quote:
Ik vraag mij dat eigenlijk af. Ik denk trouwens dat dit alles niet alleen gaat gelden voor de Turken en Marokkanen, maar iedereen die de kansen ook in een ander land heeft liggen. Het is nu eenmaal zo dat iemand met twee nationaliteiten die deur van Nederland op een kier kunnen laten staan.... en weg kan gaan wanneer de financiële uitzichten wat minder zijn en het andere paspoort meer perspectieven kan bieden.
Mja, had dus al zoiets verwacht.
Ik vind het alleen allemaal wel vreemd, want in een ander topic lees ik weer hele andere argumenten van Turken waarom ze misschien zouden kunnen willen vertrekken.
Meeste Turken vinden Nederland vol Ik vraag mij trouwens überhaupt af of deze turken en Marokkanen wel waren gebleven wanneer Wilders niet in de politiek had gezeten. Was er vroeger geen partij was die een bevolkingsgroep weg zette als gelovigen liever niet etc. Zeg maar jaren dertig.
Ik vind trouwens GL (ook al heeft de partij ook goede punten) ook discriminerende voorstellen uitten. Roepen ook hoogopgeleide mensen dat ze om die reden weggaan. Ik geloof ook daar dus niet zo in.
Mja, uiteraard hoop ik niet dat ze gaan, maar denk dat er niet alleen Turken en Marokkanen zullen gaan. Is niets vreemds dat mensen naar een ander land gaan wanneer een land niet meer aan hun eisen van welvaart (waar ze recht op menen te hebben door hun studie) tegemoet kunnen komen.
Denk dus niet dat het Wilders alleen is. Denk zelfs dat de meesten wel gewoon waren gebleven wanneer Nederland het economisch wel heel goed had gedaan. Of dat die mensen überhaupt niet waren gebleven.
De mensen met de lagere opleidingen. Die zouden juist graag willen vertrekken omdat voor deze mensen het WEL zwaar gaat worden. Denk alleen dat de landen van het andere paspoort (heb ik het niet alleen over Turken en Marokkanen) deze laagloners niet echt welkom gaan heten. Nederland is echt één van de weinige landen die NOG niet kijkt naar hoeveel winst de van een asielzoeker te halen valt.
Het zou wel één van de redenen kunnen zijn waarom er besloten werd om de basisbeurs aan te gaan pakken. Ook Nederland investeert liever in Nederland.