Als ze maar geen Fregat achter haar aan sturen, kost ons weer onnodig geld. Ik zeg doe haar een enkelband om met een satelliet signaal, dan vissen we het lijk voor de kust van Nigeria wel weer op als we er ooit langs komen.quote:
Dan is het dus geen solo-tochtquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:06 schreef moussie het volgende:
[..]
Ze zit voor de rest op de 'sightseeing' route, veel vrienden en kennissen zeilen met haar op etc etc ..
Hé bah, weer geen recordquote:
De overheid die wel even bepaalt dat zij het beter weten dan de ouders. Hier is geen sprake van verwaarlozing of kindermishandeling, dus de overheid heeft hier niks over te zeggen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:05 schreef Marrije het volgende:
[..]
Gelukkig wel. Gelukkig nemen die dat soort beslissingen over als jij je kind niet aan de verplichtingen wil laten houden die horen bij een minderjarige. En dan heb ik het dus over de leerplichtwet.
Met zeebenen geboren betekent anders even meer dan 'op zee geboren', een oude uitdrukking die landrotten blijkbaar weinig zegt ..quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Denk je nu echt dat je als je op zee geboren wordt daar weet van hebt? Vind dat nergens op slaan eigenlijk.
Het kind zeilt graag, het is haar passie, zoals voor veel 13-jarigen paardrijden een passie is.
Laat ze dat zeilen lekker in de vakanties en andere vrije tijd doen, zoals die paardrijdsters naar een ponykamp gaan, kan zij naar een zeilkamp.
Maar ja, die publiciteit he
Die ouders vergeten 1 ding. De hersenen van een kind zijn op 13 jaar nog niet volgroeid, dat gebeurt pas later. Een kind van 13 kan niet altijd overzien wat consequenties van acties zijn, daarom is het de taak van ouders om kinderen te begeleiden en bij te sturen en tegelijkertijd richting volwassenheid te loodsen. Maar dat kost tijd en aandacht maar vooral veel tijd.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Precies, dus ook de ouders van Laura niet.
Traan laten? Ik ga een spandoek maken en op de dam staan en juichen omdat de rationelen onder ons gelijk bleken te hebben, en dat ze maar hadden moeten luisteren naar de kinderbescherming.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:09 schreef Semisane het volgende:
Is er ook maar 1 user hier die een traan gaat laten als ze die toch niet overleefd? Even heel eerlijk zijn? Ik betwijfel dat ten zeerste sterker nog, ik denk dat de meesten hier over twee weken niet eens meer herinneren dat dit kind uberhaubt bestaat.
Het zal me werkelijk aan mijn reet roesten... en nu?quote:
Laura neemt de 'makkelijkste' route; via het panamakanaal en suez kanaal. Op die manier blijft ze weg van de kapen met hun extreme weersomstandigheden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:59 schreef Dibble het volgende:
ik vraag me af hoelang zo'n atlantische oversteek kost en wat je allemaal bij je moet hebben. Welke routes neem je tijden zo'n wereldreis ongeveer. Ik heb echt geen flauw idee waar z allemaal langs moet varen/ De stille oceaan zou toch zeker meer dan 3 weken kosten toch? En gaat ze onder Zuid-Amerika langs? Dat staat bekend als een zwaarstormend gebied waar arctische en lucht uit het noorden samenkomen en zware omstandigheden veroorzaken.
Dat zou iedere ouder van zijn zeilend kind zeggen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:09 schreef moussie het volgende:
[..]
Met zeebenen geboren betekent anders even meer dan 'op zee geboren', een oude uitdrukking die landrotten blijkbaar weinig zegt ..
Dan zijn ze in ieder geval niet alleen als minderjarige.quote:En ponykamp, is dat wel verantwoord .. je zou van je paard kunnen vallen, dat beest kan naar je trappen enz .. bijna net zo gevaarlijk als oversteken ..
En wat ga je doen als ze de tocht heeft gemaakt en het overleefd heeft? Daar sta je dan met je "rationaliteit".quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:10 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Traan laten? Ik ga een spandoek maken en op de dam staan en juichen omdat de rationelen onder ons gelijk bleken te hebben, en dat ze maar hadden moeten luisteren naar de kinderbescherming.
Kom op zeg, tranen laten
Ze zit alleen op de boot, dus dat telt wel, net als die overtocht van die 14-jarige Brit, waar pa op een afstand achteraan ging zeilenquote:
De rationelen?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:10 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Traan laten? Ik ga een spandoek maken en op de dam staan en juichen omdat de rationelen onder ons gelijk bleken te hebben, en dat ze maar hadden moeten luisteren naar de kinderbescherming.
Kom op zeg, tranen laten
Dat kun jij dus helemaal niet zo stellig zeggen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:09 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
De overheid die wel even bepaalt dat zij het beter weten dan de ouders. Hier is geen sprake van verwaarlozing of kindermishandeling, dus de overheid heeft hier niks over te zeggen.
Geen idee. Ik weet niet wat de grenslijn is tussen het inperken van ouderlijk gezag en het ontnemen ervan. En los daarvan, geen idee of ze haar terug gaan halen als ze op zee dobbert. En wellicht een financiele boete?quote:Maar goed, wat gaat er gebeuren als ze desondanks toch gewoon gaat?
Het Suez kanaal, het is maar wat je makkelijk noemt. Zodra ze daar uit is komt ze langs de gevaarlijkste wateren op deze planeet op de Indische oceaan naquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:10 schreef 49R het volgende:
[..]
Laura neemt de 'makkelijkste' route; via het panamakanaal en suez kanaal. Op die manier blijft ze weg van de kapen met hun extreme weersomstandigheden.
Ik ga niet fietsen, volgens moussie is dat dodelijkquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:12 schreef Semisane het volgende:
[..]
De rationelen?Dat je dat over jezelf durft te zeggen, terwijl je je druk loopt te maken Op een fokking forum nogwel! over iemand waar jij nul komma nul band mee hebt.
Ga toch fietsen...
Mocht ze het overleven dan is daarmee nog niet gezegd dat ze geen geestelijke schade heeft opgelopen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:12 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
En wat ga je doen als ze de tocht heeft gemaakt en het overleefd heeft? Daar sta je dan met je "rationaliteit".
Statistisch gezien is dat zeker dodelijk ja.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:13 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik ga niet fietsen, volgens moussie is dat dodelijk
Hoe is iets verwaarlozing als ze van begin tot eind gesteund wordt door haar ouders + vrienden in een onderneming die ze zelf wil doen? Rare opvatting ervan heb je van dat begrip hoor.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:12 schreef Marrije het volgende:
[..]
Dat kun jij dus helemaal niet zo stellig zeggen.
[..]
Geen idee. Ik weet niet wat de grenslijn is tussen het inperken van ouderlijk gezag en het ontnemen ervan. En los daarvan, geen idee of ze haar terug gaan halen als ze op zee dobbert. En wellicht een financiele boete?
Mij ook niet. Het leuke is dan dat heel Nederland weer schijnheilig is en dat dat jonge meisje nooit alleen had weg mogen gaanquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:10 schreef Semisane het volgende:
[..]
Het zal me werkelijk aan mijn reet roesten... en nu?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |