Inderdaad, tegenwoordig wordt ontworpen met een gebruiksduur in het achterhoofd. En vergeet niet dat men tegenwoordig ook liever lijmt dan schroeft. Wat energiezuinigheid betreft zul je je verbazen hoeveel beter echt oude huizen zijn dan wat tegenwoordig gebouwd wordt.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 13:43 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Raap me op!
Edit: Degelijke huizen bouwden we eigenlijk alleen voor de oorlog.
Ik begin steeds blijer te worden met mijn jaren 30 woningquote:Op donderdag 27 augustus 2009 13:43 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Raap me op!
Edit: Degelijke huizen bouwden we eigenlijk alleen voor de oorlog.
Een symptoom van je loodvergiftiging.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 13:59 schreef koentjuh18 het volgende:
[..]
Ik begin steeds blijer te worden met mijn jaren 30 woning
Gisteren nog in duitsland geweest, Dat hele land staat dus vol met kasten van huizen, ongelovelijk. Vergeleken daarbij zijn de nederlandse huizen echt helemaal niks. Alles is dus ook met de duitse grundlichkeit gebouwd.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 13:47 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Waarom werkt het in Duitsland wel en zou het in Nederland niet kunnen werken?
Ok dan heb jij vast wel een grafiek/ artikel wat onderbouwd aantoont dat huizen in de loop der tijd daar stukken minder waard geworden zijn , en na x-aantal jaar zelfs 0 waard zijn, alleen nog maar de grondprijs.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 13:47 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Waarom werkt het in Duitsland wel en zou het in Nederland niet kunnen werken?
Er zijn in deze reeks al diverse voorbeelden langsgekomen dat in Duitsland de huizen wel degelijk aan afschrijving onderhevig zijn. Je kan de topics er op doorlezen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ok dan heb jij vast wel een grafiek/ artikel wat onderbouwd aantoont dat huizen in de loop der tijd daar stukken minder waard geworden zijn , en na x-aantal jaar zelfs 0 waard zijn, alleen nog maar de grondprijs.
Als alle autofabrikanten in ene enkel nog maar plastic auto's maken die na 2 jaar stuk gaan, heeft het Nederlandse autobeleid dan gefaald?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:09 schreef antonwachter het volgende:
[..]
Gisteren nog in duitsland geweest, Dat hele land staat dus vol met kasten van huizen, ongelovelijk. Vergeleken daarbij zijn de nederlandse huizen echt helemaal niks. Alles is dus ook met de duitse grundlichkeit gebouwd.
Wat er de laatste jaren hier in nederland gebouwd is, is echt troep. Dit zijn dus de verhalen die ik van oude bouwvakkers hoor, nog de echte vaklui.
Het nederlandse woningbeleid van de afgelopen decennia is echt catastrofaal.
Ja van die mensjes die hier elkaar napraten, ik wil gewoon een goed artikel er over, en als je het gevonden heb zet het dan als verwijzing in de OP als bewijs dan zeur ik daar ook niet meer over.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:14 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Er zijn in deze reeks al diverse voorbeelden langsgekomen dat in Duitsland de huizen wel degelijk aan afschrijving onderhevig zijn. Je kan de topics er op doorlezen.
Had ik ook maar enige vorm van een goed geheugen gehad, was ik met plezier voor je gaan spitten door de topics.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:16 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja van die mensjes die hier elkaar napraten, ik wil gewoon een goed artikel er over, en als je het gevonden heb zet het dan als verwijzing in de OP als bewijs dan zeur ik daar ook niet meer over.
Haha, nee. Volgens het bouwkundigrapport is er geen lood aanwezigquote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:07 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Een symptoom van je loodvergiftiging.
Wel als je in het buurland voor hetzelfde geld een mercedes kunt kopen, dan voer je toch echt een fout beleid. Je moet gewoon een bepaalde technische kwaliteit van een produkt kunnen verwachten. Is die kwaliteit er niet is er sprake van wanbeleid.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:16 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Als alle autofabrikanten in ene enkel nog maar plastic auto's maken die na 2 jaar stuk gaan, heeft het Nederlandse autobeleid dan gefaald?
Imo heeft het woningbeleid (hoe slecht deze ook is) niets te maken met de kwaliteit van de woningen. Als de bouwers goede woningen hadden willen bouwen, hadden ze dat kunnen doen. Simpel.
Dus, als ik het goed begrijp, wil jij dat de overheid zwaar ingrijpt in de bouwsector?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:34 schreef antonwachter het volgende:
[..]
Wel als je in het buurland voor hetzelfde geld een mercedes kunt kopen, dan voer je toch echt een fout beleid. Je moet gewoon een bepaalde technische kwaliteit van een produkt kunnen verwachten. Is die kwaliteit er niet is er sprake van wanbeleid.
We hebben hier de bouwers de ruimte gegeven om troep te bouwen. Zelfregulering, amper tot geen toezicht en controle.
Veel huizen in nederland kennen tegenwoordig op dit moment toch nog steeds een hogere restwaarde dan de aanschafwaarde. Zelfs inflatie gecorrigeerd.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:32 schreef iehlaak het volgende:
Als iets een eindige levensduur heeft en de restwaarde is lager dan de aanschafwaarde, dan heeft het per definitie een afschrijving. Aangezien er in Nederland huizen gesloopt worden, betekent het dat die huizen in ieder geval een afschrijving hadden.
Een verbouwing doe je toch ook voor het vergroten van het woongenot? Ik snap dat niet. Een huis moet geen investeringsobject zijn. Als jij een 2 jaar oude keuken vervangt omdat het niet naar jou smaak is, prima! Maar om dan meteen de waarde met het verbouwingsbedrag te verhogen? Misschien moeten we toch maar naar het duitse systeem, keuken me met de verhuizing, ben je van dit probleem afquote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Veel huizen in nederland kennen tegenwoordig op dit moment toch nog steeds een hogere restwaarde dan de aanschafwaarde. Zelfs inflatie gecorrigeerd.
Omdat er iets gesloopt wordt moet het per defenitie afschrijving gehad hebben. Ik zie genoeg mensen bij hun nieuw gekochte huis een 2 jaar oude keuken eruit slopen, wat in mijn optiek natuurlijk totale kapitaal vernietiging is maar niet hun smaak, en dan vervolgens de drogreden gebruiken er komt een nieuwe keuken in dus het huis wordt meer waard. Een emotionele waarde voor hun dat dan waarschijnlijk wel.
Niet nog meerquote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:56 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dus, als ik het goed begrijp, wil jij dat de overheid zwaar ingrijpt in de bouwsector?
Een degelijke bouw en woning toezicht net zoals we het vroeger hadden. Ook gewoon een kerntaak van de overheid.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:56 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dus, als ik het goed begrijp, wil jij dat de overheid zwaar ingrijpt in de bouwsector?
En we noemen landbouwgrond natuur.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:33 schreef henkway het volgende:
inmiddels is de grond meer dan 50% van de kosten van de woning, door de grondspeculanten,
Landbouwgrond die van 8 euro naar 800 euro gaat in een oogwenk
en als antwoord op de preiswert woningen in het buitenland gaan we dan steeds meer beknibbelen op de kwaliteit en volop rommel bouwen
Het probleem is juist dat de overheid al dat beleid maakt. Was de markt de markt gelaten dan waren er nu volop goede woningen voor een lage prijs, net als met auto's. Juist het feit dat er beleid gemaakt wordt veroorzaakt de lage prijs-kwaliteitsverhoudingquote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:16 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Als alle autofabrikanten in ene enkel nog maar plastic auto's maken die na 2 jaar stuk gaan, heeft het Nederlandse autobeleid dan gefaald?
Imo heeft het woningbeleid (hoe slecht deze ook is) niets te maken met de kwaliteit van de woningen. Als de bouwers goede woningen hadd
en willen bouwen, hadden ze dat kunnen doen. Simpel.
Nou, het huis is uiteraard niet in prijs gestegen. Zo een jaren 60 flatje is geen hol meer waard. De grond waar het opstaat daarentegen...deze is door decentrale overheden tot mythische proporties opgestuwd.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:57 schreef Basp1 het volgende:
Veel huizen in nederland kennen tegenwoordig op dit moment toch nog steeds een hogere restwaarde dan de aanschafwaarde. Zelfs inflatie gecorrigeerd.
Flinke afschrijving op dit keuken dan.quote:Omdat er iets gesloopt wordt moet het per defenitie afschrijving gehad hebben. Ik zie genoeg mensen bij hun nieuw gekochte huis een 2 jaar oude keuken eruit slopen, wat in mijn optiek natuurlijk totale kapitaal vernietiging is maar niet hun smaak, en dan vervolgens de drogreden gebruiken er komt een nieuwe keuken in dus het huis wordt meer waard. Een emotionele waarde voor hun dat dan waarschijnlijk wel.
Van al die polders "echte" natuurgebieden maken, en het dan wel natuur noemenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:44 schreef iehlaak het volgende:
En we noemen landbouwgrond natuur.
Van de andere helft maken we echte natuurgebieden, deels voor recreatie deels voor natuur.
Halen de huurders 8% ROI na aftrek van alle kosten?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Veel huren zijn voor nieuwe huurders allang marktconform. Bij de meeste wbv's worden de huren naar het maximum van het puntenssysteem getrokken als er nieuwe huurder in komen. Als de huur dan te hoog is in het begin heb je nog recht op huurtoeslag en die valt bij een hoger inkomen vanzelf weg.
1. Niet alle huizenbezitters hebben HRA.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:22 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Waarom? HRA aftrekken op 52% van je inkomen gaat ook op kosten van de gemeenschapt (die daar tenslotte voor betaalt) en dat is ook nooit de bedoeling van de HRA geweest. Zullen we dat ook maar meteen even aanpakken?
Wat een nare mensen zijn huizenbezitters toch. Werkelijk niks is hun te dol om de waarde van hun eigen mislukte investering te beschermen.
Door de huren geheel te laten bepalen door de markt. Net als koopwoningen dus eigenlijk.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |