Jouw info over Atkins klopt ook niet helemaal. Bij Atkins is het alleen de eerste 2 weken heel koolhydraat arm (hoogstens 20 gram per dag) Daarna heb je een 2e fase, waarin je langzaam koolhydraten invoert (ook alleen gezonde) En daarna heb je het handhavingsdieet en dat ligt voor iedereen anders, maar iig eet je dan zoveel koolhydraten zodat je niet afvalt en niet aankomt. En dat kan dus best veel zijn. Als ik vanavond zin heb zal ik eens het boek erbij pakken en opschrijven wat het precies inhoudt, zo'n dag per fase.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:41 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Als ik het me goed herinner begon het heel erg low-carb, maar mocht je later bijvoorbeeld wel havermout, volkorenbrood en peulvruchten. Sowieso moet je bij South Beach veel meer voor gezonde producten kiezen, dacht ikBij Atkins is het natuurlijk: vreet maar raak, als het maar geen carbs zijn.
Niet dat ik zo'n waanzinnige SB-fan ben (South Beach dan, geen Sonja), maar ik vind het veel te ver gaan om die twee dieten in een adem te noemen, terwijl er m.i. een flink verschil in zit
Persoonlijk zou ik "oude" groenten niet meer invriezen maar het verwerken tot bijvoorbeeld soep. De meeste voedingswaarde is er toch al uit.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 15:47 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Netjes zeg.Je moet het ook rustig opbouwen, maar dit is toch al een stuk meer dan eerst!
Voelt het alsof je heel veel moet eten nu, of gaat het wel?
Even een huishoudelijk vraagje, jullie weten dat vast wel.Ik heb broccoli en prei die al wat oud beginnen te worden. Die broccoli wil ik eigenlijk nu vast kort koken en dan in de koelkast of het vriesvak bewaren, zou dat kunnen? En zou zoiets ook met de prei kunnen?
Noes! Macaroniquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:15 schreef Chicolate het volgende:
Bah de macaroni-smaak komt steeds naar boven. Dat was mn avondeten en ik vind het echt helemaal niet lekker
.
@Maria: ik vind het ook erg weinig klinken, bijvoeren maar.
Ben benieuwd of het dieet van Bernstein er ook zo slecht af komt. M.i. is dat een van de echt gezonde dieten en behoorlijk low-carb. Low-carben door verder troep te eten ben ik ook geen voorstander van.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:46 schreef Mini_rulez het volgende:
Het onderzoek zelf gaat ook niet echt over South Beach in het bijzonder, maar om low carben in het algemeen. Dat is wel relevant voor allerlei mensen hier, lijkt me.
Oehquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:30 schreef loveli het volgende:
Ik heb trouwens een gaaf recept voor soep, zal het ff opzoeken.
En ik had vandaag een lekke band. Op de A4.
Ventiel was lek, denk ik. De banden van tegenwoordig klappen niet meer, die lopen gewoon leeg. Reservewiel erop gedaan, kwam 10 minuten te laat op m'n vergadering. En m'n nette pak was nog witquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:57 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Oehliep het goed af? Was 't een klapband?
Hihiquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:36 schreef shinydiscoball het volgende:
Blegh ik ben ongesteld![]()
En mijn buurmeisje blijkt vreemdgegaan, althans dat meen ik te horen uit haar vriend z'n geschreeuw. Juicy!
Het is ook niet echt invriezen om te bewaren, ik probeer het te rekken zodat we ze morgen en overmorgen nog kunnen eten.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:58 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik "oude" groenten niet meer invriezen maar het verwerken tot bijvoorbeeld soep. De meeste voedingswaarde is er toch al uit.
Je mag ook wel komen logeren hoorquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:25 schreef Viking84 het volgende:
En nee, ik heb dus nog geen kamer in Amersfoort. Ik laat het een beetje afhangen van waar ik een stageplek krijg, maar als het aan mij ligt is de keuze wel tussen regio Groningen en regio Amersfoort / Utrecht / A'dam. Mocht ik een stageplek krijgen in Utrecht / A'dam (en die kans is redelijk groot), dan kan ik altijd nog op de stadscamping bivakkeren tot ik een kamer heb. Ik hoor vrijdag of ik mag komen eten bij de woongroep van afgelopen vrijdag en ik mag maandag ook nog ergens komen kijken
.
Haha, dat is liefquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:56 schreef P.F het volgende:
[..]
Je mag ook wel komen logeren hoor!
*denkt nog een keer na*
Je mag wel een paar daagjes in m'n kamer dan slaap ik bij m'n vriendje!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |