere herkomstgroeperingen verdachte van een misdrijf. Bij de Antillianen gaat het volgens de onderzoekers voornamelijk om de jongeren van de eerste generatie, met een opvallend hoog percentage meisjes (4,5% van de Antilliaanse meisjes). De tweede generatie Antillianen is nog wel vaker verdachte dan hun autochtone leeftijdsgenoten, maar minder vaak dan de eerste generatie.

Cultuur
De oververtegenwoordiging van bijvoorbeeld Marokkanen wordt vaak verklaard door culturele factoren. Dan wordt verwezen naar de Marokkaanse schaamtecultuur en de Berbertraditie om autoriteiten te wantrouwen.
In hoeverre spelen dergelijke culturele factoren een rol bij de oververtegenwoordiging van niet westerse allochtonen in de misdaad? Zijn cultuurspecifieke opvattingen over diefstal en geweld verantwoordelijk? Het onderzoek waarop Madeleine de Boer onlangs promoveerde, ondersteunt deze aanname niet. De Boer: ‘In de praktijk blijken migrantenjongeren min of meer dezelfde opvattingen te hebben over diefstal, het gebruik van geweld en straf als Nederlandse jongeren. Dit geldt voor alle vier grote migrantengroepen: Marokkanen, Turken, Antillianen en Surinamers. Het criminele gedrag van Marokkaanse of Antilliaanse jongeren is niet te verklaren vanuit afwijkende misdaad- of strafopvattingen van deze groepen als geheel.'

Enige uitzondering hierop zijn de duidelijk andere opvattingen van Turkse jongeren over eergerelateerd geweld en de bestraffing daarvan. Deze kunnen, volgens De Boer, mede de oververtegenwoordiging verklaren van Turken in Nederland die een straf uitzitten wegens geweldsdelicten binnen de eigen gemeenschap.

De conclusies van het onderzoek sluiten aan bij eerder onderzoek, bijvoorbeeld dat van Frans Driessen en Beate Völker. Volgens deze onderzoekers spelen cultuurverschillen geen belangrijke rol. Ook religie is geen verklarende factor. Zo blijkt volgens bijvoorbeeld dat juist de jongeren die zich sterk identificeren met de oorspronkelijke cultuur en die bijvoorbeeld streng islamitisch zijn, maar zelden crimineel zijn.

Volgens de onderzoekers moet de verklaring voor de hoge criminaliteit onder allochtone jongeren veeleer gezocht worden in de tekortkomingen van de sociale netwerken van de jongeren. Veel allochtone jongeren hebben een moeilijke relatie met hun ouders, waardoor zij oppervlakkig deelnemen aan het sociale netwerk dat uit familieleden bestaat. Het milieu van herkomst biedt zo weinig bescherming tegen het risico om af te glijden in een criminele loopbaan
pi_82552021
De jongeren op straat kennen Geert W. niet eens.
quote:
Ibrahim Afellay kent Geert Wilders niet
AMSTERDAM - Voetballer Ibrahim Afellay heeft overduidelijk geen kaas gegeten van de Nederlandse politiek.

Ibrahim, die momenteel met het Nederlands Elftal in Zuid-Afrika is, vertelt in een interview met het RTL Nieuws dat hij nog nooit van Geert Wilders heeft gehoord.

Als de voetballer en vriend van playmate Dorien Rose gevraagd wordt naar zijn mening over de PVV-leider, kijkt hij de interviewer vragend aan. "Wie is dat? Die ken ik niet, hoor."

http://www.telegraaf.nl/p(...)s_niet__.html?p=11,2

woensdag 9 juni 2010 @ 15:07:53 #91
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_82552356
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 15:01 schreef HAKIM_1988 het volgende:
De jongeren op straat kennen Geert W. niet eens.
[..]
denk niet dat ibrahim afellay het erg fijn als je hem vergelijkt met het vieze tuig dat op straat hangt.
pi_82552719
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 15:07 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

denk niet dat ibrahim afellay het erg fijn als je hem vergelijkt met het vieze tuig dat op straat hangt.
'Ik mis het voetbal op de pleintjes. Vroeger was ik er elke dag na schooltijd met mijn vrienden. In mijn buurt in Utrecht, onder ander samen met Ismail Aissati. Het heeft mij gevormd tot de voetballer die ik nu ben. Om te leren voetballen moet je het veel doen. Elke dag weer. Alles wat ik weet en kan, heb ik op straat geleerd. '

http://www.knvbstraatvoetbal.nl/blog/afellay-mist-de-pleintjes
  woensdag 9 juni 2010 @ 15:16:19 #93
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_82552814
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 18:05 schreef mazeind het volgende:
Ja, zo doe je dat. Je jaagt de hoogopgeleide medemens - die we zelf de komende 30 jaar hard nodig gaan hebben - de deur uit. En houdt de kansarmen over.

En de simplisten staan te juichen.

Neveneffect: van de kansarme achterblijvers gaan "we" relatief gezien dus meer "last" krijgen. Koren op de molen van hate-boy Wilders.

Het wordt er hier niet beter op zo.
Eh er zijn altijd nog hoogopgeleide nederlanders
Snollebolt
  woensdag 9 juni 2010 @ 15:20:04 #94
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_82553032
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 15:14 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

'Ik mis het voetbal op de pleintjes. Vroeger was ik er elke dag na schooltijd met mijn vrienden. In mijn buurt in Utrecht, onder ander samen met Ismail Aissati. Het heeft mij gevormd tot de voetballer die ik nu ben. Om te leren voetballen moet je het veel doen. Elke dag weer. Alles wat ik weet en kan, heb ik op straat geleerd. '

ja. elke dag, de hele dag voetballen, prima!
dus geen tijd om oude vrouwtjes te beroven of jouw zusje als hoer neer te zetten.
pi_82553145
Het belangrijkste is dat de kebabzaakjes etc. blijven bestaan.
  woensdag 9 juni 2010 @ 15:35:24 #96
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_82553842
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 15:22 schreef Mistbank het volgende:
Het belangrijkste is dat de kebabzaakjes etc. blijven bestaan.
gelukkig worden die niet gerund door 'hoogopgeleiden'.
pi_82553943
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 15:35 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

gelukkig worden die niet gerund door 'hoogopgeleiden'.
Precies, dus al met al valt de culturele schade nog wel mee.
pi_82557757
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 00:00 schreef _Mystery_ het volgende:
Als het de hoogopgeleide mocro's/torko's zijn is het kut natuurlijk....
pi_82558357
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 15:14 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Is gelukkig totaal niet aan die jongen af te zien, zeker niet als hij een lastige vraag krijgt voorgeschoteld.

Je kan een Marokkaan in een Nederlands shirt zetten, of een maatpak aanmeten, maar een Marokkaan blijft altijd een Marokkaan.
pi_82561386
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 17:09 schreef Haradrim het volgende:

[..]

Is gelukkig totaal niet aan die jongen af te zien, zeker niet als hij een lastige vraag krijgt voorgeschoteld.

Je kan een Marokkaan in een Nederlands shirt zetten, of een maatpak aanmeten, maar een Marokkaan blijft altijd een Marokkaan.
Geen schijt Sherlock.

Of probeer je ook echt een punt te maken? Zoja, schrijf je punt dan op.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')