quote:
Om een lang verhaal enigszins kort te houden, er was eens [...] tot de dood ons scheid, einde.

Nou ja, ik trof een jaar of 3 in de Haagse binnenstad een geweldig leuk, mooi, tof, grappig en adorabel meisje op een bankje in een park die bellen aan het blazen was.
Lang donker haar, Zuid-Amerikaans voorkomen en behoorlijk klein, dus ik had naar aanleiding van dat laatste niet direct het idee dat het iemand was die in mijn leeftijdscategorie viel.
Desondanks was ik wel geinteresseerd en probeerde ik een foto van haar te maken zónder op te vallen, uiteindelijk dus niet gelukt anders zou het verhaal nogal kort en anti-climax achtig zijn.
Ze zag me, lachte en ik was betoverd.
Wat gepraat, nog meer gepraat en de klik was er, heerlijke momenten als dát gebeurd en vanaf het eerste gesprek dat we hadden voelde het gewoon speciaal, alsof het iemand was die m'n zusje had kunnen zijn.
Zoveel karaktereigenschappen die overeen kwamen, zelfde soort (botte, grove en harde randstad) humor, zelfde interesses (in de zin dat ze niet gelijk

zat op dat bankje) en de tijd vloog voorbij en ik had haar eigenlijk daar ter plekke al ten huwelijk willen vragen.
Was natuurlijk éen probleem, wist niet hoe oud ze was en schatten was nogal lastig, uiteindelijk maar m'n mobiele nummer gegeven en ik ben dan nogal een scheitert.
Zij dus niet, niets geen smsje, gewoon bellen en inmiddels wist ik haar naam en toen ik die in het display zag durfde ik haast niet op te nemen, zoveel kriebels enz.
Kortom, ik was al verliefd voor ik goed en wel wist hoe oud ze was, had zo in het pedo-programma kunnen komen bij wijze van.
Van het een kwam het ander, op MSN vele nachtelijke uurtjes zitten cammen en ouwehoeren en met de dag werd het gevoel sterker en uiteindelijk besloot ik het maar te vragen, "hoe oud ben je eigenlijk?".
Krijg je zo'n reactie terug? "Hoezo, je wilde me toch niet versieren hé", dan slaat de twijfel toe, de hartslag gaat omhoog en je antwoord gaat wel 40 keer met de backspace weer pleite tot ik uiteindelijk zei, mijn famous words "

".
Dat was het dus, het begin van een bruisende relatie ... niks geen openingszin, die smilie moet ik nog steeds op m'n gezicht zien te kunnen toveren, moet vast werken.
Ondertussen kreeg ik wel gelijk te horen dat ze nogal wat had meegemaakt, dacht nog, zal best meevallen en dat moet ik wel kunnen handelen, bleek ze hartpatiente, geadopteerd vanuit Colombia na haar 1ste jaar en voor lange trips in het binnen en buitenland al een rolstoel nodig te hebben, maar ik was verliefd en het boeide me weinig, de overige dingen ook niet en ik zag het helemaal voor me.
Nog nooit - en ik heb wat meiden versleten - zó verliefd geweest, me zo heerlijk gevoelt dag in, dag uit en nog nooit zo vertrouwd bij iemand gevoelt, alsof je diegene al je hele leven kent.
We hadden beiden het gevoel dat we de ware voor elkaar waren, plannen voor samenwonen waren er al, wekelijkse bezoekjes werden dagelijks en overnachten werd bijna inwonen.
De enige keer dat ik echt verliefd ben geweest en dat na zoveel relaties, dates en pogingen, al dacht ik voorheen dat ik meerdere keren wel verliefd was, maar het bleek niets in vergelijking met haar.
Maar toen kwam de dag, die pijnlijke 3e maart van 2008 waarop ze in de nacht uiteindelijk overleed.
Aan een longbloeding, niets met haar hartproblemen te maken en echt vanuit het niets, dat maakt nogal een impact op je en laat me tot de dag van vandaag niet los.
Mijn grote liefde, de meid waar ik oud mee zou worden bleek niets minder dan een kortstondige liefde, blijkbaar moest het zo zijn.
Heb bewust het mooie eerste deel uitgebreid geplaatst en het mindere moment wat korter, juist die mooie momenten samen maken het zo dat ik nu met het gevoel achter de computer zit dat wat gezamenlijke vlindertjes weer enige voeding hebben gekregen en leven.
Zo voelt het als ik aan haar terugdenk, niet de pijn, niet het verdriet maar het fijne gevoel wat toch weer even herleefd.
Ik ben nu gelukkig met m'n huidige vriendin, zou zomaar kunnen dat ik met haar oud ga worden maar ik had haar nooit meer laten gaan als ik daar de kans voor gekregen had.